Det tar visst litt tid å lage noe perfekt <3 Sol.i.hjertet

IVF#1 - Pp 17 - Cd 25 - 10 dager etter uttak

Jeg har vært litt fraværende og ikke orket å følge opp mange av dere her inne i det siste, noe som har vært leit! Men kroppen blir sakte bedre, dag for dag. I etterkant av uttaket utviklet jeg OHSS. Jeg gikk opp over to kilo, og med en BMI under 20 normalt sett ble det utrolig ubehagelig. Jeg har sett ut som jeg er gravid i fjerde-femte måned og har hatt mye smerter. Forrige uke ble jeg innlagt på grunn av væske flere steder i buken og eggstokker over 12cm. Jeg sover fortsatt sittende fordi det er vondt å ligge flatt og på siden, men klarer nå å gå oppreist og fungere litt bedre.

Jeg trodde ærlig talt ikke det var mulig å bli såpass overstimulert når man ikke satte tilbake et egg, men det at jeg fikk Ovitrelle, og dermed hcg, var nok til at jeg ble såpass påvirket som jeg ble.

Men alt dette føles verdt det med det resultatet vi fikk:Heartred

Nå er jeg utrolig klar for å snart komme tilbake til en normal jobbhverdag og legge denne sykeperioden bak meg, og jeg kan nesten ikke slutte å tenke på det som venter i januar:love7

Oiameg - det var nå skikkelig uheldig for deg :oops:
Veldig bra å høre du er på bedringens vei igjen :Heartpink

Håper at du får alle de søte små du ønsker av de du har på frys :Heartpink:Heartpink

Sterke fine deg! Belønningen din venter!! :Heartbigred
Uff, synd at det ble slik - men sånn sett, veldig bra at alle eggene gikk på frys, og ikke ble satt inn. Kunne vel gått riktig ille da :/
God bedring ♥️♥️
Det hørtes skikkelig ubehagelig ut! Håper du føler deg bedre snart :Heartpink
Huff, det høres virkelig ikke godt ut!! Glad du er på bedringens vei nå, og har troen på at januar blir din store måned! :Heartred:Heartred
Uff dette hørtes ikke noe godt ut altså :( godt det er i noe bedring i det minste og håper det forsetter sånn så du kan sove liggende snart! Masse god bedring ❤
Huff, sender en godbedringsklem over :( bra å høre du er bedre form allerede, men synd du ble så dårlig.
Åh, det høres virkelig ikke godt ut ❤️ sender mange god bedring-klemmer og håper dere får en fin premie i enden ❤️
Oiameg - det var nå skikkelig uheldig for deg :oops:
Veldig bra å høre du er på bedringens vei igjen :Heartpink

Håper at du får alle de søte små du ønsker av de du har på frys :Heartpink:Heartpink
Masse god bedring videre!! :Heartblue

Tusen takk, godgjengen:smiley-angelic003 Det blir nok litt mer sporadiske besøk her inne nå, også tenker jeg aktiviteten tar seg opp igjen når det nærmer seg innsett:angel8 Sender dere alle en styrkeklem, det trenger man uansett hvor man er i prøve- og gravidverden:Heartbigred

Pp 18 - Cd 1

Da noteres det at tr kom på besøk, litt tidligere enn antatt og veldig velkommen! Det betyr jo bare ett skritt nærmere innsett:D Hun hadde ikke trengt å dratt med seg alle disse krampene da. Fikk i etterkant av uttaket beskjed om å ikke ta Ibux, men disse mensensmertene uten Ibux er bare ikke levbart. Så jeg stoler på at nyrene mine takler 400mg nå i dag på det verste:smiley-ashamed004 Har ikke fått noe beskjed mht å avstå fra å bli gravid denne syklusen. Jeg skal til oppfølging av OHSS (og forhåpentlig friskmelding) på fredag, så tenker å spørre gyn hva som anbefales/frarådes. Nå hadde det virkelig vært sensasjonelt skulle vi klare det på egenhånd denne syklusen mtp vår historikk, men sykere ting skjer også:hilarious:

Hvis denne syklusen blir forholdsvis normal, dvs +-26 dager, så blir neste eggløsning i uke 2 og innsett i uke 3:wideyed: Iiiik!:dance018

