Blir det trekløver i 2025? Gravid

Kjedelig med den kvalmen, men så godt dubhar effekt av kvalmestillende! Gåper det gir deg etterhvert som du nærmer deg og kommer over i 2 trimester❤
Ekkelt med spotting, men det trenger ikke bety noe som helst heller, blir veldig spennende med tul! Koselig med babymage allerede ❤
Jeg har helt glemt å sjekke her i dagboken! Takk for kommentaren din :D tror ikke den sportingen har hatt noe å si, for det har stoppet opp helt. Har ikke vært på TUL enda så et ikke helt «trygg» enda, men symptomene er like sterke som før :p

Gravidoppdatering 11+4:

Nå nærmer det seg 12 uker med stormskritt og det er en liten milepæle i seg selv, selv om jeg aldri føler det er helt trygt. Nå er en fin julaften forbi som jeg igjen føler at jeg ikke har hatt så mye «glede» av pga den dårlige formen (men var verre julen 2019 når jeg var rundt 8 uker på julaften, hehe). Men likevel veldig koselig :love2 jeg føler jeg snart ser en ende på den intense kvalmen som er der 24/7, eller så er det bare kvalmestillende som fungerer veldig bra.

I utgangspunktet skulle vi på TUL tidligere denne uken men den ble avlyst av klinikken som var veldig kjipt, men fikk time 30.desember så nå er det bare noen dager igjen.:smiley-angelic003

Magen er blitt ganske så stor allerede denne gangen, og den er like stor som når jeg var 18-19 uker forrige gang. Med andre ord så er det ganske vanskelig å skjule den nå, til tross for løse kjoler på familieselskap har jeg fått spørsmål om når neste kommer :smiley-angelic006 ønsker ikke å dele noe til øvrig familie før etter TUL på torsdag :smiley-angelic006 det handler litt om blødningene jeg har hatt for litt siden, det er litt ubehagelig å dele det med mange om ikke alt i orden inni magen. Har heller ikke fått svar på hcg prøven som ble tatt på mandag pga blødningene.

Symptomene mine:
  • Er svært trøtt og sliten - men fant ut at jeg har litt lavt jernnivå så håper det blir bedre snart når tilskuddene fungerer. Det forklarer også hvorfor jeg har vært som en ispinne hele graviditeten.
  • Kvalm, kvalm og kvalm. Nå er det 5 dager siden sist oppkast, meeeen jeg håper veldig på at kvalmen bedrer seg snart. Er sykemeldt 100% på grunn av det. I dag begynte jeg å glede meg til å jobbe igjen og få brukt hodet litt.
  • Puppene føles tunge og stikker. Dette svangerskapet har ikke brystene vært ømme i det hele tatt. Kan skyldes at jeg sluttet å amme to uker før jeg ble gravid, eller? Kanskje ikke :p
  • Det var egentlig bare det som er symptomene, men meget slitsomt i seg selv :pompus:
Magebilde fra julaften:
Har normalt helt flat mage så dette er veldig vanskelig å skjule nå…. Kan ikke gå i svære hettegensere heller, hehe:hilarious:
Vis vedlegget 374034

Milepæler:
03.11 :love2 4+0, IKM
10.11 :love2 5+0, grensen for kjemisk
14.12 :love2 9+6 første svangerskapskontroll hos lege.
20.12 :love2 10+5, blodprøver hos legen (hcg måling)

29.12 :love2 12+0
30.12 :love2 12+1,TUL
24.01 :love2 15+5, første time hos jordmor
18.02 :love2 19+2, OUL

Last edited:
Gravidoppdatering 16+2:

Nå er det en stund siden forrige oppdatering, det har vært en liten berg og dalbane følelsesmessig så det har vært tunge uker. Det er nok en kombinasjon av at jeg har vært i så forferdelig dårlig form siden starten av november og fordi jeg skal avslutte og starte en stor epoke i livet mitt nå snart som jeg har vært veldig nervøs for.

