Desember 2018

Altså - har allerede etter noen timer som ruger tenkt utallige ganger på testing, selv om jeg frem til i går tenkte det skulle bli null problem å vente til 28.12. Trodde jeg var herdet etter to år med prøving, men med nytt håp kommer tydeligvis testekløen sigende tilbake. Hva syns dere er best? Teste tidlig og «rive plasteret sakte av» hvis den blir negativ, eller ta det i en smell på testdag og vite at svaret er riktig?

Mannen mener helt klart at vi bør vente til den datoen som er satt av sykehuset, men er blitt så tullerusk av hele opplegget at jeg vurderer å teste bak ryggen hans, hehe...
Skjønner deg veldig godt, det er absolutt ikke noe lett valg! Her var vi heldigvis begge enige om å teste tidlig og daglig, rett og slett fordi vi hadde lyst til å fange opp en evt. kjemisk. Også er jeg kanskje også fan av å "rive av plasteret sakte", men det er meg da :)
Lykke til uansett hva du bestemmer deg for!
 
Skjønner deg veldig godt, det er absolutt ikke noe lett valg! Her var vi heldigvis begge enige om å teste tidlig og daglig, rett og slett fordi vi hadde lyst til å fange opp en evt. kjemisk. Også er jeg kanskje også fan av å "rive av plasteret sakte", men det er meg da :)
Lykke til uansett hva du bestemmer deg for!

Takk for svar - det er et godt poeng. Kjemisk er for min del bedre enn ingen graviditet, så vil helst ikke gå glipp av en positiv test selv om det ikke varer. Gratulerer med fin blodprøve i dag, det må være en lettelse å få så godt resultat på første forsøk - håper jeg er like heldig!
 
Endelig var det offisiell testdag her og svaret fra Rikshospitalet var veldig tydelig: gravid :love7 Min HCG var på 206, noe sykepleieren mente var et flott utgangspunkt :) Nå skal jeg slutte å teste mer og bare nyte de neste 4 ukene frem til TUL på 17.1.
Håper så inderlig at det er flere her inne som følger etter! Krysser fingrene for dere alle :Heartred
Gratulerer så mye!! :D Beste julegaven! :santa
 
Nedtur ga uventet opptur: Måtte inn på sykehuset fordi jeg plutselig ble veldig dårlig, og viste seg at jeg har blitt overstimulert. Men hell i uhell kom det frem at jeg hadde to blasto på frys. Var visst bare en kommunikasjonsfeil som førte til at jeg hadde fått beskjed om at ingen var frysekvalitet. Føler meg mye roligere nå som plan B er i (fryse)boks :happy:
Så leit å høre at du ble overstimulert, håper det går bedre med deg nå? Men så gøy at dere fikk 2 blasto på frys allikevel, gratulerer :)
 
Så bra :) Håper og krysser fingrene for at det blir innsett i morgen :)

Det ble dessverre ikke innsett i dag. De var på vei til å sette inn, og jeg spurte før de begynte om de hadde vurdert om jeg var overstimulert eller ikke. Ville dobbeltsjekke pga symptomene mine. Virket ikke som at de hadde helt oversikt, for de spurte om jeg skulle på kontroll for det før innsett. Siden jeg ikke skulle det, så sjekket de. Mtp at jeg har stinn, litt forstørret og øm mage, så bestemte de seg for å vente. De mente det ikke var forsvarlig å sette inn nå, spesielt pga økt sjanse for blodpropp (sjansen er allerede økt hos meg). Så det blir totalfrys på meg denne gangen. De ringer i morgen for å gi meg en oppdatering om eggene, og evt om de har ombestemt seg. Men det virker som liten sjanse for det.

Synes igrunn det er helt greit. Jeg ønsker ingen forverring av symptomene i jula, og jeg ser både fordeler og ulemper med å ta det med en gang og det å vente.

