Habituell abort - siste undersøkelse
Onsdag var jeg på sykehuset for å få utført en hysteroskopi. Det er kamera som føres inn i livmoren for å undersøke kriker og kroker. For å komme til blir livmoren fylt med vann, for å "blåse" den opp. Det tas prøver av livmorveggen, og legen undersøker det hun kan se via kameraet. Undersøkelsen gikk veldig fint. Hun kunne ikke finne noen abnormaliteter der inne, og alt så fint ut. Prøvene hun tok vil vise om jeg evt trenger antibiotika for infeksjoner, men så langt ser alt bra ut.
I tillegg hadde jeg og mannen tatt endel blodprøver, som ikke viste noen avvik (venter fortsatt på kromosomprøvene, de tok litt lenger tid). Jeg hadde ingen risiko for blodpropp, så jeg trenger ikke blodfortynnende. Amh-tallet var veldig fint, og det er jo positivt i forhold til et nytt uttak.
Dette er jo strengt tatt en veldig god beskjed å få. Jeg er glad for at ingenting er galt. Kanskje har vi bare vært utrolig uheldige og mistet tre ganger på rekke og rad. Men samtidig tenker jeg litt på at jeg hadde ønsket en quick-fix. Noe som magisk kunne gjort livmoren bedre, slik at embryoet ønsker å bli der inne
Altså i tillegg til de medisiner jeg normalt tar i forbindelse med forsøket.
Litt utakknemlig kanskje! Egentlig burde jeg være takknemlig for at kroppen min er frisk. Og håpe på at vi har mistet for siste gang.