Blir det min tur denne gangen?

Synes det er så herlig at folk har begynt å flytte inn i forumet "oktober 2015". Sikkert fordi det betyr at tiden faktisk går fremover og at man er ett steg nærmere 12 uker...
 
Jeg vil bare sove for tiden... har hatt to høneblunder på sofaen allerede i dsg og jeg kjenner at jeg snart ikke orker å stå i mot den tredje..... Zzzzzzzzzove ❤
 
Var hos legen i dag ettersom jeg spottet i noen dager for halvannen uke siden. Det har heldigvis stoppet.
Hun tok en ny hcg-prøve for å bekrefte en stigning. Får svar i morgen. Nervepirrende.
Hun tok også en utvendig ultralyd og jeg fikk se glimt av en bitte liten sak der inne. Var ikke mulig å se hjertet som slo men det er jo ikke alltid det er mulig på utvendig ultralyd så tidlig. Men fikk bekreftet graviditeten og så får man bare krysse fingrene for en skikkelig god hcg-måling :)
 
Ååååå UTÅLMODIG!
Venter på at legekontoret skal få inn svaret på blodprøven jeg tok i går.... Ringte nå men det var selvfølgelig ikke kommet inn enda. Så da må jeg vente til senere i ettermiddag eller til i morgen... har masse symptomer og stor tro på at den har steget men likevel en smule nervøs. La tiden gå fort!!!
 
10+3 i dag og snart en dag mindre til 12 uker :) Hørte hjerterytmen klart og tydelig i går kveld og i dag etter jobb ❤ Helt vanvittig hvor mye den lyden betyr og hvor vilt det er at jeg har en levende skapning i magen min. Som jeg gleder meg til magen kommer ordentlig!

Var på besøk hos mine foreldre ett par dager denne uken og jeg tror nok at min mor mistenker noe. Min søster også. Kunne kjenne hvordan de kikket på meg. Hehe. Men de skal få lure ett par uker til ;) Vil ikke fortelle det før jeg er over 12 uker med litt margin. Dessuten er det herlig å bære på denne hemmeligheten som kun samboeren og jeg vet om. Akkurat som om vi er enda nærmere hverandre.
 
Tar meg selv i sette små "mellommålinger" for å korte ned tiden til 12 fullgåtte uker. F.eks. i disse dager sniker jeg på forumet for oktober for å se på terminlisten. Snart begynner det sannelig å flytte inn flotte damer på november 2015. Og det betyr at enda en måned er gått :)

I morgen feirer jeg enda en slik "mellommåling" - 11 fullgåtte uker, og bare en uke igjen til 12 uker.

Jeg bruker også brettet med folat og vitaminer som nedtelling. Starter nytt brett hver gang en ny uke påbegynnes.

På lørdag skal jeg spise middag med venninnene mine og da er jeg 11+3.

Jeg tenker at vi forteller det til familien i uke 13 og så venner etter det. Men jeg er litt nervøs før lørdag for hvis noen spør meg om jeg er gravid så vet jeg ikke om jeg klarer si nei. Er ekstremt dårlig til å lyve, selv hvite små løgner. Ikke no pokerfjes her i gården ;)
 
Blodtrykksfall på offentlig sted er alltid festlig.....skulle bare kjøpe meg en smoothie og endte opp med å måtte kaste meg ned i en stol for å unngå å gå rett i bakken. Kjempe kult når stedet er fullt av venner og vinterferieturister. Må vel offentliggjøre graviditeten snart så folk slutter å lure på om jeg er syk.
 
Hvordan går det med deg? :)

Det går veldig bra :) Takk som spør :) Var på ultralyd på onsdag og alt var akkurat som det skulle ❤ Fantastisk å se den lille. Ble satt tilbake to dager, men det var jo ikke så ille.

Jeg har fremdeles småblødninger med jevne mellomrom. Men det er vel bare sånn det er med meg. Så lenge det gir seg, ikke gir meg noen smerter eller at det ikke er enorme mengder så er jeg ikke så veldig bekymret. Selv om jeg gjerne skulle slippe akkurat det.

Formen er veldig god men merker at jeg får vondt i hoftene i løpet av natta så jeg må snu meg flere ganger. Blir spennende å se hvor lenge jeg kan fortsette i 100% på jobb.

Klarer fremdeles ikke tro at jeg faktisk har en liten baby i magen, på tross av voksende mage og enorme pupper :D kan ikke kjenne spark på utsiden enda men morkaka ligger på foran og ikke bak så da vil det naturligvis ta lengre tid.

