Den søtetråden!

Ja man blir betydelig tyngre ja. Mvh termin 5 mai hehe.
Men jeg syns jeg var så sporty bare for en uke siden, og nå våkner jeg på natta hele tiden og ting begynner å gjøre vondt. Må kassere den ene mammabuksa mi også, den strammer vondt på magen. Lenge leve tights ❤️ I dag skal vi ta helgevasken. Mannen vasker 98% så går jeg litt rundt med støvfilla hehe.

Hehe, ja, det høres ut som en rettferdig fordeling nå på slutten! Mannen hjelper heldigvis mye til her også. Og det er jo faktisk stor forskjell fra uke til uke nå på slutten! Jeg kjenner at formen er på sykende kurs for hver uke som går. Husker fra sist at jeg måtte bruke en slags "tippe-bevegelse" for å i det hele tatt komme meg ut av senga den siste uka…. o_O
 
Hehe, ja, det høres ut som en rettferdig fordeling nå på slutten! Mannen hjelper heldigvis mye til her også. Og det er jo faktisk stor forskjell fra uke til uke nå på slutten! Jeg kjenner at formen er på sykende kurs for hver uke som går. Husker fra sist at jeg måtte bruke en slags "tippe-bevegelse" for å i det hele tatt komme meg ut av senga den siste uka…. o_O
Den senga er ikke grei altså! Det kjenner jeg meg igjen i nå. Kan ikke skjønne hvordan det skal gå om noen uker.. Vår er litt høy i tillegg og det gjør ikke saken enklere. Prøvd meg litt på å ake ut av den baklengs. Kan umulig se smart ut :p Hjelper jo ikke på at jeg må tisse hvertfall én gang hver natt!
 
Hehe, ja, det høres ut som en rettferdig fordeling nå på slutten! Mannen hjelper heldigvis mye til her også. Og det er jo faktisk stor forskjell fra uke til uke nå på slutten! Jeg kjenner at formen er på sykende kurs for hver uke som går. Husker fra sist at jeg måtte bruke en slags "tippe-bevegelse" for å i det hele tatt komme meg ut av senga den siste uka…. o_O
Den senga er ikke grei altså! Det kjenner jeg meg igjen i nå. Kan ikke skjønne hvordan det skal gå om noen uker.. Vår er litt høy i tillegg og det gjør ikke saken enklere. Prøvd meg litt på å ake ut av den baklengs. Kan umulig se smart ut :p Hjelper jo ikke på at jeg må tisse hvertfall én gang hver natt!
Som førstegangs er jeg overrasket over hvor stor forskjell det er på ukene nå :)
Jeg pleier å rulle meg helt bort til kanten, og så vipper jeg beina ut av senga mens jeg fortsatt ligger. Og så støtter jeg meg sakte oppover. Kommer enda opp uten hjelp så lenge ryggen er bra :D tror mannen har begynt å forberede seg til våkenetter for han våkner når jeg uffer meg så han er klar til å hjelpe. Sta som jeg er så skal jeg stabbe meg alene til doen :p
 
Sånn bortsett fra litt for mange vafler til frokost i dag har jeg begrenset meg fint på tur i helgen. Litt må det være lov å kose seg på tur ;) Nå er påske neste anledning for å kjøpe snop!
 
Sånn bortsett fra litt for mange vafler til frokost i dag har jeg begrenset meg fint på tur i helgen. Litt må det være lov å kose seg på tur ;) Nå er påske neste anledning for å kjøpe snop!

Så bra da :) Oppsummert ble det én havrekjeks og to konfektbiter tilsammen på hele helgen, så det er jeg kjempefornøyd med. Særlig med tanke på at det var bursdag i går og middagsdate med mannen i dag. Har kost meg med god mat da, men fornøyd med at jeg har spist passe store porsjoner.
 
