Blodtrykk - bare for gøy

Så godt å høre at det gikk bra med dere begge :) <3

Jeg blir også fulgt opp, skal til neste kontroll på tirsdag og må ringe sykehuset dersom jeg føler noe er annerledes. Hvor lenge hadde du hatt høyt blodtrykk før de fant ut at det var svangerskapsforgiftning? Hvor lang tid det før det utviklet seg?
Måtte du ta keisersnitt eller fødte du vaginalt :)

Er utrolig kjipt, legen har bedt meg ta det helt med ro, hvile og sove mye og å holde meg unna for mye tv-titting..
Håper testene mine på tirsdag er normale.. Tiden står helt stille, er så rastløs, fylt med vann (oppblåst) og utålmodig nå.. 19 dager igjen til termin..
Var vel høyt i uker før... Men hadde lavt før d så var ikke så høyt i starten men siden d var så lavt hele tiden før d ble de ekstra var... Men 1 uke før ble d veldig høyt og derfor oftere sjekk!
Jeg fødte vaginalt! Men tok jo over 3 dager før kroppen reagerte på igangsettingstablettene.. Og når jeg først kjente de, da gikk d veldig fort... Litt for fort! Lille ble stressa der inne og kroppen min rakk ikke å henge med så måtte klippe og revnet en del.. De måtte ha han ut og da ble d sånn. Lungene var ikke helt med i starten så vi lå på intensiven en uke etterpå.. Men han ble fort bra av d, men fikk veldig kraftig gulsot og spiste lite.. Men alt gikk bra til slutt og vi storkoser oss hjemme. Fødte i uke 37+3:) og bra var d for han var 3440 når han kom;)
 
Et normalt gjennomsnittlig bt er 120/60. Grensa for risiko svangerskapsforgiftning er 140/90 der undertrykket,alså det siste tallet er mest avgjørende,når man. Måler bt skal man alltid være i ro og slapper av i 15 min. Har alltid selv hatt litt lavt trykk ca 110/60, hatt ganske høyt dette svangerskapet så blir fulgt ekstra opp, høyes var vel 150/100, men det har gått litt ned igjen, og så lenge man ikke har protein i urinen er det kun høyt bt under svangerskapet ikke sv skapsforgiftning så det er jo bra.også puls på ca 130-150 men de finner ingen grunn til det.
 
Ble målt 97/73 i ettermiddag, det laveste jeg har hatt i graviditeten... Jm lurte på om jeg var noe svimmel, men føler meg helt fin jeg :)
 
Back
Topp