Bubblys dagbok - dobbel glede

Ja, senger, bleier og klær er på plass [emoji6] Så det er ikke krise. Men har liksom en liten liste igjen jeg føler vi burde ha på plass. Men altså, hvis de blir født for tidlig så blir det jo litt tid på sykehus, og dermed tid for far til å kjøpe inn det siste.

Har allerede ringt føden en gang pga hovent bein og endte opp med en natt på sykehus for å utelukke blodpropp, så terskelen min og sykehusets er heldigvis lav. Har forstått det kan bli veldig alvorlig og gå fort med sv. forgiftning, men jeg vet hva slags tegn jeg skal følge med på så da slapper jeg av litt mer [emoji5]


Bra dere også følger nøye med på bt og urin. Jeg er så glad for den svangerskapsomsorgen vi har i Norge altså! Håper ikke vannet i kroppen plager deg altfor mye enda....
Høres ut som dere har det meste på stell da[emoji173][emoji173][emoji4] Og kommer de nå så blir det litt tid på sykehuset ja[emoji1][emoji108]

Vannet er ganske ubehagelig, en del smerter i føttene på kveld og litt nummen i hender og føtter Men men så lenge bt og urinen holder seg fin skal jeg ikke klage[emoji4] Har gått opp en skostørrelse og går uten sokker hjemme og har beina høyt[emoji106]
 
Høres ut som dere har det meste på stell da[emoji173][emoji173][emoji4] Og kommer de nå så blir det litt tid på sykehuset ja[emoji1][emoji108]

Vannet er ganske ubehagelig, en del smerter i føttene på kveld og litt nummen i hender og føtter Men men så lenge bt og urinen holder seg fin skal jeg ikke klage[emoji4] Har gått opp en skostørrelse og går uten sokker hjemme og har beina høyt[emoji106]

Ja, det viktigste er på plass [emoji5] (bortsett fra stellebord, men det ordner seg).
Det ER ubehagelig med vann ja! Men hvis det holder seg unna på dagtid og kommer frem på kveld er det ikke så ille enda heldigvis. Men du får følge litt med. Sitter/ligger med beina høyt hele dagen her, uten sokker eller noe [emoji1] Av og til prøver jeg støttestrømper, men syns ikke det hjelper så veldig.
 
Så nydelig mage, fikk tårer i øynene jeg nå - de er jo snart her! [emoji173] Godt du blir tatt godt vare på. Jeg håper du snart blir frisk også. [emoji4]

Jeg og! Ble så rørt av det flotte magebildet ditt, bubbly! Snart er de her, så herlig! Er så glad- nesten alle som sprøytet og sprayet sammen med meg har jo fått baby - eller får veldig snart!
 
Jeg og! Ble så rørt av det flotte magebildet ditt, bubbly! Snart er de her, så herlig! Er så glad- nesten alle som sprøytet og sprayet sammen med meg har jo fått baby - eller får veldig snart!

Det er sant! Vi er en fin sprøyte/spraye-gjeng som har vært velsignet med småtroll! [emoji16][emoji176]
 
Ja, tenk vi har fulgt hverandre fra start [emoji3] og nå sitter vi med premie i fanget snart begge to [emoji847][emoji176]
Jeg er så spent på hvordan ukene fremover blir. Sliter med søvnen og har mens-murringer as we speak. Har en følelse av at det ikke er lenge igjen nå.... selvom jeg skulle ønske jeg kunne surfe sterk og frisk gjennom de neste ukene med jentene i magen. Vi får se hva som skjer. Jeg er hvertfall trygg på at jentene kommer til å komme godt og trygt ut av dette uansett når og hvordan fødselen blir [emoji5]

Ja, fulgt hverandre hele veien, så da er det målstreken igjen for deg bare nå. [emoji16] Håper de holder seg inne en stund til, selv om det jo heldigvis mest sannsynlig vil gå veldig bra nå. [emoji173] Mye spennende i vente for deg nå. [emoji4]
 
Uke 34+0 [emoji3][emoji323][emoji322][emoji92]
Da er babyenes organer på plass og skal være funksjonelle. Og godt er det! For i går kveld ringte jeg inn til ahus pga jeg syns jeg kjente veldig lite bevegelser. Kom inn til undersøkelse og jentene har det fint de og beveger seg som de skal (Tv1 har kanskje litt lite forstervann).
Men blodtrykket var 157/100, og jeg hadde +2 protein i urinen og hovne bein, så da ble det innleggelse med tanke på svangerskapsforgiftning.... [emoji15] Det er jo dette jeg har fryktet.

Så nå ligger jeg her da, etter en utrolig dårlig natts søvn (sov 1 time), og venter på nye undersøkelser.
Håper på blodtrykksmedisin og hjemsendelse, og frykter keisersnitt med premature barn.

De sjekket også morkaka, og den ligger akkurat inntil utgangen. Slik den er nå blir det keisersnitt, men om Tv1 graver seg ned og klarer å dytte unna morkaka før fødsel blir det vaginal fødsel. Veldig usikkert alt sammen altså.

