Blir det ein bittelille? <3

PP3 - CD18 - 3 DPO

Det var litt av ein start på dagen gitt!
Kvalme, diaré og metallsmak i munnen - skulle ønske eg kunne skrevet det på symptomlista, men det er nok bare jernet eg må ta ekstra kvar dag for ‘tomme’ lagre... blææ..

Har hatt smerter nederst i magen i to dager nå, det pleier eg og ha rundt EL så rekne ikkje det heller for eit symptom før det evt ikkje går over om noen dagar. Det har gitt utslag i at siste aksjeinnlegging blei ‘avlyst’ - håper EL var når eg forventa og at det ikkje betyr noe om me ikkje fekk hivd inn den siste dagen :happy::nailbiting:
Så er eg og litt ‘frostig’ om dagen - håper det betyr at tempen er det lille grann høgare enn normalt, som kan ende i gode ting :Heartpink
Har ellers og sensitive bryst - også ikkje unormalt rundt EL - alt i ruta så langt...

Nå blir det spennande og sjå om symptoma vedvarer og det ender i positiv test :Heartpink

Tiden til 10 DPO snigler seg avgårde!
I mellomtiden spiser eg ananas (hjelper egget å feste seg) og supper (som bidrar til gode forhold med å holde temp i kroppen oppe).
Kjekt med kjerringråd å prøve mens man venter:hello2:hello2


Ønsker alle ein fin dag - og fin veke :hello
 
PP3 - CD22 - 7 DPO

God morgen!
Tiden snigler seg avgårde, og det er fremdeles 3 dager til 10 dpo - klarer eg å vente med testing, tro?

"Alle" symptomer er på plass: mensmurring - ømme bryster - strekk nede i magen/lysk/lår - småuggen - press nede i magen (kan jo ikkje ha magen inntil noko lenger :yuck:)
Jepp, såpass at eg er nokså sikker på å få ein positiv test:Heartpink (ser jo at eg ligger an til "stor fallhøyde" om det viser seg å være negativ test, men det får så være...)

Nå er det sånn at me ikkje har for vane å ha problemer med å bli gravid, så det at eg evt får positiv test vil ikkje være veldig overraskende!
Men - den skal forbli positiv også - og her kommer det som gjør meg nervøs....
Mister eg rundt IKM, som sist? I uke 8? I uke 12 eller enda lenger ut i sv.skapet? Skal ikkje stå på at de tanker kommer opp :oops:
Tenker det kommer til å bli eit langt sv.skap med tanke på tankar og følelsar - håper eg klarer å la de fare etter hvert...

Var hos legen i går, som sa at om det blir ny SA kan det være lurt å ta ein pause. Det er pga at kroppen ikkje tåler desse SAene så godt, og eg blir veldig fysisk tømt (det er nok pga jernmangelanemi, som eg har hatt i årevis). Det er nok smart!

Men - denne gang kjenner eg på symptomer eg hadde med dei to barna eg har fått - eg hadde ikkje sånne symptomer der eg hadde SAer.
DET må jo bety at ein evt spire kanskje holder seg løpet ut - veldig spennende :Heartpink Eg kjenner meg med godt mot - har til og med en tanke om kjønn.. høres helt sprøtt ut - og det er det jo, eg har jo ingen positiv test enda! :happy090:happy090:happy090:happy090:happy090:happy090

Tiden får vise - eg vett eg kan få meg ein "midt i fleisen" ved ein evt negativ test, det er eg veldig forberedt på.... Eg kommer også til å få meg ein skikkelig nedtur ved en evt ny SA (mest fordi eg vet at det da må tas en god pause, eller at me må legge prosjektet på hyllen).

NÅ skal eg bare kjenna på gode følelser og kjenne på den framtiden som kan bli - det er godt og det er lov :Heartpink Det gir meg motivasjon til å vente med å teste (selv om eg vil få med meg en evt ny tidlig SA).

