Blir det trekløver i 2025? Gravid

PP6 - 12/13 DPO:

Tok enda en test i dag og må si at jeg ser skyggen bedre enn i går. Jeg har fortsatt, på tredje dagen, skikkelig mye menssmerter og føler mensen kommer hvert øyeblikk. Har brukt tampong i tilfelle mensen skulle komme rennende, men har fortsatt ikke det. Har ikke hatt det slik før som jeg kan huske bortsett fra sist jeg var gravid. Huff… :hungover:

0E943210-B7EE-40CF-AF6F-2B5078EF9472.jpeg

Last edited:
PP6 - 13/14 DPO:

Fortsatt mye menssmerter som kommer og går hele dagen. En interessant ting jeg har merket og det er at når jeg venter mensen blir jeg i tillegg klam på nedre del av kroppen sammen med smertene, det har jeg ikke nå. Og har fått hvit utflod som jeg vet er vanlig i graviditet :D:eek: har ikke testa i dag, er så lei av å tolke tester :wtf: tror egentlig jeg er 14 DPO i morgen så er spent om TR har planer om å komme snart :wtf:

PP7 - CD1:

Der kom dessverre TR, ikke overraskende, da testene jeg tok ikke ble positive. Egentlig så føler jeg hele denne prøvingen som håpløs. Jeg føler meg oppgitt over at kroppen min ikke fungerer som «alle» andre sin kropp. Prøvene av oss viser at alt er i skjønneste orden - mannen har over dobbelt så bra sædkvalitet som man minst bør ha og hos meg skal alt være i orden, og likevel så strever vi :wacky:

Nå går vi straks inn i totalt 3 år og 8 måneder med prøving. Dette er ikke for pyser, så sender all ære og håp til alle langtidsprøvere - dere er sterke :shy: Jeg føler en tristhet over at vi har fått annonsert at fem vennepar venter barn i 2022, misforstå meg rett - det er ikke tristhet fordi de skal ha barn, for jeg gleder meg sammen med dem. Det er en tristhet fordi jeg aldri får oppleve å ha en enkel vei for å bli gravid med at det er uplanlagt eller på første forsøk (som alle disse fem graviditeten er, de er heldige og unner de selvsagt det!)

Smerten og sorgen med å prøve lenge vil mest sannsynlig bare langtidsprøvere forstå hvordan er. Hadde ikke trodd jeg skulle føle en slik sorg når vi prøver på nr.2, siden vi er så heldige som allerede har et lite hjertegull:Heartred men det som er sikkert er at den ikke er like sterk som når vi prøvde på førstemann, for nå har vi allerede verdens aller fineste gave :Heartred jeg håper bare at vi skal få oppleve det igjen. Vi er bare i PP7 nå, og jeg vet at det er vanlig å prøve i ett år så gir ikke opp enda.

Vel vel, jeg skal ikke starte ny runde med sorg, men heller med optimisme og håpe på et til sommergull :wav

PP7 oppsummert:
EL kom på CD9-10, så syklusen er ganske ustabil for tiden. Lurer på om det kan være pga koronavaksinen. Fikk mensen 14 DPO så kjenner det er veldig kjipt, men men sånn er det bareo_O:rolleyes:

PP8 - CD 4:
Klar for ny runde :D håper dette er måneden og at det blir en julispire på oss :D

PP 8 - 12/13 DPO:

Wow, jeg er litt i sjokk over at det faktisk har klaffet «så fort»! Håper det holder hele veien nå.

Tro om det er pga ammeslutt og/eller prosjekt hostesaft som har gjort at det faktisk klaffet. Jeg har ofret denne prøvingen liten tanke denne måneden fordi det har skjedd så mye greier hver dag. Så det er litt gøy at det har klaffet. Følte det var likt sist gang også med førstemann, hehe.

AC23BF33-9001-4BBF-A016-ADE87F36F3A5.jpeg

Last edited:
Så gøy at det klaffet så fort! Gratulerer så mye❤

PP 8 - 12/13 DPO:

Wow, jeg er litt i sjokk over at det faktisk har klaffet «så fort»! Håper det holder hele veien nå.

Tro om det er pga ammeslutt og/eller prosjekt hostesaft som har gjort at det faktisk klaffet. Jeg har ofret denne prøvingen liten tanke denne måneden fordi det har skjedd så mye greier hver dag. Så det er litt gøy at det har klaffet. Følte det var likt sist gang også med førstemann, hehe.

