Desember 2021

Åååå! Så godt å høre altså:love7
Synes ofte man får oppklart ting om man en sjelden gang får snakke med lege. Synes det er mye surr og mye informasjon som ikke når frem til legene som tar avgjørelsene.
Da sees vi sikkert i februar-gruppa:love2 Regner med vi må vente til da før neste innsett
Ja, å er tydeligvis ikke min behandlende lege som har uttalt seg om min vekt. Så det har jo da blitt snakket om uten bakgrunnsinfo.. da blir det litt surr.. men heldigvis så snakka jeg lenge med legen å med hun sykepleieren som tok vare på meg sist jeg var der så fikk ordnet i alt å nytt opplegg så jeg har troa :) ja da ses vi i februar gruppa.. føles ut som det er så lenge til, men jeg veit at når det først bikker 1 så går en mnd fort heldigvis :)

Ja, å er tydeligvis ikke min behandlende lege som har uttalt seg om min vekt. Så det har jo da blitt snakket om uten bakgrunnsinfo.. da blir det litt surr.. men heldigvis så snakka jeg lenge med legen å med hun sykepleieren som tok vare på meg sist jeg var der så fikk ordnet i alt å nytt opplegg så jeg har troa :) ja da ses vi i februar gruppa.. føles ut som det er så lenge til, men jeg veit at når det først bikker 1 så går en mnd fort heldigvis :)
Har du en behandlene lege? Jeg føler det er 100% tilfeldig hvem som har uttak/innsett og hvem som skriver ut medisiner. Savner å ha en lege og en som har hovedansvaret. Synes det er altfor mye armer og bein der nå:hungover:

Har du en behandlene lege? Jeg føler det er 100% tilfeldig hvem som har uttak/innsett og hvem som skriver ut medisiner. Savner å ha en lege og en som har hovedansvaret. Synes det er altfor mye armer og bein der nå:hungover:
Det er Adrian som driver med uttakene og innsett men det er Erling som er min behandlende lege som jeg har dialog med. Å jeg har nå bedt om å snakke med han å det var veldig greit for da fikk jeg svar på det jeg lurte på samt vi fikk diskutert litt rundt hva årsaken er. Noe de ikke veit.. men nå er det lavkarbo og Q10 som jeg har tatt i en mnd allerede.. så blir uttak i slutten av mars så er det lov å håpe det har litt effekt :D

Ved forrige forsøk ble det avbrutt? Hos meg er det bra follikelvekst men lite modne egg :/ derfor skal jeg ha 225 Menopur og 225 bemfola samt Ovitrelle og gonalpeptyl :)
Ja forrige forsøk fikk jeg ut 8 egg men ingen modnet til blasto så da ble det avbrutt. Da tok jeg også bare ovitrelle som eggløsningssprøyte.
Okei skjønner. Håper det blir bra for deg! :Heartblue

Det er Adrian som driver med uttakene og innsett men det er Erling som er min behandlende lege som jeg har dialog med. Å jeg har nå bedt om å snakke med han å det var veldig greit for da fikk jeg svar på det jeg lurte på samt vi fikk diskutert litt rundt hva årsaken er. Noe de ikke veit.. men nå er det lavkarbo og Q10 som jeg har tatt i en mnd allerede.. så blir uttak i slutten av mars så er det lov å håpe det har litt effekt :D
Jeg har også hatt samtaler med Erling, men det vi har blitt enige om har tydeligvis ikke kommet videre, så en av de andre legene har sagt noe helt annet. Virker til å være bare surr det der. Liker Erling veldig godt.
Jeg tenkte jeg også skulle prøve meg på lavkarbo frem til neste innsett. Blir så frustrert over at ikke noe fester seg :confused:
Krysser fingrene for at du får ut mange fine egg neste uttak :love7

Jeg har også hatt samtaler med Erling, men det vi har blitt enige om har tydeligvis ikke kommet videre, så en av de andre legene har sagt noe helt annet. Virker til å være bare surr det der. Liker Erling veldig godt.
Jeg tenkte jeg også skulle prøve meg på lavkarbo frem til neste innsett. Blir så frustrert over at ikke noe fester seg :confused:
Krysser fingrene for at du får ut mange fine egg neste uttak :love7
Ja er litt det samme jeg følte på så jeg krevde å få snakke med han selv å at jeg uttrykte at jeg ønsket at han skulle lage en plan for meg å det ble hørt :)

Ja lavkarbo kan iallefall ikke skade, å da kommer hormonene seg i grei balanse også :)

Noen av dere som vet om mensen kommer selv om man går på Ovitrelle og Lutinus som støttemedisin?
:bored:

Eller kommer den først når jeg slutter på disse medisinene?

