Cravings?

"Alt går til grisen"
Og det rareste er at dess mer oppblåst og stappet jeg føler meg, dess mer vil jeg ha noe å spise. Uff, håper det snur snart ellers triller jeg inn på føden i mars

Jeg har lyst på sprøbakt fisk hele tiden jeg :) og ikke så lyst på sauser, pleier å leve for saus, masse saus.

Craver skikkelig på mozzarella sticks denne morgenen her. Skikkelig merkelig ting å ha lyst på til frokost :laughing002

Jeg har heller nedsatt appetitt enn cravings, spiser veldig mye mindre enn jeg gjorde før, og hvis jeg ikke spiser hver 3-4 time blir jeg uvel.
Men får veldig lyst på litt sjokolade innimellom. Bare noen ruter med vanlig melkesjokolade. Leste på nett at det kan muligens være skadelig for foster mtp blyinnhold i kakao, og at sukkerinnholdet øker risiko for svangerskapsdiabetes, stemmer dette? Hilsen hysterisk :dead:

Jeg har heller nedsatt appetitt enn cravings, spiser veldig mye mindre enn jeg gjorde før, og hvis jeg ikke spiser hver 3-4 time blir jeg uvel.
Men får veldig lyst på litt sjokolade innimellom. Bare noen ruter med vanlig melkesjokolade. Leste på nett at det kan muligens være skadelig for foster mtp blyinnhold i kakao, og at sukkerinnholdet øker risiko for svangerskapsdiabetes, stemmer dette? Hilsen hysterisk :dead:
Tenker litt sjokolade kan du fint unne deg :) Her snakker de om store mengder, og litt innimellom er langt unna svangerskapsdiabetes. Har du noen andre risikofaktorer for svangerskapsdiabetes? Og ellers så vil nok alt være skadelig for foster i store mengder, så man kommer lagt med variert kost :happy:

Last edited:
Tenker litt sjokolade kan du fint unne deg :) Her snakker de om store mengder, og litt innimellom er langt unna svangerskapsdiabetes. Har du noen andre risikofaktorer for svangerskapsdiabetes? Og ellers så vil nok alt være skadelig for foster i store mengder, så man kommer lagt med variert kost :happy:
Takk for svar :Heartpink
Ingen andre risikofaktorer enn at faren min har diabetes type 2 (eller forløpet til det) og at jeg er litt lite fysisk aktiv. Så da går det sikkert bra med moderate mengder sukker:smiley-ashamed004

:dance008Takk for svar :Heartpink
Ingen andre risikofaktorer enn at faren min har diabetes type 2 (eller forløpet til det) og at jeg er litt lite fysisk aktiv. Så da går det sikkert bra med moderate mengder sukker:smiley-ashamed004
Haha, du får ikke diabetes av noen ruter sjokolade. Spis med god samvittighet ;) Dessuten, svangerskapsdiabetes er IKKE relatert til kost, det er genetisk. Det morsomme er at hvis man får det, kan man ofte skylde på mannen, fordi morkaka kan gi insulinresistens, og mye av morkaka «kommer» fra far. Hehe. Jeg bøtta innpå med sukker sist svangerskap, helt seriøst, var det eneste som hjalp mot kvalmen (sikkert derfor jeg gikk opp 25kg, pluss de 5 jeg gikk ned i uke 6-10). Blodsukkeret her er som en idrettsutøver :dance008

Pust nå! :)
Kvinner går gravide i krigsherjede land og barn har blitt født i grotter i tusenvis av år uten helsevesen. Ikke bli helt hysterisk ;)

Jeg har en sinnsyk craving på Red Deliciois eple. Og det har jeg ikke spist siden barndommen! Veldig rart at den plutselig kom… og super irriterende at ingen selger det:p

Ingen tror jeg? Men får plutselig sånn «Nå hadde det vært godt med kokt potet med smeltet smør» - «Å nå hadde det vært godt med brokkoli med béarnaise saus» - «Ååå, soft is» - «Nå fikk jeg lyst på grønnsaker og dip», osv. :hilarious: Så kan jeg liksom kjenne smaken i munn i noen sekunder

I dag cravet jeg visst sjokoladekjeks, for bixit sjokoladekjekspakken som stod i skapet, ble plutselig veldig lett....

Jeg craver vannmelon, rosinboller og gulrotkake. De to sistnevnte er ikke kjempeheldige med tanke på at jeg er konstant sulten og blir kvalm om jeg ikke spiser. Ja, også er det litt uheldig at jeg bor på Grünerløkka med utallige bakerier rett rundt hjørnet :happy090

Jeg craver bjørnebær!
Det er blitt en besettelse :laughing002

I kveld nådde jeg et nytt lavmål. Vi er på det nivået at jeg tok på meg tøfler og snek meg inn i nabohagen for å stjele bær fra en busk. Fylte en kopp og løp hjem i tøfler.
Så fikk jeg dårlig samvittighet og måtte ringe mannen på hytten for å spørre om han kunne elske en kriminell.

Har aldri brydd meg om bjørnebær..
Nå er det oksygen!
Nå er jeg som en heroinavhengig som stjeler for å sikre neste skudd.

:Heartred Bjørnebær:Heartred

Jeg craver bjørnebær!
Det er blitt en besettelse :laughing002

I kveld nådde jeg et nytt lavmål. Vi er på det nivået at jeg tok på meg tøfler og snek meg inn i nabohagen for å stjele bær fra en busk. Fylte en kopp og løp hjem i tøfler.
Så fikk jeg dårlig samvittighet og måtte ringe mannen på hytten for å spørre om han kunne elske en kriminell.

Har aldri brydd meg om bjørnebær..
Nå er det oksygen!
Nå er jeg som en heroinavhengig som stjeler for å sikre neste skudd.

:Heartred Bjørnebær:Heartred
Det var jo ikke det verste å crave :knegg: vi har bjørnebærbusk i hagen og jeg ELSKER den! Godt på ekte vaniljeis!

Det var jo ikke det verste å crave :knegg: vi har bjørnebærbusk i hagen og jeg ELSKER den! Godt på ekte vaniljeis!
Åh din heldiggris! Skulle gjerne hatt bjørnebær i hagen:D

Uhm… hvis det mot all formodning skulle vise seg at du er naboen min, og jeg faktisk har ranet busken deres, så ber jeg om unnskyldning :laughing002

Ingen tror jeg? Men får plutselig sånn «Nå hadde det vært godt med kokt potet med smeltet smør» - «Å nå hadde det vært godt med brokkoli med béarnaise saus» - «Ååå, soft is» - «Nå fikk jeg lyst på grønnsaker og dip», osv. :hilarious: Så kan jeg liksom kjenne smaken i munn i noen sekunder
Ganske likt her. Får sånne veldig konkrete innfall! Noken daga berre MÅ eg ha lettsalta torsk til middag. Og har laga potetmos med masse smør til kveldsmat fordi eg berre måtte ha det. Men det er stadig nye ting, og store deler av tida er alt av mat okei :D

Ganske likt her. Får sånne veldig konkrete innfall! Noken daga berre MÅ eg ha lettsalta torsk til middag. Og har laga potetmos med masse smør til kveldsmat fordi eg berre måtte ha det. Men det er stadig nye ting, og store deler av tida er alt av mat okei :D
Potetmos hørtes sykt godt ut akkurat nå :hilarious:
Men gubben har bedt meg om å være borte når han kommer hjem fra jobb (han skal jobbe med taket, og ungene blir så klengete når han kommer hjem) så jeg tror jeg og jentene spiser burger eller vårruller i dag. :hilarious:

Back
Topp