Boblas vei mot drømmen om søsken ♡

IKM/4+0
Ble litt bekymret 11 dpo, da strimmeltesten fra babyplan ble litt svakere. Heldigvis snudde det allerede senere samme dag, og etter det har testene vært fine ❤
Nå krysser jeg fingre og tær for at spiren klamrer seg fast til april :love017
20200722_084932.jpg
20200722_084915.jpg
 
Herlig❤
 
Måtte inn og sjekke kalenderen, og det ser ut til at hvis vi er heldige så blir det en liten påskekylling. Foreløpig termin er påskeaften :)
Vi hadde uttak og innsett rundt påsken ifjor, så jeg tøyset med at det var påskeegg de hentet ut :hilarious: Spurte legen om de var fargerike :joyful: Ble jo en liten nyttårsbebis fra påskeegget, gitt.
 
4+4
Jeg var forberedt på at jeg kom til å være mye bekymret i starten, men jeg hadde nok fortrengt hvor INTENST jeg hater de første ukene. Jeg greier ikke glede meg overhodet, forventer å se blod hver gang jeg er på toalettet, og går bare og venter på at det skal gå galt. I tillegg har jeg begynt å bekymre meg for MA. Jeg er klar over at det er meningsløst å tenke slik, men jeg greier likevel ikke å la være.

Har bestilt ultralyd når jeg er 8+0, det var første ledige mulighet om jeg ikke skal kjøre et par timer. Skal prøve å holde ut, men vi får se.

Beklager negativt innlegg og mye klaging. Jeg må bare understreke at jeg er veldig takknemlig for å ha blitt gravid igjen, det er bare frykten som tar overhånd.
 
4+4
Jeg var forberedt på at jeg kom til å være mye bekymret i starten, men jeg hadde nok fortrengt hvor INTENST jeg hater de første ukene. Jeg greier ikke glede meg overhodet, forventer å se blod hver gang jeg er på toalettet, og går bare og venter på at det skal gå galt. I tillegg har jeg begynt å bekymre meg for MA. Jeg er klar over at det er meningsløst å tenke slik, men jeg greier likevel ikke å la være.

Har bestilt ultralyd når jeg er 8+0, det var første ledige mulighet om jeg ikke skal kjøre et par timer. Skal prøve å holde ut, men vi får se.

Beklager negativt innlegg og mye klaging. Jeg må bare understreke at jeg er veldig takknemlig for å ha blitt gravid igjen, det er bare frykten som tar overhånd.

Så utrolig forståelig, og vet godt hvordan det er. 1 trimester er egentlig bare kjipt. Krysser fingrene for at det sitter på første forsøk denne gangen, og at veien til nr 2 ble mye lettere enn med nr 1. ❤
 
4+4
Jeg var forberedt på at jeg kom til å være mye bekymret i starten, men jeg hadde nok fortrengt hvor INTENST jeg hater de første ukene. Jeg greier ikke glede meg overhodet, forventer å se blod hver gang jeg er på toalettet, og går bare og venter på at det skal gå galt. I tillegg har jeg begynt å bekymre meg for MA. Jeg er klar over at det er meningsløst å tenke slik, men jeg greier likevel ikke å la være.

Har bestilt ultralyd når jeg er 8+0, det var første ledige mulighet om jeg ikke skal kjøre et par timer. Skal prøve å holde ut, men vi får se.

Beklager negativt innlegg og mye klaging. Jeg må bare understreke at jeg er veldig takknemlig for å ha blitt gravid igjen, det er bare frykten som tar overhånd.

Jeg føler det mye på samme måte som deg! Har gått rundt og vært redd og bekymret mye av tida, og det var jo ikke sånn jeg så for meg at det skulle være å bli gravid! Nå bikker jeg straks 8 uker, har sett den lille bønna på ultralyd for ei ukes tid siden, og er jevnt kvalm dagen lang - det hjelper på! Men jeg gleder meg fryktelig til 12 uker er passert. ❤️ Tror man kan bli litt ekstra gæren av å henge på forum også, for her inne virker det noen ganger som at flertallet av svangerskap ender i sa/ma. Og sånn er det jo absolutt ikke i virkeligheten! Kan ikke trøste deg med så mye annet enn at du er langt fra alene om å ha disse følelsene! Krysser selvsagt fingrene for at alt går bra :)
 
Så utrolig forståelig, og vet godt hvordan det er. 1 trimester er egentlig bare kjipt. Krysser fingrene for at det sitter på første forsøk denne gangen, og at veien til nr 2 ble mye lettere enn med nr 1. ❤
Tusen takk for fine ord, Stardust ❤ håper jeg følger i dine fotspor :)
 
