Blir det min tur denne gangen?

Det var så høyt at de mente jeg kunne vente med ny måling til legetimen min 19.

Skulle gjerne tatt en ny prøve men jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet og stole på at fagfolkene vet hva de snakker om :)
Men det er jo egentlig veldig bra da :) hvis de mener at det er såpass høyt at alt er fint og flott :) kjedelig å måtte vente, men det høres jo veldig lovende ut :) klarer du å slappe mer av nå da? :)
 
Slapper litt av men spotter fremdeles, selv om det ikke er mye så det ligger en konstant gnagende bekymring der. Men det er vel naturlig når man har mistet to av to ganger og har spottet i seks dager. Innbiller meg at det blir mindre og mindre spotting men jeg slapper nok ikke av før jeg får snakket med legen min om en god uke :) Får fortsette å ta en dag av gangen og jeg anser meg selv som gravid inntil det motsatte er bevist ;)
 
Slapper litt av men spotter fremdeles, selv om det ikke er mye så det ligger en konstant gnagende bekymring der. Men det er vel naturlig når man har mistet to av to ganger og har spottet i seks dager. Innbiller meg at det blir mindre og mindre spotting men jeg slapper nok ikke av før jeg får snakket med legen min om en god uke :) Får fortsette å ta en dag av gangen og jeg anser meg selv som gravid inntil det motsatte er bevist ;)
Skjønner godt at bekymringen gnager. Har du mulighet for tidlig ultralyd der du bor? Jeg er i samme situasjon som deg der det har gått galt to av to ganger, men i motsetning til deg så har jeg sluppet unna spotting, så jeg slipper den bekymringen. Merker bekymringen er der i underbevisstheten hele tiden uansett. Jeg har fått time til tidlig ul neste uke og håper alt er bra og at det vil hjelpe. Du som opplever spotting i tillegg til at du har mistet to av to kan kanskje få det dekket? Kanskje legen din kan henvise deg? :)
 
Skjønner godt at bekymringen gnager. Har du mulighet for tidlig ultralyd der du bor? Jeg er i samme situasjon som deg der det har gått galt to av to ganger, men i motsetning til deg så har jeg sluppet unna spotting, så jeg slipper den bekymringen. Merker bekymringen er der i underbevisstheten hele tiden uansett. Jeg har fått time til tidlig ul neste uke og håper alt er bra og at det vil hjelpe. Du som opplever spotting i tillegg til at du har mistet to av to kan kanskje få det dekket? Kanskje legen din kan henvise deg? :)

Jeg har tenkt å høre med fastlegen min den 19. tror uansett ikke det er noe vits i gå til tidlig ultralyd før den tid, tror jeg får mer ut av det hvis jeg klarer å vente ett par uker :) Er kun 5+2 og vil vente så lenge jeg føler jeg kan så sjansen for å se noe på UL er god. Jeg vet når jeg hadde eggløsning men det kan jo godt hende jeg er kortere på vei enn menstermin ettersom jeg tviler på at befruktning skjedde umiddelbart.

Jeg må uansett til byen (Arendal eller Kristiansand) for å få tidlig ultralyd så jeg velger å tro at dette går bra og at legen min kan berolige meg en del om 10 dager :) Da er jeg forhåpentligvis i snart ferdig med 7. svangerskapsuke.

Trodde aldri jeg skulle oppleve å kunne gå inn i sjette svangerskapsuke denne gangen, så jeg er evig takknemlig for hver dag som går :)

Tror det er naturlig å være bekymret når man er i våre sko, og jeg hadde nok vært bekymret om jeg ikke hadde mistet tidligere også.
 
Himmel hvor høy puls jeg har nå! For nøyaktig en uke siden tok jeg en CB m ukeindikator, da viste den 2-3. Har i flere dager gått og diskutert med meg selv om jeg skal ta en ny for å sjekke stigning til 3+ men jeg har utsatt og utsatt fordi jeg tenker at det kan hende jeg er kortere enn hva jeg tror og at der synker og alt det der.

Men jeg klarte ikke la være og nå på dagens andre "morgenurin" testet jeg. Tok ikke lang tid før "gravid" poppet opp i displayet :) Men, dæven å lang tid det tar til ukene viser seg. Når displayet endelig viste uker var det som om 10 kg falt fra skuldrene mine. For der står det sannelig 3+. Vet at det ikke er nøyaktig vitenskap men det er en sabla god indikator på at hcg stiger :) :) Dette blir en bra lørdag på tross av snøstorm ute! JIPPI! !!
 
Himmel hvor høy puls jeg har nå! For nøyaktig en uke siden tok jeg en CB m ukeindikator, da viste den 2-3. Har i flere dager gått og diskutert med meg selv om jeg skal ta en ny for å sjekke stigning til 3+ men jeg har utsatt og utsatt fordi jeg tenker at det kan hende jeg er kortere enn hva jeg tror og at der synker og alt det der.

