Desember 2016

Hei folkens! Tenkte jeg rett og slett kunne bli med på tråden her jeg... har funnet ut at det kan være godt å ha ett sted å få utløp for tanker og sånn i disse tider.

Status på denne frøkna her : Første IVF m icsi i gang. Kort protokoll, egguttak i går (fikk 8), 5 av dem befruktet i dag... og så er det innsett i morgen! Og potensiell test 22 des.....

Så det er omtrent 150 sommerfugler som raser rundt i magen, og det føles som om det er ett røys i hodet også.... Skal lese meg litt opp på folk som er med her.... :-D

Hei! Vi ligger likt i løypa :) Jeg fikk 5 av 6 befruktet, en skal settes inn i morgen. Heia oss :D

Hei folkens! Tenkte jeg rett og slett kunne bli med på tråden her jeg... har funnet ut at det kan være godt å ha ett sted å få utløp for tanker og sånn i disse tider.

Status på denne frøkna her : Første IVF m icsi i gang. Kort protokoll, egguttak i går (fikk 8), 5 av dem befruktet i dag... og så er det innsett i morgen! Og potensiell test 22 des.....

Så det er omtrent 150 sommerfugler som raser rundt i magen, og det føles som om det er ett røys i hodet også.... Skal lese meg litt opp på folk som er med her.... :-D

Velkommen og lykke til!!! Jeg satt inn på mandag og har testdag 19, så da er vi ganske likt. Håper på en herlig julegave i år <3

Velkommen og lykke til!!! Jeg satt inn på mandag og har testdag 19, så da er vi ganske likt. Håper på en herlig julegave i år <3

Tørr jo nesten ikkje få forventningane opp eg.... e så redd for at fallet er høyt... men må jo prøva å vera positive samtidig, vanskelig dobbeltrolle...men håpe virkelig på d ja! Men først... innsett...

Oooh hvordan gikk innsettet i dag?? [emoji173]️ takk takk håper det ikke er lenge etter ul at jeg får innsett :)
Innsettet gikk fint:) Nå er det bare ruging og venting. Halsbrannen satte inn etter 5 dager, så håper det er godt tegn. Ellers kjenner jeg mye til diverse lutinus bivirkninger. Krysser fingrene :)
Hvor er du i løypa nå? :)

Det er vanlig å bli sykemeldt dagen du tar ut egg, dagen etter og dagen du setter inn. Smerter ved utaket er veldig inviduell. Har hatt en del uttak og noen har vært mere smertefulle enn andre. Første utaket mitt ble jeg sjokka å tenkte bare var det det? Andre har vært litt verre.
Ovitrellen sitter i kroppen ca 10 dager. Så når du setter inn egg er det allerede gått 4 dager ca. Og når du skal teste ca 12-14 dager etter innsett så skal den være ute om du tester en dag el to tidligere. Trur det ble litt dårlig forklart men håpe du Skjønner hva jeg mener Hehe :p

Takk for svar:) hvordan ligger du an i løypa?:)

Testdato er jo gjerne litt etter vanlig IKM. Aner ikke hvorfor (da de fleste får positiv rundt 12-13 dpo senest), men sånn er det bare blitt. Skal du teste tidlig må du enten teste daglig slik du nevnte eller vente til minst 11-12 dpo for å unngå strek etter ovitrelle. Jeg ville ha testet da daglig fra 9-10 dpo, men det er fordi jeg har svidd meg på en ovitrelle-strek tidligere.

Her har jeg kontroll imorgen. Håper på uttak fredag (er vel liten sjanse for det) eller kommende mandag :)

Takk for svar:)

Hvordan gikk det på kontroll i går??:)

Takk for svar:)

Hvordan gikk det på kontroll i går??:)

:)

Ikke så bra. Ingen vekst/egg, men fikk økt dosen til 225 med ny kontroll mandag. Håper på mange fine follikler da med mulig uttak onsdagen ;) Skal egentlig på kjærestetur søndag-tirsdag uken etter så kjipt om den ryker.

:)

Ikke så bra. Ingen vekst/egg, men fikk økt dosen til 225 med ny kontroll mandag. Håper på mange fine follikler da med mulig uttak onsdagen ;) Skal egentlig på kjærestetur søndag-tirsdag uken etter så kjipt om den ryker.

Hmm.. Det var jo kjipt, hvor høy dose har du hatt frem til nå da? Satser på at det gjør susen med mer og at det blir uttak neste uke på deg;) Så får dere kanskje gjort både kjærestetur og innsett neste uke:)

Innsett i morgen jeg og:)

Hmm.. Det var jo kjipt, hvor høy dose har du hatt frem til nå da? Satser på at det gjør susen med mer og at det blir uttak neste uke på deg;) Så får dere kanskje gjort både kjærestetur og innsett neste uke:)

112,5 i 9 dager så 150 i 5 dager og nå 225 de kommende 5 dagene før kontroll mandag igjen :)

Ja, om uttak blir onsdag rekker vi begge deler og kan rote bort første dpo-uka med andre ting ;) Bare synd det ikke blir testing på julaften eller før da som jeg hadde håpet..

112,5 i 9 dager så 150 i 5 dager og nå 225 de kommende 5 dagene før kontroll mandag igjen :)

Ja, om uttak blir onsdag rekker vi begge deler og kan rote bort første dpo-uka med andre ting ;) Bare synd det ikke blir testing på julaften eller før da som jeg hadde håpet..

Skal se den dosen gjør susen;)
Kan jeg spør hvor mange det er vanlig at de får ut ved uttak? Skal de ha ut så så mange liksom? Legge de noen automatisk på frys? Jeg har ikke kommet på å spør om dette.. Sikkert dumme spørsmål, men dette er første gangen vår;)

Jeg kjenner det er litt bismak på å ha testdato på julaften! [emoji33] :-O Det kan bli en veldig fin julaften, eller en litt tristere julaften.. Så vi får se. Krysser alt jeg har for at oss begge to får det til[emoji173]️

Heisann! Tenkte og henge meg på her eg, er nok godt å ha noen og snakke med i disse tider. Litt om meg: Første IVF forsøk på oss.Kort protokoll egguttak 30 nov, 5 egg, 4 befruktet, 1 som blei 4 delt og bra. Insett 2 des så er ruger på 6 dagen. Testdag 15 des, såååå utålmodig, har så lyst å ta en test..

Heisann! Tenkte og henge meg på her eg, er nok godt å ha noen og snakke med i disse tider. Litt om meg: Første IVF forsøk på oss.Kort protokoll egguttak 30 nov, 5 egg, 4 befruktet, 1 som blei 4 delt og bra. Insett 2 des så er ruger på 6 dagen. Testdag 15 des, såååå utålmodig, har så lyst å ta en test..

Velkommen hit og masse lykke til! Jeg er selv på rugedag 4 og begynner også å bli utålmodig :p prøver å vente til rugedag 9 men å teste, får se...

Back
Topp