Blir det min tur denne gangen?

Himmel å trøtt jeg er i dag asså.... Orker ikke en eneste ting og ser bare frem til å kunne krype under dyna snart... har sånne dager med jevne mellomrom. Kanskje det er kroppens måte å tvinge meg til å ta det med ro. I går kunne jeg nemlig ikke sitte stille..
 
Takk for det :) Ja, nå er jeg lei ubehagelige overraskelser. Så lyst til å nyte den siste tiden :) Kjenner at redebyggeinstinktet virkelig er satt i høygir nå. Har bare lyst til å ordne og fikse hele tiden :) Hvordan går det med deg?
Så koselig :) tipper du bygger et perfekt rede for lille nurket ditt :)
Det går supert med meg :) har flyttet over til mars 2016 og er 5+5 i dag. Krysser fingrene for at det går hele veien nå. Det virker veldig lovende så langt :)
 
Så koselig :) tipper du bygger et perfekt rede for lille nurket ditt :)
Det går supert med meg :) har flyttet over til mars 2016 og er 5+5 i dag. Krysser fingrene for at det går hele veien nå. Det virker veldig lovende så langt :)

Godt å høre :) skal krysse fingre og tær for at det går bra denne gangen. Det gjør det nok :)
 
I dag fikk jeg innkalling til innskrivingssamtale på kvinneklinikken på SSK. Enda en påminnelse om at vi nærmer oss termin. Fikk time 13.08.

I dag fikk jeg også lekegrind i hus, en pose med klær og en nydelig kurv som jeg tenkte vi skulle ha leker i. Kjekt med venner som flytter og som derfor vil kvitte seg med en del ting. Altså, vil jo ikke at de skal flytte men koselig at de tenker på å gi oss masse ting som de ikke trenger :) Fikk også en nydelig stellekommode som vi skal ha stående på barnerommet til mini blir litt større. Skulle egentlig ha 800,- for den men da jeg sa at det hadde vi dessverre ikke råd til så sa hun "men da får dere den bare for jeg vil bare bli kvitt den"! Så snill altså ❤ Blir kjekt å ha en ekstra stelleplass i tillegg til den på badet. Pluss at det er et skap med to hyller under og en åpen hylle med plass til kurver under. Perfekt til sengetøy og pledd og ekstra håndklær.

I dag har jeg også lagt på andre strøk med grunning på mitt oppussingsprosjekt så nå gjenstår kun tapet på skuffefrontene, maling av sidene og nye knotter så er den klar til å fylles opp med babytøy :)
 
Har de siste dagene hatt en del smerter i sidene og i korsryggen. Nesten som om jeg er støl bare det strekker mer. Regner med det er ligamentsmerter ettersom magen vokser og vokser og mini får stadig mindre plass i magen.

Har også vært litt plaget med vann i føttene de siste dagene. Men det gir seg så fort jeg hever beina og/eller samboeren min masserer dem ❤️ Så jeg skal ikke klage.

Kjenner også er slags merkelig nedpressfølelse i underlivet. Og i dag har det vært som om ligamentene i lysken virkelig får strekt seg.

Jeg har begynt å følge med på papiret etter toalettbesøk for å om det er noen endring der. Innbiller meg at det er blitt mer slimete (beklager ekle detaljer) enn tidligere.

Går noen spennende uker i møte og jeg begynner å kjenne på at det hadde vært fint å få pakket ferdig fødebagen snart. For sikkerhetsskyld :)

Lurer fælt på når mini har tenkt å hilse på ❤️
 
I dag er en sånn dag hvor jeg ikke har lyst til å stå opp av senga. Samboeren er gått på jobb og jeg har hele huset for meg selv men likevel så har jeg bare lyst til å bli liggende her :)

Tenker stadig på at jeg snart skal bli mamma for aller første gang og det er rett og slett helt utrolig! Lurer fælt på hvordan mageninjaen ser ut, og ikke minst om det er en gutt eller jente. Jeg har hele tiden hatt en jentefølelse så nå gjenstår det bare å se om intuisjonen min stemmer. Samboeren min er overbevist om at det er en gutt.

Grugleder meg til fødselen... På en måte skulle jeg ønske den starter nå så jeg kunne bli ferdig med den. Men på den andre siden vil jeg virkelig at h*n skal få noen uker til i magen slik at h*n kan møte verden så godt forberedt som mulig.