Men jeg klarte ikke la være og nå på dagens andre "morgenurin" testet jeg. Tok ikke lang tid før "gravid" poppet opp i displayet :) Men, dæven å lang tid det tar til ukene viser seg. Når displayet endelig viste uker var det som om 10 kg falt fra skuldrene mine. For der står det sannelig 3+. Vet at det ikke er nøyaktig vitenskap men det er en sabla god indikator på at hcg stiger :) :) Dette blir en bra lørdag på tross av snøstorm ute! JIPPI! !!
Utrolig glad på dine vegne! Vet akkurat hvordan den følelsen er og det er helt fantastisk :) Dette skal gå bra! Endelig :) :Heartred
 
Himmel hvor høy puls jeg har nå! For nøyaktig en uke siden tok jeg en CB m ukeindikator, da viste den 2-3. Har i flere dager gått og diskutert med meg selv om jeg skal ta en ny for å sjekke stigning til 3+ men jeg har utsatt og utsatt fordi jeg tenker at det kan hende jeg er kortere enn hva jeg tror og at der synker og alt det der.

Men jeg klarte ikke la være og nå på dagens andre "morgenurin" testet jeg. Tok ikke lang tid før "gravid" poppet opp i displayet :) Men, dæven å lang tid det tar til ukene viser seg. Når displayet endelig viste uker var det som om 10 kg falt fra skuldrene mine. For der står det sannelig 3+. Vet at det ikke er nøyaktig vitenskap men det er en sabla god indikator på at hcg stiger :) :) Dette blir en bra lørdag på tross av snøstorm ute! JIPPI! !!
Det er veldig bra! Har en veldig god følelse når det gjelder deg :)
 
Kjenner at det skjer ting med kroppen min. Vært på jobb siden 06.30 nå og er skikkelig sliten i korsryggen. Må sette meg ned minst hver 15. minutt. Heldigvis stille og rolig i dag :) Ellers flyr jeg på do støtt og stadig og puppene mine er ganske så ømme. Men heldigvis kun hvis jeg kommer borti dem. Var småkvalm på morgenkvisten i dag og selv om det var tungt å gå til jobb så hjalp den friske lufta :) Kjenner jeg skal sove litt på sofaen når jeg kommer hjem i ettermiddag. Gleeeder meg!

Ellers så er jeg så oppblåst i magen at jeg måtte skjule den ved å ta på en tynn arbeidsjakke. Følte enkelte som var innom butikken stirret veldig :p og jeg som ikke har tenkt å fortelle noe før om 6 uker.. jadda!
 
Utrolig hvor fort man svinger mellom håp og bekymring. Regner med at dette er helt normalt.

Tanketrollet får meg stadig til å bekymre meg for det var rundt disse dagene jeg mistet sist. En uke til legetime og jeg håper virkelig på gode nyheter. Vært så skeptisk til om jeg skal be om tidlig ultralyd eller ikke... men akkurat nå heller jeg mot det. I morgen eller om en time føler jeg sikkert noe helt annet..... :p
 
Legen kommer nok uansett til å gi utvendig ultralyd et forsøk neste mandag. Da skal jeg ikke gjøre som sist, gå på do RETT før det ble min tur til å komme inn til legen ;)
 
Voldsomt så ubehagelige puppene mine skulle være i dag. Tror jeg skal investere i ny bh til helga ja ;)
 
Første morgen jeg våkner med sterkt ubehag i puppene. Nå kjenner jeg virkelig at de er der. Føles tunge..
 
Masse stikkinger og strekk i nedre del av magen i dag. Er ikke vondt men uvant. Korsryggen min er ikke vond i dag så det hjelper å ta det rolig. Fri i morgen . Men på torsdag tror jeg at jeg skal ta med meg ett par skobytter på jobb i håp om at variert underlag hjelper på korsryggen.
 
Fortalte samboeren at jeg er gravid i går kveld. Har ikke fortalt det før fordi jeg har vært så redd for å miste. Visste han ville bli glad. Han kom hjem fra jobb klokka fire i natt og jeg hadde skrevet et kort til ham. Satt det ved tannbørsten hans så han skulle se det når han kom hjem. Limte inn en positiv strimmeltest også. Han ble så glad at han begynte å grine og så ble vi liggende å prate til klokka var seks på morgenen. I dag har han vært superkosete og gira :) Håper bare han klarer å holde det hemmelig for jeg orker ikke bygdesnakket. Heldigvis ett par andre jeg kjenner her som også er gravide.
 
Fortalte samboeren at jeg er gravid i går kveld. Har ikke fortalt det før fordi jeg har vært så redd for å miste. Visste han ville bli glad. Han kom hjem fra jobb klokka fire i natt og jeg hadde skrevet et kort til ham. Satt det ved tannbørsten hans så han skulle se det når han kom hjem. Limte inn en positiv strimmeltest også. Han ble så glad at han begynte å grine og så ble vi liggende å prate til klokka var seks på morgenen. I dag har han vært superkosete og gira :) Håper bare han klarer å holde det hemmelig for jeg orker ikke bygdesnakket. Heldigvis ett par andre jeg kjenner her som også er gravide.
Åååååh :D
 
Back
Topp