Bringebærbaby ❤️

Nok en nydelig dag ute i sola. For en vinter vi har hatt til nå. Sol, snø og kaldt. Helt etter mitt hjerte. Det er virkelig med på å gjøre alle nederlag og smerter som har vært gjennom 2020 litt mindre. Jeg glemmer lettere når jeg har det godt.

Har nettopp oppdaget en ny akebakke rett ved huset. For en utrolig oppdagelse. Nå blir det mange turer dit gjennom all den vinteren vi har igjen :Heartred:wav
Såå enig! Her blir det også masse utetid. Har ingen barn å tilbringe tiden utendørs med, men mannen og jeg nyter den forhåpentligvis siste vinteren alene hvor vi bare kan spenne på oss skia og gå på langrenn eller sette utfor i alpinbakken:shy: Og gleder oss stort til vi må tilpasse oss pulk- og bæremeis-livet:Heartred
 
Såå enig! Her blir det også masse utetid. Har ingen barn å tilbringe tiden utendørs med, men mannen og jeg nyter den forhåpentligvis siste vinteren alene hvor vi bare kan spenne på oss skia og gå på langrenn eller sette utfor i alpinbakken:shy: Og gleder oss stort til vi må tilpasse oss pulk- og bæremeis-livet:Heartred
Det er viktig å nyte den tida, for det er en tid du ikke får tilbake. Jeg husker selv at jeg nok var veldig fokusert på det vi "ikke hadde", og at det ofte overskygget litt. Så du er veldig flink som klarer å nyte :Heartred:Heartred
 
Jeg 4 dpo i dag. Alt for tidlig å teste, selvfølgelig, men det er alltid spennende å nærme seg testetiden. Jeg har egentlig litt tro på denne runden, da vi la inn mange aksjer, samt at jeg har hatt veldig tydelig el. Det sies jo at man er litt ekstra fruktbar rett etter en graviditet, og jeg fikk mens tilbake ganske raskt etter ma. Jeg håper hvertfall på positiv test om noen dager :Heartred Det er jo alltid lov å håpe.

Vi brukte tre år med storebror, så jeg forventer ikke at det bare er å knipse med fingrene. Men håpet er viktig oppi alt dette :Heartred
 
Ja, jeg ønsker jo å få noen svar. Hvorfor i alle dager vil det ikke utvikle seg videre? Men samtidig vil jeg jo ikke ha et svar som sier at vi vil ha vanskeligheter med å bli foreldre på nytt. Jeg vil jo ikke at de skal finne ut at vi bærer på noe genfeil. Det enkleste ville være at de fant ut at jeg trengte albyl-e ja, eller kanskje en antibiotika-kur for livmora. Noe easypeasy, som gjør at jeg får opp håpet og troen på neste prøverunder. Legen fortalte at selve undersøkelsen var en positiv boost for graviditet i seg selv. At flere hadde lykkes bare ved å gjennomføre undersøkelsen, så det er jo ganske kult :Heartred

Undersøkelsen er i slutten av februar, så min første prøvemåned blir sånn ordentlig i mars. Er ikke det ganske likt som deg? Håper vi begge lykkes:Heartred:Heartred
Blir spennende å høre hvordan det går ❤️ Jo, regner også med at vi havner ut i mars en gang. Håper så veldig at vi endelig lykkes ❤️
 
IVF

Jeg har bare fortalt en del av min historie. Jeg har ikke vært helt klar for å fortelle den siste delen. Etter å ha lest mange dagbøker fra jenter som gjennomfører IVF, ble jeg i dag klar for å dele siste bit av min vei til et søsken. Det måtte kjennes riktig ut før jeg skrev noe om det. Mange rundt meg vet det, men det blir noe annet å skrive det til "alle". Selv om man delvis er anonym.

Jeg er også endel av IVF-sirkuset. I tillegg til aktiv prøving på egenhånd, er jeg inne i systemet. Jeg skal snart i gang med andre egguttak (mars/april).

