Desember 2021 - endelig jul!

Og snart jul.
Har akkurat satt deigen til de første småkakene til jul :)
 
Jeg aner virkelig ikke hva som skjer denne jula. Koronarestriksjoner igjen? Må vi feire alene som en liten familie på 3 eller får datteren min se fetterne sine i julen? Vi får se..
Jeg tenker at den store forskjellen denne julen er at de fleste nå er vaksinerte samt at vi har tilgang til hurtigtester.
Vi kommer til å besøke mamma og svigermor, men ta test før vi drar
 
Her skal vi feire hjemme uansett, så for min del kan vi være alene også. Synes det bare er stress med unger som konstant maser og ikke skal spise mat, dessert eller klarer å vente til vi har slappet av i 5 min etter mat og fått ryddet opp. Klarer ikke å kose meg eller slappe av selv da, så da blir humøret deretter:wacky:
 
Her skal vi feire hjemme uansett, så for min del kan vi være alene også. Synes det bare er stress med unger som konstant maser og ikke skal spise mat, dessert eller klarer å vente til vi har slappet av i 5 min etter mat og fått ryddet opp. Klarer ikke å kose meg eller slappe av selv da, så da blir humøret deretter:wacky:
For min del går det greit å være hjemme, mindre stress.. mer for frøkna sin del.
 
For min del går det greit å være hjemme, mindre stress.. mer for frøkna sin del.
Helt greit for meg også, men ikke for mannen. Det er best for den yngste å være hjemme, så slipper vi å måtte reise tidlig hjem fordi han skal legge seg.
 
Ja tenkt det må snart formelt søke om å bli lengre hjemme i permisjon:)
 
Vi feirer jul hjemme. Der har vi gjort de siste 8 årene.
Noen år har vi besøk. Andre år har vi det ikke. I år kommer svigermor

Vanligvis treffer ungene søskenbarna (på min side, de fikk en fetter på mannens side i fjor) første og andre juledag, hhv minstemor sin bursdag og mine foreldre som ber barn og barnebarn på middag 2. Juledag (inkl min svigermor da i år)

Men min bror med familie er, om reglene tillater det, i Sverige i julen i år (min svigerinne er svensk)
Vi får se hva vi skal gjøre med den bursdagen da, for søskenbarna er litt viktig for henne den dagen
 
Feirer jul hjemme, det har vi gjort de siste 11 årene. Håper dog at min mormor kan komme til Norge fra DK å feire jul igjen i år som vanlig. Er bestilt billett til den 17.desember, så:greet008 Hun har ingen andre enn meg og satt alene i julen i fjor. Ikke greit:angry7
 
Helt greit for meg også, men ikke for mannen. Det er best for den yngste å være hjemme, så slipper vi å måtte reise tidlig hjem fordi han skal legge seg.
Vi sover uansett hos mamma og pappa, og mamma orker aldri å være hos søs lenger enn til 9.. så da sovner frøkna der og sover hele turen hjem og blir lagt rolig i senga si. Vi er heldig der.
Men hos mannen min sin far så holder de jo på til kl 1, og det er altfor lenge for meg., jeg legger meg vanligvis kl 22-23..
 
Vi sover uansett hos mamma og pappa, og mamma orker aldri å være hos søs lenger enn til 9.. så da sovner frøkna der og sover hele turen hjem og blir lagt rolig i senga si. Vi er heldig der.
Men hos mannen min sin far så holder de jo på til kl 1, og det er altfor lenge for meg., jeg legger meg vanligvis kl 22-23..
Kl 1 hadde jeg ikke holdt ut:eek: Legger meg så tidlig at det nesten en flaut:p Godt med en unge som bare kan legges borte og putte rett i senga når dere kommer hjem da. Det hadde ikke funka her.
 
Kjenner desember er litt kjip i år. Hadde uttak nå i november og satt med så stort håp om å gå gravid inn i julen. Men pga OHSS ble innsett utsatt til midten av januar, så jeg går egentlig bare å venter… Men regnet med frøkna og alle påfunnene hennes klarer sette meg i julestemning ❤️
 
Se der, da var det tilbake på munnbind i jobben igjen :nailbiting:
 
Back
Topp