Noen av dere som vet om mensen kommer selv om man går på Ovitrelle og Lutinus som støttemedisin?
:bored:

Eller kommer den først når jeg slutter på disse medisinene?
På meg kom det først noen dager etter at jeg sluttet på lutinus. Ventet til mensdagen sist og da tok jeg en siste g- test så sluttet jeg på lutinus etter det.

Får man snakke med Erling i Crypho appen eller avtaler du at dere skal ringes? Jeg lurer jo også på mye rundt hvorfor og hva osv men virker ikke som det er så mye å si på det. De legger en plan på medisinene ut fra resultatet forrige gang virker det som.

Får man snakke med Erling i Crypho appen eller avtaler du at dere skal ringes? Jeg lurer jo også på mye rundt hvorfor og hva osv men virker ikke som det er så mye å si på det. De legger en plan på medisinene ut fra resultatet forrige gang virker det som.
Jeg måtte nærmest grine meg til å få snakke med lege etter tredje innsettet mitt hvor mensen kom 8-10 dpo. Fikk time på sykehuset til samtale med ham, men tok det på telefon siden vi har over 2 t reisevei.
Fikk prøve hcg-støtte dette forsøket etter å ha snakket med Erling, og det har tydeligvis funket siden jeg er 14dpo i dag og ikke har fått mensen enda. Har gått på Lutinus alle innsettene mine men fått mensen aaaaltfor tidlig uansett, så Ovitrelle i tillegg har i det minste hjulpet til å forlenge lutealfasen

Jeg sendte mld i crypho å bedt om time med lege. Ble ringetime men var veldig allright. Ga også beskjed om at jeg ønsket time hvis det ble noe ledig før. De legger jo opp nye medisiner utfra resultatene. Jeg har hatt to avbrutte på rappen så det var greit å diskutere med Erling om hva han tenker :)

Jeg mistet i dag etter flere dager spotting og er ikke lenger gravid. Det ble en veldig kortvarig glede, egentlig mest bekymring og opp og ned, godt med avklaring. Dagevis med usikkerhet er slitsomt, både jeg og samboer er totalslakt nå. Til dere alle andre som ikke fikk det til denne gangen: lykke til med neste forsøk, kanskje vi høres i februar/mars-gruppen :)

Jeg mistet i dag etter flere dager spotting og er ikke lenger gravid. Det ble en veldig kortvarig glede, egentlig mest bekymring og opp og ned, godt med avklaring. Dagevis med usikkerhet er slitsomt, både jeg og samboer er totalslakt nå. Til dere alle andre som ikke fikk det til denne gangen: lykke til med neste forsøk, kanskje vi høres i februar/mars-gruppen :)
Uff. Så trist:Heartred Tenker på dere. Men fikk ikke du også noen på frys? Så du slipper den kraftige stimuleringen og uttak?:love7

Ååå så trist å høre. Skjønner hvor slitsomt det må ha vært. Håper neste år er deres år! :Heartpink

Uff. Så trist:Heartred Tenker på dere. Men fikk ikke du også noen på frys? Så du slipper den kraftige stimuleringen og uttak?:love7
Tre befruktede egg var med på slutten og fikk en ekstra dag i rugekassene for å se om de kunne fryses, men utviklingen stoppet og det ble ingen flere igjen. Så jeg skal bare få dette bittelitt på avstand før jeg er klar igjen :) Jeg tenker jo at vi på mange måter har vært heldige, det gikk jo nesten! Og så mye bedre enn vi trodde da vi gikk inn i dette. Vi var egentlig forberedte på at det ikke vil fungere med ivf heller. Jeg har lest at de fleste som blir lett overstimulert får det til, så egentlig håper jeg at vi får ca det samme opplegget neste gang. Så får det være at det var både heftig og grusomt vondt. En mulig premie til slutt er såå verdt det heldigvis. Har så klart googlet meg halv i hjel og ser at det som regel ender i spontanabort når det fester seg sent, fordi det kanskje ikke er helt som det skal. I såfall er jeg glad kroppen gjorde det den skulle. Kanskje vi har brukt opp uflaksen til neste gang :)

Jeg kan settes på gravid @Sofia87 :shy:

Back
Topp