Haha samme her! Frem til jeg begynte å legge merke til når det var sånn ift syklusSpennende! Aldri hørt om og har nesten tenkt at jeg burde få sjekket det ut hos lege
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Haha samme her! Frem til jeg begynte å legge merke til når det var sånn ift syklusSpennende! Aldri hørt om og har nesten tenkt at jeg burde få sjekket det ut hos lege
Veldig merkelig! Snakket med mamma om det nå også, og hun var helt lik rundt eggløsning
Jeg også tisser masse rundt EL, og lite før. Tenker at det er kroppen som sparer opp til prosessene den skal gjennom med EL etc? Er lik rundt mens og, får masse vann i kroppen som så plutselig slipper. Slitsomt når en må tisse hver 1-2 time gjennom dagen!Jeg også tisser helt ekstremt mye! Aldri tenkt over at det kan ha noe med el å gjøre Jeg skjønner liksom ikke hvor alt kommer fra da jeg går på do før jeg legger meg, to ganger på natta og på morgenen igjen, jeg drikker jo ingenting mellom her
Ja kanskje det faktisk ligger noe i det ja når vi er flere! SpennendeJeg også tisser masse rundt EL, og lite før. Tenker at det er kroppen som sparer opp til prosessene den skal gjennom med EL etc? Er lik rundt mens og, får masse vann i kroppen som så plutselig slipper. Slitsomt når en må tisse hver 1-2 time gjennom dagen!
Tydeligvis en greie daSer ut som kroppen holder ekstra på ting i en del av syklusen, for så å bli «kvitt alt» ja https://www.myhormonology.com/how-do-your-toilet-habits-change-from-week-to-week-in-your-cycle/amp/Jeg også tisser masse rundt EL, og lite før. Tenker at det er kroppen som sparer opp til prosessene den skal gjennom med EL etc? Er lik rundt mens og, får masse vann i kroppen som så plutselig slipper. Slitsomt når en må tisse hver 1-2 time gjennom dagen!
Tiden går bare såå sakte når man prøver! Hvor lange sykluser har du pleid å ha nå?CD 6 her og tiden går sakte. Dersom eggløsningen kommer cirka midt i syklusen så kan jeg forvente å få eggløsning om 14 dager eller mer…
Jeg har hatt lange sykluser etter jeg sluttet på p-pillen. Første gangen jeg sluttet på pillen var i 2020 og da hadde jeg også lange sykluser, men ikke så lenge som nå. Det er en tålmodighetsprøve… Det eneste positive med lange sykluser er jo at det er lenge mellom hver blødning, men det er jo utrolig kjedelig når man prøver.
Ja det gjør det! De har vært på over 40 dager. Den forrige på 46. Før pillen hadde jeg syklus på 28 dager og jeg visste akkurat når mensen skulle komme. Nå derimot..Tiden går bare såå sakte når man prøver! Hvor lange sykluser har du pleid å ha nå?
Det er lenge ja! Blir jo en evighet å vente Mine sykluser har også vært veldig uregelmessige etter prevensjonsslutt de andre gangene..Ja det gjør det! De har vært på over 40 dager. Den forrige på 46. Før pillen hadde jeg syklus på 28 dager og jeg visste akkurat når mensen skulle komme. Nå derimot..
Jeg har også en dag jeg må tisse veldig ofte hver syklus. Det er helt håpløst! Må tisse annenhver eller hver halvannen time gjennom hele dagen! For meg er det som oftest 3 eller 4 dpo, men denne syklusen var det først 7 dpo det skjedde. Det passer jo på ingen måte med noe som helst Ikke passer det med denne artikkelen som sier at man tisser mer under mensteuasjonen, og ikke passer det med dere andre som har det under eggløsningen. Pussige saker!Tydeligvis en greie daSer ut som kroppen holder ekstra på ting i en del av syklusen, for så å bli «kvitt alt» ja https://www.myhormonology.com/how-do-your-toilet-habits-change-from-week-to-week-in-your-cycle/amp/
Haha! Rare greier Det står at man holder mer på ting pga progesteron etter eggløsning, av nysgjerrighet: hvis du temper, hvordan var tempen din 7dpo? Litt «far fetch», men kunne jo vært noe med progesteronet, jeg så i dagboken din at du tar Duphaston (samme som jeg skal ta, men fra evt. positiv test), men at du lurer på om du skulle tatt mer. Jeg skal ta tre om dagen, selv om jeg ikke har fått påvist mangel eller noe Jeg tar sikkert helt feil, men er jo interessant å «undersøke» teorier (syntes i hvert fall jeg)Jeg har også en dag jeg må tisse veldig ofte hver syklus. Det er helt håpløst! Må tisse annenhver eller hver halvannen time gjennom hele dagen! For meg er det som oftest 3 eller 4 dpo, men denne syklusen var det først 7 dpo det skjedde. Det passer jo på ingen måte med noe som helst Ikke passer det med denne artikkelen som sier at man tisser mer under mensteuasjonen, og ikke passer det med dere andre som har det under eggløsningen. Pussige saker!