Lag deg ein fin dag :Heartpink
 
PP3 - CD25 - 10 DPO
Så skjedde det som ikkje skulle skje - symptomet som eg har kjent på som ‘trygt’ har roa seg. Det er ikkje borte, men roa seg såpass at eg har vanskelig for å tro det går greit denne gangen heller.
Kjente på det først i går - og magefølelsen gjekk fra heilt topp til heilt på bunn :(:(

Når eg i dag fekk negativ test i dag - var eg ikkje overraska... kjente det jo på meg allerede i går at ting hadde endra seg!!
Nå er eg veldig lei meg og skuffa - skuffa øve kroppen min som ikkje klare å levere og lei meg for det nå mest sansynlig ikkje blir flere PP :(
Me får ta ein ordentlig prat i heimen om det uti neste veke - når mensen går mot slutten:) Så får me se hva konklusjonen blir.

Alle ‘symptoma’ eg kjenner på blir et he... når eg vett det er til ingen nytte!! :hungover::(:eek:
Småuggen, strekk, mensmurringer og ømme bryst stort sett - det ‘trygge’ presset er og der, men i mye mindre grad. Føler meg ikkje gravid lenger!

Kommer ikkje til å teste no mer nå, forventer mensen på fredag - blødningen der vil visa om det var noe på gang denne PP også eller om det ikkje blei noe befrukta egg og vanlig mens. Ganske markant forskjell i blødningsmengde, så det bør være greit og konkludere der.

Godt med noen dagar i troen på at det skulle gå bra denne gang - skuffelsen er ikkje større nå pga det!
Pff - nå skal eg slappa godt av noen dager med dei to fine små og mannen hjemme :happy:
Så får me komme tilbake om me skal ta en pause, setter i gang ved neste mulighet eller lar det være med dette - når den første skuffelsen har gitt seg...

Hope to feel better soon :Heartpink:Heartpink
 
Last edited:
PP3 CD29 - 14 DPO - IKM

Wow - er det bare gått 5 dager siden 9 DPO (dagen eg følte først på at det ikkje gikk veien likevell)???? Føles som om det har gått 15 dager :wtf: Fytti grisen for noen harde dager det har vært! Hvem skulle tro at to SAer (og veldige blødninger, tømte jernlagre og veldig dårlig fysisk form) skulle resultere i en nokså "full on" angstfølelse når eg fekk en dårlig følelse og min første negative test? Det var veldig heftig - glad for at eg har gode folk rundt meg (det gjelder også dere flotte her inne, som har lest og kommentert på mine nokså hysteriske innlegg) og erfaringen som gjør at det er mulig å arbeide seg greit igjennom det :happy: Nå føles ting MYE bedre - og det faktum at eg mest sansynlig bare ikkje ble gravid denne gang er også blitt en mulighet (i hode mitt) :Heartpink

IKMdagen er kommet med masse symptomer som nå har vært til stede i over en uke. (Altså - syklusen min er nok mest sansynlig fullstendig rotete pga alt som har foregått i hode den siste uken.)

Eg tenker at EL kanskje var søndag i stede for fredag - som betyr at den "siste" dagen me ikkje fikk lagt inn aksjer gjør at me ikkje kom i mål denne runden! Kjedelig i såfall :angry3 I såfall vil IKM være på søndag.
Gyn sa torsdagen at alt var i rute for EL - enten det nett hadde vært EL eller så ville det skje når som helst. Litt usikker på om det kunne gå tre/fire dager før det faktisk var EL da?)
Jaja - nytter ikkje å gruble på det!

Nå har eg helt avskrevet en positiv test - så skal ikkje nevne noe mer om akkurat det.
Eg har laget meg en plan for neste pp. Det handler om å kunne ha pp uten å gå helt inn i "prøveboblen" med alt det det innebærer av fokus borte fra andre ting, innbilte symptomer, testekaos, mental påkjenning, frykter og vondter.
Glede meg til å sette i gang med plan i ny pp - me må bare finne ut av når me vil fortsette å prøve!

