Desember 2021 - endelig jul!

I kveld måtte vi fyre i peisen:) det var deilig.
men sliter litt med mellomste som er så varm:rolleyes:
Alle me andre fryser mens hun koker:eek:
Vanlig peis?
Vi har gasspeis, elsker den, kan slå av og på som vi vil med fjernkontroll :)

Vi bestilte ny bil i sommer.
Om ikke mange ukene skulle vi få den levert, men det har vært store problemer med produksjon av den bilen på grunn av komponentmangel.
Antatt levering var oppgitt som et sted mellom uke 50 og slutten av februar.
Vi hadde ikke hørt noe mer fra forhandler, og i dag tok jeg en tur innom.
Selgeren vår var ikke tilstede i dag, men en annen sjekket for oss.
Som han sa, oi, vår er på vei i produksjon det er det ikke mange som er, etter den er produsert vil det ta 2-8 uker før vi kan hente den, det vi si tidligst i uke 51. Vi vil få den som avtalt :)

Om ikke mange ukene skulle vi få den levert, men det har vært store problemer med produksjon av den bilen på grunn av komponentmangel.
Som han sa, oi, vår er på vei i produksjon det er det ikke mange som er, etter den er produsert vil det ta 2-8 uker før vi kan hente den, det vi si tidligst i uke 51. Vi vil få den som avtalt :)

Så bra! Tror du har sagt det før kanskje, men hvilken bil?

Her fyres det i ovnen hver dag for tiden. En måte å få ned strømforbruket på. Må ha mer ved da, for vi har ikke kjøpt inn i år. Brenner på rester fra i fjor og det varer nok ikke lenger enn frem til jul.

Gratulerer så kjekt med ny bil. Jeg vil oxå ha en ny da jeg er så lei av vår bil

Vi har også lyst på id4 :love7 kjører id3 i jobben, og de er så utrolig behagelige (når jeg bare ble vant med de:p).
Gtx, da er det 4hjulstrekk? Vi tenker da 2hjulstrekk,kan ikke tro at det er noe forskjell størrelsesmessig. Aner du om mulighet for tre bilstoler/beltestoler bak? :p

Vi har også lyst på id4 :love7 kjører id3 i jobben, og de er så utrolig behagelige (når jeg bare ble vant med de:p).
Gtx, da er det 4hjulstrekk? Vi tenker da 2hjulstrekk,kan ikke tro at det er noe forskjell størrelsesmessig. Aner du om mulighet for tre bilstoler/beltestoler bak? :p
GTX har 4-hjulstrekk ja, med de veiene her vi bor trenger vi det.
Hovedbilen vi har nå har det ikke, men vi har flyttet siden vi kjøpte den, bil nummer to som vi kjøpte senere har.
Var veldig glad for det når jeg var ute og kjørte før i dag.
Nå trenger vi kun en bilstol siden de eldste er så gamle som de er, men tror det fint kan gå dersom man har de riktige setene.
Den er 60-50-60 i baksetet, "vanlige" biler er 60-40-60. Den vi har nå som skal byttes ut er 60-60-60, og med den, en Peugeot 5008, var det ikke noe problem.
Vurderer du den kan du jo bare kjøre til forhandler og spørre om dere kan prøve om det er plass til setene dere har.

Hovedbilen vi har nå har det ikke, men vi har flyttet siden vi kjøpte den, bil nummer to som vi kjøpte senere har.
Nå trenger vi kun en bilstol siden de eldste er så gamle som de er, men tror det fint kan gå dersom man har de riktige setene.
Den er 60-50-60 i baksetet, "vanlige" biler er 60-40-60. Den vi har nå som skal byttes ut er 60-60-60, og med den, en Peugeot 5008, var det ikke noe problem.
Vurderer du den kan du jo bare kjøre til forhandler og spørre om dere kan prøve om det er plass til setene dere har.

