Cravings?

Potetmos hørtes sykt godt ut akkurat nå :hilarious:
Men gubben har bedt meg om å være borte når han kommer hjem fra jobb (han skal jobbe med taket, og ungene blir så klengete når han kommer hjem) så jeg tror jeg og jentene spiser burger eller vårruller i dag. :hilarious:
Åh, vårruller! Bur litt for langt unna for å reise ens ærend for takeaway. Men får kjøpe med etter jobb en dag. Elsker å tenke på mat for tida! :smiley-ashamed004 :love017

I dag skal vi ha pizza.. med masse ost og noken klatter brie og spicy salami:D

Åh, vårruller! Bur litt for langt unna for å reise ens ærend for takeaway. Men får kjøpe med etter jobb en dag. Elsker å tenke på mat for tida! :smiley-ashamed004 :love017

Ble burger dog. Var det de små stemte for :p

Jeg har veldig lyst på finnbiff... og potetmos :hilarious: Men usikker på finnbiff siden det står at reinkjøtt kan være radioaktivt. Noen som vet noe?

Jeg har veldig lyst på finnbiff... og potetmos :hilarious: Men usikker på finnbiff siden det står at reinkjøtt kan være radioaktivt. Noen som vet noe?
Går bra, så lenge du ikke spiser store mengder.

Nå skal det sies at sau også testes for radioaktivitet, fordi de også beiter på fjellet, hvor det enda kan ligge radioaktivitet i jorda, etter Tsjernobyl.
Forøvrig, har du kontroll på hvor reinen er fra (Finnmark, nord i Nordland...) så er det heller ikke noe å tenke på, da det ikke er alle fylker som har det.

Men ja. Unngå høyt inntak, står det. Så EN gang kan du spise, det har ingenting å si. Bare ikke spis det hver dag i en måned.

Går bra, så lenge du ikke spiser store mengder.

Nå skal det sies at sau også testes for radioaktivitet, fordi de også beiter på fjellet, hvor det enda kan ligge radioaktivitet i jorda, etter Tsjernobyl.
Forøvrig, har du kontroll på hvor reinen er fra (Finnmark, nord i Nordland...) så er det heller ikke noe å tenke på, da det ikke er alle fylker som har det.

Men ja. Unngå høyt inntak, står det. Så EN gang kan du spise, det har ingenting å si. Bare ikke spis det hver dag i en måned.
Mamma hadde reinskav i gryta i dag. Tenker det går helt fint en sjelden gang, er vel snakk om store mengder man skal unngå :)
Da blir det nok det til uka :D

Det gjøres årlige bq-målinger ved uttak av rein i forkant av slakting. Man kan derfor være rimelig sikker på at kjøttet er trygt.

Jeg spiser mye reinkjøtt, noe også min mor, hennes mor, kjæresten min sin mor osv. gjorde under graviditet :)

I handlet vårruller for 500kr i går! (Heldigvis betalte mamma). Kjekt med ferie med de gamle! Tror jeg har spiste 15 vårruller I går

Oppdatering her!

Jeg var ute å stjal bjørnebær til frokost.
Senere på dagen kom min søster med 2 esker bær fra Meny for å unngå at man endte i en kriminell spiral.

Eskene er tom og jeg må rane en ny hage i morgen.

Stay tuned :laughing002 :dance008

Wooops, mye bjørnebær det :hilarious:

Jeg sluttet å kjøpe pink lady epler for noen år siden da de steg så mye i pris. Kjøpte de igjen nå og herregud så gode de er! Kunne levd på de kjenner jeg. Det som er annerledes dette svangerskapet er at jeg craver noe nytt hele tiden og ting jeg cravet for 1-2 uker siden frister overhodet ikke nå. Forrige gang var det junk og sjokolademelk konstant i 9 mnd. :p

Jeg sluttet å kjøpe pink lady epler for noen år siden da de steg så mye i pris. Kjøpte de igjen nå og herregud så gode de er! Kunne levd på de kjenner jeg. Det som er annerledes dette svangerskapet er at jeg craver noe nytt hele tiden og ting jeg cravet for 1-2 uker siden frister overhodet ikke nå. Forrige gang var det junk og sjokolademelk konstant i 9 mnd. :p
Åå, craver skikkelig røde epler for tiden! Spist to i dag og kunne sikkert spist enda flere om det ikke var tomt. Husker at det var godt i forrige svangerskap også, føler det hjelper litt på kvalmen faktisk :D

Åå, craver skikkelig røde epler for tiden! Spist to i dag og kunne sikkert spist enda flere om det ikke var tomt. Husker at det var godt i forrige svangerskap også, føler det hjelper litt på kvalmen faktisk :D
Samme her!
Problemet er at jeg har lyst på en epletype som ikke selges noe sted. Red Delicious!
Ikke spist den siden barndommen

Mannen gikk tur i dag og han snek med seg en kopp med lokk. Kom hjem med beger fullt av håndplukkede bjørnebær han hadde funnet på turen!
Og a mor danset på gulvet i tøflene :laughing002 :dance008

Back
Topp