Vis vedlegget 370162

Så stas!! Gratulerer så mye med spire:Heartred

PP 8 - 12/13 DPO:

Vis vedlegget 370162

Ååå gratulerer!! :joyful::Heartred

Så gøy! Gratulerer så mye ❤️

Gravidoppdatering 4+0:

I følge gravidappene er jeg 4+0 i dag. Jeg har skikkelig déjà vu fra forrige gang jeg ble gravid, føler at det er helt likt. Akkurat denne måneden trodde jeg at det ikke skulle klaffe pga jobbreise i EL dagene, har egentlig levd som vanlig. Var ute å spiste pizza på søndag og har generelt følt ingen matlyst i en liten uke. Har følt meg uggen, men ikke noe mer enn det. I alle fall så var ikke pizzaen mye god, klarte bare to stykker av en svær pizza.. helt uvanlig til å være meg, hehe. På mandag var jeg også på jobbfeiring, og det ble alkohol (som jeg aldri drikker, det er 3 gangen på 2 år). I går følte jeg meg uggen og slapp, tenkte at det var pga dagen på mandag - men jeg drakk heller ikke mye. Kjøpte meg en 0,5 liter redbull for å våkne litt i går. Når jeg kom hjem fra jobb fikk bare en sånn følelse på at jeg må ta en test, og jaggu meg var den positiv.

I dag har kvalmen kommen for fullt, men ikke så ille (enda). Det er veldig tidlig med kvalme synes jeg, men hadde det helt likt fra uke 5 med ekstrem kvalme og oppkast forrige svangerskap. :hungover: I tillegg har jeg influensavondt i kroppen og helt klam over hele kroppen, akkurat som sist gang.

Siden jeg snakket om déjà vu fra forrige gang jeg ble gravid, så må jeg fortelle om det. Vi hadde prøvd i over 3 år og jeg hadde egentlig gitt helt opp da, hadde ikke tro på at vi skulle få det til. Da hadde det også skjedd mye den måneden som gjorde at jeg ikke ofret det noen tanker. Da hadde jeg også vært ute på jobbfeiring med alkoholservering. Siden jeg hadde gitt opp hele prøveprosjektet testet jeg ikke før 4+4 da mensen faktisk var 4 dager forsinket. Jobbfesten fant sted når jeg var 4+1 faktisk.

Får da som nå dårlig samvittighet for å ha drukket, men 3 enheter med vin håper jeg ikke gjør noen skade. Er mest bekymret for koronavaksinen jeg tok forrige uke :dead: (0,5 l redbull var heller ikke bra å drikke i går o_O)

Det er fortsatt tidlig, men håper at spiren holder hele veien :D

Gravidoppdatering 5+2:

Den siste uken har kvalmen gått i bølger og kjenner meg kvalm jevnlig i løpet av hele dagen. Jeg er spent å se om kvalmen blir verre etterhvert. Forrige svangerskap ble kvalmen skikkelig ille fra rundt 6+0. Jeg hadde jo bare testet en gang denne runden og siden jeg fikk positiv digital test så tenkte jeg at jeg ikke skulle teste mer. Men i går måtte jeg bare ta en ny test for å være helt sikker på at det er noe på gang, så først nå kan jeg slå meg litt mer til ro! Blir sikkert å teste flere ganger siden jeg har 8 tester igjen :hilarious:

I går:
530B6DBC-3BFB-4715-937A-3A8538B53097.jpeg

I dag:
955D37B6-9D52-4B27-B395-20153563B770.jpeg

Symptomer nå:
Kvalme siden uke 3, mye menssmerter og strekk i magen jevnlig, stråling i brystene (men de er ikke ømme), endret smak og luktesans som sikkert skyldes kvalmen :hilarious: har blitt en del oppblåst i magen så jeansene er for stramme nå :D

Last edited:
Noen som vet hvordan jeg endrer navn på dagboken?

Last edited:
Gratulerer med graviditet! :love7

Trykk på trådverktøy (øverst i dagboken, ved siden av sidetallene) og "Edit title".

Gravidoppdatering 6+1:

Nå er jeg bikket 6+0 og er i graviduke 7, men jeg klarer fortsatt ikke å glede meg helt enda. Det er aldri noen garanti. Når jeg våknet på mandag var det som om det var kastet over meg med ekstrem kvalme og utmattelse. Hver eneste ledd i kroppen gjør vondt, og det er tungt å røre seg. Blir helt andpusten. Og for å ikke snakke om den ekstreme kvalmen som er tilbake i dette svangerskapet også. Den kvalmen jeg har hatt fra før 4+0 frem til mandag denne uken er helt levbart selv om den ligger der å ulmer hele tiden, men den ekstreme kvalmen er så ekstrem at jeg ikke klarer å røre meg uten å nesten kaste opp, spyr av lukter, og sitter i som den verste bakfylla noen gang.

I dag måtte jeg ta egenmelding mens jeg venter på legetime. Det sitter så langt inne å bli å bli sykemeldt, men dette går bare ikke. Har heldigvis verdens beste lege som ba meg komme tilbake hvis kvalmen ble verre da det er viktig å hvile i stedet for å presse seg. I tillegg blir jeg helt døsig av medisiner mot kvalme, og det fungere ikke noe særlig forrige svangerskap heller.

Det er ikke meningen at det skal virke som et klageinnlegg, men det er altså slikt det står til nå i svangerskapet.

