Desember 2021 - endelig jul!

Min skjønne 5 åring var i bursdag idag. Vi forberede og valgte at han sko prøve vær der aleine uten oss foreldre og vi evt skulle bli ringt visst det blev for mye eller visst gutten reagere.
Vi hørte ingenting og når vi henta han smilte han frå topp til tå:) Jeg var flink jeg klarte og vær i bursdagsselskap helt aleine og det var kjempe gøy:love7.

Da har du sikkert rett :)
Men jeg har ikke sertifikat til det og kan dra max 750 med den.

Ser ikke bort fra at dersom det skal bli aktuelt med henger på ferie så må en eller aller helst begge (siden vi pleier dele på å kjøre) ta henger lappen... Altså få be og lov å trekke litt mer, for det kan være lurt å lære det som skal til uansett.

Jeg er rett og slett for tidlig våken.

5 åringen våknet for en time siden og kom inn til oss. Hun har forlengst forlatt oss men jeg klarer ikke sovne. Fast søndag morgen når jeg har rundet aviser og forum pleier jeg lese neste ukes kundeavis fra obs og europris. Men begge har bare for uke 48 enda. Uke 49 kommer i løpet av morgentimene. Men ikke enda, åpenbart

Kanskje de ikke kommer før i kveld, siden det er søndagsåpent? For de pleier da vel være på plass nå

God morgen. Solens skiner ute det er -2. glatt ute:eek:
Har lyst til at bake litt idag men jeg trenger kakebokser.

Her er det rett over 0, helt overskyet og litt snø i lufta.

Plan for dagen er å bake kakemenn, det var dagens aktivitet i kalenderen til ungene, og mannen snakker om å endelig få opp lys ute.

Eller pågår stadig prosjektet med å tømme stua for massive mengder kaos og rot. Dag for dag, litt etter litt.

I dag fikk jeg avduket spisebordet og lagt på jule - voksduken. Det bidrar nå litt til julestemning i alle fall IMG_20211205_110212.jpg

Kanskje de ikke kommer før i kveld, siden det er søndagsåpent? For de pleier da vel være på plass nå
Det hender de kommer sent. Særlig i appene - men tidligere på nettsidene har jeg lagt merke til. Pleier nemlig å bruke frokosten til å planlegge kommende uke.. men ikke alltid de ligger ute da..
Ligger iallfall en del ute nå :)

God morgen. Solens skiner ute det er -2. glatt ute:eek:
Har lyst til at bake litt idag men jeg trenger kakebokser.
-7 og snøvær her :)
Holder på å smelte sukker for å sette sammen pepperkakehusene nå.

Butikkene er vel åpne kl 14-20 i dag så kakebokser får du vel tak i

Pepperkakehus skall vi oxå få sette sammen en dag de nærmaste dagene:)
Ja butikenene åpner snart så skall ta en tur og få kjøpte det:)

Det hender de kommer sent. Særlig i appene - men tidligere på nettsidene har jeg lagt merke til. Pleier nemlig å bruke frokosten til å planlegge kommende uke.. men ikke alltid de ligger ute da..
Ligger iallfall en del ute nå :)

Det er nettsidene jeg bruker. Jeg bruker søndag morgen før jeg står opp, mens mannen enda sover. Til å se gjennom dem og planlegge. Og ta skjermdump og sende ham.

Men det er uke 48 enda.

Vel. Mannen er på europris AS we speak. Sent ute med å få opp utelys også var en del av det kaputt....systemlys fra europris så da er det jo fint at de er åpent fra 14 og han begynte å teste det 1358.

Pepperkakehus er ikke bakt her enda. Og det monteres nok ikke før om et par uker, vi får se.

Lurer på å smelte sukker i år, det tar jo sånn evigheter å få baking glue til å stivne.

Pynter dere før eller etter montering? Rådene sier før. Vi pleier å gjøre det etter.

Pepperkakehus er ikke bakt her enda. Og det monteres nok ikke før om et par uker, vi får se.

Lurer på å smelte sukker i år, det tar jo sånn evigheter å få baking glue til å stivne.

Pynter dere før eller etter montering? Rådene sier før. Vi pleier å gjøre det etter.
Jeg monterer, og ungene får et hus hver som de monterer etter de er montert.
Jeg smelter alltid mer sukker enn jeg trenger, og når jeg er ferdig med monteringen tilsetter jeg kremfløte og litt sitron i det smeltede sukkeret, rører sammen, kjøler ned og vips så har jeg karameller :)

Dagen.

Lage julemenn var planen. Og middag. Før fem.

Vel. Middagen er på bordet. Litt alternativt. For jeg tørrkokte potetene så de er svidd. Potetmos.

Deigen til kakemenn er lagd. Men de må kjevles og stikkes og stekes. Etter middag. Eller noe.

Men jeg elsker mannen min.

Han har fått opp lys ute. Og han vet at jeg elsker lys og når han ikke surrer det rundt rekkverket der jeg det ikke inne. Så. Han har hengt en rekke på innsiden av rekkverket også.

Men det er surt. Hjemmedyrkede poteter. Kokt litt for mange så jeg skulle mose resten og lage Potetlefser så mannen fikk smake om jeg får til noe brukbart.

Så tørrkokte jeg dem så de lukter svidd. Usikker på om panna blir bra eller om slipp - belegget er ødelagt.

Blæ. Lei.

Og må klistre på meg et smil og bake kakemenn med ungene. På et tidspunkt.

Da bilen står fortsatt stille i hagen med sommerdekk :mad: har mannen fått i oppgave at hente 2 st på skolen nå kl 13:39:p skall se om han husker det. Står og venter spent på når de kommer hjem:p

Last edited:
Back
Topp