Ønskernummerto
Glad i forumet
Ja håper hun har noen gode løsninger på hva vi kan prøve. Håper det er så enkelt som at litt støttemedisin hjelper. For jeg klarer jo tydeligvis å bli gravid siden det klaffa i oktober. Magefølelsen min sier at lutealfasen er problemet. Så kommer til å spørre etter noe for å prøve å forlenge den. Det med kommentarer pga alder er jeg forberedt på både fra gynekologen og fra folk generelt hvis det evt blir et svangerskap etterhvert. Ser for meg at folk syns at 41 er sent, og at vi vil få spørsmål om ikke det er litt sent og om hvordan vi orker å starte på nytt osv. Men for oss føles det veldig riktig og vi ønsker oss et barn sammen. Vi er aktive og er mye ute i friluft på dagsturer/overnattingsturer/ute på sjøen/fisking/jakt/skog/turer generelt. Så vi vet at vi kan gi et barn en fin oppvekst selv om vi er godt voksne.
Ser ikke bort fra at kroppen bare trenger littegranne hjelp, så er du der! Med alders-standatdfraser hos gyn tenkte jeg på den klassiske «det blir vanskeligere med alder, vet du» - ja takk, vi vet alle det. At andre folk skal ha noen aldersrelaterte kommentarer når barn på vei - liker å tenke at verden har kommet lenger enn at du skal måtte tenke på å forberede deg på det, altså! Men det er jo utrolig hva folk noen ganger synes de har noe med. Jeg heier på deg!