Pp 18 - Cd 1
Da noteres det at tr kom på besøk, litt tidligere enn antatt og veldig velkommen! Det betyr jo bare ett skritt nærmere innsett:D Hun hadde ikke trengt å dratt med seg alle disse krampene da. Fikk i etterkant av uttaket beskjed om å ikke ta Ibux, men disse mensensmertene uten Ibux er bare ikke levbart. Så jeg stoler på at nyrene mine takler 400mg nå i dag på det verste:smiley-ashamed004 Har ikke fått noe beskjed mht å avstå fra å bli gravid denne syklusen. Jeg skal til oppfølging av OHSS (og forhåpentlig friskmelding) på fredag, så tenker å spørre gyn hva som anbefales/frarådes. Nå hadde det virkelig vært sensasjonelt skulle vi klare det på egenhånd denne syklusen mtp vår historikk, men sykere ting skjer også:hilarious:

Hvis denne syklusen blir forholdsvis normal, dvs +-26 dager, så blir neste eggløsning i uke 2 og innsett i uke 3:wideyed: Iiiik!:dance018
Så spennende!! Jeg krysser fingrer og tær!!!!

For noen nyheter siden sist jeg var innom! Gratulerer med alle 5 på frys ♥️ Håper formen din kommer seg snart. Dette var virkelig kjekt å lese:love7

Pp 18 - Cd 1

Jeg spurte sykepleier da jeg var der, og hun sa jeg burde unngå det.. og jeg ble ikke så symptomatisk som deg på ohss (altså, jeg ble ikke så overstimulert. Ble jo "bare" 15 egg ut her) :O
Får du innsett i naturlig syklus?

For noen nyheter siden sist jeg var innom! Gratulerer med alle 5 på frys ♥️ Håper formen din kommer seg snart. Dette var virkelig kjekt å lese:love7

Ja, det har skjedd litt her - er utrolig takknemlig for at resultatet ble som det ble:joyful: Tusen takk, formen er kommet seg veldig allerede, så er nesten tilbake til normalen nå, noe som er heeelt fantastisk deilig:p Håper alt er bra med deg:Heartred

Jeg spurte sykepleier da jeg var der, og hun sa jeg burde unngå det.. og jeg ble ikke så symptomatisk som deg på ohss (altså, jeg ble ikke så overstimulert. Ble jo "bare" 15 egg ut her) :O
Får du innsett i naturlig syklus?

Ja, ikke sant... Jeg tenker litt sånn at når el kommer så skulle man jo tro at kroppen ikke lager noe bebis der dersom ikke den er klar for det på en måte, så skjer det så skjer det. Men, skal som sagt forhøre meg litt på fredag når jeg er inne på kontroll. Da ser de jo hvordan ståa er:D

Jeg vet ikke hvordan det blir jeg! Skal sende de melding på fredag, da er det 14 dager siden uttak:happy: Ser ikke helt behovet for styrt syklus mtp at jeg får el ganske regelmessig. Selvfølgelig veldig kjipt skulle el bli på en dag som krasjer mtp at de har stengt i helgen da. Har lest litt forskning på at det er utvilsomt best med innsett i naturlig syklus, men skulle jo ikke tro at det har sååå mye å si egentlig. Men har blitt litt skeptisk til det legemiddelet man må ta i styrt syklus mtp potensielle bivirkninger og at man må ta det så lenge og sånn. Kjenner jeg er ganske usikker på alt egentlig, så det blir fint å få litt info fra St. Olavs:)

Ja, ikke sant... Jeg tenker litt sånn at når el kommer så skulle man jo tro at kroppen ikke lager noe bebis der dersom ikke den er klar for det på en måte, så skjer det så skjer det. Men, skal som sagt forhøre meg litt på fredag når jeg er inne på kontroll. Da ser de jo hvordan ståa er:D

Jeg vet ikke hvordan det blir jeg! Skal sende de melding på fredag, da er det 14 dager siden uttak:happy: Ser ikke helt behovet for styrt syklus mtp at jeg får el ganske regelmessig. Selvfølgelig veldig kjipt skulle el bli på en dag som krasjer mtp at de har stengt i helgen da. Har lest litt forskning på at det er utvilsomt best med innsett i naturlig syklus, men skulle jo ikke tro at det har sååå mye å si egentlig. Men har blitt litt skeptisk til det legemiddelet man må ta i styrt syklus mtp potensielle bivirkninger og at man må ta det så lenge og sånn. Kjenner jeg er ganske usikker på alt egentlig, så det blir fint å få litt info fra St. Olavs:)

