Jeg fikk hull i ørene når jeg bare var 3 måneder gammel. Mamma ville jeg skulle ha det til dåpen 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Med dagens utstyr og øredobber er infeksjonsfaren liten.Infeksjoner f.eks.
At de angrer når de blir større.
Et barn er ikke modent nok til å ta et slikt valg .
Med dagens utstyr og øredobber er infeksjonsfaren liten.
Foreldre tar mage valg for barna sine som de ikke har makt over. Dåp fek. Ikke sikkert de vil være døpt senere i livet heller. De hylskrek når de fikk det kalde vannet på hode , å løftet opp av en ukjent mann! Men de overlevde det også.
Hull gror igjen om det ikke blir brukt jevnlig.
Dette svaret er fra madison tatto & piercing i Sarpsborg og jeg kan si meg enig i det! En ting er hvis ungen ber om det selv i en alder av 5 år eller eldre, men å pierce de små barna sine som ikke kan snakke for seg engang..det er egoistisk!
Vis vedlegget 122536
ikke sant?? Helt utroligJøss
Man blir til stadighet overrasket ! (Y)
Foreldre tar mage valg for barna sine som de ikke har makt over. Dåp fek. Ikke sikkert de vil være døpt senere i livet heller. De hylskrek når de fikk det kalde vannet på hode , å løftet opp av en ukjent mann! Men de overlevde det også.
Hvis de angrer, så er det da bare å ikke bruke øredobber daInfeksjoner f.eks.
At de angrer når de blir større.
Et barn er ikke modent nok til å ta et slikt valg .
Hvis de angrer, så er det da bare å ikke bruke øredobber daEr ikke slik at det blir store åpne hull akkurat
![]()
Samme greia her.Jeg bruker sjelden mine hull, men det kommer allikevel verk i dem innimellom som legger seg inni hullet og må klemmes ut...plager meg ikke veldig, men personlig ville jeg ikke tatt hull i ørene på barna mine før de er store nok til å forstå det selv.
Jeg har gått flere år uten å ha noe i hullene, og de gror ikke igjen heller.
Om det er barnemishandling er jeg vel ikke helt enig i, men jeg vil ikke ta en slik avgjørelse for mine barn.
Sterke smerter? Hehe mine skjønte ikke hva som skjedde en gang. De fikk is å var mer opptatt av den. Aldrig tegn til ubehag eller infeksjoner!
Mine barn mitt valg!
Bør ikke denne dama engasjere seg i saker der barna faktisk blir utsatt for mishandling??
Synes bare det er trist og egoistisk at foreldre velger å ta hull i ørene på så små barn. Man bør la barnet bestemme selv når det er gammelt nok. Husker selv hvor mye jeg gledet meg, og hvor stolt jeg var den dagen jeg endelig fikk ta hull i ørene!
For meg blir det merkelig å forby småbarn å få hull i ørene, og å kalle det barnemisshandling, når omskjæring av guttebarn er helt akseptabelt iflg norsk lov.