CD 17, 4 DPO, PP 8, IVF runde 1
Dere aner ikke hvor befriende det er i «DPO»-land når man ikke trenger å stresse før innsett
Når jeg VET symptomene skyldes progresteron, VET at det er minst et befruktet egg som venter på innsett imorgen, og VET det ikke er noe vits å stresse før om tidligst noen dager! Eneste jeg kjenner på er at de på klinikken sier jeg ikke får teste før 14 dager etter innsett! Det er jo i teorien 17 DPO, og det er stygglenge! Men så var jo denne syklusens eggløsning på CD 13, så det er jo ikke sååå langt unna vanlig IKM på en vanlig syklus… men altså jeg kan vel begynne å teste etter en ukes tid? Da har vel ovitrellen forlatt kroppen (tok jo den på CD 11 på kvelden) så etter en uke etter innsett er jeg jo på dag 14 etter ovitrelle… må spørre på klinikken i morgen! Tar vel ikke så mye som 14 dager før den er ute av kroppen vel?
Det var mye tall… går i surr
Ellers har jeg kjempeømme pupper og noe oppblåst mage, kjenner meg litt «støl» i eggstokkene liksom… etter egguttaket var jeg i elendig form på kvelden og blødde litt friskt blod. Begynte på progresteron samme kveld, og gikk på Paracet. Lørdag var det rosa på papiret litt utover dagen, men trengte ikke smertestillende, og på søndag følte jeg meg som meg selv igjen, og var helt ferdig med blødning og spotting!
Så siste to dagene har vært topp! Bare at jeg må ha på alarm for å huske Cyglogesten, ellers husker jeg ikke på det! Har heldigvis hatt på alarm kl 09.00 og kl 21.00 hver dag, og det går veldig greit å ta!
Ta blodprøver
Utføre fertilitetssjekk
Utføre spermprøve
Egguttak
Befruktet egg
- Vellykket blastocyste
- Vellykket innsett
- Positiv graviditetstest
- Terminspire!
Jo! Så må jeg huske på å ikke tisse før innsett i morgen… full blære = bedre bilde på UL, og bedre innsett… skriver det bak øret