Fruktsalat hjelper! Og på jobb har jeg div sukkerfrie pastiller og tyggis som jeg kan putte i meg..
Helt enig at det garantert er lurt å reflektere mer over det i hvertfall. Blir sikkert kjempelett med påskeferie og all maten til svigermor.. Men "heldigvis" har det ikke vært sånn at jeg har hatt sinnsyk matlyst.
Ikke lett å stå i mot presset, men nå skal jeg i hvertfall ikke kjøpe noe før det er helg. ALLE monner drar ;)
 
Stolt i dag! Fikk akutt sukkersug litt tildligere, og generelt "vil-spise-alt-rundt-meg"-impuls. Valgte å spise fire dadler og en skål yoghurt istedenfor. Nå er suget borte og jeg er happy og god i kroppen. :dance011
 
Etter én uke mer eller mindre uten sukker, snacks og bakevarer (hadde én dag der jeg falt litt utpå og spiste en del sjokolade), så har vekta stått helt stille. Det overrasker meg litt at sukkerstopp utgjør en så stor forskjell, for jeg har spist meg mett på vanlig sunn mat. De siste 10-15 ukene har jeg jevnt gått opp mellom 0,7-0,8 kg pr uke (!), så det er litt deilig for meg å se at jeg kan påvirke hvor langt det skal få gå. Står på +13,6 kg nå i uke 32+0, og hadde vært deilig om jeg kunne begrenset meg til å gå opp 0,2 - 0,3 kg pr uke nå siste 8 ukene, og landa på ca +15 kg. Hadde jeg unnlatt å gjøre noe med sukkerinntaket hadde jeg sannsynligvis fortsatt å gå opp 0,7-0,8 pr uke som jeg har gjort hittil, og da endt på over +20 kg. For meg er det en stor forskjell, og det som skal til for at det blir litt mindre utfordrende å komme tilbake til vanlig form det neste året. :D
 
Jeg har spist en liten lakris fordi sambo la den foran nesen på meg :p Det kunne bare gå en vei! Ellers har jeg hatt 2 spisedager denne uken hvor jeg bare aldri har blitt mett! Greit at jeg ikke går etter sukker da hvertfall, men det er veldig ubehagelig å spise mye mat nå og likevel være sulten.
 
jeg kjøpte fem store sjokoladeplater i helga (det var tilbud :p), nå har jeg kun to igjen..hehe! har også fått dilla på kanelboller! Jeg har heldigvis kun lagt på meg 3 kg hele svangerskapet da, så selv om jeg vet det ikke er bra ernæringsmessig så unner jeg meg det søte med foreløpig ikke kjempe dårlig samvittighet :)
 
Hehe, jeg så det tilbudet på Rimi! Farlig godt :D Men så lenge man får i seg en variasjon av annen mat også så vil jeg jo tro at fosteret får det det trenger. For meg er det den hersens vekta som fyker opp bare jeg gløtter på kjøleskapsdøra…

Og LilleRosaSokk: kjenner igjen den til tider ustoppelige apetitten!
 
Hehe, jeg så det tilbudet på Rimi! Farlig godt :D Men så lenge man får i seg en variasjon av annen mat også så vil jeg jo tro at fosteret får det det trenger. For meg er det den hersens vekta som fyker opp bare jeg gløtter på kjøleskapsdøra…

Og LilleRosaSokk: kjenner igjen den til tider ustoppelige apetitten!



Det er alt for mange tilbud på smågodt og sjokolade for tiden!! :arghh::arghh:
 
Det er alt for mange tilbud på smågodt og sjokolade for tiden!! :arghh::arghh:

I know… Jeg var på Rimi tidligere, og fikk "plutselig" påskuddet om at jeg burde kjøpe alt påskegodt til eggene nå, så blir det ikke så mye "stress" til uka. :thumleft Heldigvis klarte jeg å avsløre mine skjulte motiver: det var jo selvfølgelig fordi jeg ville gnafse på noe nå. :confused013 Da ble det til at handelen ble utsatt.
 
Så godt ut. Her er det noen salte sild mens jeg ser Kardashians. God fredag :)
 
Påskeegg med smågodt. Mmm
 
Ble en heeeeel stor plate med melkesjokolade med kvikklunsj i dag :) huff og huff. Får så dårlig samvittighet men klarer ikke lavære. Håper kg forsvinner fort altså
 
Ble en heeeeel stor plate med melkesjokolade med kvikklunsj i dag :) huff og huff. Får så dårlig samvittighet men klarer ikke lavære. Håper kg forsvinner fort altså
Sliter med samme problem her..sniker litt fra april. Ikke spist noe gotteri i dag, men såååå lyst på! :-/ Gått opp MASSE , så håper vekta går greit ned igjen bare mini kommer:) Skjønner ikke hvorfor styrken til å ikke spise har blitt helt borte.
 
Back
Topp