Første egguttak fikk jeg ut mange egg (20+). 15 ble bekfruktet, og 4 ble blastoer. Alle fire ble satt inn i hver sin runde, og hele tre av dem resulterte i en graviditet. De to første endte i SA i uke 7, mens den siste ble en MA.

Så her har dere meg altså :Heartred
 
IVF

Jeg har bare fortalt en del av min historie. Jeg har ikke vært helt klar for å fortelle den siste delen. Etter å ha lest mange dagbøker fra jenter som gjennomfører IVF, ble jeg i dag klar for å dele siste bit av min vei til et søsken. Det måtte kjennes riktig ut før jeg skrev noe om det. Mange rundt meg vet det, men det blir noe annet å skrive det til "alle". Selv om man delvis er anonym.

Jeg er også endel av IVF-sirkuset. I tillegg til aktiv prøving på egenhånd, er jeg inne i systemet. Jeg skal snart i gang med andre egguttak (mars/april).

Første egguttak fikk jeg ut mange egg (20+). 15 ble bekfruktet, og 4 ble blastoer. Alle fire ble satt inn i hver sin runde, og hele tre av dem resulterte i en graviditet. De to første endte i SA i uke 7, mens den siste ble en MA.

Så her har dere meg altså :Heartred
Så modig av deg å fortelle! Og så fint (om det er lov å si) å høre at du også kan relatere mye til hvordan vi ivf-ere har det. Utrolig leit dog å høre at det er sånn første forsøket gikk:sorry: Misforstå meg rett, alle tapene er jo trist om de så hadde vært «naturlig», men å skulle tape så mange på kort tid av de fine, perfekte blastoene man har hatt så stor tro på... det må være utrolig tungt:Heartred Håper du får litt svar nå på utredningen, og at forsøket og uttaket i mars/april resulterer i bebis:Heartred
 
IVF

Jeg har bare fortalt en del av min historie. Jeg har ikke vært helt klar for å fortelle den siste delen. Etter å ha lest mange dagbøker fra jenter som gjennomfører IVF, ble jeg i dag klar for å dele siste bit av min vei til et søsken. Det måtte kjennes riktig ut før jeg skrev noe om det. Mange rundt meg vet det, men det blir noe annet å skrive det til "alle". Selv om man delvis er anonym.

Jeg er også endel av IVF-sirkuset. I tillegg til aktiv prøving på egenhånd, er jeg inne i systemet. Jeg skal snart i gang med andre egguttak (mars/april).

Første egguttak fikk jeg ut mange egg (20+). 15 ble bekfruktet, og 4 ble blastoer. Alle fire ble satt inn i hver sin runde, og hele tre av dem resulterte i en graviditet. De to første endte i SA i uke 7, mens den siste ble en MA.

Så her har dere meg altså :Heartred

Så utrolig trist å høre du har mistet så mange ganger. Det er veldig tøft å gå gjennom noe slikt :Heartpink Ikke lettere når man må gå den lange veien gjennom ivf også :Heartpink Håper virkelig det er deres tur snart :Heartpink
 
Så modig av deg å fortelle! Og så fint (om det er lov å si) å høre at du også kan relatere mye til hvordan vi ivf-ere har det. Utrolig leit dog å høre at det er sånn første forsøket gikk:sorry: Misforstå meg rett, alle tapene er jo trist om de så hadde vært «naturlig», men å skulle tape så mange på kort tid av de fine, perfekte blastoene man har hatt så stor tro på... det må være utrolig tungt:Heartred Håper du får litt svar nå på utredningen, og at forsøket og uttaket i mars/april resulterer i bebis:Heartred
Jeg kan i høy grad relatere :Heartred Det gjør vondt å lese om alle kronglete vi ivf'ere har hatt opp gjennom prøvingen. Det er så mye håp der ute, og så innmari mye nederlag. Jeg blir oppriktig lei meg av å høre om alt som går galt hos alle, men det brenner litt ekstra mye for de som har hatt lange og kronglete veier :Heartred

Det er vondt å miste tre ganger. Da begynner det å gå fra vanlig, til mindre vanlig. Man vil jo ikke være mindre vanlig. Ikke når det gjelder noe så betydningsfullt. Jeg vil at alt skal fungere som det skal.