Gleder meg til masse babykos. Gruer meg til lite søvn. Gleder meg til alle opplevelsene som kommer, all gleden og alle rare ting unger finner på. Gruer meg til ansvaret - hva om jeg svikter fullstendig? Gleder meg til å få et nytt perspektiv på livet. Til nå har livet mitt handlet om meg og meg og mest meg. Tror det er sunt å utvide horisonten og få et nytt syn på hva som er viktig i livet, når alt kommer til alt. Samtidig er jeg redd for å miste meg selv fullstendig. Gleder meg til turer i fjellet og på hytta sammen med egen familie. Til bål under grantrærne når regnet eller snøen daler ned, til å steke minipannekaker på turstekepanna, til å ha mini med på jakt når h*n blir større for å se spenningen det er å sitte musestille på elgpost i skogen en tidlig oktobermorgen. Til soppturer, fisketurer, skiturer og hytteturer. Til julefeiring og påskeferie. Til de første skrittene og det første ordet. Gleder meg til å føle så intenst mye kjærlighet for et annet menneske, samtidig som det faktisk er skremmende.

Kommer til å lære så mye i årene fremover. Kommer til å gjøre masse feil. Men det kommer til å gå fint :)
 
Skal si mini er aktiv for tiden! Jeg, på den andre siden, er helt utslått. I dag er det sofaen, teite spill på mobilen og Criminal Minds maraton på iMacen :p Må stadig vri og flytte på meg for mageninjaen lar virkelig ribbeina mine få gjennomgå i dag.... *stønn*. Må puste meg gjennom det for å si det sånn. Kan nesten virke som om h*n tar sats i ribbeina for å komme seg lenger ned i bekkenet. Au au au asså!
 
I dag har alt jeg spiser gått rett gjennom.... Og nå når jeg prøver og sove så er jeg rett og slett småkvalm :/
 
Synes "vondtene" blir flere og flere fra dag til dag. Nedpress når jeg går. Vondt å reise seg, vondt å kle på seg/kle av seg (bor i gravidtightsen for tiden). Sjekker papiret hver gang jeg er på do nå... Venter og venter. Men er smertelig klar over at jeg har noen uker igjen.

Torsdag er det tid for ny ultralyd og jeg gleder meg voldsomt til å se mini igjen, men jeg er samtidig spent på hvor stor h*n er...

Tenker mer og mer på tiden som kommer etter fødsel. Kan ikke beskrive med ord hvor mye jeg gleder meg til å kunne begynne å bevege meg mer normalt igjen. Gleder meg også til å joine mammaklubben og til all kosen. Gleder meg veldig til å kjenne min egen sønn eller datter helt inntil. Det må være en ubeskrivelig sterk opplevelse! Åh, la dagene gå fort :)
 
Det kan jo ikke være så lenge igjen nå :) høres ut som noe er på gang hvertfall! Veldig spennende :)
 
Det kan jo ikke være så lenge igjen nå :) høres ut som noe er på gang hvertfall! Veldig spennende :)

Veldig spent på når han eller hun kommer for de siste dagene har det virkelig vært mye nytt som skjer med kroppen. I kveld har jeg vært på festival sammen med gode venner men måtte gå hjem før siste konserten for nedpresset var så enormt. På vei fra festivalområdet til bilen (150 meter) måtte jeg stoppe og puste flere ganger for det gjorde skikkelig vondt. Hjemme gikk jeg på badet for å skifte til nattøy og da måtte undertøyet også byttes for å si det sånn.. Så nå ligger jeg på sofaen og slapper av for å se om det roer ned kynnere og nedpress. Vurderer en dusj for det pleier å hjelpe. Jordmor var veldig fornøyd med alt som skjedde med kroppen min for som hun sa så er det bare bra at kroppen forbereder seg.

I går kom det et par spontane smerterop da jeg lagde middag..

Veldig veldig spent på om jeg går til termin, over termin eller om det blir fødsel før :)
 
Veldig spent på når han eller hun kommer for de siste dagene har det virkelig vært mye nytt som skjer med kroppen. I kveld har jeg vært på festival sammen med gode venner men måtte gå hjem før siste konserten for nedpresset var så enormt. På vei fra festivalområdet til bilen (150 meter) måtte jeg stoppe og puste flere ganger for det gjorde skikkelig vondt. Hjemme gikk jeg på badet for å skifte til nattøy og da måtte undertøyet også byttes for å si det sånn.. Så nå ligger jeg på sofaen og slapper av for å se om det roer ned kynnere og nedpress. Vurderer en dusj for det pleier å hjelpe. Jordmor var veldig fornøyd med alt som skjedde med kroppen min for som hun sa så er det bare bra at kroppen forbereder seg.

I går kom det et par spontane smerterop da jeg lagde middag..

