Blue_ prøver på nytt <3

14DPO

ImageUploadedByBV Forum1483819677.081860.jpg
Litt dårlig bilde, da jeg har lånetelefon atm. Men 13dpo øverst og 14dpo nederst...
Skalv da jeg tok den... Fryktelig nervøs... Føler vel at jeg er litt i ingenmannsland. Jubler og gråter om hverandre...

Tusen takk, besteste du[emoji173]️
Ja, det er jo nesten rart at i dét syklusene blir normal = im so preg...
Ikke sant! Dette er et fantastisk forum, men av og til må man bare koble ut litt.

Gratulerer med snart 10 uker!
Fantastisk!

Hva??!! Er det pga den kulen du hadde?
Har de sagt noe om ev prognoser om det i verste fall, er kreft? Skal virkelig krysse alt jeg kan for dere på onsdag[emoji173]️
Skjønner at livet gjerne stopper opp litt da... Forhåpentligvis kan du virkelig leve etter onsdag[emoji173]️

Klem til deg[emoji173]️[emoji173]️
Kroppen din trengte bare å komme seg! Sånn var det jo med min også [emoji1] Første mulige pp etter at kroppen var normal igjen så var det gjort [emoji16]
Ja, det er den dumme kulen. Eller - dvs nå er det tre av dem [emoji52] To i ene armhulen og en i den andre. Jeg var på sykehuset og fikk sjekka med ul og så tok de en prøve av den. Legen var jo så enormt knapp, men han sa at han tvilte på at det var brystkreft siden jeg hadde kuler på begge sider. Men at det kunne være lymfekreft. Og så la han trykk på at jeg hadde jo hatt kulen(e) veldig lenge. Jeg blir litt sur på han første legen jeg var hos med kulen. Da hadde den vært der en mnd og etter at han hadde kjent på den (og funnet en til) konkluderte han bare med at dette ikke var noe farlig og at jeg bare skulle ta det med ro. Jeg er glad for at jeg spurte om kulene da jeg var på første svangerskapskontroll to uker senere, for den legen tok det på en helt annen måte. Han tok blodprøver og sendte henvisning til sykehuset. Ja, så nå håper vi bare på det beste. Prognoser er generelt bra for lymfekreft med mellom 80- 90% overlevelse. Spørs jo hvor langt og hvilke type da. Men dette SKAL bare gå bra og vi SKAL få hyggelige beskjeder som får oss til å sveve på onsdag (krysser alt vi har å krysse!). Ultralyd av lille i magen samme dag, og dagen før skal datteren min også på sykehuset for å sjekke hennes kul som vokser! Piuh [emoji26]
Det MÅ bare ta en ende alt det her snart!

Men vet du hva - jeg har fått to skikkelige oppturer i det nye året nå: Det er ikke bare bare Bernt og DU er gravide! Det gleder meg så veldig! [emoji1]

Tusen takk, godeste Lambi-love [emoji173]️

Hehe, lov å være egoist av og til ;)

Hvor langt på vei er du nå? Nærmer seg vel OUL?

15+..... Eh... 2! Nå måtte jeg virkelig tenke meg om:hilarious::hilarious: Tredje gang vøtt, nå er det kun milepælene som gjelder, og neste er OUL 30.01 ;) Begynner å nærme seg nå :)

Åh, det er så fint å ha deg tilbake :D :D

Tusen takk!
Så fantastisk :D gratulerer! Når er din termin? EL-termin blir 16.sept her. Håper de klorer seg fast hos oss nå[emoji173]️

Menstermin 12.sep. EL-termin 15.des. Hadde EL tirsdag 20.des. Tusen takk:) Ja! Nå håper jeg spirene klorer seg fast:):)

Hvordan føler du deg? [emoji173]
Jeg og magehuset har det fint! [emoji7] er 14+0 i dag, og det syns og merkes godt nå [emoji4]

Stort sett nervøs og redd :p fikk tidlige hint med litt kvalme og murringer. Har vært trøtt og sliten også. Men det kan nok skyldes flere faktorer :)

Åh, så herlig! Nærmer seg jo OUL! Skal dere vite kjønn?

