Daglige "missions" i juleforeberedelsene - Bli med da vel!

Super Cruising Mission #6: Baking Needs
36.jpg

Dear Friends,

Today is Errand Day at FlyLady and your mission for today is to make a list of anything that you still need for any baking that you are planning to do and also for any party/entertaining food that you need.

If you are going to the grocery store today for your errand day, try to get this list tackled. To have all of your supplies on hand and know that you are prepared BEFORE you start baking and realize you missed something is one of the best gifts you can give yourselves for the holidays.

Have fun and remember that we are FLYing through the Holidays!
 
Mission, som vi egentlig skulle vært ferdig med i nov, og supermission for desember er nå i alle fall enige om errend day i dag, men det har jeg nok kanskje ikke egentlig helt tid til.

Er det litt mye med begge? skal vi ta bare en? eller er det i det hele tatt noen som bryr seg?
 
JWEg dropper vanlige missions nå, de dreier seg en del om Thanksgiving og det er ikek særlig aktuelt nå.

Vi hopper rett og slett over dem og konsentrerer oss om suopermissions, og der droppet jeg også nr 7 om å lage budsjett, for det har vi 1) hatt en del ganger som tema og 2)blitt enige om at vi ikke driver helt på den måten, med å ajourføre sjekknoken og lage budsjett for alle innkjøp

Så, her har vi dagens

Super Cruising Mission #8: Guest Rooms and Serving Dishes
38.jpg

Dear Friends,

We are using the Super Holiday Cruising Missions to help us take care of other areas in our home other than the current zone, decorate and to remember to take time out for ourselves.

For today there are two missions to choose from:

If you are having guests coming to stay with you over the holidays, you need to prepare the guest room, or wherever they will be sleeping. Take 15 minutes to get your linens (sheets, towels etc) ready and if you know of certain needs that your guest will have prepare a list that will help you keep those in mind. Do you need to borrow a high chair or playpen? Do you need new sheets for your sofa bed? Take care of these things now so they will not be forgotten.

Take 15 minutes today to get your serving dishes, plates and silverware ready for your Holiday meal. Do you need to polish, scrub or shine anything? Take a look at what you have, what you want to use and try to get these items ready. What you can take care of in 15 minutes, schedule time for later this week.

Always remember that you can do anything for 15 minutes!!! We are FLYing through the holidays.


Jeg får ikke overnattingsgjester I JULEN, men NESTE HELG så gjesterommet, re senga (finne veien bort først og rydde av den) står på programmet for helga. Ingenting, absolutt ingen ting i dag, jeg skal frem og tilbake, hente unger, leker og middag, levere en, levere den andre, henten denførste, gi mat, dra på konsert, ha med alle tre hjem og legge dem, antatt hjemme rundt 22, så når ungene er i seng er det ikke aktuelt at jeg gjør stort annet enn å legge meg selv
 
Uten middagsgjester, eller overnattingsgjester, blir min liste liten :D
 
Super Cruising Mission #9: Reviewing Your Holiday Control Journal
39.jpg

Dear Friends,

As we are cruising through the Holidays it is time to review our Holiday Control Journal.

Your mission for today is to check your lists and then check it twice!!

Do you have a menu plan with grocery list for your Holiday meals?

Have you checked your gift list lately and crossed off as you have shopped and updated it?

Have you finished preparing your holiday cards and purchased stamps?

Are your packages ready to be mailed and have you scheduled time to take them to the post office?

Have you checked your calendar to make sure that you have planned accordingly for the Holiday that you will be celebrating?

Have you placed all of your online, catalog and mail orders for gifts?

Have you taken time out just for you? Maybe have a cup of tea and quietly sit and review your lists.

We are cruising through the holidays 15 minutes at a time!


Den var ikke dum på en fredag, det er på tide å sjekke listene mine og se hva som gjenstår. Altså, ikke av å rydde gjesterommet og vaske huset, for det vet jeg, men gavelister, handlelister, har bestilt det jeg skal tror jeg, må få satt igang prosessen for kalender og julekort
 
Ingen missions denne helgen, rett og slett fordi vi er nesten helt ajour (en dag bak) flylady nå og hun har ikke missions i helga.

Her er dagens
Super Cruising Mission #10: Wrap and Decorate
40.jpg

Dear Friends,

Your mission for today is to wrap and decorate!!! Set your timer for 15 minutes and see how many packages you can get wrapped! Have fun and enjoy this! Put on some Holiday music and get into the spirit of the season. For an added bonus mission, set your timer for another 15 minutes and set out some of the Holiday decorations that you have not gotten up yet and/or set your holiday cards that you have received out for display. We are having fun this season by FLYing 15 minutes at a time!!!

En pakkerunde må vi faktisk ha egentlig gjerne i dag ja. Samtidig som jeg ungene må ha et lite juleverksted, svigermor forventer tennbriketter i julegave og hun kommer på førjulsbesøk sånn onsdag/torsdag (og ut uka) så det er høyst på tide å ordne det. OG altså pakke dem og de andre gavene hun skal ha med. Minus de.... tre som ikke er kjøpt, og 4 som ikke er printet (kalender til begge besteforeldrehjemmene på hans side, og barnehagefoto av yngste til samme hus)

Jepp, julemusikk, julebrus, juleverksted og nisse-pakke-verksted. Finfint at ingen av ungene har noen fritidsaktivitet ikveld :)
 
Fått pakket? :)

Jeg pakket inn våre her om dagen. Alt som er handlet er pakket.
 
Ikke pakket. Juleverkstedet tok til nå og ungene må i seng.

Det får bli fokus på å vaske badet og rydde gjesterommet i dag så får pakkingen bli... Hmm... Ikke så lett. For hun kommer jo snart så fakrisk muligens mens svigermor er her. Hun får bare ikke se på alt vi gjør...
 
Det er den tiden på året igjen.

Mandag starter flylady julemissions.

Hvem er med i år? (les gjerne fleste innlegg, og dropp resten av tråden frem til her? Jeg kan evt lage en ny)
 
Det er den tiden på året igjen.

Mandag starter flylady julemissions.

Hvem er med i år? (les gjerne fleste innlegg, og dropp resten av tråden frem til her? Jeg kan evt lage en ny)
Jeg sier vi lager ny?? er med :) (jobber borte turnus men ser hvad jeg får til)
 
Det er den tiden på året igjen.

Mandag starter flylady julemissions.

Hvem er med i år? (les gjerne fleste innlegg, og dropp resten av tråden frem til her? Jeg kan evt lage en ny)
Lage ny. Jeg leste første posten og holdt på å få bittelitt panikk: "Sent ute?! Vi er i oktober. Er det så mye som skal gjøres? Iik! " :hilarious::hilarious::bag:
 
Back
Topp