Dagboka t Kårni

    dagosi: Hei! trist å høre at du fikk tr igjen.. og ikke bra at d e blitt tull der.. Æ ska krysse fingran for dæ!! Og ellers går d bra? Vi tenkte på å kjøpe litt nøytrale babyklær og vasketing og sånn. hehe.. Nu e vi over 10 uke. Fin swignatur du har fått dæ!!

Twinanne: Koseli at du stikk innom! Kosn går d me dæ? Langt på vei nu? Ja, har d bare bra, bynne å bli i bedre form. Så d kommer sæ! håpe bare alt går bra framover og. hehe..

Savne dokker!!!
 
    nu va æ innom en tur igjen! Syns d e så lenge mellom kvær gang, savne å være her inne.. men nu ska vi renske opp heile pc min så kanskje d blir nett igjen i løpet av kort tid [:D]

ANg graviditeten så har vi sagt d t flere, flere venna og sånn. de har sett at æ har vært litt dårlig og nu e magen bynt å bli større!! hehe.. D gode dongeriskjørtet mitt som æ har brukt så mye e blitt for trangt! Såe.. hehe.. Puppan e blitt større, har måtte kjøpt en større cup. Litt gla for d sia æ har hatt lite på den fronten. [;)]
Kvalmen e skjeldnere, MEN nu e d blitt sånn at æ lettere kaste opp. så har ekstra pose i bilen. e litt ustabil der.. Men æ har d bra og håpe d fortsette sånn! Livmora e visst like stor som en appelsin og fosteret e like stor som en plomme. rart at æ har et lite liv i magen!

Æ va på singstarkveld i går i lag me 5-6 venna. Vi sang og hadde d arti! Æ va den d va mest liv i likevel æ ikke hadde drukke. Men de e vant me d sia æ ofte  bruke å være sånn! hehe.. de tre kompisan mine kom å tok mæ på magen, trur de e litt fasinert! Men måtte si t dem at d e for d meste bare fett der enda.. hehe.. [:)] Arti at de bryr sæ! [:D]

Ska t legen på onsdag for å ta GU og sånn rutinegreier som man bruke å ta første gang man e der, men tok bare blodprøve og bt når æ va der i uke 8. Han ville la den lille ha fred sia vi har plagdes. Så d blir spennanes å høre ka legen sir på onsdag!! [:D]
 
tiden går jo så enormt fort! en plomme er jo ganske stor! gleder meg slik til å se ultralydbilde, og høre om alt du har kjøpt + + + er ikke lenge til du er over den mest kritiske fasen nå, å da kan dere handle inn masse saker! gleder meg til du får nett igjen, er redd for å gå glipp av hele svangerskapet ditt jeg.... godt å få oppdateringe i fra deg, så jeg vet du har det fint!
 
    Har fått nett for øyeblikket, men veit ikke kor stabilt d e! Sitt på en barkrakk i hjørnet på leil me kjøpsmannsdisken min, der har æ nett. hehe.. Ska holde dæ oppdatert uansett selvfølgeli! Æ omså bare låne mæ nett!! [:D]
 
    Legebesøk i går! Alt gikk bra så langt!! [:D]

Tok GU og nån blodprøva og så snakka vi litt. Han sa under gu at han trygt kunne si at d hadde flytta nån inn i magen min!! Hehe.. Han sa at æ ska t jordmor om ca 6 uke og på ul om ca 8 uke. Spennanes! Glede mæ!

Fikk vite at æ har den nest skjeldne blodtypen som fins, AB resus positiv. Litt kult! hehe...
 
    Ska t jordmor den 23.sept. Da ska sambo være me, blir spennanes!!! [:D]
 
kor spennanes kårni! e du noe kvalm og dårlig? mye trett? kjenner du noe til graviditeten selv nå? kunne han si noe om hvor langt han trodde du var på vei nå? eller må du vente med det? har kanskje du noen peiling selv?
 