Nå er det også et tema at minste passerer 4 år, med god margin... Eg vet virkelig ikkje hva eg føler om det!! :oops::rolleyes:

God helg til alle! :Heartpink
 
Hvordan går det? Har TR dukket opp?

Kjenner meg godt igjen i den der "prøverboblen" og kanskje jeg selv må aktivt prøve å unngå den. Har ingen tro på at det har klaffet for meg denne gangen, men er bare 7 dpo, så får verken bekreftet eller avkreftet. Hos meg hjelper det faktisk å være skikkelig negativ, så nå kjører jeg en mnd med å være pessimist :D
 
Hvordan går det? Har TR dukket opp?

Kjenner meg godt igjen i den der "prøverboblen" og kanskje jeg selv må aktivt prøve å unngå den. Har ingen tro på at det har klaffet for meg denne gangen, men er bare 7 dpo, så får verken bekreftet eller avkreftet. Hos meg hjelper det faktisk å være skikkelig negativ, så nå kjører jeg en mnd med å være pessimist :D

TR kom i dag etter spotting i går, så nå er det ingen tvil lenger.. kommer nok for fullt i morgen!

Ja, om det blir flere pp nå må det være ‘utenfor boblen’ - vil gjerne være den mammaen mine barn fortjener, og ha pp ‘på si’. Det er viktig for meg :Heartpink Så blir å lage en plan for neste pp - den blir nok veldig detaljert for min del - om me velger å fortsette! Spennenende tid framover :happy:

Kanskje me skulle hatt en tråd her inne som me kaller ‘unngå prøveboblen’ :laughing001

Krysser fingre for deg - håper på positiv overraskelse for deg da :p:p
Er noe i det å prøve å være litt negativ til det - om det ikkje stjeler mye energi :happy::happy:
 
PP4 - CD10

Hei igjen - kjære dagbok!
Det har gått noen dager nå, hvor me har pratet en del rundt dette prosjektet.
Spørsmålet var om kroppen min tåler denne påkjenningen med opp og ned med hormoner og om hodet mitt tåler flere pp og et evt svangerskap med bekymringer og uro... Me måtte rett og slett ta en ny runde på om tre barn er det rette for oss... fremdeles..??

Me endte på at det er det - det er dette me vil, og me fortsetter prøving uten pause på dette tidspunkt :Heartpink
Me har laget oss noen tanker rundt hvor mange flere pp'er me vil gå og hva me vil gjøre etter en ny eventuell SA... Dette er godt for hode mitt, og det som er godt for hode er også bra for kroppen!

Målet for denne pp er å ikkje gå inn i "prøveboblen", som eg nevnte i forrige innlegg - og for det har eg laget en plan. Veldig spent på hvordan det går å følge planen - det blir nok en STOR utfordring :wacky::wacky:

Eg skal

- ikkje være på symptomjakt - hadde "alle" symptomer forrige pp, uten at dei resulterte i baby. Eg skal kjenne på det eg kjenner, men "la det fare".

- ikkje teste før IKM, eller dagen etter dersom tr ikkje dukker opp. Dette blir nok det vanskligste!

- ikkje tenke på tidlig SA - skjer det så skjer det, og eg trenger ingen positiv test for å se om det er tilfelle. Det viser blødningen uansett.

- spise sunt og variert, leve som om eg er gravid. Det innebærer mindre sukker og brød, for min del, da eg ellers spiser mye grønt, kjøtt og fisk (fisk kan eg nok spise enda mer av). Tenkte eg skulle prøve å lage noe nytt et par ganger i uken, for å få tilbake kosen på kjøkkenet. Det er noe som det blir lite av i sommerhalvåret, da me bruker mye tid ute... da er det bål og primusmat som teller. Koselig med høst, syns eg!

- være mer aktiv! Målet er å trene 2-3 korte økter og en lang økt i uken. Det er den beste måten for meg å trene på i travle tider med små barn! Eg vil og få inn 2-3 turer på minst en halvtime - disse turene skal være den tiden eg bruker på å gruble og tenke på "prøvingen". Kanskje eg må øke antall turer... etter behov.

