Dere som skal bestille nipt-test, hvor bestiller dere fra?

Det skjer hos 30% av eneggede, men i det store bildet (da tvillinger i ca 25% av tilfellene er eneggede fremfor toeggede, og i 30% av dem igjen er tidlig delte.., så.. 30% av de først 25%..) så er det jo SÅNN SETT ganske sjeldent. Men ikke så sjeldent at det er en umulighet, så jeg ser for meg at det må være en gynekolog som rett og slett ikke liker å ta feil x) NIPT er jo veldig veldig sikkert.

Men som MilaS sier, lavere risiko! Det er bra ♥️

Sant sant. Jeg er bare fornøyd de har hver sin morkake - det gjør svangerskapet forhåpentligvis litt lettere for alles del:)
Det blir spennende å se hvor like de er når de vokser seg litt til. Kanskje er det kjempe tydelig de er eneggede, kanskje ikke:D
 
Var redd jeg ikke skulle få svar før påske, da dag 9 er i morgen, men jammen tikket svaret inn i dag på dag 8 (eddalabs) :rolleyes: Frisk liten jente :Heartpink Jeg har vært så bekymret for å få svaret, og kjenner nå at jeg er så glad for at jeg valgte å ta nipt :)
 
Var redd jeg ikke skulle få svar før påske, da dag 9 er i morgen, men jammen tikket svaret inn i dag på dag 8 (eddalabs) :rolleyes: Frisk liten jente :Heartpink Jeg har vært så bekymret for å få svaret, og kjenner nå at jeg er så glad for at jeg valgte å ta nipt :)

Så fantastisk nyhet å få rett før påske. Gratulerer så mye med frisk jente❤️
 
Var redd jeg ikke skulle få svar før påske, da dag 9 er i morgen, men jammen tikket svaret inn i dag på dag 8 (eddalabs) :rolleyes: Frisk liten jente :Heartpink Jeg har vært så bekymret for å få svaret, og kjenner nå at jeg er så glad for at jeg valgte å ta nipt :)
Gratulerer så mye med lille jenta:love7
 
Var redd jeg ikke skulle få svar før påske, da dag 9 er i morgen, men jammen tikket svaret inn i dag på dag 8 (eddalabs) :rolleyes: Frisk liten jente :Heartpink Jeg har vært så bekymret for å få svaret, og kjenner nå at jeg er så glad for at jeg valgte å ta nipt :)
Så herlig! Gratulerer ❤️
 
Sniker fra september.
Samboeren og jeg valgte EddaLabs, veldig fornøyd med de. Norsk lege som du booker tlfsamtale med før du bestiller blodprøve-kit, og du må gå gjennom "NIPT-skolen" (info om prøven, syndromene det testes for osv). Han har også kontakter på for eks Riksen, hvis det skulle vise seg å være avvik og man må ta fostervann eller morkakeprøve. Veldig oversiktlig og profesjonelt. Det koster 1000 kr mer enn for eks den i Danmark, pga. frakt osv til Norge, og at de klargjør alle papirene til DHL når du skal sende blodprøven tilbake. Men de pengene var det absolutt verdt. Og det å vite at prøven ble analysert i Sverige, og ikke måtte sendes til for eks USA syns jeg også var veldig greit.
Fastlegen min tok blodprøven, men vet at ikke alle gjør det pga. gråsone med de nye reglene for NIPT i Norge. Hørtes ut som at legen hos EddaLabs kunne være behjelpelig med å finne klinikk hvis man ikke har noen til å ta prøven.
Jeg tok blodprøven fredag 26.feb og sendte med DHL samme dag. Den ankom EddaLabs mandag (pga helg imellom), og fredag 5.mars på morgenen fikk vi personlig sms med svar fra den norske legen :) Så det tok 4-5 virkedager fra jeg sendte prøven og til vi hadde svaret :)
Ingen avvik her, og vi venter en liten gutt :Heartblue

Takk for svar !! Og gratulerer med liten gutt ❤️
 
Da er TestKit fra Edda bestilt og ligger klart på posten. Får ikke henta den før over påske
Tok dere alle prøvene ? Hele panelet ?
 
Hei, dere som har brukt nipt-kit fra Ultralydklinikken i DK; signerte dere med navn på «Proforma invoice» ? Eller kun skrev inn dato (kun dato de ber om i instruksjonene men i mail syns jeg det virker uklart).

Og, var legens signatur på proforma invoice litt uklar?

Så bekymret over at ikke alt skal gå på skinner selv om det sikkert går helt fint.. :)
 
Hei, dere som har brukt nipt-kit fra Ultralydklinikken i DK; signerte dere med navn på «Proforma invoice» ? Eller kun skrev inn dato (kun dato de ber om i instruksjonene men i mail syns jeg det virker uklart).

Og, var legens signatur på proforma invoice litt uklar?

Så bekymret over at ikke alt skal gå på skinner selv om det sikkert går helt fint.. :)

Mener å huske jeg signerte i tillegg (better safe than sorry :p )
 
Hei, dere som har brukt nipt-kit fra Ultralydklinikken i DK; signerte dere med navn på «Proforma invoice» ? Eller kun skrev inn dato (kun dato de ber om i instruksjonene men i mail syns jeg det virker uklart).

Og, var legens signatur på proforma invoice litt uklar?

Så bekymret over at ikke alt skal gå på skinner selv om det sikkert går helt fint.. :)

Ja, du skal signere på alle tre av dem (ene skal du beholde selv, men). Det stod det til meg, i alle fall. Og legens var uklar hos meg og, men gikk greit det.
 
Mener å huske jeg signerte i tillegg (better safe than sorry :p )
Ja, du skal signere på alle tre av dem (ene skal du beholde selv, men). Det stod det til meg, i alle fall. Og legens var uklar hos meg og, men gikk greit det.

Takk for svar begge to. Hadde tenkt å signere men så skrev Ultralydklinikken til meg på mail nå i dag at jeg ikke trengte det, og så dobbeltsjekket jeg med Dhl da de var her og de sa at det holdt med den (uklare) signaturen som allerede var på proforma invoicen. Så satser på det går greit, bør ikke være avgjørende for å få sendt avgårde pakken som planlagt.

Nå er ventetiden i gang:nailbiting: Litt usikker på om jeg skal finne sporingsnummeret, redd jeg blir sittende for å oppdatere hvert 5.min:hilarious::hilarious:
 
Takk for svar begge to. Hadde tenkt å signere men så skrev Ultralydklinikken til meg på mail nå i dag at jeg ikke trengte det, og så dobbeltsjekket jeg med Dhl da de var her og de sa at det holdt med den (uklare) signaturen som allerede var på proforma invoicen. Så satser på det går greit, bør ikke være avgjørende for å få sendt avgårde pakken som planlagt.

Nå er ventetiden i gang:nailbiting: Litt usikker på om jeg skal finne sporingsnummeret, redd jeg blir sittende for å oppdatere hvert 5.min:hilarious::hilarious:

Stod i mailen min at det skulle signeres, så jeg gjorde det :p
 
Back
Topp