Håper det er positivt med kvalmen i alle fall!

På tirsdag tok jeg en ny graviditetstest og kunne da se at teststreken var en antydning sterkere enn kontrollstreken:
29AC5F63-6FF2-487B-879E-AFE2D692EDA2.jpeg

Milepæler:
03.11 :love2 4+0, IKM
10.11 :love2 5+0, grensen for kjemisk

14.12 :love2 9+6 første svangerskapskontroll hos lege.
21.12 :love2 10+6 TUL
29.12 :love2 12 uker

Last edited:
Gravidoppdatering 10+1:

Oi, de siste ukene har egentlig gått veldig fort til tross for at dagene og timene føles uendelig lange når jeg har vært så utrolig kvalm og dårlig. Er sykemeldt på 4. uken nå, og snart 100% sykemeldt i 3 uker pga kvalmen. Virker ikke som den verste kvalmen vil slippe taket enda, men håper det blir litt bedre nå som jeg nærmer meg 2.trimester. Det er ingen spøk å «overleve» ekstrem kvalme - for det er ikke litt kvalm, ganske kvalm eller veldig kvalm - det er helt nytt nivå. Jeg har i hvert fall hatt god effekt av kvalmestillende på resept så dette tar jeg flere ganger daglig da det hjelper mot kvalmen og mindre oppkast.

Forrige uke på tirsdag og onsdag spottet jeg plutselig brunt slim (sorry, TMI). Dette gjorde at jeg selvsagt ble ganske bekymret, men torsdag var det ingenting så da slo jeg mer til ro med at alt var i orden. På fredagen spottet jeg flere dråper med brunt blod, så da tenkte jeg at nå går det mot en SA. Så stoppet det helt frem til tirsdag denne uken, da kom det igjen brunlig slim. Med andre ord er jeg nok litt bekymret og pessimistisk dette svangerskapet pga blodet så er veldig spent på TUL til uken.

Magen min er blitt ekstremt stor til at jeg er så kort på vei, og er like stor som når jeg var halvveis forrige svangerskap. Graviditeten er allerede avslørt på grunn av magen, hehe..:knegg:

Nå er det bare å vente i spenning på TUL også skal jeg ta en hcg prøve på mandag bare for å sjekke hcg verdiene pga blødningene. Det at jeg er veldig kvalm enda og at magen er blitt veldig stor er jo et godt tegn, men man vet jo aldri.

Milepæler:

20.12 :love2 10+5, blodprøver hos legen (hcg måling)
29.12 :love2 12+0
24.01 :love2 15+5, første time hos jordmor

Gravidoppdatering 10+1:

Oi, de siste ukene har egentlig gått veldig fort til tross for at dagene og timene føles uendelig lange når jeg har vært så utrolig kvalm og dårlig. Er sykemeldt på 4. uken nå, og snart 100% sykemeldt i 3 uker pga kvalmen. Virker ikke som den verste kvalmen vil slippe taket enda, men håper det blir litt bedre nå som jeg nærmer meg 2.trimester. Det er ingen spøk å «overleve» ekstrem kvalme - for det er ikke litt kvalm, ganske kvalm eller veldig kvalm - det er helt nytt nivå. Jeg har i hvert fall hatt god effekt av kvalmestillende på resept så dette tar jeg flere ganger daglig da det hjelper mot kvalmen og mindre oppkast.

Forrige uke på tirsdag og onsdag spottet jeg plutselig brunt slim (sorry, TMI). Dette gjorde at jeg selvsagt ble ganske bekymret, men torsdag var det ingenting så da slo jeg mer til ro med at alt var i orden. På fredagen spottet jeg flere dråper med brunt blod, så da tenkte jeg at nå går det mot en SA. Så stoppet det helt frem til tirsdag denne uken, da kom det igjen brunlig slim. Med andre ord er jeg nok litt bekymret og pessimistisk dette svangerskapet pga blodet så er veldig spent på TUL til uken.

Magen min er blitt ekstremt stor til at jeg er så kort på vei, og er like stor som når jeg var halvveis forrige svangerskap. Graviditeten er allerede avslørt på grunn av magen, hehe..:knegg:

Nå er det bare å vente i spenning på TUL også skal jeg ta en hcg prøve på mandag bare for å sjekke hcg verdiene pga blødningene. Det at jeg er veldig kvalm enda og at magen er blitt veldig stor er jo et godt tegn, men man vet jo aldri.

Milepæler:

20.12 :love2 10+5, blodprøver hos legen (hcg måling)
29.12 :love2 12+0
24.01 :love2 15+5, første time hos jordmor

Kjedelig med den kvalmen, men så godt dubhar effekt av kvalmestillende! Gåper det gir deg etterhvert som du nærmer deg og kommer over i 2 trimester❤
Ekkelt med spotting, men det trenger ikke bety noe som helst heller, blir veldig spennende med tul! Koselig med babymage allerede ❤

Back
Topp