- bruke tid med de to små - når jernet er på vei opp igjen og energien er noenlunde tilbake kan det nok være kjekt for de å være me mamma "utenfor sofaen" igjen!

- få unnagjort noen oppgaver i hjemmet - som har ligget alt for lenge.

Ser på listen min at eg har satt meg noen gode mål - så gleder meg til neste pp nå :):)
Er allerede kommet til CD10, så me er allerede i gang med å legge inn aksjer. EL er forventet å være på CD15, som er 3.10 og IKM er forventet den 17.10.

Satser på å være "pluteselig" på IKM+1 og ha positiv test i hånd :Heartpink
 
Last edited:
PP4 - CD10

Hei igjen - kjære dagbok!
Det har gått noen dager nå, hvor me har pratet en del rundt dette prosjektet.
Spørsmålet var om kroppen min tåler denne påkjenningen med opp og ned med hormoner og om hodet mitt tåler flere pp og et evt svangerskap med bekymringer og uro... Me måtte rett og slett ta en ny runde på om tre barn er det rette for oss... fremdeles..??

Me endte på at det er det - det er dette me vil, og me fortsetter prøving uten pause på dette tidspunkt :Heartpink
Me har laget oss noen tanker rundt hvor mange flere pp'er me vil gå og hva me vil gjøre etter en ny eventuell SA... Dette er godt for hode mitt, og det som er godt for hode er også bra for kroppen!

Målet for denne pp er å ikkje gå inn i "prøveboblen", som eg nevnte i forrige innlegg - og for det har eg laget en plan. Veldig spent på hvordan det går å følge planen - det blir nok en STOR utfordring :wacky::wacky:

Eg skal

- ikkje være på symptomjakt - hadde "alle" symptomer forrige pp, uten at dei resulterte i baby. Eg skal kjenne på det eg kjenner, men "la det fare".

- ikkje teste før IKM, eller dagen etter dersom tr ikkje dukker opp. Dette blir nok det vanskligste!

- ikkje tenke på tidlig SA - skjer det så skjer det, og eg trenger ingen positiv test for å se om det er tilfelle. Det viser blødningen uansett.

- spise sunt og variert, leve som om eg er gravid. Det innebærer mindre sukker og brød, for min del, da eg ellers spiser mye grønt, kjøtt og fisk (fisk kan eg nok spise enda mer av). Tenkte eg skulle prøve å lage noe nytt et par ganger i uken, for å få tilbake kosen på kjøkkenet. Det er noe som det blir lite av i sommerhalvåret, da me bruker mye tid ute... da er det bål og primusmat som teller. Koselig med høst, syns eg!

- være mer aktiv! Målet er å trene 2-3 korte økter og en lang økt i uken. Det er den beste måten for meg å trene på i travle tider med små barn! Eg vil og få inn 2-3 turer på minst en halvtime - disse turene skal være den tiden eg bruker på å gruble og tenke på "prøvingen". Kanskje eg må øke antall turer... etter behov.

- bruke tid med de to små - når jernet er på vei opp igjen og energien er noenlunde tilbake kan det nok være kjekt for de å være me mamma "utenfor sofaen" igjen!

- få unnagjort noen oppgaver i hjemmet - som har ligget alt for lenge.

Ser på listen min at eg har satt meg noen gode mål - så gleder meg til neste pp nå :):)
Er allerede kommet til CD10, så me er allerede i gang med å legge inn aksjer. EL er forventet å være på CD15, som er 3.10 og IKM er forventet den 17.10.

