Oppdatering:
Livmorhals vokst litt, så virker lovende. 12 mm idag mot 8-12 mm ved innleggelse. Vurderes etterpå om jeg skal hjem imorgen eller ikke.
Så bra [emoji1319][emoji1319][emoji173]️[emoji1305]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Oppdatering:
Livmorhals vokst litt, så virker lovende. 12 mm idag mot 8-12 mm ved innleggelse. Vurderes etterpå om jeg skal hjem imorgen eller ikke.
Krysser fingrene for fortsatt øking.Oppdatering:
Å så bra[emoji108][emoji122][emoji122]Oppdatering:
Gode nyheter inntil videre!! En ting av gangenOppdatering:
Seriemålinger? Målte i hvertfall det nede rundt kl 20 og ble satt på drypp kl 21 + lungemodning i ræven
Så bra!Oppdatering:
Dumt spørsmål sikkert, men kan livmorhalsen bli lenger igjen når den først er forkortet, eller forblir den evt kort resten av svangerskapet?
Legen min her sa at hun har sett den øke igjen ved flere tilfeller, da det er en dynamisk muskel. Den vil ikke vokse tilbake, men kan øke med noen mm. Det kommer ikke til å skje hos meg, da mormunnen har begynt å åpne seg litt og fosterhinna har lagt seg nedi åpningen.Et spørsmål jeg har spurt legene og jormødrene her om flere ganger. Å de sier nei hver gang desverre.
MEN de sier også at en kan gå mange uker med forkorta livmorshals uten å føde om riene og kynnerene inne påvirker livmorhalsen. Men de lover aldri noe, å sier at en må bare ta en dag om gangen
Legen min her sa at hun har sett den øke igjen ved flere tilfeller, da det er en dynamisk muskel. Den vil ikke vokse tilbake, men kan øke med noen mm. Det kommer ikke til å skje hos meg, da mormunnen har begynt å åpne seg litt og fosterhinna har lagt seg nedi åpningen.
Et spørsmål jeg har spurt legene og jormødrene her om flere ganger. Å de sier nei hver gang desverre.
MEN de sier også at en kan gå mange uker med forkorta livmorshals uten å føde om riene og kynnerene inne påvirker livmorhalsen. Men de lover aldri noe, å sier at en må bare ta en dag om gangen
Den maskinen som kjører testen er ødelagt, så får nok ikke mer svar fra imorgen..Hvordan går det med deg ??? Funnet ut om du får reise hjem? [emoji4][emoji4]
Legen min her sa at hun har sett den øke igjen ved flere tilfeller, da det er en dynamisk muskel. Den vil ikke vokse tilbake, men kan øke med noen mm. Det kommer ikke til å skje hos meg, da mormunnen har begynt å åpne seg litt og fosterhinna har lagt seg nedi åpningen.
Ja, det var vel akkurat det hun sa her! Men ettersom min har formet en liten trakt fra innsiden hvor fosterhinna har lagt seg nedi, så er det veldig usannsynlig at den trekker seg sammen igjen.Stemmer. Den øker ikke, men kan virke lenger da muskelen over trekker seg mer sammen (som er positivt).
Men hva skjer med deg videre?
Ja, det var vel akkurat det hun sa her! Men ettersom min har formet en liten trakt fra innsiden hvor fosterhinna har lagt seg nedi, så er det veldig usannsynlig at den trekker seg sammen igjen.
Skikkelig herlig at din har økt litt da!