6c44067fb191e5aa1d6eaee88f86ab41.heic
 
Så skummelt med det bt og +2 på proteiner da, bra du et lagt inn så de får følge med på alt nå[emoji173][emoji173][emoji173] Nå er de nok her snart[emoji7]

Kan hende det blir keisersnitt på deg, uansett så er du i gode hender nå[emoji173] Bare å ruge fram til de må ut på ene eller andre måten nå snupp[emoji173][emoji8]

Håper formen ikke blir altfor ille kjære du, og masse lykke til med aller siste innspurt nå[emoji173][emoji173][emoji173]
 
Så skummelt med det bt og +2 på proteiner da, bra du et lagt inn så de får følge med på alt nå[emoji173][emoji173][emoji173] Nå er de nok her snart[emoji7]

Kan hende det blir keisersnitt på deg, uansett så er du i gode hender nå[emoji173] Bare å ruge fram til de må ut på ene eller andre måten nå snupp[emoji173][emoji8]

Håper formen ikke blir altfor ille kjære du, og masse lykke til med aller siste innspurt nå[emoji173][emoji173][emoji173]

Ja, bra de følger med! [emoji5] Men frister ikke å ligge her i mange uker til overvåkning, hvis det blir sånn...
Spennende tider! [emoji51][emoji322]
 
Oi Bubbly! Jaggu godt de sjekket! Svangerskapsforgiftning er ingen spøk :eek:
Håper du klarer å slappe av og samle litt krefter mens du likevel ligger der, for nå kommer de nok uansett ganske snart ❤️ 6 uker for tidlig er heldigvis ingen krise, men skjønner jo at du ønsker å knipe igjen en stund enda :happy119
Sa de noe om størrelsen på jentene?

Tenker masse på dere! Klem i fleng ❤️
 
Åh så bra du ringte inn, tenker masse på deg og dine små søte. Godt de passer på dere! Hvil deg mens du greier! Er forkjølelsen bedre ?
 
Håper blodtrykksmedisin fungerer og at du får komme hjem en tur! Håper også at de søte små blir i magen litt til, men bra du har kommet deg til uke 34 :) Lykke til ❤️
 
Huff.. God bedring kjære deg! Svangerskapsforgiftning er ikke noe gøy, godt de tar vare på deg og sjekker deg ordentlig ❤️
 
Oi Bubbly! Jaggu godt de sjekket! Svangerskapsforgiftning er ingen spøk :eek:
Håper du klarer å slappe av og samle litt krefter mens du likevel ligger der, for nå kommer de nok uansett ganske snart [emoji173]️ 6 uker for tidlig er heldigvis ingen krise, men skjønner jo at du ønsker å knipe igjen en stund enda :happy119
Sa de noe om størrelsen på jentene?

Tenker masse på dere! Klem i fleng [emoji173]️

Klarer ikke slappe av her... [emoji25] senga er så vond og jeg sliter med å finne noen god liggestilling. Har så lyst å reise hjem.
Legen sa ikke hvor store jentene var, bare at de var den størrelsen de skulle være. Så får jo stole på det da. Tv2 hadde mye forstervann og Tv1 hadde litt lite, men jeg vet ikke om det har noe å si. Hun skal sjekke i dag også da.
Takk for klemmer [emoji171][emoji92]
 
Åh så bra du ringte inn, tenker masse på deg og dine små søte. Godt de passer på dere! Hvil deg mens du greier! Er forkjølelsen bedre ?

Prøver å hvile, men er ikke lett. Vil helst opp og sitte, for lungene blir så most når jeg ligger. Forkjølelsen er kanskje en smule bedre, men den plager meg fortsatt, med hosteanfall (spes om natta) og snørr...
 
Håper blodtrykksmedisin fungerer og at du får komme hjem en tur! Håper også at de søte små blir i magen litt til, men bra du har kommet deg til uke 34 :) Lykke til [emoji173]️

Ja, det hadde vært best! [emoji3] Håper også på det. Men foreløpig vet jeg ikke hva de tenker å gjøre med meg og babyene
 
Huff.. God bedring kjære deg! Svangerskapsforgiftning er ikke noe gøy, godt de tar vare på deg og sjekker deg ordentlig [emoji173]️

Tusen takk [emoji8]
 
Prøver å hvile, men er ikke lett. Vil helst opp og sitte, for lungene blir så most når jeg ligger. Forkjølelsen er kanskje en smule bedre, men den plager meg fortsatt, med hosteanfall (spes om natta) og snørr...
Huff, føler SÅ med deg!!! Håper på gode nyheter på neste kontroll! :Heartred
 
Huff, føler SÅ med deg!!! Håper på gode nyheter på neste kontroll! :Heartred

Takk! [emoji8]
Nå har jeg fått frokost og ny blodtrykkmåling som var mye bedre ca 135/80. Så får vi se om det fortsetter slik eller ikke [emoji51][emoji1360]
 
Takk! [emoji8]
Nå har jeg fått frokost og ny blodtrykkmåling som var mye bedre ca 135/80. Så får vi se om det fortsetter slik eller ikke [emoji51][emoji1360]

Det var jo veldig fin måling da :)
Håper du får komme hjem og hvile litt etterpå ❤️
 
Det var jo veldig fin måling da :)
Håper du får komme hjem og hvile litt etterpå [emoji173]️

Håper det! [emoji849][emoji1374] er så sliten nå
 
Back
Topp