Satser på å være "pluteselig" på IKM+1 og ha positiv test i hånd :Heartpink

Kjempefin liste! Lurer på om jeg kommer til å søke litt inspirasjon fra den :happy:
 
Kjempefin liste! Lurer på om jeg kommer til å søke litt inspirasjon fra den :happy:

Ja, det må du gjerne gjøre :happy::happy:

Eg fekk også inspirasjon av en annen ‘medprøver’ her inne - det var til stor hjelp og endret faktisk min innstilling til om dette var noe eg ville fortsette med! Veldig takknemlig for det innspillet :Heartpink

Lykke til :happy:
 
PP4 - CD10

Hei igjen - kjære dagbok!
Det har gått noen dager nå, hvor me har pratet en del rundt dette prosjektet.
Spørsmålet var om kroppen min tåler denne påkjenningen med opp og ned med hormoner og om hodet mitt tåler flere pp og et evt svangerskap med bekymringer og uro... Me måtte rett og slett ta en ny runde på om tre barn er det rette for oss... fremdeles..??

Me endte på at det er det - det er dette me vil, og me fortsetter prøving uten pause på dette tidspunkt :Heartpink
Me har laget oss noen tanker rundt hvor mange flere pp'er me vil gå og hva me vil gjøre etter en ny eventuell SA... Dette er godt for hode mitt, og det som er godt for hode er også bra for kroppen!

Målet for denne pp er å ikkje gå inn i "prøveboblen", som eg nevnte i forrige innlegg - og for det har eg laget en plan. Veldig spent på hvordan det går å følge planen - det blir nok en STOR utfordring :wacky::wacky:

Eg skal

- ikkje være på symptomjakt - hadde "alle" symptomer forrige pp, uten at dei resulterte i baby. Eg skal kjenne på det eg kjenner, men "la det fare".

- ikkje teste før IKM, eller dagen etter dersom tr ikkje dukker opp. Dette blir nok det vanskligste!

- ikkje tenke på tidlig SA - skjer det så skjer det, og eg trenger ingen positiv test for å se om det er tilfelle. Det viser blødningen uansett.

- spise sunt og variert, leve som om eg er gravid. Det innebærer mindre sukker og brød, for min del, da eg ellers spiser mye grønt, kjøtt og fisk (fisk kan eg nok spise enda mer av). Tenkte eg skulle prøve å lage noe nytt et par ganger i uken, for å få tilbake kosen på kjøkkenet. Det er noe som det blir lite av i sommerhalvåret, da me bruker mye tid ute... da er det bål og primusmat som teller. Koselig med høst, syns eg!

- være mer aktiv! Målet er å trene 2-3 korte økter og en lang økt i uken. Det er den beste måten for meg å trene på i travle tider med små barn! Eg vil og få inn 2-3 turer på minst en halvtime - disse turene skal være den tiden eg bruker på å gruble og tenke på "prøvingen". Kanskje eg må øke antall turer... etter behov.

- bruke tid med de to små - når jernet er på vei opp igjen og energien er noenlunde tilbake kan det nok være kjekt for de å være me mamma "utenfor sofaen" igjen!

- få unnagjort noen oppgaver i hjemmet - som har ligget alt for lenge.

Ser på listen min at eg har satt meg noen gode mål - så gleder meg til neste pp nå :):)
Er allerede kommet til CD10, så me er allerede i gang med å legge inn aksjer. EL er forventet å være på CD15, som er 3.10 og IKM er forventet den 17.10.

Satser på å være "pluteselig" på IKM+1 og ha positiv test i hånd :Heartpink

Så fin liste for å holde fokuset på andre ting ❤️ håper det går din vei i neste PP (uten prøveboblen)
 
PP4 - CD16 - EL

Da var me på dagen for EL :Heartpink
Eg har øvd meg litt på testing for EL - fikk rett under positiv strek på fredag, positiv i går og rett under positiv i dag igjen. Setter derfor EL for i dag. Det kan godt hende eg skulle ha testet igjen i morgen, for å få avklart om EL er i dag eller i morgen. Det kommer eg til å være mer nøye på ved neste pp... nå er det bare øving, og eg har tomt for tester. Har valgt å ikkje handle inn nye før neste pp - det betyr uansett ikkje stort med en dag fra eller til :p
Eg har veldig med symptomer på EL i dag også - sensitive bryst, litt murring, noe smerte på venstre side (antatt el-side denne pp) og noe strekk i lysk. Det gjør også at eg tror EL er i dag.