Hvordan går det med deg? :)
 
Det går veldig bra :) Takk som spør :) Var på ultralyd på onsdag og alt var akkurat som det skulle ❤ Fantastisk å se den lille. Ble satt tilbake to dager, men det var jo ikke så ille.

Jeg har fremdeles småblødninger med jevne mellomrom. Men det er vel bare sånn det er med meg. Så lenge det gir seg, ikke gir meg noen smerter eller at det ikke er enorme mengder så er jeg ikke så veldig bekymret. Selv om jeg gjerne skulle slippe akkurat det.

Formen er veldig god men merker at jeg får vondt i hoftene i løpet av natta så jeg må snu meg flere ganger. Blir spennende å se hvor lenge jeg kan fortsette i 100% på jobb.

Klarer fremdeles ikke tro at jeg faktisk har en liten baby i magen, på tross av voksende mage og enorme pupper :D kan ikke kjenne spark på utsiden enda men morkaka ligger på foran og ikke bak så da vil det naturligvis ta lengre tid.

Hvordan går det med deg? :)
Så kjekt å lese at alt er bra med deg! Fantastisk at alt er tipp topp denne gangen! Det fortjener du :)

Det går fint med meg også. Henger fremdeles inne på "vi som prøver", men håper jeg får kommet meg ut derfra snart og at det kan gå hele veien denne gangen :)
 
Så kjekt å lese at alt er bra med deg! Fantastisk at alt er tipp topp denne gangen! Det fortjener du :)

Det går fint med meg også. Henger fremdeles inne på "vi som prøver", men håper jeg får kommet meg ut derfra snart og at det kan gå hele veien denne gangen :)

Takk :) Håper du slipper å henge der inne så lenge, selv om det er mange hyggelig jenter der inne også :)
 
Har ikke skrevet på en stund men fikk lyst til å skrive noen få ord nå.

Entret uke 30 i dag så tiden går faktisk fremover selv om det går utrolig tregt. Vet ikke hvorfor jeg har sånn hastverk for jeg vil jo at mini skal holde seg i magehuset en god del uker til.

Har vært 100% sykemeldt siden 5. mai og kommer nok neppe tilbake til jobb med det første. Så kjedelig å gå hjemme. Men samtidig er jeg ikke i form til å jobbe pga en depresjon som setter meg ut av spill. Sliter med mange bekymringer og tunge tanker. Har begynt å gå fast til psykolog nå og det er godt å ta tak i det. Har måtte innse at jeg ikke finner ut av tankekaoset mitt på egenhånd og jeg vil være så frisk som mulig når mini kommer til verden. Bekkenet har også begynt å krangle.

I disse dager holder vi på å flytte fra en liten leilighet til et stort hus. Mye jobb og mye som må gjøres. Samboeren er min nye helt for han står på og flytter og vasker og ordner ❤ Som jeg elsker ham asså :)

Foruten depresjonen og bekkenet så har jeg tidvis halsbrann og sure oppstøt. Puppene lekker nå og da. Mageninjaen har innført ugunstige treningstider (les: når jeg skal sove). Hyppigere dobesøk. Ingen matlyst/skikkelig matlei.

Er takknemlig for å være gravid men jeg gleder meg til å ikke føle meg så tung. Legger planer for trilleturer og hjemmetrening. Vil ha kontroll over egen kropp igjen.
 
Gratulerer med 30 uker! Det er jo helt fantastisk :)

Høres fælt ut med depresjon. Bra du får snakket med noen om det. Tipper alt blir bra når lille kommer uansett :)

Masse lykke til med flytting! Vi flyttet i nytt hus for noen mnd siden og det er bare helt fantastisk :D
 
Lykke til i huset :) Vi flyttet akkurat forje mnd. En del gjenstår å få på plass, men det kommer seg. Gratulerer med å ha kommet i uke 30. Er der snart selv ;) Uff, det hører ikke bra ut. Godt du får snakke ut og håper det hjelper for deg. Håper du vil få en fin barseltid. God du har en super snill samboer! :)
 
I går hadde mini fest i magen HELE dagen. Uansett hvordan jeg satt eller lå så rullet h*n rundt og sparket og sparket. Utrolig koselig :)

Huset er fremdeles et kaos med flyttekasser, og halvmonterte saker og ting. På tirsdag kommer svigersøster med sin datter på besøkt så jeg får vel forsøke å få ordnet så mye som mulig til da... De blir fremt til lørdagen så dagene kommer nok til å fly. Vi tenkte å ta dem med i Dyreparken i Kristiansand. Er begrenset hvor mye det er å finne på her i fjellheimen hvis været blir dårligere og temperaturen synker.

