Jo det er detDet er ikke smerte å ta hull i ørene
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jo det er detDet er ikke smerte å ta hull i ørene
Synes nå det var litt vondt jeg da![]()
Da må vi bli enige om å være uenige.Jo det er det
For meg var det det. Etter tre timer måtte mamma ta de ut igjen fordi det var så vondt. Da var jeg 7-8 år.Det er ikke smerte å ta hull i ørene
Det er ikke smerte å ta hull i ørene
Unødvendig med hull i ørene. Det er ingen som tar en titt på din baby og sier "ojj, dette barnet har ikke hull i ørene. Det skulle hun ha hatt!". Hvis man absolutt vil at barnet skal ha hull i ørene så ser jeg ikke problemet med å vente til de er gammel nok til å snakke for seg selv og skjønne hva det innebærer (hygiene og rensing bl.a). Med mindre man er redd for at barnet ikke vil ha og nekter. Da burde man -sånn som madison tattoo skrev på sine sider "kjøpe seg en dukke og la barnevernet ta seg av ungen".
Er ikke meningen å tråkke noen på tærne, men vi er alle forskjellige og dette er bare min mening![]()
Det er ikke bare smerten det handler om, finnes mange sm ikke kan bruke øredobber og klokker nå pga nikkelallergi.I noen land, som der min mor kommer fra, er det vanlig at jentebabyene får hull i ørene på sykehuset når de er nyfødt. Jeg fikk når jeg var baby, og har aldri tenkt på at dette var dårlig gjort mot meg. Har brukt ørepynt hele tiden, og tror den smerten jeg evt kjente, forsvant ganske kjapt.
Vil ikke si madison tattoo er særlig saklige, og ikke du heller. Mener du virkelig at man ikke er gode foreldre fordi man tar hull i ørene på små barn? At man da heller kan levere barnet hos barnevernet? Det er iallfall drøyt.
Jeg syns ikke det gjorde vondt å ta hull i ørene.
Snuppa mi tok ekstremt mange blodprøver da hun var nyfødt, pga gulsot. Det var sjeldent hun skrek eller reagerte på det...
Som sagt, vi er alle forskjellige og kan vel si at til nå er det flere som har sagt det gjorde vondt og andre sier det ikke gjorde vondt. Å komme med "jeg syns ikke det var vondt og ikke mine barn heller" blir irrelevant siden ingen er helt lik og sånn er det bare.
Det er ikke sånn at når jeg ser babyer som har hull i ørene så står jeg der å dømmer og peker på foreldrene. Jeg skjønner bare ikke vitsen med å stresse med hull i øra på babyer, gjør det meg plutselig til usaklig? De på madison er profesjonelle og vet hva de snakker om når de sier det er uhygienisk, ikke det barnet ønsker, skadelig for barnet og at nervepunktene ikke er ferdig utviklet når de er så små. At de sier det ikke finnes et eneste seriøst piercingstudio som tar hull i ørene på små barn er helt rett og av en grunn. På alle piercing studioer jeg har vært på har de sagt de ikke tar hull i ørene på barn under 12 og det av nøyaktig de samme grunnene som madison nevnte. Det er en grunn til at de har aldersgrense på alt. Hvis man på grunn av det mener de er usaklig, så har man tydeligvis kun tatt til seg "det usaklige" som kommentaren om barnevernet pga at man lot det gå innpå seg!![]()
Nei det er jeg enig i. Opplevelsen av smerte er ulik og det går selvfølgelig begge veier. For noen gjør det vondt, for andre merker man det knapt. Det er en avgjørelse foreldrene tar. Det er ikke barnemishandling av den grunn.
De er usaklige når de sier at man heller kan kjøpe seg en dukke og levere barnet til barnevernet, pga hull i ørene.
Hvor har jeg nevnt at det er barnemishandling? Det har jeg aldri sagt. Jeg mener bare det er egoistisk og unødvendig. Og nettopp, de sier det som det er, men så fort den ene kommentaren kommer inn så går resten ut og vips..så er man plutselig usaklig.
Men kjære deg les det jeg skriver. La meg gjenta med sitat fra det du tok med i din egen kommentar:Hvor har jeg nevnt at det er barnemishandling? Det har jeg aldri sagt. Jeg mener bare det er egoistisk og unødvendig. Og nettopp, de sier det som det er, men så fort den ene kommentaren kommer inn så går resten ut og vips..så er man plutselig usaklig.
Enig! Men det ble så dumt at jeg ikke gadd å kommentere!Vil ikke si madison tattoo er særlig saklige, og ikke du heller. Mener du virkelig at man ikke er gode foreldre fordi man tar hull i ørene på små barn? At man da heller kan levere barnet hos barnevernet? Det er iallfall drøyt.
Jeg syns ikke det gjorde vondt å ta hull i ørene.
Snuppa mi tok ekstremt mange blodprøver da hun var nyfødt, pga gulsot. Det var sjeldent hun skrek eller reagerte på det...
Du skriver at da bør man gjøre som Madison sier levere barnet til barnevernet å kjøpe seg en dukke. Om du ikke mener det er barnemishandling, så hvorfor mener du da at man bør levere barnet til barnevernet?
Jeg glemte ikke resten av innlegget. Men påpekte at den delen du refererte til var ganske usaklig. Og resten av innlegget til det piercingstudioet tolker jeg heller ikke som veldig seriøst eller profesjonelt. Hadde er skrevet det på en annen måte så hadde jeg ikke reagert. For jeg er verken uenig eller enig. Jeg ville ikke tatt det på mitt barn men bryr meg heller ikke om andre gjør det på sine.Det er nettopp her jeg mener at èn setning gjør at enkelte "glemmer" selve innlegget. For jeg skriver følgende: Hvis man absolutt vil at barnet skal ha hull i ørene så ser jeg ikke problemet med å vente til de er gammel nok til å snakke for seg selv og skjønne hva det innebærer (hygiene og rensing bl.a). Her mener jeg at man kan vente til barnet forstår bedre og kan si ja eller nei og det burde ikke være et problem og hvis det er det så er man bare egoistisk. Så for å understreke det: Jeg mener det å kalle det barnemishandling er å ta litt hardt i, MEN det er egoistisk og unødvendig.
Videre skriver jeg: Med mindre man er redd for at barnet ikke vil ha og nekter, DA burde man -sånn som madison tattoo skrev på sine sider "kjøpe seg en dukke og la barnevernet ta seg av ungen". For å utdype det mer: hvis problemet er det at man absolutt vil barnet -skal- ha hull i ørene og man frykter at barnet ikke vil ha det så man velger å ikke gi barnet en sjanse til å si nei til det så får man kjøpe seg en dukke. For det er nærmest å tvinge noen til det, man vil bare spare seg for at barnet skal lage oppstyr på frisørsalongen. Men det er mye mulig jeg uttaler meg om noe jeg ikke vet så mye om, men det var dèt jeg sikta den ene setninga til.
Men det du at hun henviser til dette bare dersom man tar hull mens babyen enda er liten fordi man tror den vil nekte når den får egen vilje og mor derfor skal få det gjort før ungen kan protestere?Jeg glemte ikke resten av innlegget. Men påpekte at den delen du refererte til var ganske usaklig. Og resten av innlegget til det piercingstudioet tolker jeg heller ikke som veldig seriøst eller profesjonelt. Hadde er skrevet det på en annen måte så hadde jeg ikke reagert. For jeg er verken uenig eller enig. Jeg ville ikke tatt det på mitt barn men bryr meg heller ikke om andre gjør det på sine.