Har foreløpig klart planen min passe godt, veldig fornøyd med det!
Har ikkje kommt godt i gang med mer aktivitet, men har vore veldig opptatt for det :D Har åte greit og har klart å holde fokuset godt utenfor boblen... så langt!
Må bare nevne... at når man kun spiser brød og litt snacks kun i helger er det jammen stor forskjell på helgefølelsen gitt ;);) Bare til å fortsette med det!! Skulle me være så heldig at eg blir gravid denne pp vil eg måtte gå over på "diakost", så det er bare til å lage seg gode vaner med en gang :eek:
Fått brukt mye tid med familie og hjem, samtidig som eg har vært effektiv på jobb - veldig bra :D:D:D:D

Mandag og ny veke - første veke i dpo-land!
Gruer meg litt, men er samtidig veldig bestemt på at planen min SKAL følges!!
Når eg ser på datoer ser eg at IKM er 18.10. Det betyr testing enten den dagen eller dagen etter, det får eg kjenne litt på etter hvert :p. Eg har ikkje mange tester i hus - 4 tror eg - blanding av tidlig og vanlig test. Eg har ingen planer om å kjøpe flere... så her er det bare å holde planen!

Symptomjakten.. minner meg selv på at eg kjente på "alle" symptomer sist pp uten at det ble baby av det. Det eg kjenner på kan derfor være akkurat det, noe eg kjenner på! Det betyr ikkje at eg er gravid - det betyr ikkje at eg ikkje er gravid! Det eneste sikre tegn på at det er en spire på gang er "Ikke Kommet Mens" og en evt positiv test!

Da - da "kjør vi" ;):cool::p:rolleyes:

Ønsker alle en fin uke :Heartpink
 
Gleder meg til å følge med på denne prøveperioden, og takk for at du deler gode tips og triks! Skal definitivt hente litt inspirasjon til "neste runde" ❤️ det er så viktig at man klarer å sette pris på her og nå også, og ikke blir ødelagt på veien til målet. Om man skal lære noe, så er det kanskje nettopp det? ❤️
 
Gleder meg til å følge med på denne prøveperioden, og takk for at du deler gode tips og triks! Skal definitivt hente litt inspirasjon til "neste runde" ❤️ det er så viktig at man klarer å sette pris på her og nå også, og ikke blir ødelagt på veien til målet. Om man skal lære noe, så er det kanskje nettopp det? ❤️

Så kjekt at du har nytte av det eg deler her :Heartpink Om det kan bidra til at andre får det bedre i ei nokså krevende og altoppslukende tid så er jo det kjempeflott :hello2 I tillegg er det godt å være flere som kjenner på noe av det samme, og som kan hjelpe hverandre videre :Heartpink
Helt enig med det du sier, sette pris på det man har her og nå - såå viktig :Heartpink Være og ha en fin vei er like viktig som det å komme fram - det er vi alt for flinke til å glemme i en altoppslukende hverdag!
 
PP4 - CD19 - 3 DPO

Tre dager siden EL og nå har vi lagt inn de "siste" aksjene for denne runden. Det er godt å ha det overstått - pliktsex er eg virkelig ikkje god på :rolleyes: Heldige meg som har en mann som gjorde en ekstra innsats for å få litt spontanitet ut av det likevell - fine kar han eg har altså :Heartpink

Det er så rart - eg kjenner på en helt fantastisk ro! Hvem skulle trodd det?
Kan tyde på at de dagene eg hadde, de dagene vi hadde hvor vi gikk igjennom mye av følelser, tanker og generelt hvordan vi hadde det (spesielt meg) i prøvetid har vært nyttige - planen eg har laget meg kan ha vært veldig nyttig allerede... Wow - hvem skulle trodd??:Heartpink

Eg er fantastisk heldig, med to flotte barn - eg kjenner veldig på at eg ser de mye bedre nå enn eg har gjort de siste to PPer. Ser de utvikle seg for hver uke som går - flotte små mennesker! Eg er så heldig :Heartpink:Heartpink

Når det gjelder punktet mitt om kosthold må eg bare le litt altså - humrer ofte over meg selv om eg tar meg i å skeie ut - stresser ikkje med det heller :hello2
Aktiv har eg vært - det er deilig :hello2 Men - ligger noen hakk bak plan enda, så må ta opp styrkebiten litt!!