ORIGINAL: kårni

   
Twinanne: Koseli at du stikk innom! Kosn går d me dæ? Langt på vei nu? Ja, har d bare bra, bynne å bli i bedre form. Så d kommer sæ! håpe bare alt går bra framover og. hehe..

Savne dokker!!!

 
Savner deg også, og håper at det går bra med deg uten for mye kvalme med oppkast. Snart er du 12 uker også. Så flott å lese at du har alt under kontrol og planenen er klare. Så du har en uvanlig blodtype, men bra det ikke er resus negativ da[:)] Hvordan er formen din nå da?
 
Selv sliter jeg med migrene og fortsatt morgenkvalme med oppkast. Er 70 % sykemeldt nå, startet med 50% sykemelding har vært sykemeldt i 6 uker nå, så her homper og går det.
Jeg slipper ikke løs til jordmor før i uke 28-3 engang, før den tiden så er det kvnneklinikken så det blir noen ul før jeg kommer til jordmor. Min fastlege fant ut at han skal sjekke litt bedre også, så da blir det full inskiving der også, han er ikke helt enig med speislisten jeg har på kvinneklinikken, ettersom jeg ike har tat urinprøve enda. Så da er det UL med undersøkelse på sykehsuet den 16. septemeber og eventuelt fornyelse av sykemedlig den 25. september med innføring av mine graviditetsnotater og urinprøve hos fastlegen. Kanksje han måler magen også, litt usikker på det.
 
kor flott at du holdes godt oppdatert på klinikken og e i trygge hender!!! Æ har kasta mye opp, litt mindre nu. men kaste kanskje opp ca 1-2 gang anna hver dag. Men men.. d værste e jo at æ og e bynt å plages meir me migrene.. å der ligg man.. hodepine/migrene 3 gang  i uka sånn gjennomsnittslig. Har jo vært mye plaga før, spes når æ gikk på spl. men nu kan man jo ikke ta nåkka for d.. jaja.. Lykke t videre! Ska på jobb nu, så vi får heller snakkes! [:D]
 
sia æ har hatt ganske stabile syklusa så meine både æ og legen at æ e i dag 13+5, sånn som på tickeren min. Men kem veit ka de på ul sir. hehe.. Jaja, magen e bynt å bli større. d vises, litt tili men sånn kan d være når man hadde litt mage fra før av. magen tute litt ut. ska legge ut bilda etterhvert. [:)] Ellers har æ kasta en del opp men den siste uka har d blitt litt mindre av d. men e nu kvalm inni mellom. og så plages æ en del me hodepine/migrene.. men holl ut, d e jo for ei go sak! hehe.. spennanes! Håpe bare vi får høre hjertelyden hos jordmora den 23.sept. kanskje man blir litt roligere da. [:D] kosn går d me dæ da vennen? 
 
men det vil jo si du er over 12 uker da, det er jo så suuuupert! å ikke lenge til du skal til jordmor heller da! har du fått time til UL enda, eller venter du enda på det? glede meg til å få se mage bilder å UL bilder! når blir terminen da?
uff håper kvalmen gir seg snart, så at de fleste blir kvitt den i uke 9 tror jeg jeg leste.. ja du får legge deg i et knallmørkt rom å prøve og sove når migrenen hadepinen viser tegn til og dukke opp... ALT for en liten spire!
her går det fint, men er jo ikke kommet noe lengere... har pratet med de på gyn å ser ut som jeg ikke får time i september som i brevet. men er begynt å tempe litt da og håper det kan hjelpe når jeg kommer inn til gyn, så ser de kanskje litt hvordan syklusene mine er... å spiser gulrøtter denne mnd, sist prøvde jeg hostesaft så får vi se om det gir noen resultater snart...

klemme masse på deg å tenker utrulig mye på deg!
 
kårni hvordan går det med deg? jeg håper at ikke migrenen har blitt værre, håper du er i fin form når du kommer i andre trimester. Har tenkt på deg og regner med at du ikke er så mye inne på nett, det er sikkert lurt det.Ta vare på deg selv vennen og jeg håper at du er i god form.
 
