~Desember tråden~

Jeg har vært helt overbevist om at det var 15. Des i dag.

Fredag. Stusset på at ikke lånet var trukket fra konto enda.

I det jeg skal til å svare en kunde at jeg ikke får betalt før over helga innser jeg at... Ehh.... Det er en dag i morgen. Som er fredag. 15. Des.

Jeg vet jo det. Jeg vet jeg skal på konsert i dag, og at svigermor kommer i morgen, fredag.

Jeg bare. Tenkte fredag. Litt tungt å oppdage halv tre.
 
Jeg har vært helt overbevist om at det var 15. Des i dag.

Fredag. Stusset på at ikke lånet var trukket fra konto enda.

I det jeg skal til å svare en kunde at jeg ikke får betalt før over helga innser jeg at... Ehh.... Det er en dag i morgen. Som er fredag. 15. Des.

Jeg vet jo det. Jeg vet jeg skal på konsert i dag, og at svigermor kommer i morgen, fredag.

Jeg bare. Tenkte fredag. Litt tungt å oppdage halv tre.
Litt virrafor?
 
Er jeg den eneste som rydder hus, støvsuger, vaske gulv, så kommer barnet mitt på det rommet og BOM så er det helt bomba igjen?
 
Huff, du må stresse ned Sara ❤️
Svigermor kommer i morgen. Huset står på hodet. Virkelig.
Jobb er litt kaos, mye å gjøre og jeg vil helst ta fri neste fredag men begynner å tvile.
Men jeg har fått ned antallet uleste eposter fra rundt 200 til noen og 50 (ikke reelt uleste altså, men ubehandlet) så det går da rette veien. Men jeg har nok tatt de enkleste først....

Men i kveld skal jeg aller helst få et hus som er helt absurd kaotisk til å se hakket mindre kaotisk ut, og ikke tenke på jobb. For dit skal jeg jo visst i morgen.
 
Svigermor kommer i morgen. Huset står på hodet. Virkelig.
Jobb er litt kaos, mye å gjøre og jeg vil helst ta fri neste fredag men begynner å tvile.
Men jeg har fått ned antallet uleste eposter fra rundt 200 til noen og 50 (ikke reelt uleste altså, men ubehandlet) så det går da rette veien. Men jeg har nok tatt de enkleste først....

Men i kveld skal jeg aller helst få et hus som er helt absurd kaotisk til å se hakket mindre kaotisk ut, og ikke tenke på jobb. For dit skal jeg jo visst i morgen.
Er din svigermor bedre enn min hvertfall?
 
Jeg har på et eller annet vis klart å fortrenge hvor langt ut i desember vi er kommet. Eller rett sagt at jeg ikke har skaffet festklær til jentene allerede. De har sett seg ut hva de ønsker. Min far fikk tak i det yngste vil ha, i går. Siste igjen i butikken. Eldste jente, nei, det var utsolgt sist helg allerede. Så hva har vi gjort ? Hun har et skjørt hun vil bruke, men trenger en topp til. Fant en hun likte. Pappa kjøpte den også, men den er for liten. En str opp er utsolgt. Neste steg er 170 og jenta er knapt 13 år, kanskje maks 155 cm lang, tynn som en strek og ikke veldig utviklet, så der blir nok utringningen for stor. Hele 170 er for stort. Hun skulle hatt 156 (som er delestøreelse 156/164) og trolig mer enn stort nok.

Bahh, en rask handletur i dag må altså inneholde en topp til julaften.

Never mind at sønnen som ikke vil på butikker kom hjem fra skolen og sier skoen er gått i oppløsning, han trenger nye vintersko/støvler/greier. En uke før jul og kaos på butikkene og han må være med... Ja.... Gøy.
 
Last edited:
Er din svigermor bedre enn min hvertfall?
Definitivt. Jeg har en god svigermor. Hun påpeker ikke kaoset. (Det har hendt at hun har støvsugd sofaen, for all del, men hun klager ikke)

Hun er noe av samme typen selv.
 
Vantroen i "i DAG" i svigermors utrykk kunne tyde på at hun ikke har feiret jul med oss før. Vi pynter helst juletreet siste søndag før jul.

For to år siden gjorde vi det rett før jul og jeg knakk treet og det var jo ikke helt heldig. Men vi var så super på etterskudd at det ble slik. Jeg liker ikke pynte treet så sent, rett og slett fordi det er stress nok julel julaften i vårt kaos-hus. Så ja. Vi pynter treet i dag. Og baker pepperksker.
 
Og ja, det gjør vi selv om huset ikke er helt klar til jul. Selv om det bør ryddes mer i stua, kjøkkenet må vaskes grundig (baker på spisebordet i stua, påvirkes ikke av at benkene på kjøkkenet er fulle) og kjelleren er kaotisk. Hele huset litt kaos. Men ja, vi har satt juletreet i stua og skal pynte det. Nå er snart pepperkakene ferdige, både deler til et lite hus, og pepperkaker merbig uten gluten. Sistnevnte ble litt vel tørre og sprø, ingen mykere kjerne, men vi får se hvordan det blir etterhvert. De smaker visst godt i alle fall, så får vi jobbe videre med å perfeksjonere det.
 
Nå er det juleferie og alle barn er hjemme.
Hodepine fra H er her men dette er ju jeg vant til at ha så vondt at jeg ikke klarer tenkte klart.
Heldigvis så skal vi bare slappe av og har ikke noen som helst planer. Så her hopper jeg fort i seng ikveld.
Var på legekontor idag og nok en gang ble jeg overtalt at ta influensa vaksinen da jeg er i riskogruppen og hver gang se siste 7 åren så har jeg blitt syk veldig syk likevel av influensa.
Blir jeg dårlig denne gang da jammen skal jeg ikke ta den nest år.
 
Back
Topp