Symptomjakt og testing er eg helt totalt avslappet til - i dag, på 3 dpo, er eg helt overbevist om at eg klarer å vente til IKM eller dagen etter før eg tester :Heartpink
Er like gravid eller ikke 10 dpo om eg tester eller ei - det er ikkje testene som gjør meg gravid eller ikkje. De har, for meg, bare påført ekstra stress!
Lever som om eg er gravid, så trenger strengt tatt ingen positiv test før i uke 5-6, sånn at eg kan bestille meg en time for TUL i uke 7 - om du skjønner tankegangen min - testen avgjør ingenting! DET er viktig for meg å klare å huske på - tror eg klarer det og!

Symptomene bruker eg ikkje så mye tid på - registrerer at det er noe eg kjenner på, for så å gå videre.
Det er utrolig BEFRIENDE :Heartpink

Viktig å nevne at det vonde og vanskelige mtp prøving dukker opp altså, eg lar det komme og kjenner på det også en begrenset periode (som den halvtimen eg er ute på tur, for eksempel). Det er greit - og det er viktig å kjenne på alle følelser - men - bare ikkje la det ta overhånd!

Bra jobba så langt - spent på de neste dager frem mot IKM!

Natt natt :Heartpink
 
PP4 - CD20 - 4 DPO
Hehe - jepp - såklart :laughing001
Så avslappa og klarer fint å være "utenfor boblen" - dette skrev eg om i går!

Så i dag - spotting, brunt altså gammlt blod - er det mulig??? På 4 dpo - alt for tidlig for å kunne tenke festeblødning, og eg har ALDRI i hele mitt liv med sykluser spottet midt i syklusen min før!
Mmmm - det SKAL visst være vanskelig å følge planen og leve "utenfor boblen" - eg kan ikkje gjøre annet enn å le :laughing001:laughing001


Jaja - tankekjøret startet her! Hva gjør eg nå? Betyr det starten på ny syklus? Er det likevell festeblødning? Tydet eg feil på EL-tester, var EL tidligere? Betyr det at eg er gravid? Betyr det at hele PPen har vært bortkastet? :excited001:excited001:excited001


NEI - STOPP!!!!! Gløm det!
30 min med grubling og bekymring - det får være nok!

Minner meg selv på at eg ikkje skal se på symtomer som et tegn på det ene eller det andre - det kan bety hva som helst!!
Det forandrer ingenting - enten kommer tr på et tidspunkt (kanskje før denne pp da) eller så er eg gravid.

Hold deg til det, missy - hold deg til planen :Heartpink
 
PP4 - CD25 - 9 DPO

God morgen :happy:
9 dpo i dag, og fremdeles har eg en rolig pp - til tross for denne spottingen, som tydeligvis er kommet for å bli :wtf:
Det tar ikkje slutt, og det kommer friskt blod hver gang eg har vært på do (nr.2). Det kommer ikkje mye blod, ellers kommer det på papiret og av og til litt spor i truseinnlegget. Det er ikkje store blødningen, så kan tyde på at det er noe "langt" nede da kanskje? hmmm.... jaja, eg får se hva eg gjør med det etterhvert.
Eg er veldig nyskjerrig på hva som foregår der :rolleyes::rolleyes:
Skjer det samme i neste syklus får eg ta en tur til legen!
(Skal ikkje legge skjul på at eg er litt bekymret for at noe er galt, siden syklusen er så "rotete" - tenker nesten at det er større mulighet for det enn for at eg er gravid. Klarer likevel og ikkje bruke mye tid på det, grubler og bekymrer meg litt og så "legger eg det vekk".)