Det har omsider blitt bedre både fysisk og psykisk så jeg føler meg bedre nå. Jeg trodde på et tidspunkt at jeg kom til å utvikle svangerskapsdepresjon da jeg følte at jeg ikke klarer å glede meg over det hele og følte meg som verdens verste mor mot fosteret :sorry:, men så er det heller ikke unormalt at det kan svinge litt med alle disse gravidhormonene. Svangerskap er tungt for meg både psykisk og fysisk, men i dette øyeblikk føler jeg meg en del bedre siden kvalmen har blitt litt bedre. Jeg hadde til og med kvalmefri øyeblikk og timer i forrige uke - jeg følte meg faktisk som et nytt menneske :p men i helgen har den kommet litt mer snikende tilbake dessverre. Det er bare ikke like ille som tidligere i svangerskapet :rolleyes:

I slutten av desember var vi endelig på tidlig ultralyd og vi fikk se en sprellende levende baby hvor alt så fint ut - muligens en lillebror :Heartblue jordmoren mente jeg var litt lenger på vei så jeg velger å forholde meg til det inntil OUL da det virker mer sannsynlig da jeg var bortreist på EL dagene slik menstermin et utregnet. Jeg vet at sædcellene kan overleve lenge, men med vår prøvehistorikk på i underkant av 4 år til sammen så nekter jeg å tro at de har overlevd :hilarious: hun satt meg frem 5 dager :D

Jeg kjente litt liv (sommerfugl) i magen allerede i romjulen når jeg var 12 uker på vei. Det har jeg kjent jevnlig siden, men i forrige uke kjente jeg mer tydelig spark og dult (innvendig). Merker at det er enklere å kjenne dette nå enn forrige svangerskap. I forrige svangerskap kjente jeg det utenpå magen første gang 18+3.

I dag har jeg hatt første time hos jordmor - bare helt vanlig kontroll med å sjekke urin og blodtrykk, og fylle ut skjema. I tillegg snakket vi litt kort om forrige fødselsopplevelse som for mange kan være traumatisk med katastrofesnitt. Kjenner jeg er mest engstelig for at det samme skal skje igjen, men satser på å få oppleve fullført vaginal fødsel denne gangen selv om jeg gruer meg til utpressinga :wideyed:

Fikk heldigvis en ny jordmor denne gangen, følte ikke kjemien var helt på plass med forrige. For all del så var hun hyggelig og flink, men hun var så intens og snakket på inn-og utpust så jeg følte meg helt utslitt etter de (få) timene med henne. Den nye virket veldig behagelig og grei :shy:

En liten gladnyhet som var uforventet, men hun sa hun kunne lytte etter hjertelyden hvis jeg selv ønsket det. Det kunne være fare for at hun ikke fant den, men det gjorde hun :joyful: lille frøet hadde 150 i puls :Heartred frøet er vel feil å bruke om fosteret da det faktisk er 16 cm lang nå :D

Nå har jeg kjøpt garn i oliven grønt og tenkte å strikke en romper til lille! :rolleyes:

Symptomer nå:
  • Fortsatt litt kvalm. Trigges veldig av typ pizza, hamburger, brus, godteri og kaffe! Så får bare holde meg unna det meste usunt :hilarious:
  • Litt sliten og trøtt men føler meg alt i alt bedre form, så lenge jeg slipper kvalmen.
  • Bekkenplager. Det startet tidlig denne gangen, så merker det «klikker» veldig i korsryggen og den berømte symfysen er smertefull:confused:
  • Kviser! Har generelt slitt med mye akne, så ikke overrasket at det har eksplodert.
Nå har jeg allerede fullført 4/10 av svangerskapet:

72019B1B-F036-4AB7-91B6-09FB1A0B09BA.jpeg

Milepæler:
24.01 :love2 16+2, første time hos jordmor

18.02 :love2 19+6, OUL
24.03 :love2 24+5, 24 ukers kontroll

Gravidoppdatering 22+1:

Nå er det lenge siden forrige oppdatering, og jeg er bikket noen uker over halvveis allerede :shy:

Det er mye som har skjedd siden sist oppdatering med ny jobb og alt det som medfører med å være ny, korona og etterdønninger for hele huset, sykdom og omgangssyke. I tillegg har jeg hatt det litt tungt og svingende psykisk dette svangerskapet, og jeg vet at det er hormonene som svinger veldig - men etter at kvalmen ga seg i midten av januar så har det føltes litt bedre. Og etterdønningene etter korona som har vart i 4 uker har heller ikke vært så greit - har vært forferdelig sliten, trøtt og store konsentrasjonsproblemer (det har vært grusomt med å være ny i jobben og føle seg helt dritt). Det er nok en blanding korona og graviditeten, men plutselig har jeg følt meg så mye bedre så korona hadde nok mye å si der :p

Mye klaging her nå, men sånn er det noen ganger - å være gravid er ingen dans på roser for meg hverken psykisk eller fysisk. Men jeg må si at jeg føler meg 100 ganger bedre fysisk og tildels psykisk dette svangerskapet enn forrige svangerskap hvor jeg var sykemeldt hele svangerskapet og var mye sengeliggende :D så det er godt!

