Blir det ein bittelille? <3

PP4 - CD27 - 11DPO

I dag er eg rett og slett litt lei meg :sorry::sorry:
Eg vet med meg selv at den testen eg tok i går skulle vist en antydning til strek om det er noe som helst sjans... eg har alltid fått utslag på 10dpo ved alle mine 4 sv.skap :(:(

Samtidig så fikk eg håpet litt opp igjen når legen sa spottingen kunne bety babystrek til slutt.
Har så klart noen symptomer som kan tilsi at eg får positiv test, men de kan og bety det motsatte..

Helt ærlig så tror eg at en negativ test, eller egentlig tr - velger å ikkje teste om tr dukker opp innen mandag - vil være verre enn de forrige 3 pp som ikkje ble baby :confused::confused:
Da må eg nok bare se det i øynene - at det nok ikkje blir en bittelille på oss :sorry::sorry:

Da kjenner eg ekstra på sorgen over den lille eg miste i uke 8 tidligere i sommer - var så ønsket - men eg klarte ikkje bære det frem :(:(
Vondt å tenke på!!

Pfff - viktig å kjenne på sorgen også:Heartpink Den skyller innover meg i dag!! Det er plass til den - innimellom :Heartpink

Nå blir det en luftetur ut i kaldt, flott høstvær - så blir det en kopp te under teppet før eg tar kvelden!

I morgen er eg en dag nærmere IKM - blir ingen testing :Heartpink
 
PP4 - CD27 - 11DPO

I dag er eg rett og slett litt lei meg :sorry::sorry:
Eg vet med meg selv at den testen eg tok i går skulle vist en antydning til strek om det er noe som helst sjans... eg har alltid fått utslag på 10dpo ved alle mine 4 sv.skap :(:(

Samtidig så fikk eg håpet litt opp igjen når legen sa spottingen kunne bety babystrek til slutt.
Har så klart noen symptomer som kan tilsi at eg får positiv test, men de kan og bety det motsatte..

Helt ærlig så tror eg at en negativ test, eller egentlig tr - velger å ikkje teste om tr dukker opp innen mandag - vil være verre enn de forrige 3 pp som ikkje ble baby :confused::confused:
Da må eg nok bare se det i øynene - at det nok ikkje blir en bittelille på oss :sorry::sorry:

Da kjenner eg ekstra på sorgen over den lille eg miste i uke 8 tidligere i sommer - var så ønsket - men eg klarte ikkje bære det frem :(:(
Vondt å tenke på!!

Pfff - viktig å kjenne på sorgen også:Heartpink Den skyller innover meg i dag!! Det er plass til den - innimellom :Heartpink

Nå blir det en luftetur ut i kaldt, flott høstvær - så blir det en kopp te under teppet før eg tar kvelden!

I morgen er eg en dag nærmere IKM - blir ingen testing :Heartpink

Sender deg en styrkeklem i dag, og håper du får positivt svar om noen dager. Husk at 10 DPO fortsatt er tidlig ❤️
 
IKM - CD1

Da gikk det som antatt - tr kom i dag :sorry:
Nå er eg nokså tom - og ferdig!

Kommer tilbake med oppdatering på planen min ved en annen anledning.

Nå blir det pause eller stopp i prøving - får se :sorry:
 
IKM - CD1
Da gikk det som antatt - tr kom i dag :sorry:
Nå er eg nokså tom - og ferdig!

Kommer tilbake med oppdatering på planen min ved en annen anledning.

Nå blir det pause eller stopp i prøving - får se :sorry:

Åh, det var leit kjære deg ❤️ sender deg mange gode tanker!
 
Kjenner på mange følelser rundt forsøket på Nr3, kjenner eg - så tenker eg vil prøve å sortere litt i ei dagbok her.
Veldig greit å få skrevet ned og satt ting litt i perspektiv, og kanskje få tilbake litt av kvardagen igjen.
Myyyyye tid som går med til å tenke, gruble, fortvile og ja - you get the picture!

BØYER MEG I STØVET for alle som står i ein prøveperiode over laaang tid - hjelpes for ein styrke som bor i dere!!
:Heartblue:Heartred:Heartblue:Heartred

Etter å ha fått 2 friske flotte barn - på første forsøk - befinne eg meg nå i ein situasjon kor det vise seg å vera vanskeligere å få det til.
Det vil sei - me blir gravide på hvert forsøk - men eg klare visst ikkje å bære det frem nå..

