Desemberjentenes skravletråd

Hei dere!
Jeg fikk svar på blodprøven fra sykehuset idag som bekreftet min graviditet. Jeg har testet positivt forrige uke, men har ikke tort å tro på det før jeg fikk svar fra sykehuset. Er det noen av dere ivf'ere som fortsatt bruker crinone etter positiv test? Jeg tenker å fortsette selv om sykehuset sa at jeg skal bare gå på det i 14dager. Jeg trapper ned til 1 per dag.

Hei dere!
Jeg fikk svar på blodprøven fra sykehuset idag som bekreftet min graviditet. Jeg har testet positivt forrige uke, men har ikke tort å tro på det før jeg fikk svar fra sykehuset. Er det noen av dere ivf'ere som fortsatt bruker crinone etter positiv test? Jeg tenker å fortsette selv om sykehuset sa at jeg skal bare gå på det i 14dager. Jeg trapper ned til 1 per dag.
Da jeg brukte Lutinus sluttet jeg dagen etter offisielle testdatoen og det gikk fint. Trappet ikke ned. Hun er 21 måneder om 5 dager :). Nå er det jo fryseforsøk, så da må jeg bruke medisin helt til uke 10.

Gratulerer med positiv test og velkommen inn hit. Kjekt å se Flere fra marsprøverne

Jeg skulle egentlig slutte på Lutinus på testdagen, men eg bestemte meg for å bruke opp pakken. Siste tbl i går.. Så er veldig nervøs, men håper det går bra..

Hei dere!

Jeg skal gå på cyclogest frem til uke 12, styrt fryseforsøk. 400 mg progreston morgen og kveld, og i tillegg progynova tre ganger daglig.

Da jeg brukte Lutinus sluttet jeg dagen etter offisielle testdatoen og det gikk fint. Trappet ikke ned. Hun er 21 måneder om 5 dager :). Nå er det jo fryseforsøk, så da må jeg bruke medisin helt til uke 10.

Gratulerer med positiv test og velkommen inn hit. Kjekt å se Flere fra marsprøverne
Tusen takk:D Legen sa at jeg ikke trengte det, men jeg er så redd for å abortere. Vi har hatt en del mislykkede egguttak bak oss uten at det var noe egg og tar derfor ingen sjanser. Jeg tenkte å bruke opp den pakken jeg har nå for så slutte og håpe på det beste:angel8

Bah, følte jeg måtte fortelle sjefene mine om graviditeten i dag. I fjor ble jeg utbrent og hadde pga det et høyt sykefravær, som henger igjen i år også da jeg har prestert og få influensa to ganger på tre måneder og dertil 7 nye egenmeldingsdager.

Mja uansett, hadde en oppfølgningssamtale i dag, hvor det ble nevnt at sjefene på toppen igjen hadde ytret et ønske om å frata meg rett til egenmeldinger i en 6mnd periode, siden fraværet fortsatte, men mine sjefer ville ha denne samtalen med meg først for og høre hvordan det gikk. Så jeg sa at jeg var 6 uker på vei, ønsket og jobbe så lenge det gikk, men at det kunne hende det blir mer fravær, for man vet ikke hvordan det blir for hver enkelt. Så nå lurer jeg på om jeg gjorde noe dumt i og fortelle det såpass tidlig.

Heeelt relevant og ta opp noe slikt i en skravletråd, men måtte få det ut. :p

Bah, følte jeg måtte fortelle sjefene mine om graviditeten i dag. I fjor ble jeg utbrent og hadde pga det et høyt sykefravær, som henger igjen i år også da jeg har prestert og få influensa to ganger på tre måneder og dertil 7 nye egenmeldingsdager.

Mja uansett, hadde en oppfølgningssamtale i dag, hvor det ble nevnt at sjefene på toppen igjen hadde ytret et ønske om å frata meg rett til egenmeldinger i en 6mnd periode, siden fraværet fortsatte, men mine sjefer ville ha denne samtalen med meg først for og høre hvordan det gikk. Så jeg sa at jeg var 6 uker på vei, ønsket og jobbe så lenge det gikk, men at det kunne hende det blir mer fravær, for man vet ikke hvordan det blir for hver enkelt. Så nå lurer jeg på om jeg gjorde noe dumt i og fortelle det såpass tidlig.

Jeg hadde nok også sagt i fra! Jeg sa det til sjefen i går selv, fordi jeg skulle be om fri til ultralyden. Og jeg har vært mye til sykehus på grunn av en kul på hjernen de ikke finner ut av. Så sjefen ble nervøs for at jeg måtte på sykehus igjen nå rett etter mr.