Så det viktigste for meg er å prøve fokusere på det positive i svangerskapet og i livet :D for snart en måned siden var jeg på OUL, det var en veldig fin opplevelse og få se at alt sto bra til med lille :Heartred babyen var ikke noe særlig interessert i å vise seg frem, eller gjøre det enkelt for jordmor å gjøre sine sjekk og målinger! Babyen lå i en ball, men jordmor ble ferdig med målene og sjekkene på tampen av timen. Det er nok en liten lillebror vi venter :Heartblue det var ikke enkel å sjekket denne gangen, men nå har vi fått vite gutt på TUL og OUL så da slår vi oss til ro med det selvom det var vanskelig å sjekke på OUL:Heartblue jeg måtte dessverre dra alene på timen, da mannen hadde fått korona samme dag. Men det gikk helt fint :love7

Ble satt nesten en uke tilbake i forhold til TUL, som jeg synes er litt rart at det kan bli så stor forskjell på målene fra uke 12 og uke 19. Men termindatoen stemmer helt fint med menstermin. Skal tilbake på sjekk hos fødselslege i starten av 3.trimester for å sjekke plassering på morkaken da den lå tett på keisersnittarret, det er dessverre en fare for at morkaken kan gro fast i arret så det er skremmende. Håper at de gir god oppfølging, da jeg dessverre vet om tilfeller der det ikke har gått bra :sad010

Det er også veldig koselig å kjenne masse bevegelser hver eneste dag, og er veldig glad for at jeg kan kjenne det selvom morkaken ligger foran (men veldig lavt) :D det føles mer virkelig når jeg kjenner lille babyen sine spark og bevegelser! :rolleyes:

Nå har vi begynt å tenke på navn, og tror jeg har bestemt meg, men er veldig usikker enda likevel. Det er heldigvis lenge til, så bør se litt etter flere alternativer også :bookworm:

Milepæler:
24.01 :love2 15+4 første time hos jordmor
18.02 :love2 19+0 OUL

24.03 :love2 24+0 24 ukers kontroll

Gravidoppdatering 30+5:

Nå er 76% av graviditeten fullført, og jeg blir tatt litt på senga når jeg innser at det kun er ca. 2 måneder til termin :hilarious: Jeg har ikke forberedt meg på noe som helst, bare delvis mentalt og vært veldig klar for å bli ferdig med svangerskapet fordi dette svangerskapet har virkelig vært tøft mentalt. Det er så viktig å snakke om det og ikke hysje ned at svangerskap alltid er så flott og fint. Det har vært vanskelig mentalt av ulike grunner, men mest pga kroppen og energien bare ikke fungerer som normalt og det har vært beintøft å være forelder til et så lite barn i perioder når formen har vært dårlig. Den ekstreme kvalmen og hyppig oppkast de første 2 1/2 månedene var desidert verst - grøss og gru. Men er det ikke rart hvordan man glemmer hvor tungt det var der og da? Og det er bare bra slik at man kan vurdere å få flere barn senere for det er forbigående situasjon og tilstand, men aller først må fødselen stå for tur :bookworm::p

Formen har vært dårlig i lang tid og jeg har vært så ekstremt sliten at jeg ikke har hatt overskudd til å planlegge noe som helst til lille babyen som snart er her. Det er først den siste uken jeg har fått behov for forberede meg til barnet som skal komme, og dette trenger jeg virkelig å gjøre. Er redd for å få et sjokk etter fødsel om jeg ikke begynner å forberede meg nå, så der er godt at det kom så naturlig nå og jeg gleder meg til å starte med å planlegge. Har vært 70% sykemeldt i 3 uker nå, og jeg kjenner at det rett og slett er for mye å jobbe å 30% pga den elendige formen så det blir nok å ende med 100% sykemeldt om ikke lenge.