Nei, sant. Her er ikke EL kommer enda. CD18. El pleier komme cd16-cd18, men.. negative ELtester.. Så, tror EL venter til kroppen er klar. Akkurat nå føler jeg meg ikke klar for å få EL uansett :P

Men, ja; jeg spurte, fordi jeg ble satt til styrt syklus, og jeg har regelmessige sykluser. Om jeg blir gravid skal jeg visstnok ta både progynova og lutinus til jeg er 10+0, så blir jo ca 2 måneder i strekk, i så fall. Ville vanligvis, hvis syklusen hadde orket å oppføre seg, hatt EL i uke 1; men rekker jo ikke DEN syklusen hos St. Olavs. :P
Tenkte bare at det var rart de satte meg på styrt syklus (uten at jeg ser noe spesiell grunn til det), dersom de vanligvis setter inn på naturlig syklus; så jeg er spent på å høre hva de setter deg på :)

Nei, sant. Her er ikke EL kommer enda. CD18. El pleier komme cd16-cd18, men.. negative ELtester.. Så, tror EL venter til kroppen er klar. Akkurat nå føler jeg meg ikke klar for å få EL uansett :p

Men, ja; jeg spurte, fordi jeg ble satt til styrt syklus, og jeg har regelmessige sykluser. Om jeg blir gravid skal jeg visstnok ta både progynova og lutinus til jeg er 10+0, så blir jo ca 2 måneder i strekk, i så fall. Ville vanligvis, hvis syklusen hadde orket å oppføre seg, hatt EL i uke 1; men rekker jo ikke DEN syklusen hos St. Olavs. :p
Tenkte bare at det var rart de satte meg på styrt syklus (uten at jeg ser noe spesiell grunn til det), dersom de vanligvis setter inn på naturlig syklus; så jeg er spent på å høre hva de setter deg på :)

Åh, forrr et waiting game for din del:wideyed: Men kanskje det blir til din fordel nå da?! Det hadde jo vært helt bankers om du rakk neste:D Det høres slitsomt ut med så mye hormoner:wideyed: Ja, blir spennende å høre hva de sier altså.. skal holde deg oppdatert:joyful:

Åh, forrr et waiting game for din del:wideyed: Men kanskje det blir til din fordel nå da?! Det hadde jo vært helt bankers om du rakk neste:D Det høres slitsomt ut med så mye hormoner:wideyed: Ja, blir spennende å høre hva de sier altså.. skal holde deg oppdatert:joyful:

Tja, om EL venter enda en uke, så må det vel være fordelaktig...? Håper jeg?
Hvis ikke... Så blir det VELDIG sent innsett. O.o

Pp 18 - Cd 6

Da blir det innsett i naturlig syklus neste mnd, så gosjameg nå skal nervene få kjørt seg:wideyed::nailbiting: Trenger å få el til riktig tid denne mnd og er litt redd for at overstimuleringen skal gjøre den forsinket, så; tips til raskere el mottas med stort takk:D:hilarious:

Dersom syklusen er normal begge mnd havner positiv el-test mest trolig på en lørdag (cd13 i januar) som det ser ut til nå. Alt jeg behøver er bare at positiv el-test ikke havner på mandag eller tirsdag:inpain: Åååå, så spennende dette blir. Går det etter planen så begynner jeg med Lutinus to dager etter positiv test og innsett fem dager etter positiv test:joyful:

Ellers er formen mye bedre, men eggstokkene var fortsatt en god størrelse på da jeg var på kontroll på fredag. Håper de normaliserer seg raskt nå:)

Pp 18 - Cd 6

Da blir det innsett i naturlig syklus neste mnd, så gosjameg nå skal nervene få kjørt seg:wideyed::nailbiting: Trenger å få el til riktig tid denne mnd og er litt redd for at overstimuleringen skal gjøre den forsinket, så; tips til raskere el mottas med stort takk:D:hilarious:

Dersom syklusen er normal begge mnd havner positiv el-test mest trolig på en lørdag (cd13 i januar) som det ser ut til nå. Alt jeg behøver er bare at positiv el-test ikke havner på mandag eller tirsdag:inpain: Åååå, så spennende dette blir. Går det etter planen så begynner jeg med Lutinus to dager etter positiv test og innsett fem dager etter positiv test:joyful:

Ellers er formen mye bedre, men eggstokkene var fortsatt en god størrelse på da jeg var på kontroll på fredag. Håper de normaliserer seg raskt nå:)
Åh, så godt å få en plan! Men, så utrolig nervepirrende at du er avhengig av hvilken dag el faller på. Venter de en hel måned om el faller på mandag eller tirsdag?

