Boblas vei mot drømmen om søsken ♡

Det er jo bare en uke til!!!! Lykke til

Det føles jo sent, men samtidig får de bedre bilder av blant annet hjertet og det er bra.
Ja, nå er det bare en uke igjen! Har masse planer i helgen, så forhåpentligvis går dagene raskt også.

Det viktigste er jo at de får gode bilder, og siden jeg har vært på seks UL allerede så har jeg ingen grunn til å klage. Er bare så spent, nervøs og utålmodig!

Haha jaaa, når jeg fikk innkallingen føltes det ut som en halv evighet til. Men i morgen er det februar, og da skjer det i alle fall i samme mnd !!
Ja, da er det rett rundt hjørnet for deg! Deilig følelse det må være :)

Ja, det er veldig gøy! Helt nytt de siste par dager, og er bare små dult, men de kommer oftere og oftere (spesielt når jeg spiser i ca liggende stilling på sofaen, som forekommer veldig ofte for tiden hahaha :D )
Ja, nå er det så få dager igjen at nedtellingen har startet for alvor. Jeg både gleder meg og gruer meg, men siden alt så bra ut 15+2 er jeg ikke like nervøs som jeg ville vært dersom vi hadde ventet helt siden ultralyden vi vær på 12+3.

Gleder meg veldig til jeg er sikker på at det er bevegelsene til lille i magen jeg kjenner. Jeg troooor det er babyen, men det skjer så mye rart med denne kroppen at jeg tør ikke si det sikkert :p

Ja, nå er det bare en uke igjen! Har masse planer i helgen, så forhåpentligvis går dagene raskt også.

Det viktigste er jo at de får gode bilder, og siden jeg har vært på seks UL allerede så har jeg ingen grunn til å klage. Er bare så spent, nervøs og utålmodig!
Hehe, er noe spesielt med OUL uansett hvor mange ganger man har vært på UL da....
Satser på at denne uka går fort

Ja, nå er det så få dager igjen at nedtellingen har startet for alvor. Jeg både gleder meg og gruer meg, men siden alt så bra ut 15+2 er jeg ikke like nervøs som jeg ville vært dersom vi hadde ventet helt siden ultralyden vi vær på 12+3.

Gleder meg veldig til jeg er sikker på at det er bevegelsene til lille i magen jeg kjenner. Jeg troooor det er babyen, men det skjer så mye rart med denne kroppen at jeg tør ikke si det sikkert :p

Forstår det, ul vil nok alltid være en gru/glede opplevelse gjennom hele svangerskapet. Men at alt er fint er jeg sikker på. Som jeg alltid er denne gangen på vegne av oss begge to :) Men det er som eskimonika sier, noe med Oul. Å bare få den bekreftelsen om at alt er perfekt der, det er jo den største milepælen :):)

Akkurat sånn jeg og har følt det ang lillemann i magen. Men nå skjer det så ofte ila dagen, en følelse som er helt uvant at jeg er ikke i tvil lengre! Kan jo være at jeg tar 100% feil, meeeen en skal ikke kimse av magefølelsen ;) så er nok din lille du kjenner i ny og ne og :D

Forstår det, ul vil nok alltid være en gru/glede opplevelse gjennom hele svangerskapet. Men at alt er fint er jeg sikker på. Som jeg alltid er denne gangen på vegne av oss begge to :) Men det er som eskimonika sier, noe med Oul. Å bare få den bekreftelsen om at alt er perfekt der, det er jo den største milepælen :):)

Akkurat sånn jeg og har følt det ang lillemann i magen. Men nå skjer det så ofte ila dagen, en følelse som er helt uvant at jeg er ikke i tvil lengre! Kan jo være at jeg tar 100% feil, meeeen en skal ikke kimse av magefølelsen ;) så er nok din lille du kjenner i ny og ne og :D
Du har jo hatt rett hver gang frem til nå, så jeg satser på at det stemmer for OUL også :) :Heartred

Dette er jo bokstavelig talt en magefølelse, og det skal man ikke kimse av nei :D jeg har et lite håp om å kjenne et dult eller to samtidig som jeg ser sparkene på UL, slik at jeg får bekreftet mistankene mine. Vurderer å drikke iskald cola på forhånd, har hørt at det kan gi masse bevegelse :)

Jeg har tidligere gått ned ganske mye i vekt, og når man har jobbet hardt med trening og kosthold for å se tallet på vekta gå nedover føles det ikke helt riktig at den plutselig skal gå oppover igjen. Nå har ikke vekt noe å si så lenge lille i magen har det bra, men jeg håper likevel at jeg ikke legger på meg ut over det NHI anbefaler (11-16 kg for normalvektige). De ekstra kiloene skal jo forhåpentligvis av igjen etterpå :p Fant en oversikt her inne over fordelingen av vektoppgangen gjennom svangerskapet. Aner ikke om den er realistisk, men tenkte den kunne være OK som et utgangspunkt. Akkurat nå ligger jeg litt bak, men det er ikke så rart siden jeg gikk ned i starten.