Siden barna blir så tett i alder så har vi tatt vare på alt etter første siden vi ønsket to tette, men det er likevel noe vi tenger dobbelt av eller noe vi ønsker. Dette er listen så langt:
  • Vårpose til vogn.
  • Korthåret lammeskinn til vogn - hvis største fortsatt skal bruke sitt (skal se an behovet).
  • Vinterpose til vogn (kjøpt).
  • Søskenvogn (vi skal se behovet når minste er født, ellers så har vi flere vogner).
  • Tripp trapp stol.
  • Ekstra del til babycall.
  • Handle litt nye klær selv om vi har klær etter første. Litt egne klær må han få :D
  • Nye/flere vaskekluter.
  • Inotyol.
  • Babyjorunal.
  • Strikke det jeg har planlagt siden desember. Her har det vært strikketørke siden jeg ble gravid, men det skal bli fint for meg å forbedrede meg med å strikke :Heartred
  • Vognvugger.
  • Hente ut gratis babypakker.
  • Til meg selv så må jeg ha nye amme BHer, multimam kompressor og krem og behagelig bukse til føden. Her må jeg tenke tilbake hva som var nyttig og ikke nyttig forrige gang.
Nå har jeg også begynt å tenke på å male rommet til minstemann og gjøre det klart. Det er egentlig veldig fort gjort siden vi har tømt rommet, men må bare få handlet inn maling og utstyr så man får startet med det (med god hjelp fra mannen:hilarious:).

Jeg følges ekstra opp på sykehuset pga noen komplikasjoner, så jeg får ultralyd, sjekk og måling av vekst av baby jevnlig. Dette sjekket vi for to uker siden, også skal jeg om en uke. Det er betryggende at man får god oppfølging.

Den siste uken har jeg virkelig fått oppleve noe som knuser hjertet mitt og er inne i en stor sorgprosess. Det har jeg ikke opplevd i livet så langt (heldigvis), og det er helt forferdelig :( kjennes ut som ti kniver i hjertet og at hjertet er helt knust, så vondt.. bare så vondt… har grått hver dag siden torsdag, hver kveld etter at barnet vårt har lagt seg, brutt sammen når jeg har vært på badet, på kjøkkenet og slitt med å sove. Tiden leger alle sår sies det? Det har gått litt bedre i dag, og har brukt helgen og de siste dagene på å distrahere meg med å gjøre ting enn å sitte hjemme å tenke og føle på det. Alle sørger forskjellig, og jeg er sensitive typen som gråter og ønsker ikke å snakke om det nå for det er for tungt. Og ikke minst tenker jeg på barnet i magen skal ta skade av at jeg er lei meg, men noen dager går sikkert fint - det må bare det :sorry:

Vi tenker enda på forslag til navn, og det er virkelig veldig vanskelig. Vi må få satt oss ned og virkelig snakke om hvilke navn vi liker og ønsker :D

En siste ting jeg må gjøre er å forbedre meg mentalt til fødsel og smertene. Det har jeg ikke tenkt på i det hele tatt, så nå må jeg se på det. Skal se om jeg finner noe bra fødselskurs e.l.:rolleyes:

Milepæler:
24.01 :love2 15+4 første time hos jordmor
18.02 :love2 19+0 OUL

24.03 :love2 24+0 24 ukers kontroll hos jordmor.
21.04 :love2 28+0 28 ukers kontroll hos jordmor/lege.
27.04 :love2 28+6 oppfølging på sykehus
.
19.05 :love2 32+0 oppfølging på sykehus.
25.05 :love2 32+6 32 ukers kontroll hos jordmor.
20.06 :love2 36+4 36 ukers kontroll hos jordmor.
04.07 :love2 38+4 38 ukers kontroll hos jordmor.
15.07 :love2 40+1 40 ukers kontroll hos jordmor.

Fødte for 3 måneder siden nå, men prøver ikke å bli gravid (enda i hvert fall). Vi hopper av i svingen og fikk plutselig for meg at jeg må ta en test… og synes jeg ser en skygge her? Noen flere som ser?

Er det noen som har erfaring å dele med disse testene? Har kun erfaring med de fra uke 4-5-6 eller noe fra forrige svangerskap og da var det ingen tvil :shy:

99D6EB80-84BA-4352-9A5D-5B4B3186FD90.jpeg

Hei,

Er veldig på tanken å prøve på nr.3 fra høsten av, og håper på et sommerbarn til neste år. Hvis vi er så heldig å kunne få et til barn til tross for komplikasjoner, og vansker med å bli gravid tidligere.

