Blir det trekløver i 2025? Gravid

12 DPO - 3+5:

Det strekker, stikker og svir nederst i magen. Så det er godt tegn. Kvalmen blir verre for hverdag, men foreløpig helt overkommelig. Går rundt å småhikker hele dagen, spesielt når jeg ikke har spist på en stund.

Fikk kommentar fra en veldig observant kollega om jeg ikke drikker kaffe lenger :hilarious: drakk et par slurker bare. Håper ikke vedkommende skjønner tegningen.

Testen er blitt en god del sterkere idag. Var også å kjøpe en digital test med ukesindikator, som jeg skal ta om noen dager tenker jeg :nailbiting:

IMG_7452.jpeg

Tusen takk! :Heartred Håper virkelig at det blir en terminspire :D hadde aldri trodd dette for 5 år siden, at jeg skulle sitte her idag gravid for tredje gang! Utrolig takknemlig for det:Heartred

Masse lykke til! Hvordan gikk det i dag? Håper at du kommet rett etter nå :Heartred

Gikk veldig fint, men kjenner jeg begynner å bli sliten. :shy: Har liksom vært så positiv de tidligere gangene jeg har vært der til innsett, men i dag var jeg egentlig litt.. tom! Og tung! Har gitt meg selv egen testdato neste fredag, 14 dpo, en uke før Porsgrunn sin:hilarious: Har heldigvis 6 igjen på frys, men hadde vært kjekt å slippe de 6 turene ned dit gitt..:bag:

SVANGERSKAPSOPPDATERING 8+6:

Nå har jeg snart bikket 9 fullgåtte uker. De siste 5 ukene har vært helt grusom. Kvalm og oppkast hele døgnet.

På grunn av den dårlige formen har jeg lenge vært nedstemt. Er tungt når jeg hvert eneste sekund av hele døgnet er latterlig kvalm.

Har prøvd kvalmestillende som Postafen, Phenegram, Xonvea og Afipran. I dag fikk jeg resept på Zofran som blir den siste medisinen jeg kan prøve. Håper det vil fungere litt bedre om ikke annet.

I dag har jeg vært på første svangerskapskontroll hos legen, og henvist til OUL. Alt ble litt mer virkelig idag, og jeg har sett på time til privat ultralyd i uke 12. Kjente at jeg plutselig gledet meg litt. Rundt uke 12-13 er forhåpentligvis kvalmen blitt bedre også, så det betyr at ved utgangen av sykemeldingen jeg har fått nå så kan det faktisk ha blitt noe bedre. Jeg håper virkelig det :happy:

Symptomer:
  • Ekstrem svangerskapskvalme. Hverdagen er en kamp akkurat nå.
  • Oppkast 2-3 ganger per dag.
  • Trøtt og sliten. Hadde lavt blodtrykk hos legen idag så det kan jo forklare hvorfor.
  • Forstoppelse!! Er så plagsomt :(

Gikk veldig fint, men kjenner jeg begynner å bli sliten. :shy: Har liksom vært så positiv de tidligere gangene jeg har vært der til innsett, men i dag var jeg egentlig litt.. tom! Og tung! Har gitt meg selv egen testdato neste fredag, 14 dpo, en uke før Porsgrunn sin:hilarious: Har heldigvis 6 igjen på frys, men hadde vært kjekt å slippe de 6 turene ned dit gitt..:bag:
Syns jeg har sett det i september-formuet. Så glad for å høre at innsett gikk bra?! :D

Back
Topp