Jeg håper også på noen konkrete svar, og enda mer hjelp :Heartred

Tusen takk for god melding :Heartbigred
 
Så utrolig trist å høre du har mistet så mange ganger. Det er veldig tøft å gå gjennom noe slikt :Heartpink Ikke lettere når man må gå den lange veien gjennom ivf også :Heartpink Håper virkelig det er deres tur snart :Heartpink
Tusen takk for god melding :Heartbigred Det er fryktelig tungt å miste, det vet alle som har vært der, men det blir liksom litt tyngre når man går fra boksen vanlig (miste 1-2 ganger), til mindre vanlig (3+). Mange spørsmål dukker opp. Hva er galt? Og gjennom ivf er det sjelden bare å knipse med fingrene.
 
Jeg har en positiv topp for tiden. Jeg er i godt humør og kjenner at livet smiler litt. Det er deilig. Alt var bekmørkt i desember og starten av januar. Så å kjenne at det kan snu litt er utrolig godt. Dette er også til alle som sliter i mørket. Det kan snu selv om det kjennes helt usannsynlig ut. Da jeg fikk konstatert at hjertet ikke sol, for tredje gang, kort tid før jul, falt jeg ned i et hull jeg aldri har vært i før. Jeg var utrøstelig og kjente at hele verden var i mot meg. Jeg hadde ingen tro på at jeg noen gang kom til å kjenne meg glad igjen. Men sakte men sikkert har gleden kommet tilbake. Og nå kjenner jeg meg også litt ovenpå. Jeg har energi, lyst og glede :Heartred Det er godt. For jeg vet hva det motsatte er. Jeg har vært der. Derfor skal jeg nyte gleden mens den er her. :Heartbigred
 
I dag blir det kosekveld med mannen. Bestille take away og bare slumre foran en film. Det er så digg. Det er egentlig noe vi gjør ganske ofte, men ikke desto mindre er det utrolig kos.

Jeg merker at vi har endel mer tid sammen, nå som mini er fire år. Da han var mindre tok ofte leggingen lenger tid, og vi var inne hos han flere ganger på kvelden. Men nå legges han syv, og sover til morgenen etter. Så kvelden er voksentid. Det må nytes. Det blir nok ikke sånn igjen med en ny mini i huset, og det er helt greit, men derfor nytes når vi har mulighet :Heartred
 
I dag blir det kosekveld med mannen. Bestille take away og bare slumre foran en film. Det er så digg. Det er egentlig noe vi gjør ganske ofte, men ikke desto mindre er det utrolig kos.

Jeg merker at vi har endel mer tid sammen, nå som mini er fire år. Da han var mindre tok ofte leggingen lenger tid, og vi var inne hos han flere ganger på kvelden. Men nå legges han syv, og sover til morgenen etter. Så kvelden er voksentid. Det må nytes. Det blir nok ikke sånn igjen med en ny mini i huset, og det er helt greit, men derfor nytes når vi har mulighet :Heartred

Dette synes jeg var skikkelig koselige lesing :) Høres ut som du har det litt bedre nå og det er godt å lese. Og ikke minst at dere koser dere i hverandres selskap og klarer å prioritere kjærligheten når gutten deres har lagt seg. Det er en så utrolig god ide og god investering for forholdet! :Heartpink
 
Dette synes jeg var skikkelig koselige lesing :) Høres ut som du har det litt bedre nå og det er godt å lese. Og ikke minst at dere koser dere i hverandres selskap og klarer å prioritere kjærligheten når gutten deres har lagt seg. Det er en så utrolig god ide og god investering for forholdet! :Heartpink
Takk for søt melding :Heartred Det er fantastisk å dele av egen hverdag, og få så hyggelige kommentarer :Heartred Ja, vi har det godt sammen. En god følelse oppi alt som kan være vanskelig.
 
Hvem er jeg?