Håper dere andre har babylykken med dere - jeg skal følge med! :greet008
 
Endelig var det offisiell testdag her og svaret fra Rikshospitalet var veldig tydelig: gravid :love7 Min HCG var på 206, noe sykepleieren mente var et flott utgangspunkt :) Nå skal jeg slutte å teste mer og bare nyte de neste 4 ukene frem til TUL på 17.1.
Håper så inderlig at det er flere her inne som følger etter! Krysser fingrene for dere alle :Heartred

Så fantastisk! Er veldig glad på dine vegner :)
 
Testet med babyplan tidlig strips i dag 12 dpo, blendahvit :( Vi har heldigvis et par forsøk igjen offentlig, men jeg ser litt svart på å måtte gå gjennom nok en runde med spray og sprøyter..
 
Så leit å høre at du ble overstimulert, håper det går bedre med deg nå? Men så gøy at dere fikk 2 blasto på frys allikevel, gratulerer :)

Takk! Fikk plutselig ekstremt sterke magesmerter, og ifølge legen var eggstokkene mine så store at de rørte hverandre (han kalte det «kissing ovaries» som høres søtt ut, men er noe man tydeligvis absolutt ikke ønsker seg). Men smertene forsvant etter en stund, så utover at jeg ser ut som jeg er 6 måneder på vei er formen nå ganske god :)
 
Takk! Fikk plutselig ekstremt sterke magesmerter, og ifølge legen var eggstokkene mine så store at de rørte hverandre (han kalte det «kissing ovaries» som høres søtt ut, men er noe man tydeligvis absolutt ikke ønsker seg). Men smertene forsvant etter en stund, så utover at jeg ser ut som jeg er 6 måneder på vei er formen nå ganske god :)

Såpass! Føler med deg - jeg har det heldigvis ikke så ille, men de droppet innsett for å unngå at jeg havner i samme situasjon...

Bra du føler deg bedre!
 
Det ble dessverre ikke innsett i dag. De var på vei til å sette inn, og jeg spurte før de begynte om de hadde vurdert om jeg var overstimulert eller ikke. Ville dobbeltsjekke pga symptomene mine. Virket ikke som at de hadde helt oversikt, for de spurte om jeg skulle på kontroll for det før innsett. Siden jeg ikke skulle det, så sjekket de. Mtp at jeg har stinn, litt forstørret og øm mage, så bestemte de seg for å vente. De mente det ikke var forsvarlig å sette inn nå, spesielt pga økt sjanse for blodpropp (sjansen er allerede økt hos meg). Så det blir totalfrys på meg denne gangen. De ringer i morgen for å gi meg en oppdatering om eggene, og evt om de har ombestemt seg. Men det virker som liten sjanse for det.

Synes igrunn det er helt greit. Jeg ønsker ingen forverring av symptomene i jula, og jeg ser både fordeler og ulemper med å ta det med en gang og det å vente.

Håper dere andre har babylykken med dere - jeg skal følge med! :greet008

Sikkert lurt å høre på legene og sette egen helse først, noen få ekstra måneders venting er ikke verdt å risikere blodpropp for :) håper 2019 blir ditt år og at formen blir fin til jul :Heartred
 
Testet med babyplan tidlig strips i dag 12 dpo, blendahvit :( Vi har heldigvis et par forsøk igjen offentlig, men jeg ser litt svart på å måtte gå gjennom nok en runde med spray og sprøyter..

Veldig trist å høre, skjønner at det er vanskelig å motivere seg for ny runde. Håper du ser lysere på det etter en god juleferie, premien er enorm og de aller fleste lykkes til slutt selv om det ofte kreves noen forsøk :Heartred
 
Endelig var det offisiell testdag her og svaret fra Rikshospitalet var veldig tydelig: gravid :love7 Min HCG var på 206, noe sykepleieren mente var et flott utgangspunkt :) Nå skal jeg slutte å teste mer og bare nyte de neste 4 ukene frem til TUL på 17.1.
Håper så inderlig at det er flere her inne som følger etter! Krysser fingrene for dere alle :Heartred
Gratulerer :). Hva din første forsøk?
 
