Så gøy å høre! Er redd det er skyggestrek fortsattÆææ, jeg skimter en sterkere strek
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så gøy å høre! Er redd det er skyggestrek fortsattÆææ, jeg skimter en sterkere strek
PP 8 - 12/13 DPO:
Wow, jeg er litt i sjokk over at det faktisk har klaffet «så fort»! Håper det holder hele veien nå.
Tro om det er pga ammeslutt og/eller prosjekt hostesaft som har gjort at det faktisk klaffet. Jeg har ofret denne prøvingen liten tanke denne måneden fordi det har skjedd så mye greier hver dag. Så det er litt gøy at det har klaffet. Følte det var likt sist gang også med førstemann, hehe.
Vis vedlegget 370162
PP 8 - 12/13 DPO:
Wow, jeg er litt i sjokk over at det faktisk har klaffet «så fort»! Håper det holder hele veien nå.
Tro om det er pga ammeslutt og/eller prosjekt hostesaft som har gjort at det faktisk klaffet. Jeg har ofret denne prøvingen liten tanke denne måneden fordi det har skjedd så mye greier hver dag. Så det er litt gøy at det har klaffet. Følte det var likt sist gang også med førstemann, hehe.
Vis vedlegget 370162
Tusen takk for detGratulerer med graviditet!
Trykk på trådverktøy (øverst i dagboken, ved siden av sidetallene) og "Edit title".
Gravidoppdatering 10+1:
Oi, de siste ukene har egentlig gått veldig fort til tross for at dagene og timene føles uendelig lange når jeg har vært så utrolig kvalm og dårlig. Er sykemeldt på 4. uken nå, og snart 100% sykemeldt i 3 uker pga kvalmen. Virker ikke som den verste kvalmen vil slippe taket enda, men håper det blir litt bedre nå som jeg nærmer meg 2.trimester. Det er ingen spøk å «overleve» ekstrem kvalme - for det er ikke litt kvalm, ganske kvalm eller veldig kvalm - det er helt nytt nivå. Jeg har i hvert fall hatt god effekt av kvalmestillende på resept så dette tar jeg flere ganger daglig da det hjelper mot kvalmen og mindre oppkast.
Forrige uke på tirsdag og onsdag spottet jeg plutselig brunt slim (sorry, TMI). Dette gjorde at jeg selvsagt ble ganske bekymret, men torsdag var det ingenting så da slo jeg mer til ro med at alt var i orden. På fredagen spottet jeg flere dråper med brunt blod, så da tenkte jeg at nå går det mot en SA. Så stoppet det helt frem til tirsdag denne uken, da kom det igjen brunlig slim. Med andre ord er jeg nok litt bekymret og pessimistisk dette svangerskapet pga blodet så er veldig spent på TUL til uken.
Magen min er blitt ekstremt stor til at jeg er så kort på vei, og er like stor som når jeg var halvveis forrige svangerskap. Graviditeten er allerede avslørt på grunn av magen, hehe..
Nå er det bare å vente i spenning på TUL også skal jeg ta en hcg prøve på mandag bare for å sjekke hcg verdiene pga blødningene. Det at jeg er veldig kvalm enda og at magen er blitt veldig stor er jo et godt tegn, men man vet jo aldri.
Milepæler:
03.11 4+0, IKM
10.11 5+0, grensen for kjemisk
14.12 9+6 første svangerskapskontroll hos lege.
20.12 10+5, blodprøver hos legen (hcg måling)
21.12 10+6 TUL
29.12 12+0
24.01 15+5, første time hos jordmor