Vi har s max med plass til tre seter baki. Nå trenger ikke eldste, men mellomste bør fortsatt ha, har lov å sitte uten, men skal sitte i stol om der er, hun er rundt 1,40, en spinkel liten sal, også har vi jo minstemor

Jeg tror vi finfint skulle fått plass til familien i den. Men vi måtte hatt to biler, eller tilhenger (den kan dra tilhenger, er det ikke så?) vi fyller den bilen vi har til randen, og kan ikke ha en cm mindre bagasjerom. Vi reiser jo med et stort telt, soveposer og liggeunderlag til 5 (men har krympet liggeunderlagene en del. De bør få sånne som jeg og mannen har. Dyre, små, gode) kjøleboks, kjøkkenutstyr, grill, etc i tillegg til klær som er begrenset til en ca 30 liters bag pr pers.

Jeg har lyst på elbil, men der er rett og slett baggasje som er den største utfordringen min. Jeg er blitt så glad i de campingturene.

GTX skulle jeg gjerne hatt. Det er to bakker i veien opp til oss som jeg hater vinterstid. Vi bor i enden av en blindvei så der er ikke noen annen vei ut. Det er ikke alltid like greit.

Vi er ikke lei av den vi har, er egentlig ganske glad i den, men trenger 4-hjulstrekk, den gamle er 11 år og har gått 230.000 km...
Det er på tide å bytte den ut.

Vår eldste er.... Skal vi se, 2007 modell, vi kjøpte den i 2008. Der har blitt bil nr 2 da, men ser er jo bortkastet at bil nr 2 er en stasjonsvogn. Men den er stadig stabil i drift (toryota avesis)

Hoved bilen vår er vel en... 2013 modell tror jeg. Årene går. Den er litt mandagsbil, stadig noe med den, så DET er jeg lei av, men selve bilen er jo gull, altså, plassen!!! Og det er det en ny bil måles opp mot. Bagasjerommet på s maxen.

Ja vanlig peisovn. Elsker når vi fyrer i den. Så praktisk med gasspeis

Mitt hode er nok litt trøtt.

Men vanlig peisovn?

En peis er en peis og en ovn er noe annet?

Men så googlet jeg peis. Og får treff på peisovn. Som er en side om sånne nye vedovner som har mye innsikt til flammene, men er en ovn.

I mitt trøtte hode er en peis sånn vi hadde i vår første leilighet. Sånn farmor har. Sånn klassisk peis. Åpent ildsted. (noen har dører så det kan lukkes, men ikke tett)
Og ovn er sånn vi har nå, sånn jeg er oppvokst med. Klassisk svart vedovn.

Men google sier at obs sier at sånn som bror min har og mine foreldre har byttet til, moderne rentbrennende vedovn, kaller de en peisovn.

Peisovn var bare et så rart ord.

Ja, jeg burde trolig sove et par timer til.

:)

God morgen

På planen står en handlerunde på senteret. Påbudt med munnbind, ungene slipper. Det er vintersko, ullgarn noe film til å ha på vinduene for å redusere varmetap, mat, julegaver, joda, lista er lang.

Hjemme skal det ryddes og vaskes på kjøkkenet og spise stua. I morgen skal vi bake sier kalenderen til ungene så det er bare å gjøre seg klar.

Tre beltestoler? Noe på gang?

God morgen
Oslotur for å plukke opp sunnmørsbesøk idag, skulle egentlig på julemarked der men det utgår.. Mye å fikse før vi skal dra da..
Må få kjøpt siste julegave i dag også, så funderer jeg litt på hvordan vi skal pakke inn TV-en kengubarnet skal få til jul, var litt enklere forrige gang da den var 32 tommer.

kengubarnet skal møte noen venner , så han må kjøres dit etterhvert

God morgen
Oslotur for å plukke opp sunnmørsbesøk idag, skulle egentlig på julemarked der men det utgår.. Mye å fikse før vi skal dra da..
Må få kjøpt siste julegave i dag også, så funderer jeg litt på hvordan vi skal pakke inn TV-en kengubarnet skal få til jul, var litt enklere forrige gang da den var 32 tommer.

kengubarnet skal møte noen venner , så han må kjøres dit etterhvert
Hva med en konvolutt med bilde av TV-en i? Og ha den i ett skap ett sted om mulig. Den høres stor ut :D

Vi har jo bare to barn, men har av og til niesa med og så skal frøkna begynne å ha med venninne med av og til :p
Tenkte vi skulle gå og kikke en dag, må bare få prioritert det :p

Back
Topp