Blodtrykk - bare for gøy

Fruktplukker

:)
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Hva var blodtrykket deres ved siste kontroll? Her hadde jeg 114/62, det var visst bra.
 
120/60 :p ved første kontroll i uke 14 var det 110/60 så det har steget litt.. Synes det er rart at undertrykket er så lavt da, men det er vel normalt siden du også har rundt samme? :)
 
120/60 :p ved første kontroll i uke 14 var det 110/60 så det har steget litt.. Synes det er rart at undertrykket er så lavt da, men det er vel normalt siden du også har rundt samme? :)
I følge legen min er det veldig bra, særlig som gravid, å ha så lavt. Det er visst innenfor normalen :)
 
BT mitt på sist kontroll var på 155/70 , tok selv hjemme hos min mor igår. Da lå det på 137/79 .. Skal på kontroll på sykehuset på mandag! :)
 
120/60 :) har verken stege eller sunket, legen sa det var nesten kjedelig normalt :p
 
98/77 var mitt forrige gang. Litt lavt fekk eg beskjed om, men ikkje kristisk:)
 
145/90, stiger dessverre mer enn bra er. I mai var det 122/80. Begge forrige ganger har jeg hatt antydning til svangerskapsforgiftning, og ekstra oppfølging pga lav fostervekst, ser ut til at det gjentar seg :/
 
124/76 har ikke greie på om det er bra eller dårlig...? Hadde gått raskt rett før, kan det påvirke?
Gangen før det hadde jeg 103/67.
 
124/76 har ikke greie på om det er bra eller dårlig...? Hadde gått raskt rett før, kan det påvirke?
Gangen før det hadde jeg 103/67.
Om man går/står/beveger seg/er urolig/anspent osv, så stiger blodtrykket. Om man sitter stille og slapper av, så synker det :) så etter de trykkene du skriver her, så er du innafor normalen :D
 
Om man går/står/beveger seg/er urolig/anspent osv, så stiger blodtrykket. Om man sitter stille og slapper av, så synker det :) så etter de trykkene du skriver her, så er du innafor normalen :D


Ok så bra. :) Var nok både urolig og anspent. Går til kontroll hos gynekologen og han har skremt meg sånn i forhold til vektøkning at jeg grua meg til kontrollen. Heldigvis sa han at vekta var fin og alt var bra. Men ikke før etter blodtrykksmålingen. :)
 
120/60
 
Fint blodtrykk men noe høy puls, kan ligge på 95! Men måtte ta ekg og det vist normale svar.
 
Back
Topp