Kanskje tullete og tenke - me har bare prøvd to ganger... Så det kan like godt gå greit på neste forsøk - eller det kan vera at det har oppstått et problem! (Ikkje fritt for at eg tenke det siste.)
Eg må sei at eg tenke veldig på alderen min - kan me ha venta for lenge? (Er 38 år)
Ein annen ting eg tenke på er at aldersforskjell til eldre barn øker for kvar mnd som går - det blir som et press og sjå tiden gå.
Me har hele tiden sagt at me ikkje skal "prøva oss i hel" for et tredje barn, fordi me har tiden mot oss og me har to fine barn å følge opp... kjenner allikevel at eg VIL få det til... redd for at tiden løpe fra oss!


Historien kort.
SA i uke 8 (i juni) - embryoet ble målt til 5+6
Kjemisk (?) (nå i august) - positiv test på 10 DPO (ift forventa EL) - negativ 4 dager etterpå

Voldsomme blødninger begge ganger - overrasket over blødningen ved IKM nå, då det gjekk til grunne så tidlig - forventa mer ein ca normal mens.


Så nå er me i gang med PP3 - CD4 (om eg forstår desse terminologiene rett) - forventa EL 4.sept.
Håper syklusen min holder seg stabil, som den har pleid og vært.

Lykke til til oss :Heartpink
Masse lykke til!! Jeg har troen❤️ Min mor ble gravid med min lillesøster da hun var 38. Hun mistet forresten 2 ganger i den tiden før hun fikk min lillesøster.
 
PAUSE - CD3

Ja, da var me i gang med ny syklus. Denne gangen blir det pause i prøvingen - kommer tilbake til det.

Til tross for at eg ble veldig skuffet og lei meg når tr kom har det egentlig vært en helt ok pp. Føler planen eg hadde for å holde meg utenfor "prøveboblen" fungerte godt! Eg klarte å unngå alt stresset rundt testing, og ventetiden gikk egentlig ganske fort.
Det faktum at eg eg begynte med spotting allerede på 4 dpo gjorde vell sitt til at eg ikkje følte det hadde gått veien, så det kan ha spilt inn på at eg ikkje hadde veldig behov for å teste.
Når det gjaldt mat og aktivitet så nådde eg ikkje målet mitt - men hadde det gøy med det uansett o_O Fekk gjort masse rundt om i hjemmet - så der trur eg at eg klarte meg nokså greit! Fått brukt mye tid på familie og venner - deilig :Heartpink
Hovedpoenget med målene mine var å ikkje lande i prøveboblen igjen - NAILED IT!!! :D:p:D:p

Så til neste punkt på listen.
Eg blir så frustrert og lei av at kroppen IKKJE spiller på lag - spotting fra 4dpo?? Hva er det du driver med?? Akkurat det får eg vell kanskje aldri vite.... "møkkakropp" :shifty::shifty: Nå er eg spent på om det gir seg etter tr har dratt igjen...:nailbiting: Om ikkje blir det ny tur til legen. Legen nevnte noe om skjøre slimhinner, men det skal de vell ikkje være om det ikkje var en graviditet på gang?? Kan selfølgelig ha vært noe på gang og at det var en ny tidlig SA, det får tr fortelle meg de neste par tre dager.

På bakgrunn av at eg nå føler kroppen har lagt inn TYDELIGE beskjeder på at den trenger en pause, skal den få akkurat det! Dermed blir det ny plan for denne pp o_O
Fremdeles litt usikker på hvilken strategi me skal ha ift til "pause" enda...

Skal me legge listen på "ingen ubeskytta samleier" eller skal me legge listen på "ubeskytta spontante samleier"??
Har noen innspill til hva dere ville gjort tar eg imot med takk :rolleyes::p:D

Når eg har fått avklart hvordan me skal gå fram i pausen lager eg en plan - kanskje planen vil være å ha ingen plan o_O
Eg skal i hvertfall
- ikkje teste for EL, eller sjekke appen min (får jo med meg EL slimet, men det får eg bare observere)
- ikkje tenke på baby-prøving
- ikkje følge med på hvor eg er i syklusen, ut over at eg må ha litt kontroll på når tr kommer (det er forresten ca 16.november.. så kan eg sjekke det her).​

Humøret nå er fremdeles litt labert - men det kommer seg litt og litt :rolleyes:
Har heldigvis en mann som er engasjert og som er god å prate med rundt desse tingene - han er veldig klar på hva han ønsker, samtidig som han viser forståelse for hvordan eg har det og hva mine ønsker er - det er gode ting :Heartpink Nå er me enige om en plan fremover - det føles godt å ha noe helt konkret å henge ting på!