Stort sett nervøs og redd [emoji14] fikk tidlige hint med litt kvalme og murringer. Har vært trøtt og sliten også. Men det kan nok skyldes flere faktorer :)

Åh, så herlig! Nærmer seg jo OUL! Skal dere vite kjønn?
Det forstår jeg! Hadde du mistanke om dette eller kom det som en overraskelse? [emoji2]

Ja, men trenger legen har ikke engang henvist meg [emoji23] regner med i starten av neste mnd [emoji2] haha ja, er altfor nysgjerrig til å la være å vite kjønn egentlig [emoji7]

Kroppen din trengte bare å komme seg! Sånn var det jo med min også [emoji1] Første mulige pp etter at kroppen var normal igjen så var det gjort [emoji16]
Ja, det er den dumme kulen. Eller - dvs nå er det tre av dem [emoji52] To i ene armhulen og en i den andre. Jeg var på sykehuset og fikk sjekka med ul og så tok de en prøve av den. Legen var jo så enormt knapp, men han sa at han tvilte på at det var brystkreft siden jeg hadde kuler på begge sider. Men at det kunne være lymfekreft. Og så la han trykk på at jeg hadde jo hatt kulen(e) veldig lenge. Jeg blir litt sur på han første legen jeg var hos med kulen. Da hadde den vært der en mnd og etter at han hadde kjent på den (og funnet en til) konkluderte han bare med at dette ikke var noe farlig og at jeg bare skulle ta det med ro. Jeg er glad for at jeg spurte om kulene da jeg var på første svangerskapskontroll to uker senere, for den legen tok det på en helt annen måte. Han tok blodprøver og sendte henvisning til sykehuset. Ja, så nå håper vi bare på det beste. Prognoser er generelt bra for lymfekreft med mellom 80- 90% overlevelse. Spørs jo hvor langt og hvilke type da. Men dette SKAL bare gå bra og vi SKAL få hyggelige beskjeder som får oss til å sveve på onsdag (krysser alt vi har å krysse!). Ultralyd av lille i magen samme dag, og dagen før skal datteren min også på sykehuset for å sjekke hennes kul som vokser! Piuh [emoji26]
Det MÅ bare ta en ende alt det her snart!

Men vet du hva - jeg har fått to skikkelige oppturer i det nye året nå: Det er ikke bare bare Bernt og DU er gravide! Det gleder meg så veldig! [emoji1]

Rart med den der kroppen vår altså. Nå må jeg bare vente med å få ringt fastlegen på mandag. Hun skulle henvise meg til TUL. Og så må jeg spør litt vedrørende det progesteronet... Komme seg gjennom helgen. IKM i morgen... 08.01.17. 08.07.16 endte det sist... En slags merkedag og jeg skal ta digital... Blodpumpa kommer til å gå...

Nei, fyyyy! Først og fremst kjenner jeg at jeg blir irritert på den første legen. Kuler kødder man bare ikke med. De må sjekkes ordentlig! Veldig bra at du nevnte det til han andre på kontroll!!

Jeg har bestemt at 2017 skal være et bra år. Et år hvor ting snur litt etter mye motgang... Det gjelder deg også! Krysser alt jeg har for at det bare blir gode nyheter for deg, spiren og jenta di! Nå holder det med nedturer!!

Åh, du er så god da! Vennligsinnet menneske fra topp til tå du, Lille Lykke [emoji173]️

15+..... Eh... 2! Nå måtte jeg virkelig tenke meg om:hilarious::hilarious: Tredje gang vøtt, nå er det kun milepælene som gjelder, og neste er OUL 30.01 ;) Begynner å nærme seg nå :)

Åh, det er så fint å ha deg tilbake :D :D

Hehe, du kan ikke skylde på dét heller du vett :p :D

Du hadde et lite ønske om kjønn, hadde du ikke? Fått en følelse?

Godeste Lambi-Love :D fint å være back in cyber space AKA baby space igjen ;)

Menstermin 12.sep. EL-termin 15.des. Hadde EL tirsdag 20.des. Tusen takk:) Ja! Nå håper jeg spirene klorer seg fast:):)

Artig å havne i samme termingruppe! September må bli bra :) EL 24.des her :) på CD20 :p så holder meg til 16.sept :p

Det forstår jeg! Hadde du mistanke om dette eller kom det som en overraskelse? [emoji2]

Ja, men trenger legen har ikke engang henvist meg [emoji23] regner med i starten av neste mnd [emoji2] haha ja, er altfor nysgjerrig til å la være å vite kjønn egentlig [emoji7]

Hadde en "følelse". Men prøvde å skyve det unna. Ettersom det var første normale syklus etter MA... Tenkte at tegnene jeg følte på bare var sånn min normale syklus var :) Men jeg "visste" vel at det ikke var derfor. Men man vil jo ikke gi seg selv høye forventninger. Så man pusher det unna, så lenge man kan.

Har han ikke? Det gjorde de på første sv.kontroll første gang jeg var gravid... Pga ventetid...
Du får ringe om han ikke gjør det snart :)

Dét forstår jeg godt! Man får et helt annet forhold til den lille i magen da. Da kan man kanskje begynne å si navn i steden for den... :) [emoji173]️

Hadde en "følelse". Men prøvde å skyve det unna. Ettersom det var første normale syklus etter MA... Tenkte at tegnene jeg følte på bare var sånn min normale syklus var :) Men jeg "visste" vel at det ikke var derfor. Men man vil jo ikke gi seg selv høye forventninger. Så man pusher det unna, så lenge man kan.