Klem fra meg[:)]
 
Twinanne:

går bra me mæ, men e jo dårlig da. Kaste opp inn i mellom. og migrenen kommer og går. men du har vært mer plaga enn mæ me migrenen. e du blitt bedre? tenke å på dæ!! Æ e ikke så ofte her inne på nett. d e å for at på svangersskapsforumet så e d så mange som e heilt hysterisk på alt mulig. greit å ha et avslappa forhold t graviditeten. ikke sant? heh.. å så har jo æ ikke stabilt nett... Savne dokker!!

Dagosi:

Ja, æ har d nu bedre nu enn før, men æ holl ut for d e jo for ei sak!!! hehe.. håpe du får oppleve d snart!! Tenke masse på dæ, du må bare stå på og ikke gi dæ! Koffer må du vente sånn på time? Ja, gulrøtter e sunt og godt! hehe.. Ska legge ut bilda etter hvert, glede mæ t å vise dokker! Får ta mæ en dag å skrive ordentli her inne, men nu ska vi spise middag hos mamma og pappa. e der på nett.. kos dæ og lykke t!

KLEM T DOKKER BEGGE [:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]
 
Migrenen min har ikke blitt bedre Kårni, regner med at det blir slik til den lille kommer ut. Fortsatt noe morgenkvalme også, er sykemeldt 70%, for se hva som skjer når jeg skal til legen den 25. september, men sykemdeling blir det fortsatt men hvor mye er nok heller spørsmålet.
 
Men det er godt å høre at du ikke er så ille, jeg håper du får ferre plager enn det du har - andre trimester skal jo være den beste tiden sies det.
 
Har vært på første jordmortime i dag!! Veldi koseli! Og d aller beste vi fikk høre hjertelyden, slagan va på 145. Vi e så gla, sambo va bare et stort glis!! Hehe.. Æ e så gla!!! Får bare håpe at alt e bra på ultralyden også! Den 17.okt. Neste jordmortime e den 22.desember. og ska t legen i november.
 
så gøy! skjønner godt han var et stort glis. han har jo tross alt vært med å laga dette lille nøstet i magen din! høres ut som han blir en stolt pappa i allefall! å nå har dere mye å se fram til! håper tiden fram til ultralyden går fort og at spiren trives så godt at dere har masse flotte bilder å vise frem når dere er ferdige på UL.

en hel flokk gode klemmer fra meg!
 
Tusen takk! Ja, æ e så utruli gla! ska legge ut bilda fra ul når vi har vært der, håpe bare alt er bra! :) Håpe bare du kan få opplevd d snart!!! :)
 
nå er jeg så nyskjerrig at jeg holder på å dø! har du vært på UL nå? er alt bramed den lille? har du bilder og vise frem? å hvordan går det med deg?
 
Hallo! Æ har endeli nu hatt tid å logge mæ på babyverden!! Va på ultralyd den 17.okt. Alt gikk kjempebra! Alt va som d skulle me den lille. Vi e så utruli gla! Termin blei bare forskjøvet me en dag, så vi fikk bestemme sjøl kosn dag som e termin. hehe.. Har lasta opp bilde, litt dårlig kvalitet for tok bilde av bilde me mobilen. Burde vel egentli ha scanna d inn, men har ikke scanner. hehe..
D va en utruli herlig følelse, fikk nån tåra i øyenkroken. Sambo va heilt i hundre. Håpe d e flere som får oppleve detta snart! Vi smilte resten av dagen og d føltes som at man gikk på skya. hehe.. D va en veldi vilter krabat, den lå nesten ikke i ro, så d va vanskeli for overjordmora, eller ka ho kalles, å ta bilda. Fikk 4, detta e mitt yndlingsbilde. Vi veit ikke kjønn, for ville ha d som en overraskelse når den lille kommer ut! [:)]



 
kor søt du e, sorry for at æ e treg å svare! har bare ikke hatt mulighet. innlegget ser du lenger ned. Alt bra me dæ? Blitt nåkka meir klokere ang graviditiet? Krysse fingra for dokker! 
 
Back
Topp