Desember 2018

Så bra og spennende! Det var litt senere enn jeg hadde trodd faktisk, men det blir sikkert ganske likt for meg siden jeg også har samme lave dose av gonal F. Sa de noe på kontrollen om forventet antall egg?

Selv satt jeg første sprøyte i dag på toalettet på jobb, og syns det gikk overraskende greit, og at det ikke var vondt i det hele tatt. Føltes litt som om jeg hadde et skjult rusmisbruk, heldigvis er det bare hormoner :happy:
Veldig spennende det hele! Nei, han sa ingenting om antall egg og jeg spurte heller ikke. Er ikke så opptatt av antall egg egentlig, siden det er første forsøk og jeg ikke har noe å sammenligne med uansett! Tar det som det kommer :) Men jeg så jo flere eggposer, tipper det var rundt 5 på hver side. De fleste var mellom 12-14mm.
Setter siste gonal f på søndag, det blir da totalt 9 dager. Tror det er ganske vanlig? Så eggløsningssprøyte på mandag, fri på tirsdag og uttak onsdag ;)

Så bra :) Hvor mange follikler hadde du? Det gikk fint med meg, men må gå på litt høyere dose noen dager til. Jeg hadde 8 follikler, men kun 3 som så ut til å bli store nok til uttak. Skal på ny kontroll på tirsdag. Blir mest sannsynlig uttak på fredag og tror det var snakk om å vente med innsett til blastocyst (viss jeg kommer så langt :) ).
Jeg vet ikke helt, legen sa ingenting og jeg spurte ikke. Prøver å ikke bli for opptatt av antallet, er første forsøk og tenker at det blir som der blir ;) men jeg tipper der var ca.4-5 follikler på hver side som var ca.12-14cm store. Og et par mindre som han ikke målte størrelsen på en gang.
Bra at det gikk fint med deg også, bedre å ta et par dager ekstra enn å risikere for få egg ut :) mye som kan skje på de dagene nå. Så blir spennende å se antall egg ved uttak!
Hos meg blir det i utgangspunktet innsett på fredag, men sykepleier mente at de av og til velger å vente en eller to dager ekstra. Så dagen for innsett får jeg først vite på torsdag.

Masse lykke til :Heartred Håper og krysser fingrene for noen fine egg denne runden :)
Tusen takk.. Det håper jeg også.. Eller blir dette en trist jul :P

Veldig spennende det hele! Nei, han sa ingenting om antall egg og jeg spurte heller ikke. Er ikke så opptatt av antall egg egentlig, siden det er første forsøk og jeg ikke har noe å sammenligne med uansett! Tar det som det kommer :) Men jeg så jo flere eggposer, tipper det var rundt 5 på hver side. De fleste var mellom 12-14mm.
Setter siste gonal f på søndag, det blir da totalt 9 dager. Tror det er ganske vanlig? Så eggløsningssprøyte på mandag, fri på tirsdag og uttak onsdag ;)

Ja det høres helt vanlig ut, bare jeg som ikke hadde fått med meg at det går tre dager fra siste sprøyte til egguttak :happy:

Lykke til på tirsdag :) hvilket sykehus hører dere til?
Jeg skal ha uttak onsdag, blir en spennende uke for oss det!
Tusen takk! Vi hører til Porsgrunn. Dere da? Ja, det blir veldig spennende dette! Lykke til på onsdag!

Nå sitter jeg glad og fornøyd på flyplassen, etter besøk på St.Olav i dag :) Satt inn en fin eskimo blasto:) Spurte de litt om hva sannsynligheten for at egget fester seg nå og legen svarte litt over 50 %! Kan nesten ikke tro det, men er vist større sjanse når det er en blasto og den har tålt både nedfrysing og opptinging. Dette blir en spennende førjulstid! Jeg har bursdag på fredag, så tenker å teste første gang da og håper på en vakker bursdagsgave :joyful: Legger ved bilde av eskimoen vår under her (litt mørkt bilde dessverre) og som dere ser har den begynt å hatche seg ut! :dance008

AC54ACE7-3DDE-4D20-9AA9-1959ECC5ABC3.jpeg

Last edited:
Nå sitter jeg glad og fornøyd på flyplassen, etter besøk på St.Olav i dag :) Satt inn en fin eskimo blasto:) Spurte de litt om hva sannsynligheten for at egget fester seg nå og legen svarte litt over 50 %! Kan nesten ikke tro det, men er vist større sjanse når det er en blasto og den har tålt både nedfrysing og opptinging. Dette blir en spennende førjulstid! Jeg har bursdag på fredag, så tenker å teste første gang da og håper på en vakker bursdagsgave :joyful: Legger ved bilde av eskimoen vår under her (litt mørkt bilde dessverre) og som dere ser har den begynt å hatche seg ut! :dance008

Vis vedlegget 282164
Ååå så spennende!! Ønsker dere all lykke til!

Vi har vært på ny kontroll i dag, og det er klart for uttak på onsdag. Setter ovitrelle i kveld, også er det bare å vente i spenning.. De telte fem follikler som var store nok i dag så jeg er ikke superfornøyd med antallet (spesielt siden vi har hatt så dårlig uttelling før), men nå får det bare bli som det blir. Ufattelig spent på de neste dagene nå!

Back
Topp