Kjenner det er spennende, og ønsker ikke så mange år mellom barna. Ønskesituasjon hadde vært å fått et barn i år, men det hadde ikke passet meg personlig. Det har vært helt nydelig å jobbe igjen etter 4 år med permisjoner, svangerskap, alvorlig svangerskapskvalme osv.

Er det mange her som er på tanken å prøve på nr.3 eller flere i rekken?

Hei,

Er veldig på tanken å prøve på nr.3 fra høsten av, og håper på et sommerbarn til neste år. Hvis vi er så heldig å kunne få et til barn til tross for komplikasjoner, og vansker med å bli gravid tidligere.

Kjenner det er spennende, og ønsker ikke så mange år mellom barna. Ønskesituasjon hadde vært å fått et barn i år, men det hadde ikke passet meg personlig. Det har vært helt nydelig å jobbe igjen etter 4 år med permisjoner, svangerskap, alvorlig svangerskapskvalme osv.

Er det mange her som er på tanken å prøve på nr.3 eller flere i rekken?
Vi prøver på nummer tre nå ☺️ De eldste er født i august 20 og september 22.

Vi venter nr. 3 nå om ca. 2 mnd. Eldste er født mars 20, yngste juni 22. Var ikke forberedt på at jeg kunne bli gravid uten hjelp, så det har vært et lite sjokk å fordøye. Ideelt sett ville jeg nok gått for minst tre år mellom nr. 2 og 3. Men nå som jeg har hatt 7 mnd på å fordøye dette, tenker jeg at det skal gå bra :Heartred Det må det jo bare! Også er det veldig deilig å bli ferdig med hele babyperioden :happy: Og ikke minst aldri være svangerskapskvalm igjen :hungover: Lykke til uansett hva dere ender med :Heartred

Gravidoppdatering 4+0:

I følge gravidappene er jeg 4+0 i dag. Jeg har skikkelig déjà vu fra forrige gang jeg ble gravid, føler at det er helt likt. Akkurat denne måneden trodde jeg at det ikke skulle klaffe pga jobbreise i EL dagene, har egentlig levd som vanlig. Var ute å spiste pizza på søndag og har generelt følt ingen matlyst i en liten uke. Har følt meg uggen, men ikke noe mer enn det. I alle fall så var ikke pizzaen mye god, klarte bare to stykker av en svær pizza.. helt uvanlig til å være meg, hehe. På mandag var jeg også på jobbfeiring, og det ble alkohol (som jeg aldri drikker, det er 3 gangen på 2 år). I går følte jeg meg uggen og slapp, tenkte at det var pga dagen på mandag - men jeg drakk heller ikke mye. Kjøpte meg en 0,5 liter redbull for å våkne litt i går. Når jeg kom hjem fra jobb fikk bare en sånn følelse på at jeg må ta en test, og jaggu meg var den positiv.

I dag har kvalmen kommen for fullt, men ikke så ille (enda). Det er veldig tidlig med kvalme synes jeg, men hadde det helt likt fra uke 5 med ekstrem kvalme og oppkast forrige svangerskap. :hungover: I tillegg har jeg influensavondt i kroppen og helt klam over hele kroppen, akkurat som sist gang.

Siden jeg snakket om déjà vu fra forrige gang jeg ble gravid, så må jeg fortelle om det. Vi hadde prøvd i over 3 år og jeg hadde egentlig gitt helt opp da, hadde ikke tro på at vi skulle få det til. Da hadde det også skjedd mye den måneden som gjorde at jeg ikke ofret det noen tanker. Da hadde jeg også vært ute på jobbfeiring med alkoholservering. Siden jeg hadde gitt opp hele prøveprosjektet testet jeg ikke før 4+4 da mensen faktisk var 4 dager forsinket. Jobbfesten fant sted når jeg var 4+1 faktisk.