Har han ikke? Det gjorde de på første sv.kontroll første gang jeg var gravid... Pga ventetid...
Du får ringe om han ikke gjør det snart :)

Dét forstår jeg godt! Man får et helt annet forhold til den lille i magen da. Da kan man kanskje begynne å si navn i steden for den... :) [emoji173]️
Ja det er jo klart. Selvom det et kjempe tydelig så vil man kanskje ofte tenke at det ikke er noe [emoji4] Men dette var gøy! Hvor langt er du på vei?

Jeg skal på ny ktr på tirsdag og da søker han da. Han sa det går fort i Drammen [emoji4]
Jaa det er klart, det blir på en måte litt mer personlig å vite kjønn [emoji173] [emoji2]

14DPO

Vis vedlegget 214570
Litt dårlig bilde, da jeg har lånetelefon atm. Men 13dpo øverst og 14dpo nederst...
Skalv da jeg tok den... Fryktelig nervøs... Føler vel at jeg er litt i ingenmannsland. Jubler og gråter om hverandre...

Så fantastisk :D nå har du det svart på hvitt! ... eller rødt på hvitt... :p ja, du skjønner! Så godt å se de tydelige strekene! :D

Dere altså <3

Jeg måtte bare "bort" en stund. Det var så sårt å vite at vi ikke fikk prøve på en stund. At vi måtte vente med pergo, ettersom de ikke ville ta blodprøver av meg hjemme.
Kroppen føltes bare feil og jeg trengte å nyte ferien min. Uten noen tanker om en kropp som ikke føltes min, prøvepauser, vente til april, blodprøver og annet. Jeg måtte rett og slett bare være meg. Og det klarte jeg ikke med BV på baklomma.

Forrige syklus ble lutealfasen min 14 dager. Én dag lengre enn etter aborten. Og mest sannsynlig tilbake til pre abort.

Vi fikk jo egentlig ikke prøve i desember. Ettersom jeg og mannfolket var borte fra hverandre i det fertile vinduet. Orket ikke tenke så mye på det heller. Dagen vi dro, ble det én runde. Sånn i tilfelle...

På flyet hjem så jeg og snuppa et stjerneskudd. Jeg ønsket...

EL kom "aldri". Og ble flyttet litt frem og tilbake i FF. For jeg fortsatte å tempe, bare ikke noen ELT.
Mannfolket kom den 23.12 og rett over kl2400, altså 24.12 måtte vi bare glede oss over gjensynet. Jeg tøyset litt med at kanskje vi fikk en liten julegave.

Ca 3dpo følte jeg meg rar i magen. Alle i huset var jo syke, men jeg fikk et lite stikk. Og det begynte å spire et lite håp. Følelsen om at ting var feil i kroppen, slapp litt taket...

Ettersom dagene gikk begynte jeg å få en følelse... Men jeg hadde ikke med meg tester hjem. Så det fikk bare være. Tempen min kunne også være noe annerledes denne gangen, ettersom jeg følte at kroppen nå var tilbake... EL-tempen min var jo også helt annerledes enn syklusene etter MA.

Vis vedlegget 214478
Syklusene etter MA. Den grønne er nå.

Vis vedlegget 214479
Selv om jeg hadde en følelse og kroppen gav små hint. Trodde jeg i det lengste at kroppen nå var inne i første normale syklus.

I dag ettermiddag kom jeg hjem, etter en lang ferie. 13dpo og kunne i det minste prøve å ta en test.

Vis vedlegget 214480

Og jeg tok én til...
Vis vedlegget 214482

Jeg klarer ikke å tro det. Og jeg klarer ikke å slappe av.
I første omgang får jeg komme meg over IKM, som er på søndag. Videre uke5. Og så forbi uke9, hvor det hadde stoppet sist. Kommer til å ringe fastlegen over helgen og be om henvisning til TUL og ev blodprøver. Ettersom jeg jo har hatt litt lavt progesteron.
Neste mål blir forbi uke12, hvor MA ble oppdaget sist. Da tar vi nok en privat TUL også... Og så OUL... Er litt i høyspenn. Og klarer ikke å tro det....
Å herregud! Nå ble jeg skikkelig overasket og glad!! :D :D

GRATULERER SÅ MYE!!! :Heartred:Heartred:Heartred:Heartred:Heartred:Heartred

Godt du tok deg litt fri når resultatet ble så bra! :D Vi har bare vært litt bekymret for deg, om alt går greit osv :)

HURRAAA!!

Tusen takk!
Hvordan går deted deg?

Inne i pp7 nå :/ tror jeg har EL innen onsdag så vi må bare humpe på, var jo så sikker på graviditet i pp 5 men...

Skjer veldig mye for tiden, ferdig utdannet, ny jobb, flytting, og litt trøbbel i privaten :p

Back
Topp