Da var man lagt inn her også.. (Oversikt over hvert døgn i første innlegg)

Sender deg en god klem og håper frøkna vil holde seg inne en god stund til :Heartred

Den frokosten fristet....

håper det blir en bra dag og at Leah drøyer en måned eller to til

Så godt å se at du får mat! Det betyr at de ikke forventer Leah ut de neste 6 timene i hvert fall!! Kommer til å sjekke hundre ganger i dag hvordan det går med deg... dere er i mine tanker [emoji173]️
Jeg var innom og leste da jeg måtte på do i natt, akkurat som natta da Rolf ble født. Vanligvis unngår jeg lys på slike turer, men klarer jo ikke vente til morgenen.

Den maten så ikke så gal ut. Jeg har generelt aversjon mot sykehusmat, men den der skulle til og med jeg klart å spise!

Jeg legger forøvrig snart ned forbud mot kynnere her i august, den ene etter den andre ...:nailbiting:

Jeg er fortsatt ikke bedre. Så skal ringe fastlegen nå halv 9 for å få time. Ta noen nye prøver og målinger, så får vi se hva som skjer derfra. Ønsker veldig å få kommet inn på sykehuset og få tatt en ordentlig sjekk av livmorhals osv. Sliter veldig meg hevvye kynnere og nedpress.
Har du snakket med føden? Jeg slet med vonde kynnere igår, og mye smerter nederst i magen og rygg. De ville ha meg inn med engang, og var veldig obs på dette med nedpress.

Jeg er fortsatt ikke bedre. Så skal ringe fastlegen nå halv 9 for å få time. Ta noen nye prøver og målinger, så får vi se hva som skjer derfra. Ønsker veldig å få kommet inn på sykehuset og få tatt en ordentlig sjekk av livmorhals osv. Sliter veldig meg hevvye kynnere og nedpress.

Ring føden! De var utrolig fine mot meg i går. Sjekka alt og poengterte hvor viktig det er å ringe når man er usikker/bekymret.

Men stusser litt på at det visst ikke skulle skje mer idag enn et par besøk av sykepleier (?) og den sprøyten senere ikveld. Er det normalt? Håper i hvertfall på ny sjekk og samtale med legen imorgen.. og håper kunne bevege meg snart, bekkenet skriker..

Men stusser litt på at det visst ikke skulle skje mer idag enn et par besøk av sykepleier (?) og den sprøyten senere ikveld. Er det normalt? Håper i hvertfall på ny sjekk og samtale med legen imorgen.. og håper kunne bevege meg snart, bekkenet skriker..

Synes det var litt rart, ja. Jeg fikk en lang og god samtale med nyfødtmedisiner/barnelege bare en halvtime etter det ble besluttet riestoppere og lungemodning. Veldig greit å få litt informasjon om hva som evt venter om ungen blir født, selv om det ikke går an å bli forberedt på noe sånt. Du burde vel også få en ny måling av cerviclengden i dag, for å se om det har stoppet opp. Greit at de ikke skal måle i tide og utide, for det trigger kynnere/rier. Samme med poking på magen som ved CTC-registrering. Få deg noe smertestillende mot bekkenplagene og hold deg flat!

Synes det var litt rart, ja. Jeg fikk en lang og god samtale med nyfødtmedisiner/barnelege bare en halvtime etter det ble besluttet riestoppere og lungemodning. Veldig greit å få litt informasjon om hva som evt venter om ungen blir født, selv om det ikke går an å bli forberedt på noe sånt. Du burde vel også få en ny måling av cerviclengden i dag, for å se om det har stoppet opp. Greit at de ikke skal måle i tide og utide, for det trigger kynnere/rier. Samme med poking på magen som ved CTC-registrering. Få deg noe smertestillende mot bekkenplagene og hold deg flat!

Ja. Fikk informasjon nå at de var enige om at jeg skulle sjekkes først imorgen med mindre noe uventet skjer. Har heldigvis roet seg, så de ville la kroppen få jobbe i fred med riehemmende først. Så nå teller jeg bare ned til samboer er ferdig på eksamen og kommer hit :)

Kan kanskje ikke sammenlignes, men når jeg ble lagt inn 33+4 forrige gang, med premature rier og forkortet livmorhals - så lå jeg mye alene...uten at det var så mange innom iløpet av dagen.

Kan kanskje ikke sammenlignes, men når jeg ble lagt inn 33+4 forrige gang, med premature rier og forkortet livmorhals - så lå jeg mye alene...uten at det var så mange innom iløpet av dagen.

Høres kjent ut foreløpig :p

Du fødte tidlig du da?

Håper du slipper å ligge slik i ukesvis! Livmorhalsen kan komme tilbake igjen, så håper det kun er et spørsmål om litt tid nå! :)

Håper du slipper å ligge slik i ukesvis! Livmorhalsen kan komme tilbake igjen, så håper det kun er et spørsmål om litt tid nå! :)

Får håpe det ❤️

Ja. Fikk informasjon nå at de var enige om at jeg skulle sjekkes først imorgen med mindre noe uventet skjer. Har heldigvis roet seg, så de ville la kroppen få jobbe i fred med riehemmende først. Så nå teller jeg bare ned til samboer er ferdig på eksamen og kommer hit :)
Lykke til for han med å konsentrere seg på eksamen:confused:

Høres kjent ut foreløpig :p

Du fødte tidlig du da?
Fikk stoppet riene og fikk lungemodning, men livmorhalsen ble kortere ved hver måling. Ble utskrevet etter 5 dager, da var cervix 12-13mm med nebbing fra innsiden. Fødte 35+5 - etter å ha gått 2 uker med konstant murring i korsryggen. Frisk og fin gutt :)

Ring føden! De var utrolig fine mot meg i går. Sjekka alt og poengterte hvor viktig det er å ringe når man er usikker/bekymret.

Snakket faktisk om «dere» hos jordmor i dag, at jeg ble helt stressa - og hun bare RING HVIS DU ER I TVIL!!!

Lykke til for han med å konsentrere seg på eksamen:confused:
Tenkte jeg også, det kan ikke være lett nå.

Fikk så vondt av han.. Men han ser helsigvis at jeg er rolig så det hjelper. Og sa til han at hvis han ikke klarer konsentrere seg så enten leverer han blank eller trekker seg (og får tatt konteeksamen i august/september).

Back
Topp