Får da som nå dårlig samvittighet for å ha drukket, men 3 enheter med vin håper jeg ikke gjør noen skade. Er mest bekymret for koronavaksinen jeg tok forrige uke :dead: (0,5 l redbull var heller ikke bra å drikke i går o_O)

Det er fortsatt tidlig, men håper at spiren holder hele veien :D

God kveld godtfolk :Heartred

Først og fremst må jeg nevne at jeg har glemt av dagboken, og at jeg i det hele tatt har skrevet ett innlegg tidlig i sommer. Livet med to småbarn er hektisk :happy119

PP1 - 7-8 DPO

Denne måneden blir første runde i håp om at vi får sistemann som gjør familien vår komplett.
Kroppen min sier kraftig i fra når jeg har EL så jeg er godt kjent med syklusen min:laughing005 Tipper EL var forrige mandag eller tirsdag.

Jeg siterer innlegget mitt ovenfor da jeg ser hva jeg skrev om symptomene mine da.
Fra og med søndag har jeg kjent på at brystene er tunge, stikkende, kløende (typisk følelse når magen vokser), metallsmak i munn og hatt influensavondt i kroppen siden søndag. Ubehag i korsryggen og en stikkende og en «tyngde» følelse nederst i magen. Det er veldig tidlig hvis det er en graviditet, men synes det er interessant å se symptomene som jeg har til nå. Har ganske influensavondt i kroppen nå, så jeg måtte legge meg ned mens mannen tar legginga :Heartblue så med mindre influensafølelsen går over til feber og hele pakka kan jeg ikke tro det er noe annet enn på grunn av en graviditet!

PP1 - 11 DPO:
Jeg går ut i fra at jeg er 11 DPO idag i forhold til normal syklus.

Den siste uken har vært veldig interessant, har vært syk og i tillegg har jeg hatt symptomer på at jeg er gravid. Såpass tydelig symptomer tidlig at jeg har testet omtrent hverdag *vet at det er bortkastet penger. Impulskontrollen min mente visstnok at det var verdt det :cool: :dead:*

Symptomer:
- ømme bryster, ubehag og stikking. Ubehagelig å ha på BH. En følelse av melkespreng. Det er hovedgrunnen til at jeg mistenker noe er på gang da jeg ALDRI har ømme bryster, what so ever. Har ikke brukt prevensjon på 8 år nå. Da er det i så fall noe nytt kroppen har startet med :cool::nailbiting:

- fryser og influensavondt i kroppen. Det har vært et tegn tidligere.

- i går kom kvalmen snikende. Og i dag er jeg mer uggen. Forrige svangerskap var jeg kvalm i starten av uke 3 allerede.

- metallsmak i munnen har jeg hatt nøyaktig en uke.

I og med at impulskontrollen mente det var lurt å bruke opp alle de gode testene alt for tidlig, så har jeg bare normal sine tester liggende. Må klappe meg selv på skuldrene som tenkte i dag tidlig at jeg skal vente til onsdag med testing. Fikk så et testenød i kveld på utvannet urin…og fikk en skygge av noe slag på den :pompus:

Etter googlesøk så skjønner jeg at normal sine tester både slår ut seint og svakt positivt. Vet ikke helt hva jeg tror om testen..

IMG_5331.jpeg

PP1 - 11 DPO:
Jeg går ut i fra at jeg er 11 DPO idag i forhold til normal syklus.

Den siste uken har vært veldig interessant, har vært syk og i tillegg har jeg hatt symptomer på at jeg er gravid. Såpass tydelig symptomer tidlig at jeg har testet omtrent hverdag *vet at det er bortkastet penger. Impulskontrollen min mente visstnok at det var verdt det :cool: :dead:*

Symptomer:
- ømme bryster, ubehag og stikking. Ubehagelig å ha på BH. En følelse av melkespreng. Det er hovedgrunnen til at jeg mistenker noe er på gang da jeg ALDRI har ømme bryster, what so ever. Har ikke brukt prevensjon på 8 år nå. Da er det i så fall noe nytt kroppen har startet med :cool::nailbiting:

- fryser og influensavondt i kroppen. Det har vært et tegn tidligere.

- i går kom kvalmen snikende. Og i dag er jeg mer uggen. Forrige svangerskap var jeg kvalm i starten av uke 3 allerede.

- metallsmak i munnen har jeg hatt nøyaktig en uke.

