I går morges klokka 9 hadde jeg time for kontroll og modningsakupunktur hos jordmor. Da jeg kom dit hadde jeg gått opp 5 kg (!) siden forrige kontroll (vannvekt), hadde protein i urinen og høyt blodtrykk. Ble sendt til føden i Kristiansand 3 timer unna. Fikk lov til å kjøre selv men med streng beskjed om at jeg måtte ta pauser og ringe dersom jeg skulle bli dårlig.
På føden ble det ctg, blodtrykksmålinger, ultralyd, blodprøver og forsøk på stripping. Fikk tablett for å senke blodtrykket. Fikk meg en god natts søvn
I dag har det skjedd mye. Nye blodprøver, ctg og så er jeg satt igang med ballongkateter. Så nå ligger jeg her og det veksler mellom rier og sterke menssmerter og håper at jeg får hvilt litt i natt. Ballongen skal sitte inne i 24 timer hvis den ikke falle ut før eller at vannet går. Så blir det ny sjekk i morgen og da kommer de til å enten gi meg tabletter eller forsøke å ta vannet. Uansett, svangerskapet går mot slutten og det er både veldig deilig og litt vemodig.
I dag har tydeligvis vært en supertravel dag her på føden og jeg tar meg i å bli helt rørt hver gang jeg hører babygråt
snart min tur!!!