Eg har brukt mye tid på dette med alder og at eg føler tiden går så veldig fort i fra meg... det nærmer seg faktisk termin for første spiren som me mistet i SA. Da er eg også snart et år eldre :nailbiting: Eg skal bruke litt tid den pausen på å kjenne på at det faktisk er den fysiske og mentale formen min det handler om - den er mye bedre nå enn når me startet prøving med nr.2. Det er jo helt uavhengig av alder, strengt tatt!

Nå skal eg fokusere på mye av de samme tingene, som sist pp :Heartpink Gleder meg til en sykus uten noen krav :Heartpink
 
PAUSE - CD10

Tiden går fort i pausetid - det er helt sikkert :p
Ville innom en tur for å logge et par detaljer...

Endelig ser det ut til at spottingen har gitt seg, den fortsatte også etter blødningen tok seg opp til ‘mensstyrke’.. nå har eg hatt 3 dager uten noe spotting! Håper eg er ferdig med det tullet nå :eek:
Tok en test etter ‘mens’ for å være på den sikre siden, den var negativ som forventet.
Forrige pp brukte eg altså totalt to tester - imponert :wav

Eg har nok hatt enda en veldig tidlig SA, sammenlignet med sist eg hadde det har eg hatt samme type/mengde blødning.
Gyn var enig og har sagt eg kan få videre utredning med blodprøver nå etter tre SAer. Det er godt å få satt i gang prosess med litt utredning... Spent på hva den sier!

Ellers har me bestemt at i pausen har me samleier når me måtte føle for det - så får det klaffe om det vil :):)
Frister litt å melde meg inn i IKM gruppe likevel da - hehe - men er det pause da? :p:p

Føler meg bra - og kroppen føles bra :Heartpink
Har faktisk planlagt en tur bort fra mannen i tiden rundt EL, så her er me passe avslappet denne syklusen :Heartpink

Ønsker alle en fin dag :love7
 
PAUSE - CD10
Tiden går fort i pausetid - det er helt sikkert :p
Ville innom en tur for å logge et par detaljer...

Endelig ser det ut til at spottingen har gitt seg, den fortsatte også etter blødningen tok seg opp til ‘mensstyrke’.. nå har eg hatt 3 dager uten noe spotting! Håper eg er ferdig med det tullet nå :eek:
Tok en test etter ‘mens’ for å være på den sikre siden, den var negativ som forventet.
Forrige pp brukte eg altså totalt to tester - imponert :wav

Eg har nok hatt enda en veldig tidlig SA, sammenlignet med sist eg hadde det har eg hatt samme type/mengde blødning.
Gyn var enig og har sagt eg kan få videre utredning med blodprøver nå etter tre SAer. Det er godt å få satt i gang prosess med litt utredning... Spent på hva den sier!

Ellers har me bestemt at i pausen har me samleier når me måtte føle for det - så får det klaffe om det vil :):)
Frister litt å melde meg inn i IKM gruppe likevel da - hehe - men er det pause da? :p:p

Føler meg bra - og kroppen føles bra :Heartpink
Har faktisk planlagt en tur bort fra mannen i tiden rundt EL, så her er me passe avslappet denne syklusen :Heartpink

Ønsker alle en fin dag :love7

Det kan jo hende at pause og mindre press er nettopp det som skal til for at det skal klaffe ❤️:smiley-angelic001
 
Det kan jo hende at pause og mindre press er nettopp det som skal til for at det skal klaffe ❤️:smiley-angelic001

Ja, plutselig så ordner det seg da :happy:
Det er i hvertfall godt å ha fokus et helt annet sted nå om dagen - inne på forumet innimellom å heier på alle dere flotte damer da :Heartpink
 
PAUSE - CD17

Oi - hvor tiden flyr i pausetid :p
Det skulle man overført til prøvetid også - får prøve på det :D

Jupp - er nå over i dpo-land, såpass vet eg på bakgrunn av den veldig avslørende EL eg hadde denne runden.
Har likevel ikkje fokusert så mye på det og de aksjer som er lagt inn er ikkje nødvendigvis timet rundt EL, så sjans for klaff er nok veldig liten denne runden ;)
Rart med den kroppen - en gang i ny og ne får eg veldig tydlige EL-smerter (første gang måtte eg på legevakt, da eg ikkje klarte bevege meg stort, og eg visste jo ikkje hva det var da)... kroppen valgte å kjøre på med en sånn sak nå i pausetid.. mhmmm :woot::woot:
Men men - det får man jo bare flire litt av :p:p

