Dette er en form for barnemishandling

Bare lurte på om en kan påføre ungen sin unødvendig smerte uten et snev av dårlig samvittighet. Både jeg og jenta mi hadde nok "overlevd" vi også, men betyr ikke at jeg hadde tatt hull i ørene på babyen min selv om.

Det må no være mitt valg? Jeg er glad jeg gjorde det når jeg gjorde. Å skjuler det heller ikke. Folk har forskjellig syn på ting.

Jeg har tenkt å gi frøkna hull i øra når det er en annen sak gjør jeg ikke det nå så får hun velge det selv senere. Skjønner ikke overhysteriske kvinnfolk som mener det er mishandling men det er å ta litt hardt i syns jeg. men alle har nu forskjellige meninger å det e nu grett men de overhysteriske kan ta seg en bolle la de som vil ta hull i øra på kidsa gjør det.
Er da virkelig ikke overhysterisk fordi man har en annen mening enn deg

Er da virkelig ikke overhysterisk fordi man har en annen mening enn deg
Du leste vist ikke etter mener at de kvinnene som mener det er barnemishandling er hysteriske alle kan ha sine meninger kunne ikke brydd meg mindre om det alle har rett til ulike meninger.

Det må no være mitt valg? Jeg er glad jeg gjorde det når jeg gjorde. Å skjuler det heller ikke. Folk har forskjellig syn på ting.

Sier jeg at det ikke er ditt valg, da? Prøver bare å diskutere for å fram grunner til forskjellige perspektiv. Hvorfor folk gjør som de gjør.
Nei, dette ble litt for dumt...

Ja. men du svarer ikke på det jeg spør om. Ikke skikkelig. Drar inn at det er ditt valg og at folk har forskjellige syn. Det var jo ikke det diskusjonen handlet om.

Jeg svarer deg akkurat på det du spør om, som om jeg skulle ha svart noen andre.

Ingen har rett å gå til andre å si at "det du mener er feil. Det er jeg som har rett". Folk har forskjellige tanker og meninger om ting og det syns jeg man skal kunne akseptere.

Jeg aksepterer at alle ikke mener det samme som meg. At de velger å vente :) men trur det er vanskeligere å se det andre veien.

At jeg mener det er feil å kalle det barnemishandling må jeg vell ha lov til å mene ;)

Foreldres egen forfengelighet!! Synes det er hårreisende å se små babyer med hull i ørene. Hva er vitsen? Har babyen glede av det? Velger babyen det selv? Hvorfor utsette en baby for unødvendig smerte?? Jo.. Bare fordi foreldrene synes det er "søtt"... Nei, fysj..

Så vondt er det ikke da :P
Det var vondt jo. Skikkelig vondt. Og ikke noe godt å sove med i mange uker.

Jeg var voksen når jeg tok mine, bevisst og klar på at jeg ville, og det var vondt.

Det kjennes absolutt, men noen har lavere smerteterskel enn andre da.
Og sikkert noe med hvordan det treffer.

Jeg tåler vanligvis smerte godt. (føde uten smertelindring er uten sammenligning forøvrig ikke noe problem). Men hull i ørene var vondt det og da. Og ubehagelig lenge etterpå. Og jeg fikk infeksjon i det ene selv om jeg renset daglig, hvilket var veldig vondt å gjøre når det var infisert.

Jeg tok hos frisøren. Det angrer jeg på, jeg skulle heller tatt hos piercingstudio hvor de vet hva de gjør, enn å bli skutt i ørene av et par tenåringer.

Det falt meg aldri inn å gjøre dette på en baby

Fra mitt perspektiv er ikke det barnemishandling. Jeg har selv hull i ørene, og da jeg tok de i en alder av 6 år kjente jeg ingenting. Så at det gjør vondt kan jeg ikke kjenne meg igjen i. Hvis det er det at det er smertefullt som er argumentet for at det er barnemishandling, gitt at man syns det er vondt, gjør det at det vil oppstå endel andre problemer hva gjelder barnemishandling. Enkelte ting er smertefullt for barn, men det blir ikke barnemishandling av den grunn. Det kan være medisinske undersøkelser, vaksinering, medisinering, stell av hår etc.

Hva det problematiske med barn og hull i ørene er vet jeg ikke, men personlig syns jeg ikke det er noe fint på barn under 4/5 år. Men det er mitt personlige syn.
Men du kan da ikke sammenligne medisinering som kan være livsviktig - hvertfall høyst nødvendig , med smerte grunnet foreldres forfengelighet? :o

Man kan gjør verre ting en dette... Ser ikke på det som en stor sak.
Det var ett utrolig svakt argument, eller.. En utrolig dårlig unnskyldning for å gi seg selv lov til å påføre barnet unødvendig smerte :o
Selvfølgelig finnes det verre, finnes alltids noe som er verre!

Folk får mene forskjellig og alle sammen gjør det de selv føler bli riktig, så jeg synes det er spennende å se hva som går igjennom hodet til folk som tenker annerledes enn meg :)

Back
Topp