Uke 5 - 2,3 kg
Uke 7 - 2,6 kg
Uke 10 - 3 kg
Uke 13 - 3,5 kg
Uke 15 - 4 kg
Uke 17 - 5,6 kg
Uke 20 - 6,2 kg
Uke 23 - 7,2 kg
Uke 25 - 8,2 kg
Uke 27 - 9,3 kg
Uke 30 - 10,3 kg
Uke 33 - 11,3 kg
Uke 35 - 12,2 kg
Uke 37 - 13 kg
Uke 40 - 14 kg

Du har jo hatt rett hver gang frem til nå, så jeg satser på at det stemmer for OUL også :) :Heartred

Dette er jo bokstavelig talt en magefølelse, og det skal man ikke kimse av nei :D jeg har et lite håp om å kjenne et dult eller to samtidig som jeg ser sparkene på UL, slik at jeg får bekreftet mistankene mine. Vurderer å drikke iskald cola på forhånd, har hørt at det kan gi masse bevegelse :)

Hehe, det tenkte jeg ikke over engang når jeg skrev det, men den frasen fungerte jo glimrende, viktig å stole på magefølelsen :D
Så luuuurt å drikke iskald cola før Oul! Det skal jeg også gjøre :D

Gratulerer med å ha vunnet babynest

Vær forsiktig med cola etc før OUL, så du ikke ender opp med at det blir FOR mye liv. Da blir det nemlig ikke noe brukelig bilde heller har jeg erfart. :hilarious: Nå var det ikke cola min var høy på da, men banan. laughing6 Dog veldig morsomt å se de sprelle rundt, men legen måtte konsentrere seg for å få tatt alt av mål hehe.

Gratulerer med babynest! :)

Vær forsiktig med cola etc før OUL, så du ikke ender opp med at det blir FOR mye liv. Da blir det nemlig ikke noe brukelig bilde heller har jeg erfart. :hilarious: Nå var det ikke cola min var høy på da, men banan. laughing6 Dog veldig morsomt å se de sprelle rundt, men legen måtte konsentrere seg for å få tatt alt av mål hehe.

Gratulerer med babynest! :)
Takk :)

Leste litt mer om det i går, og konkluderte med at det ikke blir cola likevel nettopp av den grunnen du skriver. Det viktigste er jo at de får sett at alt er bra, tatt riktige mål osv. Går kanskje an å ta med cola eller en sjokolade i veska i tilfelle det behov for mer bevegelse.

Takk :)

Leste litt mer om det i går, og konkluderte med at det ikke blir cola likevel nettopp av den grunnen du skriver. Det viktigste er jo at de får sett at alt er bra, tatt riktige mål osv. Går kanskje an å ta med cola eller en sjokolade i veska i tilfelle det behov for mer bevegelse.

Ja, jeg tror det er lurest. Jeg spiste jo bare en stakkars banan på vei dit, og min kar var jo helt propell. Nå var han livat på forrige UL også uten at jeg hadde spist noe, men da lå han i alle fall rolig nok til et par bilder. :hilarious:

Ja, jeg tror det er lurest. Jeg spiste jo bare en stakkars banan på vei dit, og min kar var jo helt propell. Nå var han livat på forrige UL også uten at jeg hadde spist noe, men da lå han i alle fall rolig nok til et par bilder. :hilarious:
Kan bli interessant å se om energinivået hans opprettholdes også utenfor magen din :hilarious:

Jeg har UL kjempesent på dagen (dessverre), men får prøve å holde meg til mat som ikke sender blodsukkeret på berg -og dalbanetur.

Håper du får en fin helg og at dagene går fort til vellykket OUL!

Hei .lenge siden! Spennende uke i vente ser jeg:)
Va nettopp hos jordmorr .Spise og boblende brus eller vann er no go. Men iskald drikke liker ikke babyen så da vil den bevege seg. Bare en myte med kullsyre osv:)
Masse lykke til på oul:)
Jeg kjente ikke liv før uke 18med mine:) Worth the wait!

Hei .lenge siden! Spennende uke i vente ser jeg:)
Va nettopp hos jordmorr .Spise og boblende brus eller vann er no go. Men iskald drikke liker ikke babyen så da vil den bevege seg. Bare en myte med kullsyre osv:)
Masse lykke til på oul:)
Jeg kjente ikke liv før uke 18med mine:) Worth the wait!
Jeg får ha litt iskald drikke i bakhånd om det skulle være nødvendig :)
Hvordan går det med deg? :) Jeg sniker litt på de andre terminforumene, og det var så gøy å se at du dukket opp i august!

Uke: 19+1

Termin: 4. juli

Kjønn: Magefølelsen holder fast ved gutt, og snart får vi forhåpentligvis vite om det stemmer.

Trimester: Andre

Neste kontroll: OUL 7. februar – bare to dager igjen!

Babyens størrelse: 250 gram og 21,5 cm i følge BV-appen.

Kjenner du liv: Dette "noe" jeg har kjent tidligere kommer nå oftere og oftere. Kjente det første gang 16+2, og har ikke kjent noe lignende forut for dette. Så enten kjenner jeg liv eller så har det skjedd noe annet i kroppen som lager disse bevegelsene/dultene.

Vektøkning: +1,6 kg. Opp en hel kg siden forrige uke :wideyed:

Plager: Bekkenløsning, men merker lite til det. Startet med trening hos fysio forrige uke, og det virker veldig greit. Skal gå der to ganger i uken i starten, så får vi se om jeg velger å fortsette eller tar det som egentrening etterhvert.

Humør: Stort sett bra, men kjenner nervene blir mer og mer frynsete jo nærmere vi kommer OUL.

Status jobb: I 100 % jobb.

Cravings: Fremdeles ingenting.

Tanker om fødsel: Har ikke tenkt så mye på det enda. Er vel umulig å planlegge uansett, men kunne tenkt meg å prøve badekar som smertelindring og vil sannsynligvis ha epidural.

Innkjøp: Ingenting siden sist, men har begynt å kikke litt på vogn. Vant babynest her inne da :D

Høres ut som det er babyen du kjenner ja. I starten er det jo mest bare dult/bobling, en følelse av at noe streifer på innsiden på en måte. I starten er det ofte over så kjapt at en ikke rekker å kjenne så på det heller, men utover nå så kommer du ikke til å være i tvil. :)

Ikke lenge til OUL nå! :D

Back
Topp