Pausen har vært godt brukt til å gjøre meg selv fortrolig med vår videre plan for prøving, og med når me skal sette strek, dersom det ikkje skulle klaffe!!
Etter det va gjort har eg kjent på en veldig ro, rundt dette prosjektet :Heartpink Har tro på at det kan hjelpe hode å fortsette med noen flere runden med prøving :hello2:hello2

Eg fant ut at eg hadde fått ‘pliktsex’ opp i strupen, og at det rett og slett ikkje kunne fortsette sånn - så denne pausen har vært bra for oss på det punktet også! Godt å kunne nyte hverandre når me spontant ønsker det - og ikkje fordi en app, EL-symptomer eller tester sier me skal :Heartpink

Hmm - hev meg med i IKM-forum og har ikkje angrer på det :Heartpink
Kjekt å kunne være en del av det fellesskapet også, selv om eg vet at det med stor sannsynlighet ikkje har klaffet :D:D
Ingenting er som å se to streker postes fra flere av dere :Heartpink

Så - det var en liten oppdatering! Kan forresten også nevne at eg har fått rekvisisjon til blodprøvetaking nå, så da bærer det avgårde for å få avgi litt blod :p
Eg har utsatt det litt pga at eg har hatt fokus andre steder noen dager...

Så da får me se om det blir noen nye oppdateringer før tr kommer - da er me i gang med ny pp :D:D Blir bra det!
 
Da har jeg lest litt i dagboken din:Heartred Det er jo dessverre veldig vanlig å miste tidlig- og iaf de som er såpass tidlig at de kalles kjemiske.. Jeg er ikke sikker på om jeg har hatt noen kjemiske selv, for har alltid testet med 25mlu, men er rimelig sikker på at jeg har hatt kjemisk iaf 2 ganger da TR har vært veldig forsinket og jeg ha blødd lenger og mer enn vanlig.. Den ene gangen var da jeg var sammen med exen i starten av 20-årene (og det var i så fall bra det ordnet seg slik da forholdet var turbulent og vi overhode ikke prøvde), og den andre gangen var da vi prøvde på nr.4:Heartred Mnden etter hadde jeg SA i uke 6, før jeg ble gravid med nr.4.

Jeg tenker på to ting som kan hjelpe litt:
det ene er at hvis man føler man blir altfor skuffet av disse kjemiske, så kanskje det er lurt å teste en stund etter IKM med 25mlu tester?:rolleyes: For da kan man jo mistenke at man hadde en kjemisk, men ikke vite det? Jeg tok iaf min SA mye tyngre enn den som potensielt var en kjemisk i samme periode:Heartred

Det andre er at det er jo ofte sånn at jo flere barn man får, jo større er sjansen for at man har opplevd en sa eller kjemisk. Jeg tenkte på det da jeg hadde sa, for hadde vi sluttet etter barn nr3 hadde jeg aldri opplevd det:rolleyes: Men! For min del var iaf ønsket om flere barn såpass stort at det veide opp for skuffelsen rundt sa, og det var jo en stor trøst da jeg ble kjapt gravid etter sa:)

Nå som vi prøver på nr.6 og jeg er 37år, er jeg klar over at det er en risk i å oppleve noe lignende, men jeg føler det er verdt risken:) 37 og 38 er jo fortsatt relativt ungt i dagens standard i når det er vanlig å få barn, og jeg kjenner flere som har blitt lett gravide uten komplikasjoner i denne alderen:)


Man må selvsagt veie opp selv om ønsket om et barn til er stort nok til at man vil potensielt gå gjennom prosessen for å komme dit, men personlig vil jeg ikke ta valg basert på frykt:Heartred Jeg tenker at hvis dere begge ønsker et barn nr.3, så kommer det nok til å gå for dere til slutt:love2

Men det er nok viktig som du sier å fokusere litt på andre ting i denne prosessen! Det blir jo litt altoppslukende til tider;) Det eneste man faktisk må gjøre for å lage baby, er jo å ha babydans!:p Kanskje ha babydans ca annenhver dag fra noen dager før du tror du har EL til noen dager etter? Utover det, bare lev som normalt? Da klaffer det jo når det klaffer liksom:rolleyes:



Forresten- jeg har nylig startet med fertilitets yoga- kanskje bare tull, men det er rolig, behagelig, og kan ikke skade med en liten pause, tenker jeg:)

Veksler litt, men hvis du googler fertility yoga, kommer flere opp. Feks Brett Larkin sin, synes jeg er bra:) Tar ca.15-20min, og er avslappende og rolig:)


Sorry lang, bablende melding! Føler med deg, heier på deg, og håper det klaffer for dere veldig snart:joyful:

Masse lykke til!:)

Sender deg en god klem!
 
Back
Topp