dollface

regner med jeg kommer til å være ferdig i løpet av  i dag eller morgendagen.

Skal på strikkekurs med Strikketrollet i morgen.  (og jeg har sikkert heklekurs for henne ^^)

98% Rekestim skrev:
regner med jeg kommer til å være ferdig i løpet av  i dag eller morgendagen.

Skal på strikkekurs med Strikketrollet i morgen.  (og jeg har sikkert heklekurs for henne ^^)

Lue:
Legg opp (76) 82 lm. Stikk nålen ned i 3. lm og hekle (74) 80 fm. Hekle (5) 5,5 mønsterstripe, ca (10) 11 cm, mønster som på bærestykket = (24) 26 st.grupper + 1 st først og sist på raden. Fell på denne måten avhengig av av mønsteret: Hopp over 1 fm 12 ganger jevnt fordelt, eller hopp over 3 fm istedet for 2 i alt 12 ganger jevnt fordelt når det hekles st-grupper = (62) 68 fm igjen på fm-raden. På neste fm-rad felles det 15 m jevnt fordelt = (47) 53 fm.
På følgende rad (st-grupper) hoppes det over 3 m istedet for 2 m (3) 6 ganger = (14) 15 st-grupper. Hekle 1 rad fm (44) 47 fm, deretter 1 rad fm, men hopp over hver 2. fm. Hekle 1 rad fm. På siste rad hekles det fm, fell ved å hoppe over hver 2. m. Klipp av tråden.
Montering:
Trekk luen sammen i toppen, og sy den sammen ca 6 cm ovenfra og ned. Fest alle trådene.
Legg opp 45-50 lm til knyttebånd, fortsett med fm langs nederste kant (ca 5 fm pr 2 cm), legg opp 45-50 lm i den andre siden. Snu og hekle fm langs snoren, kjm langs halskanten og fm langs den andre enden av snoren.  Klipp av tråden og fest.

Sokker: Legg opp 38 lm. Hekle 3 rader fm. Hekle videre 3 rekker med mønster som på jakken. Fortsett med å hekle 3 rekker mønster til vrist over de 5 midterste mønstergruppene. Kutt tråden. Hekle en mønsterrekke over hele arbeidet. Fortsett med 8 rader fm (= 4 riller) samtidig som du feller 1m i siden ved vristen og 2m i hvert hjørne ved tåen. Klipp av tråden og sy sammen sokken midt under foten, fortsett oppover midt bak. Fest alle tråder.

kan noen hjelpe meg med å lage en 3års-størrelse?

altså, konvertere oppskrifta litt..

©Smartass skrev:
kan noen hjelpe meg med å lage en 3års-størrelse?

altså, konvertere oppskrifta litt..

Jeg hekler med pinne 2,5 og bomull sport fra nille.

ser ut til at dette passer toåringen min :P   

prøv å gå opp en pinnestr og hekle den største utgaven?  (jeg hekler den minste...)

BALLE CLORIN!!!!!!!!!!

Har vært borte i hele dag og nå når jeg føler at jeg har kommet "inn" i heklinga oppdager jeg at det ene nøstet straks er slutt...... Får ikke tak i garn før fredag :(

LittleMonkey skrev:
BALLE CLORIN!!!!!!!!!!

Har vært borte i hele dag og nå når jeg føler at jeg har kommet "inn" i heklinga oppdager jeg at det ene nøstet straks er slutt...... Får ikke tak i garn før fredag :(

har du ikke noe annet garn da?

Dollface skrev:

LittleMonkey skrev:
BALLE CLORIN!!!!!!!!!!

Ehm.. Jeg har et grønt nøste som ser ut som Japan fordi mini har hatt det gøy.....

LittleMonkey skrev:

Dollface skrev:

LittleMonkey skrev:
BALLE CLORIN!!!!!!!!!!

Ehm.. Jeg har et grønt nøste som ser ut som Japan fordi mini har hatt det gøy.....

hehe... jeg gikk tom for garn jeg og.. to masker fra slutten av raden...

men heldigvis handlet jeg mer garn istad.. hoho...

Dollface skrev:
det ser veldig bra ut da

ingen du kjenner som har garn heller?

Njaei. Vil jo ha noe av det samme som jeg har begynt med.. Men jeg skal på ul i Oslo i morgen, så jeg kan se om jeg får lurt svigermor til å stoppe et sted sånn at jeg får kjøpt garn ;)

LittleMonkey skrev:

Dollface skrev:
det ser veldig bra ut da

Njaei. Vil jo ha noe av det samme som jeg har begynt med.. Men jeg skal på ul i Oslo i morgen, så jeg kan se om jeg får lurt svigermor til å stoppe et sted sånn at jeg får kjøpt garn ;)

nille og europris.. sparkjøp.. rimelig og greit garn.. jeg hekler med Tuva Trysilgarn fra europris.. det er bomullsgarn :)

Dollface skrev:

LittleMonkey skrev:

Dollface skrev:
det ser veldig bra ut da

nille og europris.. sparkjøp.. rimelig og greit garn.. jeg hekler med Tuva Trysilgarn fra europris.. det er bomullsgarn :)

Det er der jeg tenker å innom i morgen. Det skal visst være en i kongsberg, så jeg håper at svigermor har tid til å innom. Har jo det trysilgarnet i merino ull, og jeg vil ha hele genseren i samme garn :)

LittleMonkey skrev:
Jeg liker ikke rad 15...............

jeg tror jeg kom til at det var i hver 6 luftmaskebue man slang inn en ekstra :)
Bare husk å telle hele veien...

Dollface skrev:

LittleMonkey skrev:

jeg tror jeg kom til at det var i hver 6 luftmaskebue man slang inn en ekstra :)

Tror ? :P Jaja.. Men den tellinga er umulig med et slitent hode og to små som løper etterhverandre og bråker.... Litt mat og ro hjelper nok.

LittleMonkey skrev:

Dollface skrev:

LittleMonkey skrev:

Tror ? :P Jaja.. Men den tellinga er umulig med et slitent hode og to små som løper etterhverandre og bråker.... Litt mat og ro hjelper nok.

kan ikke telle og hekle med forstyrrelser... da blir det rooot :D

Dollface skrev:

LittleMonkey skrev:

Dollface skrev:

LittleMonkey skrev:

kan ikke telle og hekle med forstyrrelser... da blir det rooot :D

Ja, iallefall for en gammel kropp.

haha... jeg skal telle over for deg jeg, så det er heeeelt sikkert hvor ofte du skal gjøre det..

Back
Topp