Så jeg sa det like gjerne. Det gikk fint det altså:)

I alle dager, kan hab gjøre sont?

Jeg sa det tidlig til sjefen med første for jeg surra så, hu sa "åh er du sikker på det?" Basert på at mannen var til behandling og gikk på nav... For en kan tydelighvis ikke være en god mann og far da :shifty:

Nå har han fast jobb og vi har kjøpt hus, har ikke fortalt henne om den mye spira og det gidder jeg ikke før jeg må heller *kjærring* o_O

Eeeh... det kan da umulig være lov??? Er jaggu det dummeste jeg har hørt. Åh. Kjente jeg ble irritert på dine vegne. Det høres jo helt idiotisk ut. Jeg og har hatt ett år med endel fravær, noe som er ulikt hvordan jeg egentlig har vert. Men dette pga utbrenthet og mye styr med å bli gravid, sa og exu. Pluss lungebetennelse og prolaps, ting har virkelig gått i ett. Jeg fortalte sjefene mine det, pga jeg har vert så mye vekke for forståelsen av att det kan bli mer. Dem var glad på mine vegne, og ville tilrettelegge så mye jeg ville.
Dersom dei tar fra deg dagene, ville jeg ha lest meg opp i regler og lover. For kan ikke tro det er lovlig.

Det er dessverre mye rare sjefer der ute. Selv gruer jeg meg til å fortelle min sjef. Hun hater alt som har noe med graviditet å gjøre! Ifjor, da min kollega ble gravid fikk hun nye krevende arbeidsoppgaver og når hun sa at hun ikke kunne gjøre det pga graviditet fikk hun høre at "svangerskap er INGEN sykdom". Plutselig skulle kontoret til kollegaen min pusses opp og males og da hun ba om å slippe å bruke kontoret pga malingslukta fikk hun høre at hun ikke har krav på spesialbehandling pga graviditeten. Hun ble tilslutt sykmeldt ut svangerskapet.

Det er dessverre mye rare sjefer der ute. Selv gruer jeg meg til å fortelle min sjef. Hun hater alt som har noe med graviditet å gjøre! Ifjor, da min kollega ble gravid fikk hun nye krevende arbeidsoppgaver og når hun sa at hun ikke kunne gjøre det pga graviditet fikk hun høre at "svangerskap er INGEN sykdom". Plutselig skulle kontoret til kollegaen min pusses opp og males og da hun ba om å slippe å bruke kontoret pga malingslukta fikk hun høre at hun ikke har krav på spesialbehandling pga graviditeten. Hun ble tilslutt sykmeldt ut svangerskapet.

Har en sjef som er likedan.. Gruer meg til å fortelle det til henne.. Hun hater alt som har med graviditet og sykdom.. Jippi..

Joda, de har lov til det, men det skal varsles osv. Arbeidsplassen min er plaget av høyt fravær på flere ansatte, så derfor er fokuset veldig stort og mye oppfølgning osv. Jeg håper jeg slipper og miste egenmeldingene mine da jeg er frisk etter utbrentheten i fjor. Min sjef er grei på det området, hun følger bare ordre/rutiner fra sine sjefer igjen.

Har en sjef som er likedan.. Gruer meg til å fortelle det til henne.. Hun hater alt som har med graviditet og sykdom.. Jippi..
Når har du tenkt å fortelle henne? Jeg har nettopp hatt lønnsforhandlingsmøte med henne og venter med å få svar fra lønnsforhandlingen før jeg forteller det til noen på jobb. At jeg er gravid er grunn nok til at jeg ikke vil få det jeg krever i lønn.

Det er sånn at hvis jeg ser bankende hjerte på ul i morgen er sjansen stor for at det går bra?

Når har du tenkt å fortelle henne? Jeg har nettopp hatt lønnsforhandlingsmøte med henne og venter med å få svar fra lønnsforhandlingen før jeg forteller det til noen på jobb. At jeg er gravid er grunn nok til at jeg ikke vil få det jeg krever i lønn.

Tenker ikke fortelle før jeg må, enten når magen begynner å vise eller hvis jeg blir sykemeldt. Hadde bekkenløsning med begge mine to så regner med jeg får det denne gangen også..

Hei :-)
Jeg har blitt gravid for første gang nå. Så jeg lurer på når jeg bør kontakte legesenteret? Syklusen min har variert fra 4-6 uker siden jeg sluttet på p-pillen(9mnd siden). Men tror jeg er 4-5 uker på vei :-)

Back
Topp