Desember 2022

og for å øke stress er det tomt for Crinone i hele byen virker det som og leveringsproblemer. Noen andre som sliter med å få hentet ut? Jeg har til 4 dager til. Så vet ikke hva jeg skal gjøre. Skal til Oslo på fredag så hvis det er greit med crinone der så kan man jo muligens rekke det i tid.
Var innom alle kjedene i trondheim på fredag. Kun ett apotek som hadde en pakke igjen og alle snakket om leveringsproblemer :oops:
Jeg har vært på mange roadtripper for å få tak i IVF-medisin til forskjellige apoteker i år, fra Arendal til Stavanger (jeg bor midt i mellom).
Så jeg har noen tips. :)

Vanligvis kan apotekene bestille inn medisinen til neste dag.

Du kan sjekke hvilke apoteker som har medisinen inne på nettsidene til Apotek1, Vitus Apotek og Boots.

Finner du medisinen på et apotek, kan/bør du ringe direkte til apoteket og holde den av.

Hvis det er leveringsproblemer på den du bruker, ville jeg kontaktet klinikken og bedt om resept på en alternativ medisin. Crinone er vel progesteron, og da finnes det alternativer. Selv bruker jeg Utrogestan.

Håper det går bra med hcg-stigningen! ❤️

Da har jeg kommet meg gjennom helgen uten noe mer spotting. Siden jeg fikk så lav HCG verdi på 110, 12 dager etter 5 dagers innsett (dvs 17dpo) har jeg vært veldig deppa. Rett og slett fordi jeg har googlet og de forskningsartiklene jeg har sett gir denne graviditeten en sjangse på 40 prosent.

Jeg skal prøve å få tatt en ny blodprøve idag, men fastlege var ikke så bekymret som meg, men hun er jo heller ikke så manisk insatt i IVF som meg:rolleyes:. Tok clearblue i går som viser stigning. Men sånne tissetester sier jo virkelig ingenting annet enn at det er litt mer HCG enn på torsdag.

og for å øke stress er det tomt for Crinone i hele byen virker det som og leveringsproblemer. Noen andre som sliter med å få hentet ut? Jeg har til 4 dager til. Så vet ikke hva jeg skal gjøre. Skal til Oslo på fredag så hvis det er greit med crinone der så kan man jo muligens rekke det i tid.
Var innom alle kjedene i trondheim på fredag. Kun ett apotek som hadde en pakke igjen og alle snakket om leveringsproblemer :oops:
Et tips er å prøve et apotek som er i nærheten av en IVF-klinikk. For eksempel det som ligger inne på selve Riksen. På Jernbanetorget i Oslo ligger det også et døgnåpent apotek som har ganske store lager av det meste!

Sniker: ta en ringerunde på forhånd så slipper du bomtur. Du kan ta telefon til ett apotek pr kjede så sjekker de lagerstatus hos de andre evt og kan ringe og reservere. Eller bestille inn

Takk for tips folkens. Fikk bare byttet til cyclogles( om det er riktig) det var visst ikke noe problem. Det er tomt for crinone i hele Trondheim og levering skjer ikke før i januar.
Men da var en ting ordnet iallefall
Et tips, lurt å ligge i 20-30 min etter du har tatt cyclogest ellers kan alt renne ut :)

Vet noen om det er vanlig å få gå rett på neste fryseforsøk i naturlig syklus (med Lutinus)?
Har ventet på svar fra sykehuset i to dager :rolleyes:

Back
Topp