Et stykke uti dagbokskrivingen kan man jo godt fortelle hvem man er, det er da bare ren høflighet :hilarious:

Jeg er ei jente (kanskje ikke overraskende...), som har bikka de magiske, eller ikke fullt så magiske 35 vintre. Misforstå meg rett, jeg nyter å bli eldre. Og et hvert år jeg legger til alderen, er et år mer jeg fikk ha sammen med mine fine folk (kliss klass, men like fullt sant). Det eneste kjipe med alderen er denne fertiliteten, som ikke akkurat liker å bli eldre.

Jeg har vært gift med mannen min i snart 8 år. Vi har en fireårig sønn sammen, og denne dagboka tar for seg forsøket på et søsken.

Jeg jobber som lærer (i likhet med ca halvparten av alle som har en profil her inne på forumet :hilarious:, er det fordi lærere liker å prate...:p).

Mine interesser og hobbyer er håndarbeid (strikk, hekle og broderi), kryssord (hmm...jeg nevner håndarbeid, og kryssord som nr 1 og 2, og plutselig ble jeg mormora mi...), friluftsliv (gjerne nærtur i hagen med bål, men skogen og fjellet er også kos), se på film/serier. Og selvfølgelig være med min deilige familie :Heartred

Jeg er fra Viken fylke. Mer spesifikk kan man bli etterhvert kanskje, føles greit å bare si Viken enn så lenge.

Hvem er du? :Heartred
 
Hvem er jeg?
Et stykke uti dagbokskrivingen kan man jo godt fortelle hvem man er, det er da bare ren høflighet :hilarious:

Jeg er ei jente (kanskje ikke overraskende...), som har bikka de magiske, eller ikke fullt så magiske 35 vintre. Misforstå meg rett, jeg nyter å bli eldre. Og et hvert år jeg legger til alderen, er et år mer jeg fikk ha sammen med mine fine folk (kliss klass, men like fullt sant). Det eneste kjipe med alderen er denne fertiliteten, som ikke akkurat liker å bli eldre.

Jeg har vært gift med mannen min i snart 8 år. Vi har en fireårig sønn sammen, og denne dagboka tar for seg forsøket på et søsken.

Jeg jobber som lærer (i likhet med ca halvparten av alle som har en profil her inne på forumet :hilarious:, er det fordi lærere liker å prate...:p).

Mine interesser og hobbyer er håndarbeid (strikk, hekle og broderi), kryssord (hmm...jeg nevner håndarbeid, og kryssord som nr 1 og 2, og plutselig ble jeg mormora mi...), friluftsliv (gjerne nærtur i hagen med bål, men skogen og fjellet er også kos), se på film/serier. Og selvfølgelig være med min deilige familie :Heartred

Jeg er fra Viken fylke. Mer spesifikk kan man bli etterhvert kanskje, føles greit å bare si Viken enn så lenge.

Hvem er du? :Heartred
Takk for at du deler om deg selv ❤️ Jeg har synes det har vært litt skummelt å dele så myei frykt for å bli gjenkjent, men har gradvis lettet litt opp. Vi har jo en litt spesiell historie som er lett å kjenne igjen for de som kjenner oss fra før, men skit au! ❤️ Gleder meg til å følge deg helt til mål ❤️
 
Takk for at du deler om deg selv ❤️ Jeg har synes det har vært litt skummelt å dele så myei frykt for å bli gjenkjent, men har gradvis lettet litt opp. Vi har jo en litt spesiell historie som er lett å kjenne igjen for de som kjenner oss fra før, men skit au! ❤️ Gleder meg til å følge deg helt til mål ❤️
Det er alltid hyggelig å lære andre her inne og kjenne, og da må jeg jo også dele litt av meg selv. Jeg har selv ikke sånn alt for spesiell historie, men at noen muligens kjenner meg igjen, det kan godt hende. :):)

Jeg har også veldig respekt for de som ikke deler noe av hvem de er her inne. Dette er jo et forum hvor man skal kunne dele og diskutere, uten å måtte ha et navn og bilde påskrevet.

Jeg gleder meg veldig til å følge deg og din vei :Heartred Og har vi riktig flaks, så havner vi i samme termingruppe om en mnd eller to :angelic::angelic:
 
Back
Topp