Veldig veldig spent på om jeg går til termin, over termin eller om det blir fødsel før :)
Håper du slipper å gå over termin hvertfall :) det høres jo ut som det virkelig skjer noe! Jeg tipper det blir action før termin :)
 
Åh! Hadde man slått opp "vann i føttene" i et leksikon så hadde bilde av mine føtter kommet opp.

Eneste skoene jeg passer (noen ganger innimellom) er mine nye Birkenstock sandaler. Men store deler av dagen passer ikke de heller og det betyr at jeg ikke kommer meg ut av huset. Dessuten er høsten virkelig på full vei her i fjellet så sandaler er litt i kaldeste laget til tider.

Nå sitter jeg med føttene i kaldt vann med litt salt i, i håp om at det vil fjerne litt av hevelsen i beina for i går kveld opplevde jeg for første gang at jeg ikke hadde ankler... Lekkert rett og slett.

Håper virkelig jeg slipper å gå slik i nesten en måned til (18 dager til termin og 28 dager til grensen for hvor lenge jeg får gå på overtid).

I morgen skal det bestilles to nye sesonger av Criminal Minds og en ny sesong av Greys Anatomy så jeg har noe å se på mens jeg ligger på sofaen.

Får ikke sagt hvor inderlig mye jeg ser frem til å slippe dette vannet og til å bli en god del kilo letter.. Dagene kan ikke gå fort nok rett og slett.
 
Vet ikke om det er fotbad, sofatjenesten eller de mange kroppene med jordskokkte som har hjulpet på vannmengden i føttene. Men noe har hjulpet. Fremdeles hoven men ikke på langt nær så ikke som det var for ett par dager siden. Får bare fortsette med en kombinasjon av alle tre kjerringrådene fremover.

Føttene er bedre men fingrene er ikke. Gleder meg til å få full bevegelse og følelse tilbake i dem. Pekefingeren på høyre hånd er begynt å "henge seg opp" når jeg bøyer den. FANTASTISK! :p

38+1 i dag. 16 dager til termin :D
 
Åh! Hadde man slått opp "vann i føttene" i et leksikon så hadde bilde av mine føtter kommet opp.

Eneste skoene jeg passer (noen ganger innimellom) er mine nye Birkenstock sandaler. Men store deler av dagen passer ikke de heller og det betyr at jeg ikke kommer meg ut av huset. Dessuten er høsten virkelig på full vei her i fjellet så sandaler er litt i kaldeste laget til tider.

Nå sitter jeg med føttene i kaldt vann med litt salt i, i håp om at det vil fjerne litt av hevelsen i beina for i går kveld opplevde jeg for første gang at jeg ikke hadde ankler... Lekkert rett og slett.

Håper virkelig jeg slipper å gå slik i nesten en måned til (18 dager til termin og 28 dager til grensen for hvor lenge jeg får gå på overtid).

I morgen skal det bestilles to nye sesonger av Criminal Minds og en ny sesong av Greys Anatomy så jeg har noe å se på mens jeg ligger på sofaen.

Får ikke sagt hvor inderlig mye jeg ser frem til å slippe dette vannet og til å bli en god del kilo letter.. Dagene kan ikke gå fort nok rett og slett.
Uff.... Håper det hjelper slik at du ikke er så plaget med væsken i føttene..
 
Vet ikke om det er fotbad, sofatjenesten eller de mange kroppene med jordskokkte som har hjulpet på vannmengden i føttene. Men noe har hjulpet. Fremdeles hoven men ikke på langt nær så ikke som det var for ett par dager siden. Får bare fortsette med en kombinasjon av alle tre kjerringrådene fremover.

Føttene er bedre men fingrene er ikke. Gleder meg til å få full bevegelse og følelse tilbake i dem. Pekefingeren på høyre hånd er begynt å "henge seg opp" når jeg bøyer den. FANTASTISK! :p

38+1 i dag. 16 dager til termin :D
Så bra det har lettet :)
 
Så bra det har lettet :)

Veldig deilig at det har gått ned såpass mye at jeg får på meg sandalene i allefall :) Godt det ikke er lenge igjen sier jeg bare! Skulle en tur på butikken i kveld men fikk ikke på meg buksa som passet for to dager siden! Så nå har jeg tatt joggebuksene til gubben som gissel inntil videre!
 
Last edited:
Veldig deilig at det har gått ned såpass mye at jeg får på meg sandalene i allefall :) Godt det ikke er lenge igjen sier jeg bare! Skulle en tur på butikken i kveld men fikk ikke på meg buksa som passet for to dager siden! Så nå har jeg tatt joggebuksene til gubben som gissel inntil videre!
Det skjønner jeg ;)
Ja,skal jaggu bli godt å få kroppen for seg selv ;)
Kjekt med joggebuksa hans da ;)
 
Back
Topp