I og med at impulskontrollen mente det var lurt å bruke opp alle de gode testene alt for tidlig, så har jeg bare normal sine tester liggende. Må klappe meg selv på skuldrene som tenkte i dag tidlig at jeg skal vente til onsdag med testing. Fikk så et testenød i kveld på utvannet urin…og fikk en skygge av noe slag på den :pompus:

Etter googlesøk så skjønner jeg at normal sine tester både slår ut seint og svakt positivt. Vet ikke helt hva jeg tror om testen..

Vis vedlegget 442614
Har du fått testet noe mer? :Heartred

Fikk selv positiv test 7 DPO (!) med testene fra Normal, så opplever ikke at de slår ut senere enn andre tidligstester.

Ønsker deg masse lykke til!

PP 5 - GRAVID:

Etter mine beregninger har jeg hatt 26-dagers syklus denne runden, og er ganske sikker på at EL var dagen etter positiv EL-test.

Testet svært svakt positivt søndagskveld. Fikk fornemmelse om at jeg var gravid på grunn av energien var gått fra helt ok til null bare over helgen. Forventet IKM er førstkommende fredag 13.desember.

Testen har gradvis blitt mer positiv siden søndag, og det er ingen tvil om at det graviditet på gang. Akkurat som de to forrige svangerskapene har symptomer blitt kastet over meg, omtrent rett etter egget kan ha blitt festet.

UKE 3 - 3+4:

Det er ingen tvil om at det er noe på gang på grunn av symptomene.
  • Det første jeg merket er trøttheten og følelsen av utmattelse er kastet over meg. I helgen måtte jeg legge meg ned flere ganger.
  • Kvalmen! Er allerede uggen, og har vært uggen siden i går. Går rundt å småhikker, og håper at ingen på jobb merker det. En kollega gjorde det tidligere i år, og jeg skjønte med en gang hva det var, da jeg selv har gjort det :hilarious: Så med at kvalmen er såpass tidlig i gang, er jeg veldig spent på hvordan dette blir. Men det er helt i tråd med mine forrige svangerskap med ekstrem kvalme.. håper bare det ikke blir verre enn tidligere.
  • Brystene har føltes veldig tunge, på en merkelig måte. Det stikker i brystene, men de er ikke ømme når jeg er borti.
  • Stikking nederst i magen - det føles som noe strekkes og rives i. Helt annen følelse enn når mensen er på vei, selvom det kan ligne noe. Kjennes ut som det «svir» innvendig.
  • Blodsmak i munn og nese, spesielt når jeg bøyer meg. Kanskje det er det som kalles for metallsmak?
  • Svetter når jeg sover. Akkurat som tidligere. Føles litt som influensavondt i kroppen.
Dette blir høyrisiko svangerskap, så er spent på forløpet om frøet blir i magen.

Bilder av testene. Det er ikke tidlig tester.

Test fra søndagskveld (utvannet urin) - 9 DPO:

IMG_7417.jpeg

Test fra i går tidlig - 10 DPO:

IMG_7423.jpeg

Test fra i går ettermiddag (utvannet urin) - 10 DPO:

IMG_7439.jpeg

Test fra i dag tidlig - 11 DPO:

IMG_7447.jpeg

Ser på testene som er tørket at det er grei økning fra i går ettermiddag til i dag tidlig.

Last edited:
Woooow, så utrolig gøy!!!! :love017 Gratulerer med positive tester, håper det er terminspire! :Heartpink Herlig å se at det kan ta relativt kort tid også, selv om det har tatt lang tid før! Håper jeg kommer etter deg veldig snart, innsett i morgen:nailbiting:

Gratulerer så mye med spiren :dummy1: :dummy: :santa :excited001 :talk017 :greet008 :cool05 :binkybaby :gen014:dance011:dance008:love017:binkybaby:love7:Heartblue:Heartpink:Heartred

Woooow, så utrolig gøy!!!! :love017 Gratulerer med positive tester, håper det er terminspire! :Heartpink Herlig å se at det kan ta relativt kort tid også, selv om det har tatt lang tid før! Håper jeg kommer etter deg veldig snart, innsett i morgen:nailbiting:
Tusen takk! :Heartred Håper virkelig at det blir en terminspire :D hadde aldri trodd dette for 5 år siden, at jeg skulle sitte her idag gravid for tredje gang! Utrolig takknemlig for det:Heartred

Masse lykke til! Hvordan gikk det i dag? Håper at du kommet rett etter nå :Heartred

Back
Topp