Boblas vei mot drømmen om søsken ♡

Det gikk fint, takk som spør :) ingen utslag på urinprøven, null ødem, fin hjertelyd og hodet har festet seg :) Symfyse-fundus-målet ligger litt under gjennomsnittet, men det har det gjort hele tiden og følger sin egen kurve fint.
Så fin kontroll. Da er det bare å kose seg den siste tiden til du blir mamma :Heartred
 
Hurra for permisjon, og at lille har festet seg :-D
Nå nærmer det seg utrolig mye da, så utrolig spennende!

Ang å kjede seg i permisjonstiden, det er noe jeg også frykter når jeg starter min neste uke. Men godt å lese at mannen snart starter ferien sin, forhåpentligvis finner dere gode måter å slå i hjel tid på mens ventetiden pågår. Alt er klart og kjøpt inn? Les bøker og se på serier. Hører rykter om at det kan bli mye mindre tid til den slags etterhvert ;) Ellers må vell alle som har permisjon tilbringe tid på kafé?? Håper at bekkenet ikke blir verre, og at du får kost deg masse og i permisjonen nå også før lille kommer <3
 
Kos deg i permisjon, og lykke til med alt som snart skal skje ! [emoji170]
 
Gratulerer med 38 uker! Nærmer seg virkelig med stormskritt nå. :D
 
Gratulerer med 38 uker og fin kontroll!
Nei at hodet er festet betyr jo ikke at fødselen er rett rundt hjørnet, men greit likevel at gutten er klar da!
Prøv å nyt å bare ta det med ro og gjøre istand det siste. Kan savne det etter fødsel bare å hvile og kose og ha egentid. Lykke til med innspurten!
Takk! Veldig greit å vite at han ligger klar, uansett om det blir i morgen eller om 3-4 uker.
Prøver å slappe av mest mulig og nyte den siste tiden før det kommer ny sjef i huset. Vet jo at en annen hverdag venter, men så er jeg samtidig så utålmodig og spent på å møte ham ❤
 
Hurra for permisjon, og at lille har festet seg :-D
Nå nærmer det seg utrolig mye da, så utrolig spennende!

Ang å kjede seg i permisjonstiden, det er noe jeg også frykter når jeg starter min neste uke. Men godt å lese at mannen snart starter ferien sin, forhåpentligvis finner dere gode måter å slå i hjel tid på mens ventetiden pågår. Alt er klart og kjøpt inn? Les bøker og se på serier. Hører rykter om at det kan bli mye mindre tid til den slags etterhvert ;) Ellers må vell alle som har permisjon tilbringe tid på kafé?? Håper at bekkenet ikke blir verre, og at du får kost deg masse og i permisjonen nå også før lille kommer <3
Har hørt de samme ryktene ;) Det aller meste er klart. Det manglet isofix-føringer på basen til bilstolen vi bestilte, så venter på å få tilsendt dem fra leverandøren så vi får montert bilstolen. Om det blir fødsel før delene kommer er det uansett ikke krise, for basen kan festes med belter også. Ellers har foreldrene mine pusset og malt vugga jeg hadde som lita, så den skal brukes som soveplass på stua. Må bare kjøpe ny madrass :)

Er alt bra med deg/dere? ❤
 
Takk! ❤ Skjønner ikke hvilke stormskritt du snakker om, men det nærmer seg da i det minste :hilarious:

Går tiden veldig sakte nå altså? :p

Her gikk de siste ukene kjempefort, men det var nok fordi vi hadde så mange prosjekter på gang, og at formen min var veldig bra. :)
 
