Bruker du ?

Skulle stå mannen.
Står også i første innlegget jeg skrev her.
Han vil absolutt ha med parfyme, og siden vi har funnet noen vi ikke reagerer på så bruker vi da skyllemiddel.

Brukes ikke på babyklær da

Kan bruke eteriske oljer da, mye bedre :)

Skulle stå mannen.
Står også i første innlegget jeg skrev her.
Han vil absolutt ha med parfyme, og siden vi har funnet noen vi ikke reagerer på så bruker vi da skyllemiddel.

Brukes ikke på babyklær da
Haha, ja han er vel vant til at det skal lukte?

Jeg har opplevd at ungene også blir smurt inn i parfymert olje eller noe :-o

Tar du på ungene lukter det av hendene i flere dager :-o Kan umulig være bra...

Men det har jeg lurt på; vet du om andre kulturer blander noe spesielt i vaskemiddelet eller skyllemiddelet sitt som gjør at det lukter så sterkt?

Bruker på våre klær men ikke guttungen sine

Bruker ikke :-)
Prøvde det en periode for noen år siden, men kuttet det ut da jeg synes det ble så gammel sur lukt av vaskemaskina.

Tror faktisk at for mye vaskemiddel gjør klærne stive. Våre klær er ikke stive selv om vi ikke bruker skyllemiddel, men merker jo at det også er enkelte plagg (særlig de billige bomullsplaggene) som har lettere for å bli stive. Det eneste vi har i trommelen er håndklær, sengetøy og undertøy.
Oi.. Kanskje æ bruker for mye vaskemiddel!! Har ikke tenkt på.. Er ikke så glad i å vaske og sortere så det blir litt sånn hipps om happs med mengde klær og pulver..

Haha, ja han er vel vant til at det skal lukte?

Jeg har opplevd at ungene også blir smurt inn i parfymert olje eller noe :-o

Tar du på ungene lukter det av hendene i flere dager :-o Kan umulig være bra...

Men det har jeg lurt på; vet du om andre kulturer blander noe spesielt i vaskemiddelet eller skyllemiddelet sitt som gjør at det lukter så sterkt?
Det vet jeg ikke.
Vet de putter mye rart på ungene sine da! Mannen ble veldig obs på slike ting med snuppa heldigvis!
I familien til mannen derimot har de brukt oljer til hår på barn med alder på våres, eyeliner på øyenbryn osv.

Vil tro mange over doserer vaskemiddel og skyllemiddel :(

Oi.. Kanskje æ bruker for mye vaskemiddel!! Har ikke tenkt på.. Er ikke så glad i å vaske og sortere så det blir litt sånn hipps om happs med mengde klær og pulver..

Hehe, er det noen som er glad i å vaske klær da? :p mitt problem oppstår som regel senere i prosessen da. Å henge opp klær er dritt, men å brette klær... Gaah! Blir bestandig utsatt til det ikke går mer, og så blir det et svartens arbeid :p

Nei! Ikke bra for huden. Bruker det aldri :) man blir vant til at klærne blir litt stivere men går seg jo til når man tar de på seg. Og man savner ikke skyllemiddelet. Det legger seg som et lag utenpå klærne. Føles renere uten.

Hehe, er det noen som er glad i å vaske klær da? :p mitt problem oppstår som regel senere i prosessen da. Å henge opp klær er dritt, men å brette klær... Gaah! Blir bestandig utsatt til det ikke går mer, og så blir det et svartens arbeid :p
Joda.. Det er ikke bare det å sette det på.. Det havner jo først i stolen på loftet og så når det trengs å ryddes der, så havner det på gjeste rommet og så... Når alle er fri for truser og klær... Da har vi tusen og en brett i hop dag... Haha

Bruker tøymykner. Klærne lukter godt og er myke og gode.

Jeg har alltid brukt det. Vi har ikke tørketrommel, så vi må lufttørke alt. Mye av klærne blir stive alikevel om vi bruker tøymykner, så det er kanskje litt bortkasta penger. Minstemann er atopiker, så til han kan vi ikke bruke tøymykner. Ser ut som om han reagerer på de for sensitiv hud også

Jeg har alltid brukt det. Vi har ikke tørketrommel, så vi må lufttørke alt. Mye av klærne blir stive alikevel om vi bruker tøymykner, så det er kanskje litt bortkasta penger. Minstemann er atopiker, så til han kan vi ikke bruke tøymykner. Ser ut som om han reagerer på de for sensitiv hud også

Prøv å bruk mindre vaskemiddel, og evt en liten dæsj eddik som skyllemiddel, og se om klærne blir mindre stive da.

Back
Topp