Bringebær vol.2

Ja nå er det liksom siste innspurt igjen bare! :smiley-angelic001 :Heartred Håper vi får ut et par gullegg som utvikler seg supert! Innsett er 15.01, så termin blir isåfall 6. oktober! Gikk 14 dager over med storebror, så regner med oktober ja :cool:

Samboer ble imponert over sprøytesettinga! Han har jo bare sett den ene, for her i hus er det bare jeg som står opp for fuglene fiser :hilarious: Men han skjønte at han har det enkelt når det eneste han trenger å gjøre er å komme i en kopp og holde meg i hånda :cool:
Ja, og ingen av delene gjør vondt en gang, tvert i mot :bookworm::hungry::hilarious: irriterende dårlig fordelt dette :laughing002

CD 12, PP 8, IVF runde 1

ADVARSEL! Utblåsning!

Nå kjenner jeg at jeg blir irritert og unødvendig stressa her… samboer har et søsken som blander seg så innmari inn i livet vårt hele tiden, og skal ha noe å si om alt. :shifty:

I går hadde samboer ringt for å oppdatere på hvor langt vi var i løpet, og var giret for uttak på fredag osv, så blir det bare spørsmål om hvorfor vi går privat, hvorfor vi ikke venter på offentlig behandling, hva som er årsaken til at vi betaler det selv osv osv. det i seg selv er jo ikke noe galt, han svarer nå bare på det h*n lurer på, og de avslutter samtalen med at vi holder dem oppdatert (fordi VI vil og synes det er hyggelig).

Skal sies at hjemme hos oss så går alle samtaler i telefon på høytaler - aner ikke hvorfor, vane bare - så alt vi snakker om i telefon går ut i huset (unntak når guttungen er våken, da går vi i et annet rom, men også med høytaler på, ingen av oss er fan av å snakke i telefon). Så ringer h*n igjen i dag, og vet at vi alltid har på høytaler hjemme, så h*n starter samtalen med «er du alene?» og samboer svarer «nei, *mitt navn* er her», sier h*n «kan du gå et sted så hun ikke hører?» så gir jeg bare et nikk og en tommel opp og han går ut av rommet - fordi jeg har jo ingenting imot at han snakker med sitt søsken alene. :Heartred Så holder jeg på med mitt mens de snakker, og når han er ferdig så kommer han inn og begynner å skal til å fortelle hva h*n sa. Jeg stopper han og sier at om det skulle være mellom dem så er det helt greit, og han trenger ikke si hva h*n sa… jeg hørte jo bruddstykker av det han sa gjennom døra selv om jeg ikke hørte etter, og her er det tydeligvis noen som er HELT imot IVF og h*n sa tydelig sine bekymringer og meninger til samboer, som videre går litt i kjelleren. Jeg spør samboer om samtalen har fått han til å ombestemme seg ang IVF og han sier neida, men forblir stille til han drar på jobb… altså… hvorfor skal folk blande seg???? :finger: Dette er et søsken som har fått to barn med sin partner uten å planlegge (var et like stort sjokk for dem begge gangene), så skal h*n blande seg i våre valg?? Vi har vært åpne om at vi har prøvd, men ikke fått i detalj om hvor lenge eller hvorfor vi velger å gå privat! Hvorfor kan h*n ikke si sine bekymringer til oss begge? Tror h*n at jeg manipulerer samboer til å få flere barn via IVF? Vi har vært sammen i 6 år… er ikke sånn at vi såvidt kjenner hverandre heller! Gaaah :shifty:

Men det forteller meg at jeg ikke trenger å bruke tid og energi på å oppdatere den parten noe mer iallfall… sånn! Utblåsning ferdig! Håper ikke det påvirker humøret noe mer i dag! Nervøs nok for uttak i morgen fra før! :shifty:

CD 13, PP 8, IVF runde 1

Da var egguttaket vel gjennomført, og det ble hele 13 egg :Heartred Jeg husker ingen ting, og sov i 2 timer på hvilerommet etterpå :hilarious: Samboer fulgte nøye med på alt og sa det var sprøtt å se eggene bli sugd ut! De hadde litt trøbbel med ene egget fordi det satt så godt, da svartna det for meg og jeg husker ingen ting etter det, men alt var bra da!