Ellers har vi montert barnevogna :) En Simo Kombi. Litt tidlig men jeg ville pakke den ut for å se at alt var i orden og som bestilt. Når sommeren er over er det snart september så da ville vi heller være sikre på at den er 100%. Det er den og som jeg gleder meg til å trille rundt på en liten skatt i den asså ❤

Ellers så satte puppene mine rekord i lekking i går... hele kvelden... slikt hører vel til.

De siste dagene har depresjonen vært ok å takle men i går var en skikkelig drit dag. Jeg bekymrer meg ekstremt for økonomien. Er sånn som blir superstresset hvis jeg ikke har minst 20.000,- stående på en sparekonto. Så i natt (etter mange tårer og et voldsomt angstanfall) ble samboeren og jeg enige i at vi begge skulle fylle opp sparekontoene våre med 20.000,- hver slik at vi har en god buffer dersom noe skulle skje med f.eks. bilen osv. Skulle bare ønske at han hadde en jobb hvor han fikk lønnen sin utbetalt på tiden og ikke 6, 7, 8 dager over tiden som er tilfellet hver forbanna måned. Sjefen hans er ubrukelig rett og slett.
 

Vedlegg

  • 1436001597631.jpg
    1436001597631.jpg
    72,7 KB · Visninger: 15
31+4

Stuptrøtt i dag. Vil bare sove på tross av nydelig vær og behagelig temperatur. Sov 10 timer i natt (oppe to ganger og tisset) men er klar for natta allerede og klokka er kun seks.....

Mini har vært superaktiv de siste dagene og jeg våkner av spark og romstering. Kan ikke si at jeg merker en spesiell døgnrytme hver dag men ofte er h*n rolig midt på dagen. Men merker at h*n har mindre plass der inne for opptil flere ganger om dagen kommer det bevegelser som fører til at jeg får vondt eller i det minste opplever skikkelig ubehag. Merker det spesielt om jeg ligger på venstresiden. Da er det akkurat som om h*n tar sats og sier "Hallo! Du kan faktisk ikke ligge sånn!!". I hele går og i dag har jeg vært skikkelig øm i høyre side mellom hoftekammen og nedre ribbein. Usikker på hva det skyldes, men regner nesten med at det er pga all bevegelsen og alle spark.

Mini har ligget med hodet ned en god stund allerede og jeg gleder meg til h*n kryper lenger ned i bekkenet slik at jeg får puste litt lettere.

Tenker mer og mer på at vi nærmer oss fødselen og at det kommer til å skje store endringer med kroppen min fremover. Er daglig inne på andre terminforum og leser om modnings- og fødselstegn, slimpropper som er gått helt eller delvis og fødselshistorier. Lurer veldig på hvordan min fødsel vil forløpe, hvordan den vil starte, vil jeg forstå at den er startet, hvor vondt kommer det til å gjøre, vil vannet gå eller må de ta det, vil jeg gå til termin, kommer h*n før termin eller må jeg settes i gang? Og tusen andre spørsmål...
 
Så fantastisk at du har kommet så langt! Føler at tiden flyr avgårde! Plutselig er lille mini her :D håper siste tiden blir problemfri for deg ♡
 
Så fantastisk at du har kommet så langt! Føler at tiden flyr avgårde! Plutselig er lille mini her :D håper siste tiden blir problemfri for deg ♡

Takk for det :) Ja, nå er jeg lei ubehagelige overraskelser. Så lyst til å nyte den siste tiden :) Kjenner at redebyggeinstinktet virkelig er satt i høygir nå. Har bare lyst til å ordne og fikse hele tiden :) Hvordan går det med deg?
 
Jeg elsker sommerregn :) Har kost meg inne i nesten hele dag. Og så er det ekstra godt å ligge under dyna og sovne til lyden av regnet som bøtter ned på utsiden og mini romsterer som bare det i magen ❤
 
Slapp søndag. Mannen er på jobb så mini og jeg koser oss med CSI fra horisontal stilling på sofaen! Regn og vind ute men må vel ut å spasere en tur senere. Få litt luft er alltid godt :) Mini sparker og sparker og jeg tenker mer og mer på at vi snart skal få hilse på det vesle mirakelet :)
 
Back
Topp