~Desember tråden~

Håper dere nyter rolige romjulsdager
 
Blitt invitert til nyttårsfest imorgen. Mannen vil tydeligvis dra. Jeg vil ikke være alene. Men jeg er usikker på om jeg orker å være med? Meg? Sosial? NetVi har htopp vært sosial hele jula..
Ikke noe kjekt å være alene på nyttår nei, men kjenner meg igjen i det med å ikke orke så mye sosialt.

Vi har ikke vært så mye sosiale denne jula da. Bursdagen til yngstemor 25.12 med mine foreldre og min bror med familie til kaker og kaffi og middagen sammen med mine foreldre. Skulle vært her men ble i mitt barndomshjem av ulike årsaker, i hovedsak min mors uvi som ikke burde ut av huset. Og middagen hos mine foreldre for nettopp igjen min og min brors familie i romjula. Og reprise, middag der i morgen også. Men bare middag, de har andre gjester på kvelden, så da skal vi hjem og sitte og spille brettspill og spise godteri hele kvelden frem til det er ut litt før midtnatt med stjerneskudd for å se på fyrverker i og så er det 2024 og leggetid.
 
Ikke noe kjekt å være alene på nyttår nei, men kjenner meg igjen i det med å ikke orke så mye sosialt.

Vi har ikke vært så mye sosiale denne jula da. Bursdagen til yngstemor 25.12 med mine foreldre og min bror med familie til kaker og kaffi og middagen sammen med mine foreldre. Skulle vært her men ble i mitt barndomshjem av ulike årsaker, i hovedsak min mors uvi som ikke burde ut av huset. Og middagen hos mine foreldre for nettopp igjen min og min brors familie i romjula. Og reprise, middag der i morgen også. Men bare middag, de har andre gjester på kvelden, så da skal vi hjem og sitte og spille brettspill og spise godteri hele kvelden frem til det er ut litt før midtnatt med stjerneskudd for å se på fyrverker i og så er det 2024 og leggetid.
Kommer til å være mye unger der for jentungen sin del også.. ugh.. ta med masse smertestillende, beroligende osv.. kanskje.. hmmm
 
Helt forjævlig slitsom romjul her nå. Omgangssyke på 3/4 i de siste to ukene før jul og barna har vært hjemme siden 16 desember. Batteriet er flatt. Mannen og jeg bare krangler og er sure på hverandre. Og jeg er drittlei av ikke å være hjemme, og å ha såpass dårlig plass at vi ikke «får lov» til å feire jul hjemme og kan kreve at folk kommer på besøk til OSS i stedet for at vi alltid må dra til dem.
Føler jeg bare er ombord i en T-barnevogn som kjører for fort og svingete hele tiden. Holder meg fast i de remmene i taket med en hånd, men snubler hele tiden. Sykdom av og på. Krav på jobb. Leilighet som må vaskes, middag som
Skal lages. Aldri søvn en hel natt, men alltid oppvåkninger fra hun på 2,5 år. Aldri hvile. Sliter med å sove i tillegg så når mannen står opp om morgenen får jeg likevel ikke sove noe mer, fordi jeg har blitt vekka. Om jeg faktisk får til å sove så våkner jeg halvannen time etterpå og er svimmel og kvalm. Når kan jeg gå av toget?
Stor klem til deg. Skjønner det veldig godt.
ikke lett av vær foreldre og syk i tillegg og når man går opp i hverandre en god stund så blir det fort irritasjon.
 
Kommer til å være mye unger der for jentungen sin del også.. ugh.. ta med masse smertestillende, beroligende osv.. kanskje.. hmmm
Noen av ungene mine hadde nok likt mer sosialt nyttår enn vi har, men totalt sett koser de seg med sånn vi har det.

Middag sammen med søskenbarna, spillebeld bare oss fem på kvelden , og treffer naboer ute og sier godt nyttår ved midtnatt.
 
Noen av ungene mine hadde nok likt mer sosialt nyttår enn vi har, men totalt sett koser de seg med sånn vi har det.

Middag sammen med søskenbarna, spillebeld bare oss fem på kvelden , og treffer naboer ute og sier godt nyttår ved midtnatt.
Vi treffer søskenbarna kun ved bursdager osv. og vårt sosiale nettverk er ikke stort. Så jeg drar ikveld i håp om at jentungen skal få ett større nettverk enn meg som trenger ro og stillhet og er rimelig introvert
 
Vi treffer søskenbarna kun ved bursdager osv. og vårt sosiale nettverk er ikke stort. Så jeg drar ikveld i håp om at jentungen skal få ett større nettverk enn meg som trenger ro og stillhet og er rimelig introvert
Et av søskenbarna treffer vi bare hver sommer sånn ca. Han fyller 3 år om et par dager. De som som er min brors barn, som vi nå treffer til middag om en times tid, mellomste mi går i klasse med kusina. Broen hennes er et år eldre og går på ungdomsskolen i 8. Mens min eldste går i 10, de treffes ikke like ofte som de to som går i samme klasse, men spillet periodevis dataspill sammen og treffes dann og vann.
 
Last edited:
Back
Topp