Som du skjønner, dagbok, har eg avskrevet denne pp. Så nå venter eg bare på tr sånn at eg kan få resatt. Den er ventet på søndag!
Kjennes egentlig helt greit å ha avskrevet denne pp - nå er det så mye annet som skjer denne uken, som krever min fulle oppmerksomhet.

Det blir ingen prøving neste syklus - kroppen trenger også tid å "roe ned", om man skal se på hva som skjer denne pp.

Har en del symptomer som eg kjenner på uten at eg legger noe i de.. planen min for å ikkje gå inn i "prøveboblen" har fungert veldig bra, så langt. Eg hadde de samme symptomer i forrige pp, det ble ingen baby av det da.
Lister opp noen.. kvalm i bølger gjennom dagen siden 6 dpo - vært veldig kald i går og i dag, finner liksom ikkje varmen - murringer/ubehag nede i magen/ryggen - litt stråling nedover lår.
Når eg leser dagboken for sist pp var det og mye like symptomer... med unntak av spotting (som eg har nevnt at eg ikkje forstår meg på).

Blir det babystrek blir eg veldig overrasket - positivt overrasket :Heartpink Og det kan såklart også skje - men da får eg ta det med et smil om det skulle bli enden på denne pp-vise :rolleyes::rolleyes:

Ha en fortsatt fin uke :Heartpink
 
Last edited:
PP4 - CD26 - 10DPO

Innom en liten tur for å notere at det ble tur til legen i dag, de mistenkte uvi.
Negativ uvi-test og ellers ingen infeksjon i kroppen.

Ringte legen pga sterke smerter i mage/rygg i går kveld, samt at eg føler meg urven i kroppen. Nevnte spottingen, som for meg er høyst uvanlig, så de ville ta en sjekk.
Siden alt såg greit ut på prøver ville legen avvente en ukes tid før en evt ny sjekk. Så skulle ta kontakt igjen om spotting eller smerter ikkje gav seg innen en uke.

Spotting kunne skyldes forberedelser for graviditet til tross for at det startet så tidlig som 4dpo.
Så det ble eg litt tatt på sengen av - hadde avskrevet denne runden, men nå må eg kanskje revurdere det :happy:

Tok en tidlig test på formiddagen, som var blenda. Og kjenner meg ikkje nødvendigvis gravid. Så tenker at eg ikkje er gravid uansett om det kribler litt i testetrangen :p
Eg har kun en vanlig test igjen, og er bestemt på at eg ikkje skal kjøpe flere.. så er bare å vente til søndag/mandag.. Om tr ikkje dukker opp :)

Natta :Heartpink
 
PP4 - CD26 - 10DPO

Innom en liten tur for å notere at det ble tur til legen i dag, de mistenkte uvi.
Negativ uvi-test og ellers ingen infeksjon i kroppen.

Ringte legen pga sterke smerter i mage/rygg i går kveld, samt at eg føler meg urven i kroppen. Nevnte spottingen, som for meg er høyst uvanlig, så de ville ta en sjekk.
Siden alt såg greit ut på prøver ville legen avvente en ukes tid før en evt ny sjekk. Så skulle ta kontakt igjen om spotting eller smerter ikkje gav seg innen en uke.

Spotting kunne skyldes forberedelser for graviditet til tross for at det startet så tidlig som 4dpo.
Så det ble eg litt tatt på sengen av - hadde avskrevet denne runden, men nå må eg kanskje revurdere det :happy:

Tok en tidlig test på formiddagen, som var blenda. Og kjenner meg ikkje nødvendigvis gravid. Så tenker at eg ikkje er gravid uansett om det kribler litt i testetrangen :p
Eg har kun en vanlig test igjen, og er bestemt på at eg ikkje skal kjøpe flere.. så er bare å vente til søndag/mandag.. Om tr ikkje dukker opp :)

Natta :Heartpink

Åå, så spennende altså :angel8
 
Back
Topp