Jeg føler det mye på samme måte som deg! Har gått rundt og vært redd og bekymret mye av tida, og det var jo ikke sånn jeg så for meg at det skulle være å bli gravid! Nå bikker jeg straks 8 uker, har sett den lille bønna på ultralyd for ei ukes tid siden, og er jevnt kvalm dagen lang - det hjelper på! Men jeg gleder meg fryktelig til 12 uker er passert. ❤️ Tror man kan bli litt ekstra gæren av å henge på forum også, for her inne virker det noen ganger som at flertallet av svangerskap ender i sa/ma. Og sånn er det jo absolutt ikke i virkeligheten! Kan ikke trøste deg med så mye annet enn at du er langt fra alene om å ha disse følelsene! Krysser selvsagt fingrene for at alt går bra :)
Åå, så godt å høre at dere har fått sett et bankende hjerte på ul ❤ i natt hadde jeg mareritt om at jeg fikk påvist MA, så her slapper ikke hjernen av når jeg sover heller :shifty: det er nok høyere forekomst av mennesker som har opplevd SA/MA her inne ja. Selv om det trolig medfører en del ekstra bekymring, så er støtten fra alle dere fine damer her inne verdt det ❤
 
Forstår deg så godt, Bobla!
De første ukene/første trimester er omtrent bare kjipt og skummelt!
Krysser fingrene for at alt går fint og at ukene går fort
 
Forstår deg så godt, Bobla!
De første ukene/første trimester er omtrent bare kjipt og skummelt!
Krysser fingrene for at alt går fint og at ukene går fort
Tusen takk, kjære Eskimonika! Må bare ta én dag av gangen, så kommer vi forhåpentligvis på tryggere grunn etter hvert.
 
4+4
Jeg var forberedt på at jeg kom til å være mye bekymret i starten, men jeg hadde nok fortrengt hvor INTENST jeg hater de første ukene. Jeg greier ikke glede meg overhodet, forventer å se blod hver gang jeg er på toalettet, og går bare og venter på at det skal gå galt. I tillegg har jeg begynt å bekymre meg for MA. Jeg er klar over at det er meningsløst å tenke slik, men jeg greier likevel ikke å la være.

Har bestilt ultralyd når jeg er 8+0, det var første ledige mulighet om jeg ikke skal kjøre et par timer. Skal prøve å holde ut, men vi får se.

Beklager negativt innlegg og mye klaging. Jeg må bre understreke at jeg er veldig takknemlig for å ha blitt gravid igjen, det er bare frykten som tar overhånd.


Dette er som jeg skulle sagt det selv, føler akkurat det samme.. Er i uke 6 eller 7 nå.
Måtte forlate trimester gå fort av sted altså!
Prøver å ta én dag om gangen og tenke at akkurat nå er det ingen tegn på at ikke alt er i orden.

Og gratulerer med liten spire på vei ❤️
 
Dette er som jeg skulle sagt det selv, føler akkurat det samme.. Er i uke 6 eller 7 nå.
Måtte forlate trimester gå fort av sted altså!
Prøver å ta én dag om gangen og tenke at akkurat nå er det ingen tegn på at ikke alt er i orden.

Og gratulerer med liten spire på vei ❤️
Tusen takk, og gratulerer så mye til deg også ❤ det er på en måte godt å vite at vi er flere som kjenner på det samme, selv om jeg ikke unner noen å ha det slik. Jeg prøver også å ta én dag om gangen, kan nesten ikke gjøre annet. Krysser fingrene for oss begge :)
 
5+0
En liten milepæl i dag, 5+0 og kjemiskgrensa er dermed passert.

Akkurat nå sitter jeg på legekontoret og venter på å få målt hcg. Tar prøve nr. 2 på fredag, så jeg får ikke noe svar før over helga. Håper på god stigning, og at det kanskje kan berolige meg litt.

Ellers tok jeg min siste graviditetstest i dag (i alle fall for denne gang). Jeg fikk 2-3 4+0, så jeg ble veldig lettet da 3+ dukket opp på skjermen. Selv om jeg jo vet at disse digitale testene er svært lunefulle, og ikke helt til å stole på :shy:
20200729_085644.jpg
 
Last edited:
Tusen takk, kjære Eskimonika! Må bare ta én dag av gangen, så kommer vi forhåpentligvis på tryggere grunn etter hvert.
Krysser fingrene for det!
 
5+2
I dag har jeg vært og tatt den andre blodprøven. Prøven fra onsdag viste hcg på 7438, så da er det bare å krysse fingrene for god stigning. Får ikke svaret før på tirsdag.

Ellers er det verdt å nevne at dersom alt er som det skal begynte hjertet å slå i går ❤
 
Back
Topp