Det ble dessverre ikke innsett i dag. De var på vei til å sette inn, og jeg spurte før de begynte om de hadde vurdert om jeg var overstimulert eller ikke. Ville dobbeltsjekke pga symptomene mine. Virket ikke som at de hadde helt oversikt, for de spurte om jeg skulle på kontroll for det før innsett. Siden jeg ikke skulle det, så sjekket de. Mtp at jeg har stinn, litt forstørret og øm mage, så bestemte de seg for å vente. De mente det ikke var forsvarlig å sette inn nå, spesielt pga økt sjanse for blodpropp (sjansen er allerede økt hos meg). Så det blir totalfrys på meg denne gangen. De ringer i morgen for å gi meg en oppdatering om eggene, og evt om de har ombestemt seg. Men det virker som liten sjanse for det.

Synes igrunn det er helt greit. Jeg ønsker ingen forverring av symptomene i jula, og jeg ser både fordeler og ulemper med å ta det med en gang og det å vente.

Håper dere andre har babylykken med dere - jeg skal følge med! :greet008
Litt kjedelig at det ble totalfrys nå, men samtidig veldig lurt når det er økt risiko for overstimulering og blodprpp, spesielt nå rett før jul! Satser på at kroppen din er bedre forberedt på å ta imot gullett på nyåret :) Masse lykke til!!!
 
Takk! Fikk plutselig ekstremt sterke magesmerter, og ifølge legen var eggstokkene mine så store at de rørte hverandre (han kalte det «kissing ovaries» som høres søtt ut, men er noe man tydeligvis absolutt ikke ønsker seg). Men smertene forsvant etter en stund, så utover at jeg ser ut som jeg er 6 måneder på vei er formen nå ganske god :)
Det hørtes ikke bra ut, godt du dro for å sjekke det med en gang. Håper formen fortsetter å bli bedre :)
 
Testet med babyplan tidlig strips i dag 12 dpo, blendahvit :( Vi har heldigvis et par forsøk igjen offentlig, men jeg ser litt svart på å måtte gå gjennom nok en runde med spray og sprøyter..
Så trist å høre, Palma :( Har du noen igjen på frys? Skjønner veldig godt at det er vanskelig å motivere seg for enda en runde med spray og sprøyter... Men som stjerneskuddene skriver, premien som venter deg (forhåptentligvis) er så enorm :Heartred Håper du får samlet kreftene dine over julen og at 2019 blir ditt år!!
 
Hei, kan noe sender meg linken til hvor vi må sender alle kvitering? Jeg finner ikke hvor på Helfo sin side vi må sender.
Tusen takk
 
Er det noen av dere med testdato 28/12 som har røket på en testesmell? :) jeg har en rykende fersk pakke med tidlig-strimler liggende i skuffen og rope på meg :)
 
Veldig trist å høre, skjønner at det er vanskelig å motivere seg for ny runde. Håper du ser lysere på det etter en god juleferie, premien er enorm og de aller fleste lykkes til slutt selv om det ofte kreves noen forsøk :Heartred

Takk for fine ord og det går seg alltid til, men første dagene etter et negativt forsøk er alltid tunge. Dette er fjerde forsøk, andre innsett så det har blitt noen nedturer nå. Jeg begynner jo å innse at det ikke er sikkert vi kommer til å få til dette og den er litt tung og fordøye..

Skal ta meg en liten pause fra alt som har med ivf og gjøre og fokusere på jul de neste dagene :)
 
Så trist å høre, Palma :( Har du noen igjen på frys? Skjønner veldig godt at det er vanskelig å motivere seg for enda en runde med spray og sprøyter... Men som stjerneskuddene skriver, premien som venter deg (forhåptentligvis) er så enorm :Heartred Håper du får samlet kreftene dine over julen og at 2019 blir ditt år!!

Har nok ingen på frys :( Eggene mine har aldri vært gode nok til å fryses. Det går seg alltid til etter et par dager, men første dagene etter negativt svar er kjipe. Godt det er jul så jeg har annet å fokusere på :)
 
Back
Topp