Dette er en form for barnemishandling

Mener ikke det kan kalles overgrep, men det er selvfølgelig kjipt av foreldre å ta det valget for barnet. Barnet kan jo bare melde seg ut av det når h*n blir eldre for det er vel da de selv finner ut hvem de er og om de vil være meldt i statskirken eller ikke?
Men de kan jo bare ta ut øredobbene også :P

skal barn ha hull øra er det for de vil det selv og er store nok til å skjønne hva det er..

jeg ville ha hull i ørene da jeg var 5år, skulle få det, helt til noen informerte moren min om nikkelallergi, så da fikk jeg ikke allikevel.. Så da jeg var 12år og hadde spart opp penger selv så dro jeg med meg faren min å tok hull i øra hos en frisør.. Gjorde kjempevondt hele dagen. men tok et par til da jeg var 13 i nesa da jeg var 14 og øverst i øret da jeg var 15 og et i midten på øret noen mndr etter det.. gjorde mindre og mindre vondt for hvert hull :p
mine barn kan få hull i øra, når de har mast lenge og sparer opp til det selv. kanskje første når dem er 7år og resten etter 12år. navle osv får dem ikke før dem er 16-18 og da skal det også betales selv. ;)

Jeg synes faktisk ikke det var mer vondt i navelen. Kanskje litt mer ubehagelig akkurat da de stakk nålen gjennom i forhold til da de skøyt i øret, men timene og dagene senere var verre i ørene. Ørene var helt varme, dunket og sved, mens navelen kjente jeg ikke noe av.
Ja og tenk at noen med viten og vilje påfører dette på små babyer/barn...
Jeg skjønner det ikke...

Jenten min gråt så si ikke når vi tok, gråt mere av vaksinene.. Syns dette skal være opp til hvert enkelt!

Jeg har tenkt å gi frøkna hull i øra når det er en annen sak gjør jeg ikke det nå så får hun velge det selv senere. Skjønner ikke overhysteriske kvinnfolk som mener det er mishandling men det er å ta litt hardt i syns jeg. men alle har nu forskjellige meninger å det e nu grett men de overhysteriske kan ta seg en bolle la de som vil ta hull i øra på kidsa gjør det.

I 2 sekunder? Så går det over? Glad jeg tok når vi gjorde. Hun var for liten til å holde på med de selv. Slipper den infeksjonsfaren.

Hvem sa noe om 2 sekunder? Er to ører som tas hull i. Hva om hun skrek i flere minutter etterpå? Jeg bare spør, jeg.

Back
Topp