Blodtrykk - bare for gøy

118/75 :) Jevnt blodtrykk hele veien heldigvis! Synes det er pyton å måle BT da, føles som armen skal rives i to :o

Målt igår, 100/60 og blodprosent på 10,1. så lavt blodtrykk og lav blodprosent nå plutselig. Havnet på Jerntabletter, satser på at jeg føler meg mer våken snart..

Her ligger blodtrykket rimelig jevnt på rundt 120/60 noe jordmor sier er heeelt perfekt! Jeg forstår svært lite av det, så stoler på det hun sier ;)

Er ikke det litt høyt? Eller?

Har egentlig ikke peiling. Jeg hadde 110/60 forrige gang og har ligget mellom det og 110/70 hele tiden :)
Jo, det er egentlig det. Kan tyde på svangerskapsforgiftning, så blir tatt urinprøve om 3 timer for å sjekke eggehvite/proteiner, i tillegg til å følge med på feberen min.

Jo, det er egentlig det. Kan tyde på svangerskapsforgiftning, så blir tatt urinprøve om 3 timer for å sjekke eggehvite/proteiner, i tillegg til å følge med på feberen min.
Hmm... Feber pga. UVI'en da eller? Høres ut som du blir på sykehuset en stund til?

Hmm... Feber pga. UVI'en da eller? Høres ut som du blir på sykehuset en stund til?
Nei, UVI'n er ferdigbehandlet og har ikke hatt noe utslag på prøven etter det. Feberen kom tidlig på morrakvisten. Jeg har jo nedsatt immunforsvar fra før av pga en sykdom, så jeg er liksom vant til å ha litt feber og sånt i ny og ne. Føler de er litt hysteriske her nå

Etter kontroll i dag var jeg nedi 111/76 :D ergo, ingen svangerskapsforgiftning ;)

Last edited:
155/105 på kontroll i dag, så i morgen tidlig skal jeg inn på Ullevål for sjekk, og så blir det nok blodtrykksmedisiner...

Har lagt på 120/80 (som jeg leser er helt på normalen? jeg vet ikke :p) på hver kontroll uteom i uke 26 da lå det på 120/70.

Back
Topp