Krysser fingrene for tidlig eggløsning ❤️

Åh, så godt å få en plan! Men, så utrolig nervepirrende at du er avhengig av hvilken dag el faller på. Venter de en hel måned om el faller på mandag eller tirsdag?

Krysser fingrene for tidlig eggløsning ❤️

Ja, det er veldig nervepirrende. Men når jeg leser meg opp litt på naturlig vs styrt syklus for fryseforsøk, så er det større suksessrate med naturlig - og det var også det beste ifølge sykepleier som ringte fra St Olavs i ettermiddag:) Så det blir selvfølgelig utrolig kjipt dersom el lar vente på seg, men da har vi i hvert fall prøvd. Tror nok de går over til styrt hvis det skjer gjentatte ganger! Må vente en mnd ja:wideyed:

Pp 18 - Cd 6

Salvie og rooibos-te! :)

Jeg forstår ikke hvorfor jeg skal ha styrt syklus, når du skal ha naturlig syklus, jeg :P
Jeg klager ikke. Det er greit å ikke engste seg over feil dag osv sånn sett. Men.. ja. :P

Salvie og rooibos-te! :)

Jeg forstår ikke hvorfor jeg skal ha styrt syklus, når du skal ha naturlig syklus, jeg :p
Jeg klager ikke. Det er greit å ikke engste seg over feil dag osv sånn sett. Men.. ja. :p

Nei, jeg vet! Det er så merkelig, for du har jo som regel ganske regelmessig syklus du også? Det var det hun sa til meg i dag i hvert fall, at det var pga at jeg har såpass regelmessig syklus. Men synes det er fryktelig nervepirrende... Kan det være at jeg har lettere tilgang på ul? Siden jeg bor i Oslo? For du må vel et stykke for å ta ul? Jeg vet ikke jeg altså:bag: Du får i hvert fall garantert innsett da:p

Stemmer! Takk for te-tips:)

Nei, jeg vet! Det er så merkelig, for du har jo som regel ganske regelmessig syklus du også? Det var det hun sa til meg i dag i hvert fall, at det var pga at jeg har såpass regelmessig syklus. Men synes det er fryktelig nervepirrende... Kan det være at jeg har lettere tilgang på ul? Siden jeg bor i Oslo? For du må vel et stykke for å ta ul? Jeg vet ikke jeg altså:bag: Du får i hvert fall garantert innsett da:p

Stemmer! Takk for te-tips:)

Regelmessig EL her og, men kan ha noe med avstand å gjøre. Nå skal jeg jo uansett ha kontroll på dag 12,13 eller 14, men, må kanskje ha flere i naturlig syklus? :P Idk. Liker ikke at jeg evt må gå på medisiner til uke 10. Men, så lenge det klaffer... :)

Regelmessig EL her og, men kan ha noe med avstand å gjøre. Nå skal jeg jo uansett ha kontroll på dag 12,13 eller 14, men, må kanskje ha flere i naturlig syklus? :p Idk. Liker ikke at jeg evt må gå på medisiner til uke 10. Men, så lenge det klaffer... :)

Ja:love7

Pp 18 - Cd 14

Vanligvis får jeg positiv el-test mellom cd 10-13. Litt som forventet egentlig har ikke el kommet enda. Men har hatt masse el-slim siste tre dager. Og har også hatt litt spotting i morges og for to dager siden... Ganske rødlig blod egentlig. Og vet at det kommer fra livmor, fordi det var i mensenkoppen i morges. Ja, for vi forsøker «selvinseminisjon» denne pp’n:p Pleier aldri å ha mellomblødninger eller spotting, har kun opplevd det én gang for en tid tilbake ifm eggløsning. Vet ikke helt hva jeg skal tro. Kanskje det er ubalanse i hormonene etter OHSS? Vet at østrogenfall blant annet kan gi spotting, men da vil man vel først få lh-økning... Jaja, får bare vente og se:shy:
Edit: har også tidvise murringer og ubehag i eggstokkene, men har liksom hatt det til og fra etter uttak ifm OHSS, så klarer ikke skille om det nå er nytt og eggløsningssmerter eller om det bare er eggstokkene som «kommer seg på plass» igjen:p

Last edited:
Back
Topp