Vi får svar i morgen om hvor mange av eggene som har blitt befruktet, og har innsett igjen på onsdag om alt går etter planen! :smiley-angelic001 Har litt trua altså! Akkurat nå ligger jeg i senga og bare puster. Var en tur på butikken i sta på vei hjem, og da måtte jeg støtte meg til en handlevogn hele tiden og holdt på å svime av ved kassa… takka ja til videre sykmelding for å si det sånn! :angelic:

Mødrene til meg og samboer er oppdatert, og begge ble så glade og rørt! :Heartred Så glad vi har så mange som virkelig bryr seg! Vi oppdaterte ikke et visst søsken :cool: Nå føler jeg det verste er igjen: blir det blastocyste? Fester den seg? Sitter spiren? Får jeg baby i armene til slutt?

Oppdaterer målene mine:
  • Ta blodprøver
  • Utføre fertilitetssjekk
  • Utføre spermprøve
  • Egguttak
  • Befruktet egg
  • Vellykket blastocyste
  • Vellykket innsett
  • Positiv graviditetstest
  • Terminspire!

Herregud, for en oppførsel av søsteren! Jeg er litt sjokkert, at mennesker kan oppføre seg sånn. Kan egentlig ikke forstå at noen kan synes noe i den retningen kan være negativt en gang, og har du ikke noe pent å si osv :dead: høres jo nesten ut som hun er sjalu.. Skjønner godt dere ikke oppdaterer noe mer! Hold dere til de som heier på dere :Heartred

Men hurra for vellykket uttak i dag! Ja, vellykket for det som har meningen med det, skjønner at det høres heller traumatisk ut å være deg da, huff! Hvordan hjelp for smerter får man under et sånt inngrep? Jeg var meg en nær bekjent å satt inn spiral før jul, det jo på langt nær det samme, men hun ble så dårlig :wideyed: under, etterpå og en hel dag etter.. Svimmel, kvalm og nervesystemet reagerte skikkelig. Så kan bara se for meg rundt dette

Håper veldig på mange finne befruktede egg! Leverte mannen din fra seg i dag og?

Herregud, for en oppførsel av søsteren! Jeg er litt sjokkert, at mennesker kan oppføre seg sånn. Kan egentlig ikke forstå at noen kan synes noe i den retningen kan være negativt en gang, og har du ikke noe pent å si osv :dead: høres jo nesten ut som hun er sjalu.. Skjønner godt dere ikke oppdaterer noe mer! Hold dere til de som heier på dere :Heartred

Men hurra for vellykket uttak i dag! Ja, vellykket for det som har meningen med det, skjønner at det høres heller traumatisk ut å være deg da, huff! Hvordan hjelp for smerter får man under et sånt inngrep? Jeg var meg en nær bekjent å satt inn spiral før jul, det jo på langt nær det samme, men hun ble så dårlig :wideyed: under, etterpå og en hel dag etter.. Svimmel, kvalm og nervesystemet reagerte skikkelig. Så kan bara se for meg rundt dette

Håper veldig på mange finne befruktede egg! Leverte mannen din fra seg i dag og?
Fikk 4 forskjellige smertestillende en time før oppmøte, så en beroligende drikk 10 min før, og så lokalbedøvelse oppi inni der når de begynte! Ikke lov til å kjøre bil eller være alene ut dagen :cool: :hilarious: Bruker det for alt det er verdt, for gubben trengte bare å fylle en liten kopp! Han presterte med glans! Prøven hans var veldig fin, men de velger like vel å gå for ICSI og ikke vanlig IVF. Altså at de tar en og en sædcelle og sprøyter inn i hvert sitt egg med nål for å sikre bedre sjanse for befruktning :Heartred

Fikk 4 forskjellige smertestillende en time før oppmøte, så en beroligende drikk 10 min før, og så lokalbedøvelse oppi inni der når de begynte! Ikke lov til å kjøre bil eller være alene ut dagen :cool: :hilarious: Bruker det for alt det er verdt, for gubben trengte bare å fylle en liten kopp! Han presterte med glans! Prøven hans var veldig fin, men de velger like vel å gå for ICSI og ikke vanlig IVF. Altså at de tar en og en sædcelle og sprøyter inn i hvert sitt egg med nål for å sikre bedre sjanse for befruktning :Heartred
Ja, så greit, om det ikke et mye mer jobb så er vel det mer sikkert for suksess!

Er det slik at du egentlig telle dpo fra i morgen? At du alt er 5 DPO på onsdagen?

Ja, så greit, om det ikke et mye mer jobb så er vel det mer sikkert for suksess!

Er det slik at du egentlig telle dpo fra i morgen? At du alt er 5 DPO på onsdagen?
Nei, heter ikke DPO lenger, men DPT (days past transfer) fra onsdagen av :happy: Skal ikke gjøre noe annet enn å ta Cyglogest før 14 dager etter innsett, da kan jeg ta en test.

Back
Topp