Ja huff, det er så kjedelig å vente lenge. Men det tar vel sin tid for kroppen å komme tilbake etter fødsel, amming og p-piller. Må smøre meg inn i tålmodighet, jeg.Det er lenge ja! Blir jo en evighet å vente Mine sykluser har også vært veldig uregelmessige etter prevensjonsslutt de andre gangene..
Jeg temper ikke, dessverre, bruker bare eggløsningstester. Interessant at du skal ta tre ganger så mye som meg, selv om du heller ikke har fått påvist mangel! Da skal jeg definitivt i det minste prøve to ganger daglig neste syklus!Haha! Rare greier Det står at man holder mer på ting pga progesteron etter eggløsning, av nysgjerrighet: hvis du temper, hvordan var tempen din 7dpo? Litt «far fetch», men kunne jo vært noe med progesteronet, jeg så i dagboken din at du tar Duphaston (samme som jeg skal ta, men fra evt. positiv test), men at du lurer på om du skulle tatt mer. Jeg skal ta tre om dagen, selv om jeg ikke har fått påvist mangel eller noe Jeg tar sikkert helt feil, men er jo interessant å «undersøke» teorier (syntes i hvert fall jeg)
CD 17 Tida sniiiiker seg sakte fremover 4 dager igjen til gynekologtime og det gruer jeg meg skikkelig til kjenner jeg Ikke får mannen blitt med meg heller for han jobber natt og rekker akkurat hjem etter jobb før jeg må dra. Har time 8 på mårran Men føler litt at jeg MÅ ta en sjekk når lutealfasen er så kort og babylagina tar tid. Er litt stressa med tanke på alder og at ting fort kan være for sent
Ja, kroppen var helt på bærtur her etter prevensjonsslutt da vi prøvde på førstemann. Noen ganger fikk jeg mensen hver 14 dag, mens plutselig kunne det gå 40-50 dagerJa huff, det er så kjedelig å vente lenge. Men det tar vel sin tid for kroppen å komme tilbake etter fødsel, amming og p-piller. Må smøre meg inn i tålmodighet, jeg.
Det skader jo uansett ikke, så høres ut som en god plan Tenk om det er det som skal til for at spira skal bli terminspireJeg temper ikke, dessverre, bruker bare eggløsningstester. Interessant at du skal ta tre ganger så mye som meg, selv om du heller ikke har fått påvist mangel! Da skal jeg definitivt i det minste prøve to ganger daglig neste syklus!
Ja håper hun har noen gode løsninger på hva vi kan prøve. Håper det er så enkelt som at litt støttemedisin hjelper. For jeg klarer jo tydeligvis å bli gravid siden det klaffa i oktober. Magefølelsen min sier at lutealfasen er problemet. Så kommer til å spørre etter noe for å prøve å forlenge den. Det med kommentarer pga alder er jeg forberedt på både fra gynekologen og fra folk generelt hvis det evt blir et svangerskap etterhvert. Ser for meg at folk syns at 41 er sent, og at vi vil få spørsmål om ikke det er litt sent og om hvordan vi orker å starte på nytt osv. Men for oss føles det veldig riktig og vi ønsker oss et barn sammen. Vi er aktive og er mye ute i friluft på dagsturer/overnattingsturer/ute på sjøen/fisking/jakt/skog/turer generelt. Så vi vet at vi kan gi et barn en fin oppvekst selv om vi er godt voksne.Skjønner at du gruer deg, men tenker det er kjempebra at du går! Kanskje er det bare litt støttemedisiner som skal til for å utgjøre en forskjell. Du får jo sikkert de der standardfrasene om alder som du er klar over allerede, men fokuser på hva som faktisk kan gjøres for å øke sjansene - er jo det det handler om