Går tiden veldig sakte nå altså? :p

Her gikk de siste ukene kjempefort, men det var nok fordi vi hadde så mange prosjekter på gang, og at formen min var veldig bra. :)
Den har i alle fall sakket ned betraktelig. Tror det har sammenheng med at jeg ikke har noe konkret å forholde meg til lenger. Tidligere hadde jeg permisjonsdatoen å telle ned til, men nå er det full uvisshet (annet enn max. over.tid om 26 dager) Har overhodet ingen tegn til modning da, så jeg mistenker at lille ikke har tenkt å komme på denne siden av termindatoen. Har ikke strikka ferdig hentesettet fordi jeg er overbevist om at jeg har så god tid, men kjenner at det er litt høyrisiko da :p
 
Den har i alle fall sakket ned betraktelig. Tror det har sammenheng med at jeg ikke har noe konkret å forholde meg til lenger. Tidligere hadde jeg permisjonsdatoen å telle ned til, men nå er det full uvisshet (annet enn max. over.tid om 26 dager) Har overhodet ingen tegn til modning da, så jeg mistenker at lille ikke har tenkt å komme på denne siden av termindatoen. Har ikke strikka ferdig hentesettet fordi jeg er overbevist om at jeg har så god tid, men kjenner at det er litt høyrisiko da :p

Der var det en fordel å få igangsettingsdato, hadde noe å telle ned til.

Jeg hadde forresten ikke et eneste tydelig modningstegn egentlig, men da jeg kom inn for igangsetting så hadde jeg 2-3 cm åpning og de trengte jo ikke å sette ballong eller andre remedier for å få meg i gang. Så det kan være det modnes hos deg selv om du ikke merker noe til det. :) Jeg trodde alt skulle være helt lukket og låst da jeg kom inn for igangsetting. :p
 
Lov å være utålmodig og spent, men er ganske garantert at du på et tidspunkt vil angre på ikke å ha nytt denne rolige egentiden til fulle..
 
Gratulerer med 38 uker og lykke til med siste innspurten ❤️ Og kos deg i permisjonen ❤️
 
Håper du får kose deg i permisjon, og at hjerteplasteret kommer snart ❤️
 
Der var det en fordel å få igangsettingsdato, hadde noe å telle ned til.

Jeg hadde forresten ikke et eneste tydelig modningstegn egentlig, men da jeg kom inn for igangsetting så hadde jeg 2-3 cm åpning og de trengte jo ikke å sette ballong eller andre remedier for å få meg i gang. Så det kan være det modnes hos deg selv om du ikke merker noe til det. :) Jeg trodde alt skulle være helt lukket og låst da jeg kom inn for igangsetting. :p
Du har helt rett, har googlet meg frem til at det er mange som ikke merker noe før fødselen er i gang. Blir nok litt farget av alle trådene her inne om modningstegn i hytt og pine :p Jordmor har ikke sjekket modning (vet ikke om det er vanlig heller?), så jeg aner egentlig ikke hvordan det ligger an. Har i det minste fått rumpa i gir og strikket en del i helga da, så nå mangler jeg bare ett erme før hentesettet er ferdig :)
 
Du har helt rett, har googlet meg frem til at det er mange som ikke merker noe før fødselen er i gang. Blir nok litt farget av alle trådene her inne om modningstegn i hytt og pine :p Jordmor har ikke sjekket modning (vet ikke om det er vanlig heller?), så jeg aner egentlig ikke hvordan det ligger an. Har i det minste fått rumpa i gir og strikket en del i helga da, så nå mangler jeg bare ett erme før hentesettet er ferdig :)


Jeg hang meg også litt opp i det, så ble veldig overrasket da legen sa jeg hadde nesten 3cm åpning! Hadde også mange sammentrekninger jeg knapt merka, da måtte jeg kjenne veldig godt etter.

Ikke mye igjen da nei!
 
Jeg hang meg også litt opp i det, så ble veldig overrasket da legen sa jeg hadde nesten 3cm åpning! Hadde også mange sammentrekninger jeg knapt merka, da måtte jeg kjenne veldig godt etter.

Ikke mye igjen da nei!
Nå gir du meg nesten forhåpninger her jeg sitter ;)
 
Back
Topp