Cravings?

Prisen er helt krise! Eneste grunnen til at det ikke blir 10 om dagen :wacky:
Jeg har også skikkelig dilla på kiwi (og frukt generelt!). Men her er den den forferdelige følelsen en får på tunga av å spise kiwi som stopper meg. Kiwi og ananas er det jo helt forferdelig å spise mye av:playful:

Jeg har også skikkelig dilla på kiwi (og frukt generelt!). Men her er den den forferdelige følelsen en får på tunga av å spise kiwi som stopper meg. Kiwi og ananas er det jo helt forferdelig å spise mye av:playful:
Ja det skulle fantes noe å gjøre med det! Det er så nedtur med den følelsen på tingen etter kiwi og ananas. Har hørt at noen ikke får det i det hele tatt. Litt misunnelig på dem

Ja det skulle fantes noe å gjøre med det! Det er så nedtur med den følelsen på tingen etter kiwi og ananas. Har hørt at noen ikke får det i det hele tatt. Litt misunnelig på dem
De to fruktene har enzymer som bryter ned vev bittelitt. Det er derfor de ikke kan brukes i gelé også. Blir vel som en slags peeling inne i munnen :hilarious:
Noen er sikkert mer sensitive for det enn andre! Jeg kan merke det litt med ananas men ikke så det er plagsomt.

Ingen cravings, men har helt avsmak på kaffe!! Og jeg savner det så sykt. Alt ved det byr meg helt i mot. Både lukt og smak. Før var det det beste jeg visste, nå blir jeg helt dårlig.
I forrige svangerskap mistet jeg lysten en periode, men den kom tilbake litt ut i. Ser ut til at jeg må vente til etter fødsel denne gangen.

Jeg er så sykt fornøyd med at ananas har vært på tilbud i desember, spiser rundt 1/2 om dagen :angelic: :p
Det er jo såååå godt!:happy093
Husker ene gangen! Jeg er 36 år så nesten litt flaut! Var gravid med minste i 2024, mannen var på butikken å kjøpte en hel ananas rett før stengetid pga mine cravings, han kom hjem, jeg sprang på kjøkkenet, delte den i to og den var råtten tvers igjennom!! Butikken hadde stengt og jeg fikk sammenbrudd! Jeg lo og gråt om hverandre for jeg vet jo at innerst inne var det ikke noe annet en teit hvordan hormonene herjer med kroppen! Gråte over en råtten ananas liksom:hilarious: har ledd mye av det i ettertid også!

Jeg er så sykt fornøyd med at ananas har vært på tilbud i desember, spiser rundt 1/2 om dagen :angelic: :p
Hvordan får du det til? :hilarious:
Jeg har prøvd å spise ananas over flere dager selv, tidligere, men etter tre dager blir munnen heeeelt sår og nummen. Blir for mye syre, eller så :bag::bag:

Det er jo såååå godt!:happy093
Husker ene gangen! Jeg er 36 år så nesten litt flaut! Var gravid med minste i 2024, mannen var på butikken å kjøpte en hel ananas rett før stengetid pga mine cravings, han kom hjem, jeg sprang på kjøkkenet, delte den i to og den var råtten tvers igjennom!! Butikken hadde stengt og jeg fikk sammenbrudd! Jeg lo og gråt om hverandre for jeg vet jo at innerst inne var det ikke noe annet en teit hvordan hormonene herjer med kroppen! Gråte over en råtten ananas liksom:hilarious: har ledd mye av det i ettertid også!
Det er helt lov, det. Handler ikke om den råtne ananasen i seg selv, men om den skuffelsen over å ikke få det du følte du trengte der og da, når du trodde veldig tydelig at du fikk det.

Forstår den godt, jeg!

Jeg har ikke hatt SÅ sterke cravings, men følelsen kan jeg forstå likevel..!

Jeg craver fortsatt pink lady eplene(har prøvd alle andre røde epler og det er ikke like godt), og nå etter nyttår har prisen steget til 59,-. Det er jo helt tullete dyrt med nesten 10 kr per eple. Jeg regnet ut at jeg ved termin antakelig ha brukt omtrent 5800,- bare på epler dette svangerskapet :hilarious:

Jeg craver fortsatt pink lady eplene(har prøvd alle andre røde epler og det er ikke like godt), og nå etter nyttår har prisen steget til 59,-. Det er jo helt tullete dyrt med nesten 10 kr per eple. Jeg regnet ut at jeg ved termin antakelig ha brukt omtrent 5800,- bare på epler dette svangerskapet :hilarious:
I Sverige har de også Pink Lady. På butikken vi var innom, så var de på kg-pris, ikke sånn 6pk. Ble i alle fall mye billigere, men husker ikke prisen atm. :p

Jeg har fått samme rare dilla som i forrige svangerskap. Vasketøy!
Dette hadde jeg forrige gang også. Helt plutselig lukter nyvaskede klær helt magisk godt og jeg får lyst å spise dem :laughing002 Så jeg går rundt å tygger på vaskekluter som en geit. Helt helt helt dilla på lukten og smaken av nyvasket tøy.

Og klementiner!

Jeg har fått samme rare dilla som i forrige svangerskap. Vasketøy!
Dette hadde jeg forrige gang også. Helt plutselig lukter nyvaskede klær helt magisk godt og jeg får lyst å spise dem :laughing002 Så jeg går rundt å tygger på vaskekluter som en geit. Helt helt helt dilla på lukten og smaken av nyvasket tøy.

Og klementiner!
Ungene spiser også på vaskekluter.. :hilarious: :hilarious:
Haha.
Forstår den forsåvidt litt :bag:

Back
Topp